4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Jeep Grand Cherokee - Zhavice+startovanie,voda a unik oleja?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=4937
Stránka 1 z 3

Autor:  lumenos [ Ned, 15.06.2008, 22:11 ]
Predmet príspevku:  Jeep Grand Cherokee - Zhavice+startovanie,voda a unik oleja?

Mam takyto problem....doteraz mam granda ZJ 2,5TD (WM) asi 3mesiace a doteraz startovalo super, ci stalo cez den ci cez noc, ci dva dni ci tri vzdy na pol otacky otacka a bezalo...mal som trochu zaolejovany kryt vacky okolo nalievaceho hrdla oleja dole komplet dif pod servom v predu tak som ho vystriekal wapkou...motor sa leskne ale zacalo blbnut startovanie...presiel som 150km v ten den a secko O.K na druhy den rano toci, toci ale nechyta....po 2hodinach som nasiel kable ku zhavicom 1 a 4 vyskocene(asi tlakom vody a popraskane obimky kablou ku zhavicom) na 5 alebo 6 pokus to chytlo aj s efektnou dymovou clonou bielej farby a nepravidelnym chodom ale po zahriati to preslo....dalsich par dni v pohode za calo blbnut po dalsich dnoch zas az kazde rano som musel startovat na 10krat a dymovou clonou...kable som meral prud cez nic ide, tak ze vymenim zhavice....1v pohode len strhaby zavit...2.bol cierny akoby od oleja ...3v pohode... a 4. nemozem vymontovat...AKO TO ROBITE VY! ako menite ten posledny co zasahuje pod kapotu, robota ako pre hodinara a nie a nie ho vytocit a gola je kratka :( tak som ho tam musel nechat...ale auto zacalo startovat v pohode a zrazu asi po tyzdni zase zacalo kaslat...ked ho necham v garazi cez noc tak rano v pohode, ked vonku skoro som si isty ze bude blbnut...co stym? mozu to byt tie popraskane obymky ku kablom ze uz nemaju taky dotyk k zhavicom a vybraciou sa uvolnia ked ich ale kontrolujem vyzeraju byt nadoraz! a co sa tyka olej mi nikde nechyba kontrolujem ale skoro vzdy par kvapiek pod autom tak 5-10.
dik za rady

Autor:  RAIDER [ Ned, 15.06.2008, 22:40 ]
Predmet príspevku: 

ahoj ..niekam asi natiekla voda pri vapkovani...zeby zhaviace rele???....skus znovu vybrat zhavice ak su v prdeli tak hladat chybu na druhom konci kablu...z vapkovanim motora opatrne bo to bere zo seebou vsetko a ten silny prud vody prerazi aj na miesta kde by clovek ani netusil...ine ma nenapada

Autor:  biker [ Ned, 15.06.2008, 23:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Zhavice+startovanie,voda a unik oleja?

lumenos píše:
... a 4. nemozem vymontovat...AKO TO ROBITE VY! ako menite ten posledny co zasahuje pod kapotu, robota ako pre hodinara a nie a nie ho vytocit a gola je kratka :(


tak toto je otazka pre Mr.Diesla :wink:

myslim ze to blbne kvoli tomu ze si vapkoval niekde kde si nemal. skus to zhaviace rele. a premerat to ked zhavis. nikde inde by na naftaku nemala vadit voda. jedine tam kde je elektrika.
aj ja som mal v plane poriadne umyt,odmasnit a vyvapkovat motor v mojom XJ ale tusim kaslem na to... :?

Autor:  lumenos [ Ned, 15.06.2008, 23:50 ]
Predmet príspevku:  este detail

Ked je teply, ze ho uz natocim tak potom beha cely den v pohode na pol -az jednu otacku :shock:

Autor:  enduro [ Pon, 16.06.2008, 7:45 ]
Predmet príspevku: 

co sa tyka stvrteho zhavica, tak ten sa da vykrutit, len musis mat dobru "malu" golu, potrebujes predlzeny orech (tusim 8mm), klb, asi zo tri nastavce a ide to, ale naozaj pristup ako k peniazom...

co sa tyka startovania, tak ja mam od sameho zaciatku velmi specificky problem a to taky, ze studeny startuje v pohode na zvrtnutie, teply ani za boha, len ked tocim 10-15 sekund a potom je to s tou dymovou clonou... ale ked odpojim konektor z cidla teploty tak chyta ako treba...

skus skontrolovat, ci ti voda nezatiekla na relatka a konektory a nasledne mohla sposobit zaoxidovanie...

Autor:  diesel [ Pon, 16.06.2008, 7:52 ]
Predmet príspevku:  Re: Zhavice+startovanie,voda a unik oleja?

biker píše:
tak toto je otazka pre Mr.Diesla :wink:


:lol: :oops: jj

1. Buď uvolniť priečnik na ktorom leží pridavná prevodovka a spustiť ju cca o 10cm. To mierne spustí aj ten zadný válec od okraja karosérie. Nemám ale overené či dostatočne na výmenu žhaviča..každopádne nedostatočne na demontovanie veka hláv válcov. :evil: Hoci v manuále tvrdia že áno!

2. S istotou dáš žhavič von ak spustíš motor zo silentblokov...sú to dva šróby...a nejaká manipulácia so zdvihákmi. :-D Svojho času sa mi o tom už aj snívalo. :?

ja som žhaviče zatial nemenil, takze som sa ani nepokúšal.

3. zaolejovaný kryt vačky? vačka je predsa dole. nemyslíš veko ventilov?

4. biely dym by mala byť voda v spalovacom priestore
alebo ak cítiť naftu tak nespálená nafta
spalovanie oleja býva namodralý svetlý dym

Autor:  lumenos [ Pon, 16.06.2008, 8:01 ]
Predmet príspevku: 

dik vsetkym za rady, asi skusim najprv tu predlzenu golu :roll: nejak sa mi nechce spustat ten motor ani prevodovku ale ak bude treba :evil:
cidlo teploty je z ktorej strany? zhaviace rele by malo byt pri poistkach v motore ak sa nemylim...ceknem dnes po obede
...oprava ano veko ventilov :oops:
a tom dymu ano mslim ze citit naftu,asi ked nechyta tak to tam natlaci a nespalenu pusti az ked chyti

Autor:  enduro [ Pon, 16.06.2008, 14:32 ]
Predmet príspevku: 

hehe diesel, malo si spekuloval, ale to veko ventilov ide vybrat ked vyvesis prevodovku, akurat to treba robit v dvoch krokoch, ako som na vlastnej kozi zistil - kusok spustit, veko podvihnut, potom zase kusok pridvihnut prevodovku, zase podvihnut veko a potom uz uplne spustit a veko vybrat - chytalo mi to zo zadu o nejaky bazmek, co trci z priestoru kabiny az k motoru... akurat ze som si neuvedomil, ze by bolo dobre odpojit tiahlo pridavnej prevodovky, tak sa mi urvalo jeden z tych gumenych cepov (ten ktory je na jedne strane chyteny na karoserii) a naspat som ho nevedel dat ani za boha...

lumenos, neboj nic, s tou predlzenou golou (ale riadne predlzenou a jednoznacne potrebujes klbik) to vymenis... cidlo teploty motora je na pravej strane, ked stojis pred autom a pozeras na motor, vzdialenost priblizne nad palivovym cerpadlom... POZOR, konektor je zaisteny sponou, ktoru vyberies tenkym sraubovakom, tak to nepajtluj aby si si to nezlomil.. aj tak si myslim, ze toto nie je pripad totozny s mojim, lebo mne to studene chyta (po nazhaveni) ale zhavit musim aj zohriaty, inak nestartuje...

ten biely dym je nespalena zmes nafty a vzduchu, vypluje ju az po nastartovani, ked motor chyti tocky a do vyfuku ide podstatne iny tlak, ako len ked motorom toci starter... pokial motor nadmerne dymi aj pocas bezneho chodu, tak potom sa chyba laicky identifikuje ako pise diesel - biely - voda v spalovacom priestore (vodna para), namodraly - nadmerna spotreba oleja - vybehany motor

Autor:  lumenos [ Pon, 16.06.2008, 14:46 ]
Predmet príspevku: 

este zohnat predlzeny orech je to 10mm - klbik man a kratky nadstavec aj malu racnu 1/2" len ten orech... :evil:
relatka som kontrolocal vyzeraju celkom v pohode bez nejakej velkej korozie ...skusim este cidlo...inac este ma napadlo ze sem tam pritom ako nechce chytit blikne check engine...
este k dymu-ked uz chyti tak potom vobec nedymi
PS: ako sa spusta diagnostika!?

Autor:  enduro [ Pon, 16.06.2008, 14:56 ]
Predmet príspevku: 

trikrat za sebou v priebehu 5 sekund zapnes a vypnes klucik (vraj treba mat zaradeny neutral) a na displeji tachometra by ti malo vypisat chybove kody, zaroven tie kody vyblika aj kontrolka Check engine... kod 55 nie je chyba ale oznam o ukonceni diagnostiky...

niecom o tom je tu:
viewtopic.php?t=102&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=samodiagnostika

a este tu:
http://www.jeep.auto.ru/Grand_Cherokee/ ... _print.htm

kratky nadstavec ti bude malo, potrebujes aj dlhy nadstavec a ja som vyuzil aj taky ten sersam, co sa ma rucku ako sraubovak ale nasadzuju sa nan rozne orechy alebo bity a do rucky sa da nasadit nadstavec a neviem ci som nepouzil aj ten ohybny bowden... :-D

Autor:  diesel [ Pon, 16.06.2008, 16:53 ]
Predmet príspevku: 

enduro píše:
hehe diesel, malo si spekuloval, ale to veko ventilov ide vybrat ked vyvesis prevodovku, akurat to treba robit v dvoch krokoch, ako som na vlastnej kozi zistil - kusok spustit, veko podvihnut, potom zase kusok pridvihnut prevodovku, zase podvihnut veko a potom uz uplne spustit a veko vybrat - chytalo mi to zo zadu o nejaky bazmek, co trci z priestoru kabiny az k motoru... akurat ze som si neuvedomil, ze by bolo dobre odpojit tiahlo pridavnej prevodovky, tak sa mi urvalo jeden z tych gumenych cepov (ten ktory je na jedne strane chyteny na karoserii) a naspat som ho nevedel dat ani za boha...


a si si istý, že tie dva šroby na silentblokoch a spustenie motora je komplikovanejšie? :-D :-D :wink:

inak špekuloval, zúril, nadával, posielal amikov kade tade a plul krv som vtedy asi dve hodiny... :roll: a v manuále je presne napísané o kolko treba(je prípustné) zvesiť rozvodovku aby to veko šlo dole. Ja som sa to snažil dodržať. Ty si to asi spustil viac...preto sa ti to asi aj podarilo...a urval si pritom čo si urval. Ale zase keby si to odpojil vopred tak by si to asi neurval. :D

Autor:  enduro [ Pon, 16.06.2008, 18:08 ]
Predmet príspevku: 

ja som si zase netrufol spustat motor, jednak som si nebol isty ze to visi len na tych dvoch silentblokoch a jednak som sa bal, ze co vsetko mozem urvat (kable, trubky) ked pojde motor o dakych 10 cisel dolu :-D ale hlavne je ze sa vsetko podarilo a zase to chodi :wink:

Autor:  PALOLOSONEC [ Pon, 11.10.2010, 22:30 ]
Predmet príspevku: 

Cau lumenos ako si to nakoniec doriešil?lebo mam podobný problém

Autor:  lumenos [ Pon, 11.10.2010, 22:44 ]
Predmet príspevku: 

tak ze som ho predal a kupil 4,7 WJ :)
ale chlapikovi som povedal, ze co a ako dal zhavic do ruky a on mal nejaky servis na bruchoplazi tak to nejak spravil ale postup neviem..musel by som sa spytat, ale nic nevravel ze by bol nejaky problem. tak neviem isto..mozem zistit ako to dopadko ked ho stretnem...
PS: Racnou a predlzenou desiatkou to nesli...bol strasne zapeceny :evil:

Autor:  PALOLOSONEC [ Pon, 11.10.2010, 22:48 ]
Predmet príspevku: 

Ked ho stretnes skús zistit ja zatial vymením zhavice a uvidim co to bude robit. Dík

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/