4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

EGR ventil
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=17813
Stránka 1 z 2

Autor:  voloda80 [ Str, 04.09.2013, 13:49 ]
Predmet príspevku:  EGR ventil

Zdravim, toto by mal byt EGR ventil(cervena sipka) ?,chystam sa ho totiz zaslepit. ide o to ci staci dat len nejaky plech medzi potrubie,alebo treba aj zaslepit,pripadne len odpojit tu hadicku(zlta sipka)Obrázok

Autor:  Lucky [ Str, 04.09.2013, 14:05 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

...šupni tam len pliešok a je to vybavene.....

Autor:  voloda80 [ Str, 04.09.2013, 14:12 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

takze je to EGR. niekde som cital ze aspon 0.5mm plech dat, co s tou hadickou? zaujimave je ze je to mitsubishi egr......

Autor:  palo-cherokee [ Str, 04.09.2013, 14:18 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

daj plech na vstup EGR (zo strany kovovej trubky)
alebo vyhoď trubku, do zberného potrubia daj blendu a na vstup EGR plech
Hadičku nechaj tak ako je !

Autor:  voloda80 [ Štv, 05.09.2013, 13:47 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

Obrázok Obrázok takto vyzeral moj egr ventil,teraz by sa malo motoru lepsie dychat....aj vdaka hruske na sani.

Autor:  VladoKE [ Štv, 05.09.2013, 21:11 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

Stači aj klingerit, ten sa dá ľahko rezať.
Len po zaslepení si musíš byť vedomý, že riadiaca jednotka s tým môže mať problém a vysvieti kontrolku Check-engine.
Ak s tým bude riadiaca jednotka spokojná, tak počítaj nižšiu spotrebu a trošku výkon hore :smt023

Autor:  samuro [ Štv, 05.09.2013, 22:10 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

Možno som mladí neskusení a neviem čo všetko ale v škole nás naučili že ked nevieš tak sa spítaj
Načo je dobré ho viberať ? Áno u benzínovích motoroch to schvalujem aj to len tak ked je to nutné
u DIESELU by som ho nevibral aj keby mi platili :smt152 sami pridete nato prečo a hlavne ked jazdíte kratšie trasy .....
Prečo EGR-ko len nevičistiť respektíve sfunkčniť ? :smt021

Autor:  VladoKE [ Pia, 06.09.2013, 5:33 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

samuro píše:
...sami pridete nato prečo a hlavne ked jazdíte kratšie trasy .....
Prečo EGR-ko len nevičistiť respektíve sfunkčniť ? :smt021


Tak to by ma teda ozaj zaujímalo, čo zmysluplné a pozitívne prináša EGR (exhaust gas recirculation valve) okrem emisií za cenu, že do sania cirkuluješ horúci spálený bodrel a nie čistý vlhký studený stlačený a zvírený vzduch?

P.S. Nemýliš si to s Waste Gate u TD?

Autor:  romo11 [ Pia, 06.09.2013, 8:37 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

to by veru aj mňa zaujímalo čo sa môže pokaziť odstránením EGR? Ja v tom vidím len pozitíva, ale človek sa učí celý život. Trocha teórie neuškodí takže Samuro ideš :smt162

Autor:  Martinoff [ Pia, 06.09.2013, 8:56 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

Samuro asi naozaj nedával v škole pozor - hlavne pri gramatike. A pri EGR ventiloch spal asi úplne. :-D

Autor:  voloda80 [ Pia, 06.09.2013, 9:31 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

tiezby ma to zaujimalo,prestudoval som toho na nete ohladom zaslepenia egr vela, a hlavne u dizlov to je prospesne....

Autor:  ORC [ Pia, 06.09.2013, 10:03 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

EGR znizuje emisie tym ze pridanim vyfukovych plynov uberie motoru kyslik. A tym padom znizi teplotu horenia. Teplota v spalovacom priestore a teda aj teplota vyfukovych plynov kolise po akejsi sinusoide a v kritickom momente ju vie moderny commonrail znizit prave prostrednictvom EGR upravenim zmesi.
Laicky povedane pridanim toho "horuceho bordelu" znizuje teplotu horenia a teda aj teplotu celeho ustrojenstva ako piesty, hlava, ventily, turbo, katalyzator....
Pri starych motoroch kde je EGR ovladany len akymsi neriadenym podtlakom by jeho odstranenie nemalo mat ziaden vplyv na zivotnost, ale pri najmodernejsich motoroch kde je vykon vyhnany na maximum aj prostrednictvom takychto vychytavok a EGR je riadeny PCM by som si jeho odstranenim nebol az taky isty.
Radsej cistit, cistit, cistit...

Autor:  Luther [ Pia, 06.09.2013, 10:08 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

ORC píše:
...
Laicky povedane pridanim toho "horuceho bordelu" znizuje teplotu horenia a teda aj teplotu celeho ustrojenstva ako piesty, hlava, ventily, turbo, katalyzator....
...Radsej cistit, cistit, cistit...

Hlavne keď všetci vieme, aké je VMko háklivé na teplotu.

Autor:  Pronto [ Pia, 06.09.2013, 10:20 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

VMko nieje háklivé na teplotu, ale na blbov ktorý ho studený vytáčajú. V teréne sa mi XJčko ani raz neprehrialo, ani keď som ťahal drevo. Proste to treba nechať trošku zohriať a potom mu nevadí ani keď mu šliapneš na krk :smt023

Autor:  Luther [ Pia, 06.09.2013, 10:31 ]
Predmet príspevku:  Re: EGR ventil

Ja som tiež čo sa teploty týka nemal problém. Jazdil som v tých najväčších horúčkach v teréne a viac ako 90°C som nemal. Lenže sa popísalo dosť čo sa tohto týka. Keď sme pritom, Vmko ako také by som nikdy neupravoval, nechal by som ho v pôvodnom stave, maximálne chladič oleja dorobiť. Ten motor je ako zo škrupiny, neriskoval by som zbytočne. Kamarát mal porekadlo: "Neopravuj čo funguje" a tu to platí dva krát.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/