4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

novy majitel ZJ 5,2 1996
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=5496
Stránka 1 z 2

Autor:  drafthorse [ Pon, 01.09.2008, 7:54 ]
Predmet príspevku:  novy majitel ZJ 5,2 1996

zdravim vsetkych diskuterov. asi pred mesiacom som si kupil jeep grand cherokee limited ZJ 5,2 1996 a rad by som tu predisklutoval niekolko problemov, na ktore som narazil.

1) Pocitac hlasi chybu "coolant sensor bad" aj s cervenym blikanim chladica na silulete auticka. Deje sa to vzdy na nie uz chladnom ale ani nie zohriatom motore a trva to vzdy asi 10-30 sekund. po dosiahnuti rucicky teplomera tesne prd policko "100" uz teplota nestupa a chyba sa uuz nezobrazi.

2) Servo je vzdy pri studenom aute bez problemov a velmi silne. Casom po ohriati agregatov auta straca na sile. Moze to znamenat nekvaltny ci nespravny olej v nom ktory v zavislosti na teplote prudko meni viskozitu?

3) Pri zdvihnuti zadnej napravy a rucnym tocenim jedenho kolesa sa druhe toci cez diferak opacne a vsetko to ide celkom hladko ako u volneho difu. Znamena to poskodeny samosvor alebo na zovretie potrebuje prudsi pohyb nez ktory dokazem kolesu dat ja? Mimochodom obe zadne kola maju axialnu volu odhadom mozno aj 1mm je to v poriadku?

4) Ked pri zaradenom "N" nadvihnem len jedno zadne kolo ide otocit dost tazko a musim na to vynalozit dost sily. Pio nastartovani a zaradeni rychlosti sa toci plynulo ale pri miernom zoslapnuti plynu maju uz predne kola tendenciu prelizt kliny ktore ich blokuju. Je to uz porucha medzinapravovej viskospojky alebo sa to da este oznacit ako jej normalny stav?

5) Na displeji tachometru sa mi zobrazuju tieto chyby: 12, 23, 45, 55. Nakolko som pri prehlôadavani tohoto a dalsich troch ceskych for narazil len na odkazy pre ruske stranky v azbuke nedokazal som presne "rozsifrovat" co to znamena.

Cakaju ma este problemy s klimatizaciou a vyhrievanim sedadiel. Ale som si isty ze v zalohe sa na mna chysta este niekolko dalsich poruch. Zatial som dokazal spojazdnit zadny stierac (zadrena oska), rovnako bol problem s ABS ktore sa pri dobrzdovani napriklad na krizovatke aktivovalo riesenie bolo ocistenie cidiel (zadnych) od kovovo-hrdzaveho prachu, ktory ich obaloval. Potom uz len vymeny niektorych filtrov, naplni alebo celych suciastok ako kotuce, tlmice a spojazdnovanie svetiel.

Za vsetky rady vopred dakujem.

Obrázok

Autor:  diesel [ Pon, 01.09.2008, 8:21 ]
Predmet príspevku: 

2. má tam ísť PSF...vela ludí tam dáva nesprávne ATF. Skontroloval by som farbu(ATF je červený) a množstvo. Tým by som začal...a podla výsledku možno dalej špekulovať.

3. Pozri si či máš na dekli difu plechový štítok, prichytený jedným zo šrobov, na ktorom je vyrazené niečo ako limited slip aditive(neviem už presne ale niečo také). Ak ho tam máš tak by si mal mať samosvor(ak ho niekto nevymenil). Samosvor v dobrom stave po zdvihnutí jedného kolesa kladie odpor aj pri pootáčaní zlahka. Ak nekladie, sú pravdepodobne prasknuté prítlačné lamely...alebo jedna z nich...ale to sa zase zvykne prejavovať pukotavými pazvukmi pri rozbiehaní...najmä s vytočeným volantom.

4. Tak ako popisuješ sa prejavuje viskospojka v dobrom stave. AK by bola v prdeli tak naopak tým kolesom nepotočíš. Viskospojka odchádza smerom k stavu trvalého uzamknutiu.

Autor:  Andrej [ Pon, 01.09.2008, 11:07 ]
Predmet príspevku:  Re: novy majitel ZJ 5,2 1996

Ono fešáku ako som kukal si z BA.

Tak zavolaj na 0905 312 944 a bude ti zodpovedané a kuknuté, poradené. :wink:

Autor:  drafthorse [ Pon, 01.09.2008, 11:27 ]
Predmet príspevku: 

super aká rychlost
diesel: diky za rady. to v nadrzke posilovaca je farby ako motorovy olej pár 100viek km po výmene. medzi prstami svetlo hnede ale v nadrzke vo velkom mnozstve cierne.
Andrej: To Ti mam normalne zavolat a otravovat ta sposobom ze: "aha moje auto ma problemy take a take..." :wink:

Autor:  enduro [ Pon, 01.09.2008, 11:29 ]
Predmet príspevku: 

ta chybova hlaska je podla toho co som vyhrabal na cudzich forach sposobena vyrobnou vadou - studenym spojom vo VIC (pocitaci) a tyka sa len roku vyroby 1996... ja mam europsku verziu a mne to hlasi Coolant level low a tiez blika chladic - zatial nebolo kedy, ale udajne treba VIC vybrat von a z druhej strany preletovat, udajne ten zly spoj vidno volnym okom...

Autor:  Andrej [ Pon, 01.09.2008, 11:48 ]
Predmet príspevku:  Re: novy majitel ZJ 5,2 1996

5, kody

12 - Battery disconnected - bateria bola v priebehu 50 štartov odpojená
23 - Intake air temp or circuit - Check air temp sensor and wiring
45 - ?? neviem nemám potuchy v zozname nemám takýto kod
55 - koniec kodov

Autor:  diesel [ Pon, 01.09.2008, 12:28 ]
Predmet príspevku: 

kód 45 podla ročníkov:

r93-95
Code 45 - Overdrive Solenoid, Problem detected in the overdrive solenoid circuit.

r96 and up.
Code 45 - Trans temp sensor voltage too low. Voltage less the 1.55 volts.

čiže asi niečo so senzorom teploty prevodovky

zdroj: http://www.automotiveforums.com/vbulletin/t431944.html

Autor:  drafthorse [ Štv, 02.10.2008, 19:25 ]
Predmet príspevku: 

Ahojte. Potrebujem novú remenicu na servo (ZJ 5,2 1996) ale na V8 sa nedodávajú (majú len na 4 l.) , tak preto keby náhodou niekto mal, napr. zo zadreného serva a pod., tak by som ju velmi rád odkúpil.
A keby niekto mal záujem o ochranné rámy tak sú volné aj s týmy hmlovkami (viz. foto), ja som ich dal dole a je mi lúto to vyhodiť.

Obrázok

Obrázok

Autor:  Andrej [ Štv, 02.10.2008, 20:17 ]
Predmet príspevku: 

Skus zmerať priemer tej remenice snád niečo nájdeme.

Autor:  drafthorse [ Štv, 02.10.2008, 20:20 ]
Predmet príspevku: 

Andrej: OK. Zajtra to zmerám a hodím údaje sem.

Autor:  Jano JP [ Štv, 02.10.2008, 20:25 ]
Predmet príspevku: 

drafthorse píše:
...A keby niekto mal záujem o ochranné rámy tak sú volné aj s týmy hmlovkami (viz. foto), ja som ich dal dole a je mi lúto to vyhodiť.

...tie svetlá sú možmo fasa, ale ten rám kľudne vyhoď - je to riadna ohyzda; že to niekto mohol na taký super kár nacapiť, hrúza :?

prajem veľa radosti s autíčkom

Autor:  Martin 4 [ Štv, 02.10.2008, 20:40 ]
Predmet príspevku: 

Vitaj :P

... proti gustu, žiaden dišputát... ten rámik je leda na efekt a zníženie nájazdového uhla, ale do toho verejnosť nič.

ALE :!:

Ak niekedy hodláš opustiť asfalt, určite presťahuj niekam inak tabulku ŠPZ. Offrouďáci sa delia na tých, ktorý už tabulku niekedy stratili a tých, ktorých to ešte len čaká. A hentaké umiestnenie si o stratu koleduje v prvej hlbšej kaluži alebo vyššej tráve. Porieš držiak pred masku na rámik, alebo priamo na masku.

Autor:  enduro [ Štv, 02.10.2008, 22:21 ]
Predmet príspevku: 

tak, tak... a to cislo (777) mas uplnou nahodou, ze???

ak si policajt, ani sem nepis... :twisted:

sorry, ale kua, ako ja ich nemam rad.... :-D

Autor:  dzordzo [ Štv, 02.10.2008, 22:37 ]
Predmet príspevku: 

Obrázok

Autor:  Jacko [ Štv, 02.10.2008, 22:41 ]
Predmet príspevku: 

To auto z "videnia poznám" :-D

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/