Dnes je piatok 1. novembra 2024, meniny má Denis, Denisa a zajtra nikto
Jeep ZJ 2,5 - zohriaty ťažko štartuje
Autor |
Správa |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
Tak som tri dni majitelom ZJ 2,5, r.v. 96. Auto ma 210 tis. km. Ma zopar nepodstatnych chybiciek (nefunguje stahovanie okna na PZ dverach, LZ sa nedaju otvorit zvonka, pri jazde so zapnutymi svetlami preblikuje osvetlenie pristrojovky a zopar dalsich drobnosti).
Co ma najviac trapi, je startovanie zohriateho motora. Nastartuje az po viac ako 5 sekundach tocenia, studeny chyta na jednu-dve obratky startera. Na offroad.cz pri podobnom probleme tipovali na odchadzajuce čerpadlo, ktore pri nizkych otackach nevytvori potrebny tlak. Ma s tym niekto skusenost?
A este par otazociek. Vie niekto, ako sa programuje poloha sedadla vodica? V prirucke ktoru sa mi podarilo najst o tom nic nie je. Vo dverach vodica su tlacitka 1, 2, a SET. Ani po vyskusani niekolkych kombinacii (stlacit set + prislusne tlacidlo, spolu, pojednom a pod) sa mi nepodarilo presvedcit, aby si aktualnu polohu sedadla a zrkadiel zapamatal. Otravuje to, lebo po odomknuti dialkovym sa sedadlo a zrkadlo prestavia do zapamatanej polohy.
Na zaver, je mozne zmenit jazyk v palubnom pocitaci (na tom "televizore" v strede dolu)? V prirucke pisu ze sa to da, ale popisany postup nefunguje, resp. mi to takto vobec nereaguje. Zapnut zapalovanie na ON, na displeji sa objavi napis v jazyku, ktory je zvoleny. Mne to akurat pise 0 km do servisu (naskocilo to cestou domov z ITA), sialene to vrieska cely cas pocas startovania (asi koli pasom ktore nezapinam) a potom tam napise nieco po taliansky (skusal som v tej chvili stlacit SET ale nist) a potom naskoci datum a cas (tie sa dali nastavit presne ako pise pirucka).
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 11.10.2007, 10:50 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4304 Bydlisko: ZA
|
gratulujem - nech slúži VMko aspoň tak dobre ako mne a Dieselovi
tie svetlá a blikanie - skontrolovať kostru
ad. štartovanie - ja by som po kúpe začal tým, že vymením oleje, žhaviče, filtre, vyčistím odlučovač vody... a potom sa uvidí
(a jedným vrzom by som dal aj chladič oleja)
ad. program sedadla - sú tam dva, a podľa toho, ktorou diaľkou otvoríš, tak sa zvolí program. Ale ako s ato ukladá do pamäti presne neviem - na toto je expert Harley
Ako na programovať VIC podľa Harleya:
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=6044
a keby čo tak to prípadne môžeme napichnúť na diagnózu
|
Štv, 11.10.2007, 11:10 |
|
|
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
palo dakujem za bleskovu odpoved, s tym navodom na VIC si mi velmi pomohol - (no jasne ze mi to neslo, ked v prirucke zabudli napisat, ze SET treba drzat a zaroven zapnut zapalovanie)
to preblikovanie - mam podozrenie na spinac svetiel, ktory zrejme ovlada aj podsvietenie palubovky a VIC, ked donho drgnem, reaguje to (ale svetlomety svietia v poriadku), ale reaguje to blbo aj ked drgnem do toho reostatu ktorym sa nastavuje uroven jasu, takze mozno je to cele znutra zaprasene, mozno pomoze nejaky cistic na kontakty
samozrejme, ze oleje, filtre a podobny spotrebak pomenim cim skor
ako myslis, ze ktorou dialkou otvoris? to ked na aute budem jazdit ja a sem tam moja polovicka, tak si ona musi otvarat vlastnym ovladacom? lebo sice mam dva kluce aj dva ovladace, plus dalsie dva (servisne?) kluce, ale vsetky okrem jedneho kluca a DO som hned ulozil k ostatnym cennostiam a to DO (vyzera byt origo aj s logom Hryzleru) ma len dva tlacitka LOCK a UNLOCK. 1x Lock otvori len vodica, 2x otvori vsetko.
skusal som podla popisu samodiagnostiku potom ako som s tym prisiel domov, t.j. po cca 900 km (takmer) nonstop a ukazalo to akurat kod 12 (bateria bola odpojena) a 55 (koniec diagnostiky). Samozrejme ze velka diagnoza moze zistit viac veci, takze ako som uz raz pisal, ak by si mal dakedy cas a chut... a kedy a kde ta mozem kontaktovat. Vopred dakujem!
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 11.10.2007, 11:30 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4304 Bydlisko: ZA
|
enduro píše: palo dakujem za bleskovu odpoved, s tym navodom na VIC si mi velmi pomohol - (no jasne ze mi to neslo, ked v prirucke zabudli napisat, ze SET treba drzat a zaroven zapnut zapalovanie) holt návody od chryslera sú niekedy divné enduro píše: to preblikovanie - mam podozrenie na spinac svetiel, ktory zrejme ovlada aj podsvietenie palubovky a VIC, ked donho drgnem, reaguje to (ale svetlomety svietia v poriadku), ale reaguje to blbo aj ked drgnem do toho reostatu ktorym sa nastavuje uroven jasu, takze mozno je to cele znutra zaprasene, mozno pomoze nejaky cistic na kontakty Ak to blbne, tak najlepšie vymeniť (úspešnosť opravy je možno 20%) enduro píše: samozrejme, ze oleje, filtre a podobny spotrebak pomenim cim skor to je "povinnosť" pri každej jazdenke (len veľa ľudí s tým neráta) enduro píše: ako myslis, ze ktorou dialkou otvoris? to ked na aute budem jazdit ja a sem tam moja polovicka, tak si ona musi otvarat vlastnym ovladacom? lebo sice mam dva kluce aj dva ovladace, plus dalsie dva (servisne?) kluce, ale vsetky okrem jedneho kluca a DO som hned ulozil k ostatnym cennostiam a to DO (vyzera byt origo aj s logom Hryzleru) ma len dva tlacitka LOCK a UNLOCK. 1x Lock otvori len vodica, 2x otvori vsetko. ovládače sú štandardne 2. (maximálne môže byť 6 ks na jedno auto) A áno , podľa toho, ktorým z nich otvoríš , tak sa ti nastavia sedadlá a zrkadlá - má to 2 pamäte - každá na jednu diaľku - ono je to aj tak myslené že jeden ty a jeden mangelka To či má otvárať všetko naraz alebo na 2krát sa dá naprogramovať cez DRB diagnostiku. (takisto ako kopa iných vecí - pípnutie pri rezerve paliva, nový ovládač diaľky, trúbenie pri odomknutí a pod. ) enduro píše: skusal som podla popisu samodiagnostiku potom ako som s tym prisiel domov, t.j. po cca 900 km (takmer) nonstop a ukazalo to akurat kod 12 (bateria bola odpojena) a 55 (koniec diagnostiky). Samozrejme ze velka diagnoza moze zistit viac veci, takze ako som uz raz pisal, ak by si mal dakedy cas a chut... a kedy a kde ta mozem kontaktovat. Vopred dakujem!
Samodiagnostika je dosť obmedzená.
Ak čo tak sa zastav niekedy. Info cz SS alebo číslo mám v anieloch.
|
Štv, 11.10.2007, 12:00 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Já ti taky blahopřeju k nové hračce!
Paměť je na dva ovladače.Každý je má svoje číslo jako tlačítka na dveřích.Tím,kterým otevřeš,tak tu paměť programuješ. Takže otevřeš jedničkou dálkou a nastavíš si polohu zrcátek a řidičovi sedačky.Jestli je napojený rádio na CCD Bus,tak i stanice rádia (to ale co vím,evropský verze nemaj a rádio není napojený stejně jako nemá ovládače na volantu ze spod.napojit to nejde ani ty ovládání,zkoušel jsem to,je věc palubního počítače).
Takže si to všechno nastavíš ,zmáčkneš tlačítko "memory" na dveřích,to začne blikat a pak zmáčkneš číslo,který odpovídá dálkovýmu ovladači.Tím to máš uložený v paměti "1". Neměl by ses do půl minuty poutat bezp. pásem jinak se to neuloží. Sedačka se taky neuloží do paměti,pokud jedeš,pouze zrcátka.
Pak ,když chceš naprogramovat paměť č.2,tak auto zamkneš jedničkou a dvojkou otevřeš a provedeš stejnou procedůru ale s číselm 2.
Jinak se připrav na to,že ten memory systém blbne ale je to většinou zapříčiněný zrcátkama.,který se při otevření přetočej jinam,než maj,spadnou dolů a pod. Většinou je to tím,že bylo zrcátko měněný,nebo jiná část memory systému a nebylo udělaný sformátování.Čas od času by se s formátování mělo udělat i tak a by se to vyčistilo. někdy ,když padaj zrcátka,tak pomůže jejich rozhejbání do všech krajních poloh aby si to snímače načetly.Stejně tak i u sedaček.
Kdyby si měl problém y se zrcátkama ,jejich pamětí,tak dyštakl návod na vyčištění kontaků snímače polohy,je na rusácích. Někomu to pomohlo někomu ne. Mě tak na 50%. Nědy zrcátka drží celý měsíc ,někdy je tejden každej den dolaďuju a přeukládám do paměti.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 11.10.2007, 12:01 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4304 Bydlisko: ZA
|
2 Harley:
tuším na Jeepsulimited som čítal že po čas aj tak všetci skončia s tým, že majú obidve pamäte nastavené rovnako
|
Štv, 11.10.2007, 12:05 |
|
|
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
harly vdaka! je obednajsia prestavka tak sa s tym idem skusit pohrat a skusim aj nastavit anglictinu vo VIC podla tvojho navodu, co tu palo nalinkoval...
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 11.10.2007, 12:13 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Vitaj doma v jeep sekcii enduro. Okrem toho čo ti tu kolegovia radia, neodkladaj kontrolu zadného difu ako som sa po kúpe na to vysral ja. Táto lenivosť ma stála nové ložiská difu a novú poloos s ložiskom. Samoser po 200k km býva už v zlom stave.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 11.10.2007, 16:22 |
|
|
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
takze sedadlo a zrkadla sa uz spravaju ako treba a aj VIC uz rozumie inglish... a prestalo aj bliakat, ked som mu posunul servisny interval z 10 na 12tis.
samozrejme, planujem vymenu vsetkych moznych tekutin v najblizsom termine, cakam na filtre a oleje...
kedze ja vacsinou najskor kupim a potom studujem tak som sa teraz zacal zaoberat otazkou, ci ma vyznam menit rozvodovku CommandTrac za SelecTrac? odpoved pre mna vyznieva ze ano, pokial vezmem do uvahy stav komunikacii v zimnom obdobi v nasom regione, permanentna stvorkolka by sa hodila aj na asfalt... aky mate nazor, pripadne wie viel koste dieser spass?
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 11.10.2007, 16:38 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Dieser spass kostet cirka 15k slowakish scheizegeld...ak si to prehodíš sám. Ja som mal polomrtvy quadratrac tak to bolo bez debat ale commandtrac(ak ho tam skutočne máš) nieje až taký zlý. Ale skutočne na snehu to môže znamenať rozhodujúci moment ktorý vie zapríčiniť šmyk. Ja som menil aj ked som mal XJ s commandtracom. Záleží ako velmy chceš mať dokonalé auto.
Ale najskôr by som ti doporučoval poctivo si preliezť jeep sekciu...nájdeš mnoho odpovedí na otázky ktoré ešte len položíš...nájdeš napríklad také informačne kvalitné thready ako trebárs: viewtopic.php?t=261 ...a dalšie...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 11.10.2007, 17:41 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4304 Bydlisko: ZA
|
diesel píše: Dieser spass kostet cirka 15k slowakish scheizegeld...ak si to prehodíš sám.
Jáj Dieselchen moin, kedyže si to ten Select zháňal ?
Bo to ti je teraz veľmo nedostatkový tovar a tým pádežom aj scheisse Preise wo anders sind
|
Štv, 11.10.2007, 18:17 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
...to ešte nepíšem cenu ako vychytil Andrej...to mal snáď vianočnú zlavu pre stálych zákazníkov.
Ale doba iste pokročila...dolár ide na hubu...a selectrac už chce mať každý zavesený nad krbom...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 11.10.2007, 18:59 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
To sú kamaráti a na mňa zabudli... Inak vitaj medzi nami Enduro a nech ti slúži
|
Štv, 11.10.2007, 19:27 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
diesel píše: ...to ešte nepíšem cenu ako vychytil Andrej...to mal snáď vianočnú zlavu pre stálych zákazníkov.
Ja ja gut preis
ale zase vykompenzované na iných veciach čo sa doserkali
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 12.10.2007, 8:30 |
|
|
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
tak som vcera konecne pomenil olej v motore a filtre oleja vzduchu a paliva
trapi ma ukazovatel tlaku oleja - lezi na nule a ani sa nehne... nesuvisi to s vymenou oleja, robilo to aj predtym, len som to zabudol spomenut...
ked som auto kupoval, nevsimol som si to, nauceny, ze ked po nastartovani zhasnu vsetky kontrolky tak je vsetko OK, akurat ze ZJ kontrolku oleja nema... ked som si to uvedomil, uz som mal za sebou nejakych 100 km, a kedze auto stale islo, tak som to riskol az domov (rucicka tlaku vtedy na volnobehu sebou posklbavala, po zvyseni otacok uz nie a teraz sa uz nehybe vobec)
motor zrejme maze, kedze dosiel bez problemov... auto stalo u predajcu nejaku dobu a po nastartovani samozrejme hrkot ventilov, jasne bolo pocut, ako stichli, ked vytlacilo olej do hydrostelov
predpokladam, ze je vadny snimac tlaku oleja, otazka: kde ho mam hladat? ako sa da otestovat jeho funkcnost/nefunkcnost
PS: hladal som nieco okolo toho, ale vsetko co som nasiel sa tykalo benzinov...
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Pia, 19.10.2007, 11:41 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|