Dnes je sobota 4. mája 2024, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
Obmedzovač turba a EGR na VM 2.5TD
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Zistil som pravdepodobnú príčinu "hnilosti" mojho ZJ. Po šmátraní medzi sacími hadicami sa mi z ničoho nič zdvihol výkon a VMko išlo ochotne do otáčok. Po druhom šmátraní v tej istej oblasti sa mi zase výkon vrátil na leňochoda. Šmátranie sa týkalo webasta. Začal som pátrať čo som tam mohol pohnúť keď to tak zareagovalo a zistil som že tá membrána regulácie plniaceho tlaku turba má horný uchytávací šrób vypadnutý a hompála sa len na spodnom. Pravdepodobne som za tú hadičku nejak zatlačil a vyklonil membránu. Tým som zmenil geometriu ovládania prepúšťacieho ventilu.
Tak sa chcem opýtať:
1. Čo môžem zničiť keď odstavím tú reguláciu?
2. Múže byť tá membrána a jej mechanizmus pokazená takým spôsobom, že sa snaží prepúšťať plyny skôr než by mala?
3. Kolko peňazí môže stáť nová membrána?
4. Keď kúpim novú membránu treba ju nejak nastaviť na správny plniaci tlak alebo je už nejak kalibrovaná od výroby?
Dalej mi fučí spred turba okolo tej trubky k membráne kontrole emisií. Ale to podla mna nieje také zásadné.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
Naposledy upravil diesel dňa Str, 15.11.2006, 21:01, celkovo upravené 1
|
Str, 15.11.2006, 18:44 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4311 Bydlisko: ZA
|
diesel píše: Zistil som pravdepodobnú príčinu "hnilosti" mojho ZJ. Po šmátraní medzi sacími hadicami sa mi z ničoho nič zdvihol výkon a VMko išlo ochotne do otáčok. Po druhom šmátraní v tej istej oblasti sa mi zase výkon vrátil na leňochoda. Šmátranie sa týkalo webasta. Začal som pátrať čo som tam mohol pohnúť keď to tak zareagovalo a zistil som že tá membrána regulácie plniaceho tlaku turba má horný uchytávací šrób vypadnutý a hompála sa len na spodnom. Pravdepodobne som za tú hadičku nejak zatlačil a vyklonil membránu. Tým som zmenil geometriu ovládania prepúšťacieho ventilu. Tak sa chcem opýtať: 1. Čo môžem zničiť keď odstavím tú reguláciu? 2. Múže byť tá membrána a jej mechanizmus pokazená takým spôsobom, že sa snaží prepúšťať plyny skôr než by mala? 3. Kolko peňazí môže stáť nová membrána? 4. Keď kúpim novú membránu treba ju nejak nastaviť na správny plniaci tlak alebo je už nejak kalibrovaná od výroby?
Dalej mi fučí spred turba okolo tej trubky k membráne kontrole emisií. Ale to podla mna nieje také zásadné.
no, ja som EGR vyradil úplne a som spokojný
|
Str, 15.11.2006, 18:57 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Ako??? Skúšal som čo sa stane keď odpojím tú podtlakovú reguláciu a ten ventil EGR sa otvoril úplne. Alebo si ten bypas úplne odmontoval?,?
edit: začína mi dochádzať....asi mám prasknutú pružinu v tej membráne EGR a tade mi neustále unikajú plyny, ktoré by mali hnať turbo....vyhodím toho hajzla!
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 15.11.2006, 18:59 |
|
|
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
diesel aj ja som odpojil ten ERG ventil na galoperi a islo to paradne . len to potom podla mna nesmies vytacat do maxima lebo ten ERG ventil bude zatvoreny a velky tlak v turbe nema ako uniknut do vyfuku
|
Str, 15.11.2006, 19:23 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
patrik píše: diesel aj ja som odpojil ten ERG ventil na galoperi a islo to paradne . len to potom podla mna nesmies vytacat do maxima lebo ten ERG ventil bude zatvoreny a velky tlak v turbe nema ako uniknut do vyfuku
O plniaci tlak turba sa stará tlakom spoza turba ovládaná membrána. Tá otvára prieduch spred turba rovno do výfuku.
EGR ovláda elektronika...ktorá reguluje podtlak...ktorý ovláda membránu...ktorá otvára prieduch plynov spred turba a prepúšťa ich za intercooler do sania. Tým núti motorznovu spalovať už spálené plyny a tým znižuje emisie.
Čiže odstavením EGR sa neodstaví regulácia plniaceho tlaku.
Každopádne skúsim to zablokovať v uzavretom stave.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
Naposledy upravil diesel dňa Str, 15.11.2006, 19:41, celkovo upravené 1
|
Str, 15.11.2006, 19:40 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4311 Bydlisko: ZA
|
diesel píše: Ako??? Skúšal som čo sa stane keď odpojím tú podtlakovú reguláciu a ten ventil EGR sa otvoril úplne. Alebo si ten bypas úplne odmontoval?,? edit: začína mi dochádzať....asi mám prasknutú pružinu v tej membráne EGR a tade mi neustále unikajú plyny, ktoré by mali hnať turbo....vyhodím toho hajzla!
tutoky taktoky aha:
len dobre zablendovať tú podtlakovú hadičku, aby nefučalo
ale ak máš zlomenú tú pružinu, tak najprv opraviť a keď už tam budeš, tak vyčistiť.
A ono to nie je unikaním plynov ako takým, to funguje tak, že prio strednom pásme otáčok sa tá klapka otvára a prepúšťa časť výfukových plynov naspäť do sania. Zlepšujú sa tým vraj emisie a blablabla.
To, že turbo dostáva riadne cez p... a že tie plyny majú cez 400 stupňov a že obsahujú kopec bordelu, ktorý zasiera celé sanie... nikoho nezaujíma
aha takto:
|
Str, 15.11.2006, 19:40 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4311 Bydlisko: ZA
|
diesel píše: O plniaci tlak turba sa stará tlakom spoza turba ovládaná membrána. Tá otvára prieduch spred turba rovno do výfuku. tak, tak. a dá sa jej troch pomôcť ale nerobil by so to diesel píše: EGR ovláda elektronika...ktorá reguluje podtlak...ktorý ovláda membránu...ktorá otvára prieduch plynov spred turba a prepúšťa ich za intercooler do sania. Tým núti motorznovu spalovať už spálené plyny a tým znižuje emisie. Čiže odstavením EGR sa neodstaví regulácia plniaceho tlaku. Každopádne skúsim to zablokovať v uzavretom stave.
si bol nejaký rýchly. ja som ti smolil návod aj s fotkami, a ty takto
|
Str, 15.11.2006, 19:43 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Za ten návod ďakujem. Už sa neviem dočkať jak zatočím s tým EGR.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 15.11.2006, 19:52 |
|
|
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 322 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
Toto nemá s EGR nic společného, většina motorů TD, už od prvních Pajer r.v 85, měla totoi zařízení a neměli EGR. Slouží to k tomu že když stoupá tlak plnění turbem a dosáhne určité hranice tak se odevře v turbu kanálek, který pustí část výfukových plynů přímo do výfuku a né na turbínové kolo a tím se sníží otáčky turba i plnšníí motoru. Nastavením tužšího ovládání membránou docílíš vyšší plnící tlak. Ale je tam ještě pojistný ventil v sání, který by při nebezpečném tlaku v sání za turbem odfoukl aby nedošlo k poškození motoru. Když to budeš mít zablokovaný tak ti tento ventil bude stále odfukovat.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuju Patrol GRY61 4.2TD, Mondeo II, 1.8TD janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Str, 15.11.2006, 19:53 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4311 Bydlisko: ZA
|
HONZA.S píše: Toto nemá s EGR nic společného, většina motorů TD, už od prvních Pajer r.v 85, měla totoi zařízení a neměli EGR. Slouží to k tomu že když stoupá tlak plnění turbem a dosáhne určité hranice tak se odevře v turbu kanálek, který pustí část výfukových plynů přímo do výfuku a né na turbínové kolo a tím se sníží otáčky turba i plnšníí motoru. Nastavením tužšího ovládání membránou docílíš vyšší plnící tlak. Ale je tam ještě pojistný ventil v sání, který by při nebezpečném tlaku v sání za turbem odfoukl aby nedošlo k poškození motoru. Když to budeš mít zablokovaný tak ti tento ventil bude stále odfukovat.
No veď hej. Si to prečítaj celé. Plniaci tlak turba je jedna vec a spätné sanie výfukových plynov vec druhá.
|
Str, 15.11.2006, 20:01 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
HONZA.S píše: Toto nemá s EGR nic společného, většina motorů TD, už od prvních Pajer r.v 85, měla totoi zařízení a neměli EGR. Slouží to k tomu že když stoupá tlak plnění turbem a dosáhne určité hranice tak se odevře v turbu kanálek, který pustí část výfukových plynů přímo do výfuku a né na turbínové kolo a tím se sníží otáčky turba i plnšníí motoru. Nastavením tužšího ovládání membránou docílíš vyšší plnící tlak. Ale je tam ještě pojistný ventil v sání, který by při nebezpečném tlaku v sání za turbem odfoukl aby nedošlo k poškození motoru. Když to budeš mít zablokovaný tak ti tento ventil bude stále odfukovat.
Tu sú paralelne oba systémy. EGR takisto "púšťa žilou" výkonu.
Kontrola plniaceho tlaku prepúšťa hnacie plyny do výfuku.
EGR prepúšťa hnacie plyny do sania za intercooler.
Oba systémy "oslabujú" pohon turba.
edit:Palo, teraz si ma zase ty predbehol...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 15.11.2006, 20:01 |
|
|
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
zle som to napisal EGR mam (mal som ) zaslepeny a klapku na vyfuku pritiahnutu aby to malo vecsi tlak .
|
Str, 15.11.2006, 21:22 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
patrik píše: zle som to napisal EGR mam (mal som ) zaslepeny a klapku na vyfuku pritiahnutu aby to malo vecsi tlak . Tak to si mal dosť odvážne "natunené".
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 15.11.2006, 21:37 |
|
|
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
islo ako gula ale viac ako 2900 otaciek som netocil . pocitovo tak 10-15 koni naviac . a hlavne krutak
|
Str, 15.11.2006, 22:05 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
A pri takomto "túnovaní"je životnosť motora,resp. turba kolko???
|
Str, 15.11.2006, 23:26 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|