4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

ZJ predna naprava
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=6405
Stránka 1 z 10

Autor:  dado [ Ned, 14.12.2008, 18:45 ]
Predmet príspevku:  ZJ predna naprava

Dnes som sa dokopal k vymene tlmicov na prednej naprave.
Chcel by som temu mojho elaborovania z tlmicmi uz uzavriet :

Vredu mam pruziny z Invelplus urcene pre 4" lift pre XJ. Na ZJ bez predneho pevnostaku a navijaku je sustava tychto pruzin a seriovych tlmicov velmi tvrda. Stlacenie je v pohode akurat tlmic pri vracani sa do povodneho stavu je slaby a nevie utlmit tento pohyb.

Cize dnes som dal na prednu napravu tlmice z autobusu Karosa predne. A myslim, ze som sa trafil, je to ono a tlmi a pruzi to podla mojich predstav. Pri prejazde priecnych nerovnosti koleso hned nevpadne do jamy ale jamu viac -menej preleti. Efekt to ma ten ze sa stratilo take neprijemne buchanie napravy.
Pri prajazde pozdlznych nerovnosti napr. kolaje od kamionov auto pekne drzi stopu a nehadze ma zo stran na stranu.

Autor:  dado [ Ned, 14.12.2008, 21:47 ]
Predmet príspevku: 

Cez sviatky chcem vymenit gufero lavej poloosi. Budem musiet pouzit aj toto ? A aky kluc treba na skrutku kde ukazuje sipka ? Marty mi postup uz dobre popisal, ale aj tak mate nejake triky ?


Obrázok

Autor:  Andrej [ Ned, 14.12.2008, 21:50 ]
Predmet príspevku: 

dado píše:
Cez sviatky chcem vymenit gufero lavej poloosi. Budem musiet pouzit aj toto ? A aky kluc treba na skrutku kde ukazuje sipka ? Marty mi postup uz dobre popisal, ale aj tak mate nejake triky ?


Obrázok


Dado Klemy drží klasika metrika takže no panic aký kua lenivý to isť pozreť cca 19??

A ja vybral koš aj bez rozťahováku ide to. len pravd aja to robil ked bola náprava vonku.

Autor:  dado [ Ned, 14.12.2008, 22:18 ]
Predmet príspevku: 

A treba potom robit aj to nastavovanie pomocou farby a otlackov?

Autor:  Andrej [ Ned, 14.12.2008, 22:22 ]
Predmet príspevku: 

dado píše:
A treba potom robit aj to nastavovanie pomocou farby a otlackov?


Nie nemusíš ved nehýbeš z prevodmi len ich vyberieš a dáš naspatky tým nemáš ako posunuť alebo rozhádzať polohu koša.

Autor:  pal [ Pon, 15.12.2008, 0:57 ]
Predmet príspevku: 

orech je 16ka, treba 6hran. Diff vylupnes von s ruckou od kladiva, dovnutra ho nabuchas cez drevo, netreba nic stelovat ;)

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 15.12.2008, 14:22 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
orech je 16ka, treba 6hran. Diff vylupnes von s ruckou od kladiva, dovnutra ho nabuchas cez drevo, netreba nic stelovat ;)


V podstate súhlasím s Pal-om, akurát niekedy treba trochu viac násila (alebo ten rozťahovák)

Dôležité je nepopliesť si tie klemy a ich polohu a tiež šialky z ložisiek

Autor:  dado [ Str, 24.12.2008, 15:37 ]
Predmet príspevku: 

Dnes som si konecne nasiel cas na vymenu gufera lavej poloosi. Vsetko islo ako po masle.

Pre tych ktory to este nerobili :

Kolesa dole (staci predne), auto na spalky. Dat dole brzd. prasiatka a kotuce. Poloosi vyberam cele cize len vysrobujem 3 x skrutky s tisichranom pasuje tam kluc 13 ocko tisichran. Pravu poloos som len povytiahol.
Kryt difu dole olej vypustit. Vybrat diferencial a poznacit si polohu misiek s srobov. Vysiel pekne von sam nebolo treba nic pacit.
Stare guferu som vyrazil zavitovou tycou. Bolo na sracky. Islo lahko von. Neviem preco ale nebolo nasadene az po doraz. Prave tak isto nie je na doraz, ale nechal som ho tak.
Nohavicu napravy som vycistil ako sa len dalo. Bolo tam blato.
Nove gufero som nalisoval pomocou zavitovej tyce a podloziek. Pomohol som si aj maticami M8 ktore som nastrkal do gufera medzi vonkajsi plechovy kruzok a brit. Nechcelo sa mi brusit podlozku na presny rozmer. Takto pekne sadlo az na doraz. Nalisovane gufero sam namazal vazelinou.
obal difu som vyutieral a vycistil.
Postup zlozenia je analogicky.
Jedine co sa mi nezdalo bolo take cervene tesnenie medzi nohavicou a obalom difu, prsne pred guferom, bolo asi na 2 cm vytlacene na oboch stranach presne na tom istom mieste.

Zajtra idem robit predne stelovacie horne ramena.

Autor:  dado [ Pon, 29.12.2008, 7:44 ]
Predmet príspevku: 

Hotove su aj predne horne stelovacie ramena. Foto dam ked bude teplejsie.
Dizajn mi trochu usiel pretoze som na poslednu chvilu musel improvizovat. Uchytenie na naprave som meral na novom silentbloku. Zabudol som pripocitat hrubku drziaka v com je strceny , takze som musel dovarat. (ked bude teplejsi tak to prerobim)

Prinos je velky. Zrazu zmyzli buchotave zvuky, ktore boli na aute od kupi. Pripisoval som to konstrukcii tuhej napravy. Uhol kardanu je tiez O.K. a DW som nezaznamenal.

Autor:  Andrej [ Pon, 29.12.2008, 15:40 ]
Predmet príspevku: 

Tak gratulujem, predné a vobec štelovacie ramená su fajn, mám predné, vie sa naladiť velmi dobre uhol kardanu. Od kedy to mám nieje problem ked to sadne alebo to podložím znova spraviť uhol kardanu. Idem aj zadné tak prerobiť aby som vedel ked bude na 242 SYE naladiť uhol kardanu a pootočiť nápravu.

Autor:  dado [ Uto, 06.01.2009, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

Kedze uz mam tie horen stelovacie ramena nastavil som uhol kardanu podla vacsinou preferovaneho nazoru.
(aj ked, ja si myslim, ze aj napriek pouzitia dvojiteho kriza by mali byt vystup z rozvodovky a vstup do difu rovnobezne - obrazok B, tak som to mal povodne)

A to vid obrazok A :

A :
Obrázok
B :
Obrázok

Bohuzial pri rychlostiach nad 70 km/hod sa ozyva hluk sposobeny kardanom - bez pripojeneho predku.
Pri pripojeni predku sa tento hluk zdvojnasobi a zacina uz pri 40 km/hod.

Takze, ak ste si 100 % isty ze to ma byt podla obrazku A, preco to tak huci ?

Autor:  pal [ Uto, 06.01.2009, 22:11 ]
Predmet príspevku: 

hej, urcite podla obrazku. Ale 2-3 stupne proti zaberu, cize vpredu dohora. Pokial ti to hrkoce aj pri vyradenom predku, tak to asi nieje riadne zuhlovane. Ale hrmot moze byt aj koli vadnym krizom na kradane, velkym volam v puzdrach ramien, vybitemu lozisku v rozvodovke...
A predtym ako si zmenil zaklon ti to pri vyradenom predku nehrmotalo?

Autor:  dado [ Str, 07.01.2009, 15:22 ]
Predmet príspevku: 

Mne to nehrmoce.

Len pocujem a citim (vybracie ?) ako sa toci predny kardan. Taky hukot. Nic necinka ani neklepe. Je to ako keby zle nastaveny uhol, preto sa pytam ci mam byt predna naprava podla obrazku A alebo B. Pretoze ked som ta mal podla B tak mi to nerobilo.

Autor:  masurko [ Str, 07.01.2009, 15:27 ]
Predmet príspevku: 

a nemas nahodou ten kardan nejako zle vyvazeny?

Autor:  pal [ Str, 07.01.2009, 18:50 ]
Predmet príspevku: 

nechapem dado preco ti to robi. Ale A je urcite dobre

Stránka 1 z 10 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/