Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 16.04.2024, 20:14
Dnes je utorok 16. apríla 2024, meniny má Dana, Danica a zajtra Rudolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Problem s prednou napravou 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03
Príspevky: 63
Bydlisko: Veľký Meder
Odpoveď s citáciou
Caute.
Cez zimu som dal nove tlmice, 5cm lift, vymenili sa silentbloky v ramenach a plus repasovana prevodka riadenia a urobena geometria.
Neviem ktora z tychto oprav sposobila problem, nakolko sa to vsetko robilo naraz.
Problem je ze auto neskutocne plava. Idem normalne na SK pomery rozbitou asfaltovou cestou cca. 40 km/hod a pri vacsej nerovnosti, hrbole doslova zatiahne auto na niektoru stranu a pritom sa mi volant v ruke ani nepohne.
Tento tyzden som nahodil nove pneu s vyvazenim kolies ako sa ma. A zda ze som prisiel na kamen urazu len neviem co to sposobuje. Nove pneu 245/70 R16 sa mi za nejakych okolnosti zadrie o predny blatnik a za inych okolnosti nie. Za normalnych okolnosti mam pri vytacani volantu najmensiu vzdialenost medzi pneu a dolnym prednym rohom blatnika 2 cm, ale za inych okolnosti to zase zacne driet o blatnik. Napriklad sa mi to stalo ked som na rovnej asfaltke prisiel pred dom, zaradil spiatocku a zacal cuvat do dvora, pri vytacani volantu mi zrazu pneu zadrelo do blatnika.
Z tohto usudzujem ze mam volu v prednej naprave v smere jazdy, alebo teda vo vodorovnom smere a toto je zrejme to co sposobuje aj plavanie auta na ceste. Vie mi niekto povedat co by to mohlo byt, co skontrolovat?

_________________
Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N
EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000


Ned, 23.03.2014, 7:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
repas prevod. riadenia - aký, čo nastavenie vôle?
aký máš lift?
uloženie panhrdky?

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 23.03.2014, 8:45
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03
Príspevky: 63
Bydlisko: Veľký Meder
Odpoveď s citáciou
Repas prevodky sa robil tak, ze som si objednal z USA repasovanu cez ebay od firmy co ich robi furu...
Vola v tom je, ale volu som mal aj na povodnej prevodke a po vykonanych zmenach som si myslel ze to robi ta prevodka tak som zobral tu repasovanu z USA, ale robi to furt, takze tu asi problem nebude (i ked tu je riziko ze mi z usa poslali smejd...). Pred upravami som ale tieto problemy nemal, takze povodna prevodka a aj tato repasovana to mozno na svedomi mat nebude.
Ono to prislo zrejme niekde s vymenou tlmicov, silentblokov a lifte.
Lift je 5cm polyuretanova podlozka.
K ulozeniu panhardky sa neviem vyjadrit, kedze neviem co mam na nej skontrolovat a hlavne ako, ale predpokladam ze by to malo byt ok, kedze ako som pisal pred upravami problem nebol.

_________________
Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N
EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000


Ned, 23.03.2014, 9:08
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Štv, 18.03.2010, 21:09
Príspevky: 126
Bydlisko: Krivan
Odpoveď s citáciou
zle nastavene excentre na spodnych ramenach.


Ned, 23.03.2014, 9:45
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54
Príspevky: 145
Bydlisko: Malacky
Odpoveď s citáciou
Keď ti auto pláva a si ho zdvíhal tak si asi zabudol na záklon prednej nápravy (dosť častá chyba) má byť asi 6 - 8°. Ako písal Dado1, nastavuje sa to na excentroch. Keď zle nastavíš panhartku tak máš 4-stopé vozidlo.

_________________
Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta.
Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.


Ned, 23.03.2014, 10:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
No 5cm sa mi nezdá veľa na to aby sa nejak výrazne prejavil zlý záklon nápravy a krátka (zle zauhlovaná) panhardka, ale možné to je.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 23.03.2014, 11:37
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54
Príspevky: 145
Bydlisko: Malacky
Odpoveď s citáciou
Vymieňal sylenbloky na ramenách, teda ich mal odmontované a nenastavil záklon + lift a máš s toho aj náklon.
Keď robia geometriu v servise tak pomali ani nevedia že záklon existuje.

_________________
Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta.
Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.


Ned, 23.03.2014, 11:58
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03
Príspevky: 63
Bydlisko: Veľký Meder
Odpoveď s citáciou
K podlozkam som dostal navod s popisom a s obrazkami ako namontovat podlozky.
Pred samotnou montazou som pozeral viac videi na youtube. Okrem toho som si pozeral aj dalsie navody ako podlozky montovat.
NIKDE ale v ziadnom navode a v dalsej diskusii nikdo neuvadzal nutnost zmeny nastavenia geometrie.
Takze mi vychadza z toho zaver ze kvoli liftu sa geometria nastavovat nemusi.
Vymena spodnych silentblokov je ine kafe, ano tu problem moze byt ak sa to sfusovalo.

_________________
Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N
EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000


Pon, 24.03.2014, 6:57
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2012, 15:54
Príspevky: 145
Bydlisko: Malacky
Odpoveď s citáciou
Zožeň si uhlomer a zmeraj si záklon, chyba bude určite tam.
Ja som k podvozku tak isto dostal iba stručný návod s pár fotkami a o záklone tam nieje nič spomínané.
Obrázok 

_________________
Poďme skratkou. Síce je to ďalej, ale je tam horšia cesta.
Jeep Wrangler TJ 4l, 8" Fabtech, 36 Swamper.


Pon, 24.03.2014, 8:01
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 22:47
Príspevky: 287
Bydlisko: Martin, Sklene pri Handlovej
Odpoveď s citáciou
eddie píše:
Takze mi vychadza z toho zaver ze kvoli liftu sa geometria nastavovat nemusi.


Obrovský omyl. Liftom na ZJ sa ti zmení všetko ča sa týka geometrie, t.j. záklon, zbiehavost, pozicia volantu.

_________________
www.4x4pneu.sk - offroad príslušenstvo, doplnky, úpravy a servis 4x4
Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 4" lift 34" MT
Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 5" lift 33" MT
ex. Chevy Niva 3" lift 30" MT


Pon, 24.03.2014, 10:58
Profil ICQ WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03
Príspevky: 63
Bydlisko: Veľký Meder
Odpoveď s citáciou
Ok pojdem znova na geometriu.
Zatial som bol 2x na geometrii s dvoma roznymi autami. Nikdy sa ale v PC nenasiel presne moj model auta.
Aby som sa vyhol tomuto "javu" viete mi niekdo hodit presne udaje pre nastavenie geometrie aby som to potom mohol konfrontovat v servise s tym co budu nastavovat a aby ma neposlali dokelu s tym ze to mate OK a pytal 20-30 Eur.
V manualy som nasiel nieco. Toto bude stacit?


Prílohy:
nastavenie.png
nastavenie.png [ 15.89 KiB | Zobrazené 5404 krát ]

_________________
Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N
EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000
Pon, 24.03.2014, 11:20
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Ked si montoval tie podlozky tak predpokladam ze si mal povolene ramena a dotahoval si vsetky az potom co stalo auto na koleasach. Alebo ?

Uhol kardanu je nadradeny zaklonu. Aj ked pri 2" lifte by som to asi ani neriesil, ak hej tak to veselo poberu spodne excentre. Takze musis najst nejaky kompromis medzi zaklonom a uhlom kardanu.
Zbiehavost nastav na 0.
ako poslednu vec zrovnaj volant do roviny.


Ak ti na geometrii v servise budu chciet zaaretovat volant, tak to znamena ze nikdy nerobili geometriu na aute s Y-riadenim a rovno ich posli doprec :D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 24.03.2014, 12:18
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03
Príspevky: 63
Bydlisko: Veľký Meder
Odpoveď s citáciou
Ramena navod nekazal povolovat.
Kazal iba panhardku a tycky stabilizatora. Tak isto ako aj ine www stranky.

Nasledne na druhy den som menil silentbloky v ramenach ale to som nechal urobit v servise s tym ze mi urobia komplet geometriu.
Teraz som hovoril s veducim servisu ze ci mi nevie dat tie udaje podla coho nastavovali geometriu. Zamyslel sa a povedal ze na 0 stupnov na ramenach, ale ze mi to zisti presne len sa musel ponahlat prec... A prikyvoval aj chalan co to robil ze inak sa mi zoderu gumy.
A niekde som cital ze 0 sa nastavuje pri klasickych osobnych autach na ktore je tento servis orientovany.
Takze zrejme tu bude kamen urazu. No a predny kardan som mal doma ten im pri nastavovani nechybal...

Aby som zobral auto do autorizovaneho servisu potrebujem prejst asi 80km. Je tu nejake riziko ze sa doserinka nieco?

_________________
Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N
EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000


Pon, 24.03.2014, 13:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Kedže mne toto iste robila panhardka , tak si myslím ,že je na vine ona , konečný dôsledok pri 2 palc. lifte bol ten že my predna naprava ušla do jednej str. a ked sa dalo auto na zdvihak v servise tak sa vratila nas5 ale po prejdení pár km ušla nazad a tak to šlo kým som nevimenil panhardku za štelovaciu a od vtedy je pokoj

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Pon, 24.03.2014, 15:50
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03
Príspevky: 63
Bydlisko: Veľký Meder
Odpoveď s citáciou
Geometria je OK.
Veduci v servise nasiel papier podla ktoreho sa to nastavovalo.
Zbiehavost je 0, zaklon 7 stupnov.
Zacali sme riesit geometriu no myslim ze sme odbocili od hlavneho problemu a to je pohyb celej napravy v smere jazdy tak ako som to popisoval v uvode.
POdla mna toto je pricina celej nestability preto ze sa to deje aj na rovnej ceste vtedy zaklon asi nema vyznam.
Na druhej strane ak by bol zaklon 0 stupnov tak sa mi zo zakruty volant nebude vracat automaticky ale iba s tocenim a to zatial auto nerobi, ale pekne vracia volant do stredovej polohy.

Rozmyslam nad panhardkou ale to mi tiez akosi nejde do hlavy, ta predsa riesi priecny pohyb kolies resp. celej napravy a nie pozdlzny v smere jazdy.

_________________
Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N
EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000


Pon, 24.03.2014, 16:58
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: