4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=300
Stránka 5 z 5

Autor:  diesel [ Štv, 29.03.2007, 12:13 ]
Predmet príspevku: 

:oops: dík. A ešte jedna vec...komu sa zdá jeho VMko hlučné, nech skontroluje tie plošky ma vahadlách, ktorými tlačia vahadlá na ventily. Ja som si našiel na niekolkých odlúpnutú cementovanú vrstvičku. Spôsobuje to velkú vôlu, ktorú hydroštel nevie korigovať a potom je to hlučné. Na čerokízoch je to smiešne jednoduchá oprava výmenou za nové vahadlá(najlepšie aj s tyčkami). Na grandoch pribudne spustenie motora zo silentblokov. Drasticky to zníži hlučnosť a skultivuje chod motora. U motorkára stojí vahadlo 1.900,-Sk, čo je trochu vela ale tyčka len 150,-Sk...tam neni čo váhať.

Autor:  ludo [ Štv, 05.04.2007, 21:08 ]
Predmet príspevku: 

http://www.chromwerk.at/ pocit ze to su tie suciastky co sa vam budu hodit

Autor:  diesel [ Štv, 05.04.2007, 21:38 ]
Predmet príspevku: 

ludo píše:
http://www.chromwerk.at/ pocit ze to su tie suciastky co sa vam budu hodit


mám lacnejšie zdroje než rakušáci pažraví. :-D ale dík za link.

Autor:  diesel [ Sob, 28.04.2007, 17:53 ]
Predmet príspevku: 

Vahadlá a tyčky vymenené. Nezávislí poslucháči skonštatovali rapídne skultivovanie chodu motora.

Na moje prekvapenie boli staré tyčky o cca 4mm kratšie než nové a teda tiež velmy opotrebované. Až som sa zlakol, či mi predali tie správne.

Na fotke vzadu nové vahadlo, v strede normálne opotrebovanie šiestich z ôsmych vahadiel po 200000km a vpredu kazové - extrémne opotrebovanie dvoch z ôsmych vahadiel.

Obrázok

Autor:  Turek [ Pia, 22.04.2011, 11:31 ]
Predmet príspevku: 

cau jacko, prosim ta, to vyfukove a sacie potrubie sa najskor na stole dotiahne ku hlave a az potom to cele osadim na motor? kupili sme si s kamosom grand chero, obidva 2,5td a ten kamosov davame dokopy. tak tu je kazda rada dobra.

Autor:  diesel [ Pia, 22.04.2011, 11:51 ]
Predmet príspevku: 

Jacko Ti možno tiež odpovie, ale ak nepohrdneš mojou radou....tak:

Ja hlavy poukladám na blok motora s tesnením pod hlavy, pozastrkujem a len prstami pouťahujem všetky šróby...potom BEZ tesnenia potrubia priložím sacie a výfukové potrubie, a len velmi zlahka pouťahujem malou račňou(v manuáli je to predpísané s tesnením a na malý moment)...ak sa niektorá medzera medzi hlavami zjavne vymyká ostatným, skúsim to páčením dorovnať...vykonám prvé uťahovanie hláv presne podla manuálu...zhodím sacie a výfukové potrubie, nasadím tesnenie a utiahnem na moment, ktorý mi vnukne intuícia(s mojim momenťákom sa tam neviem dostať). Pri druhom uťahovaní hláv už na potrubie nesiaham...ale skontrolovať utiahnutie nezaškodí. Pri treťom detto. Robil som to takto pred piatimi rokmi a VMko tesnilo bez chyby. Teraz som si to zopakoval, kôli prasknutým hlavám. Dôvod ich prasknutia bola dlhodobo mrtvá viskospojka vrtule. Takže týmto varujem všetkých VMkárov...skontrolujte si visko. Vrtula musí počutelne zahučať pri zošliapnutí plynu aj neprehriateho motora. Pri hodne zohriatom už musí hučať fest. Mne už dlhý čas nehučala vobec. ...až pri jednom mordovaní sa v hlbokom snehu púúúk...prááásk...
Prvé roky po kúpe som teplotu nevedel dostať cez 100 st. Posledné roky už v tiahlych stúpaniach vedela vyletieť aj cez 110. Teraz po výmene visko znova drží do 100...takže aj priebeh teplotných pomerov motora je dobrý indikátor správne fungujúceho chladenia.

Povera, že VM hlavy vydržia len 100000km je podla mna hovadina...tolko práve asi vydržia, ak je chladenie nedostatočné(zanesený chladič, mrtvá visko, zlá vodná pumpa...). Ja som na origo hlavy najazdil takmer 300000...nebyť tej visko, asi aj podstatne viac...

Jeden poznatok po odjazdení piatich rokoch/100000km. Keď som ho mal otvorené po 190000km, tak boli tyčky zdvihátiek kratšie oproti novým o cca 4mm. Teraz po odjazdení dalších 100000km som preventívne kúpil zase nové ale zistil som že zbytočne. Nebol prakticky žiadny rozdiel...možno desatinky. Z toho vyplýva že ak VMku pravidelne vymieňajú olej, tak je to držiak. Zároveň vrelo doporučujem posilniť závity štyftov koníkov. Origo su krátke a malé....časom sa zvyknú uklepať...práve kôli velkým vôlam pri nedodržaní výmeny oleja. Ja ich všetky prerábam na večší a dlhší závit. Všetky moje prerobené držali aj po piatich rokoch...naopak na jednej teraz vymieňanej za moju prasknutú nezniesli ani predpísaný moment a vyliezli z hlavy ako šestka vlavo dole.

Takže VMkári...poctivo meniť olej, dorobiť chladič oleja, kontrolovať viskospojku vrtule! V zime netočiť cez 2000 kym sa nezohreje...alebo dorobiť webasto. Najlepšie aj preventívne vymeniť tie tyčky, skontrolovať vahadlá a prerobiť tie štyfty. Na to stačí dať dole veko hláv.

Autor:  Turek [ Str, 27.04.2011, 5:59 ]
Predmet príspevku: 

diky diesel, skusime to tak dotiahnut ako to tu pises. hydrostely mame rozhybane, vycistene, tycky nove a skusime aj tie stifty na koniky. a pouzil si nejake konkretne stifty alebo vyroba novych? uz len najst si cas a vrhnut sa na to. diky za radu.

Autor:  diesel [ Str, 27.04.2011, 6:38 ]
Predmet príspevku: 

stifty som robil na sustruhu z pôvodných srobov na hlavy valcov. Sú tu aj vyfotené...na predch. strane

Autor:  Turek [ Str, 27.04.2011, 9:49 ]
Predmet príspevku: 

kedze mame dobrych kamaratov na dobrych miestach tak myslim ze nebude problem tie stifty vyrobit (a s materialom to tiez nebude problem) :D akurat zas bude porod dotiahnut sanie a vyfuk, je tam paradny pristup. motor sme nevytiahli von, len spustili na silentblokoch. ked to budem robit na svojom grande tak ho asi cely vytiahnem a chcelo by to aj cele pretesnit. lebo je to pekna olejnicka. a aky olejovy chladic sa tam dava? origo alebo nahrada? ak origo tak to by asi mohol mat aj Palo zo ZA, chodime k nemu na diely.

Autor:  diesel [ Str, 27.04.2011, 10:54 ]
Predmet príspevku: 

materiál na stifty MUSÍ byť kvalitný...tie hlavové sroby su tusim 10.8...ak nie viac. Chladic oleja aj s termostatom som bral od palachera(tuším Racimex?)... Motor tiež len spúšťam zo silentblokov.

Autor:  peporion [ Štv, 23.01.2014, 22:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ

Zdravím pani, mám pododný problem. mám xj s motorom 2.5td,stále sa mi povoluje centralny stift v hlavne na vahadlách (koníkoch) 2 a 4 valec (od chladica). tým padom mi stále vypadava tycka a motor ide na 3valce. skúsal som rozne varianty ale, zatial asi zaberá teflonová páska na závite stiftu.... uz ma nebaví stale rozoberanie. nejake skabilné riesenie sa nenajde? diky :smt022 :smt013 :smt147




jeep cherokee 2,5td ,,95,, country,cb inetek m 150plus

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 24.01.2014, 13:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ

peporion píše:
Zdravím pani, mám pododný problem. mám xj s motorom 2.5td,stále sa mi povoluje centralny stift v hlavne na vahadlách (koníkoch) 2 a 4 valec (od chladica). tým padom mi stále vypadava tycka a motor ide na 3valce. skúsal som rozne varianty ale, zatial asi zaberá teflonová páska na závite stiftu.... uz ma nebaví stale rozoberanie. nejake skabilné riesenie sa nenajde? diky



centrálny štift = staré jednoštiftové hlavy ?
Nový štift, vyvložkovať závit v hlave (helicoil vložka ) + lepidlo na závity

Autor:  peporion [ Pia, 24.01.2014, 18:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ

ano jednostiftové hlavy,kde to dostanem kupit. na vsetkých strankach co som listoval som take nic nenasiel. to treba zhodit znovu hlavy dole vestky?


Jeep cherokee country 2,5td ,,95,, čierna metaliza cb- intek m150plus

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 24.01.2014, 18:54 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ

čo chceš kupovať??? Závitové vložky sa predávajú bežne ako opravné sady
Štift ak máš dobrý použi ten, ak nie tak vyrobiť
lepidlo na závity je bežný sortiment
tesnenie veka tiež
a hlavy dole načo keď to je zhora ? :shock: :shock:

Autor:  peporion [ Pia, 24.01.2014, 19:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ

:smt156 diky palino, jeepom este len zacínam.. :smt156

Stránka 5 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/