4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

ARB uzávierky ZJ
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=8641
Stránka 1 z 3

Autor:  diesel [ Ned, 16.08.2009, 11:23 ]
Predmet príspevku:  ARB uzávierky ZJ

Možno to malo byť skôr v anketách, ale zaujmali by ma skúsenosti s ARB uzávierkami, ich spolahlivosťou a životnosťou. Nie typu kamarát počul, že Ferovej švagrinej brat mal problémy s uzávierkou...LEN skúsenosti vlastníkov. Počul som totiž už o ARB kadečo...rovnoko ako povesti o VMku(a mne furt bezchybne funguje(ťukťukťuk)).

Takže v krátkosti:
1. Fučia vám ARB uzávierky?
2. Za aký čas začali fučať?(ak začali)
3. Aké závady sa vám vyskytli?(po akom čase/príčina?)
4. Montáž ste si robili sami, či ste to niekomu zverili?

ja mám pocit, že alfa omega úniku vzduchu je hned na začiatku montáže(nalisovanie ložiska). navyše súdruhovia z austrálie nepovažujú za nutné mať plochu, po ktorej sa kĺžu X-krúžky hladkú už od začiatku. Ona sa časom asi vyleští, ale musí to stáť nejaké mikrometre z tesnení.

pôvodná úroveň opracovania(rovnaká ako pod ložisko):
Obrázok

po vyleštení:
Obrázok

a nalisovaní ložiska prípravkom(bez stráty škrabancov):
Obrázok

PS: paťo, Ty sem radšej nepíš! :-D :wink:

edit: :-D

Autor:  patrik [ Ned, 16.08.2009, 11:41 ]
Predmet príspevku: 

a tak som chcel :cry:

Autor:  diesel [ Ned, 16.08.2009, 12:17 ]
Predmet príspevku: 

verím Ti :-D ale kludne napíš...to mal byť žart. :D

...len Ty tú štatistiku hned dvoma uzávierkami naraz riadne po... :smt141

Autor:  michi [ Ned, 16.08.2009, 16:18 ]
Predmet príspevku: 

Čo už sa teraz vypytuješ, keď ju máš doma? :roll:

Autor:  diesel [ Ned, 16.08.2009, 16:34 ]
Predmet príspevku: 

už som pristarý aby som sa učil na vlastných chybách pri montáži...niečomu sa mi už vyhnúť podarilo, boh vie čo ešte dalšieho sa dá pokafrať...a môže sa to zísť aj druhým. :wink:

edit:
podla knofhof od Maleho Mira(týmto mu ďakujem) som upravil závit na tom bazmeku, čo sa šrobuje do obalu diferaku. Origo je tam nejaký australian uncompatiblešajze rozmer asi 1/2", tak som to na sústruhu stiahol na nádherných 12mm a narezal závit detto 12mm...sme predsa v európe, tak kto by zháňal palcové závitníky...(záruka v perdeli? :-D )

po úprave na metriku:
Obrázok

Autor:  rado nd [ Ned, 16.08.2009, 20:36 ]
Predmet príspevku: 

Nečteš, nevíš.

Ale už je aj tak po funuse. keď si to prerezal.

Nie je to až taký unikát, americkí súdruhovia ho majú onormovaný.

Autor:  dindaj [ Ned, 16.08.2009, 20:56 ]
Predmet príspevku: 

Ak by bolo treba tak ten zavitnik mi lezi v dielni.

Autor:  diesel [ Ned, 16.08.2009, 21:06 ]
Predmet príspevku: 

som asi rasista...závity by mali byť metrické... :smt077

ale nie, mal som to všetko doma pokope, tak to bolo jednoduchšie...

Autor:  DanoDEF [ Ned, 16.08.2009, 21:13 ]
Predmet príspevku: 

Moje skusenosti. Mam 2ks prednu, zadnu aj kompresor od ARB.

... Predna ma najazdenych cca 300tis km ( mal som ju uz na predchadzajucom aute - teda 2x montaz a 1x demontaz )
... Zadna ma najazdenych 223tis km ( nepasovala z predchadzajucho auta - teda 1x montaz )
... vedenie vzduchu heavy-duty

... su to este modely kde sa nepouzival O kruzok s prierezom X ale klasicky. O kruzok je osadeny v "tele" diffu a nie v tom kruzku na privod vzduchu.

Za celu dobu pouzivania ziadna ale fakt ziadna porucha uzavierky, ziadne fucanie, ziadne poskodenie privodu vzduchu a ziadna porucha solenoidu.

Pouzivam olej CASTROL SAF-XJ.

Teraz po 220tis km prestal tlacit kompresor pravdepodobne vdaka pouzivaniu aj na hustenie pneumatik a aj faktu, ze je vo velmi teplom prostredi - pri motore.

Povodna montaz a demontaz samo-domo. Opakovana montaz teda do noveho auta CB ONE.

Autor:  DanoDEF [ Ned, 16.08.2009, 21:15 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
som asi rasista...závity by mali byť metrické... :smt077


... mas z casti pravdu ale nezmenis to

Autor:  diesel [ Ned, 16.08.2009, 21:24 ]
Predmet príspevku: 

dík Dano, prechod od prierezu O na X bol zrejme šliapnutie vedla...asi rýchlejšie prejavenie sa opotrebovania. Proste nie všetko čo je konštrukčne účinnejšie je aj dlhodobo efektívnejšie.

Castrol som asi nejak intuitívne zvolil špeciálne pre ARB aj ja. :-D Doteraz som tam lial kadejaké patoky...pre samoser+ ten LSD sajrajt

Autor:  diesel [ Sob, 22.08.2009, 19:02 ]
Predmet príspevku: 

report z montáže...

zmeráme pravú stranu pôvodného difu s vymedzovacou podložkou...vynulujeme...
Obrázok

vyskladáme vymedzovacie podložky na novom dife až po nulu na displeji...
Obrázok

zmeráme lavú stranu pôvodného difu s podložkami...vynulujeme...
Obrázok

vyskladáme na nulu aj tu...
Obrázok

ozubený veniec utiahnutý na 110 N-m...
Obrázok

prevŕtané a narezaný závit 12mm...
Obrázok

osadené...držiak lavého ložiska netreba prebrusovať, a tým zoslabiť, medená rúrka sa vyhne do otvoru na prívod oleja do nohavice. rozmery vymedzovacích podložiek sadli na druhý pokus...jednu desatinku bolo treba prehodiť z lava do prava....
Obrázok

Autor:  palo-cherokee [ Sob, 22.08.2009, 21:24 ]
Predmet príspevku: 

pozeram ze si pouzil dost nestandardny sposob montaze a merania. Ten arb kos si tam dostal bez predpatia?
zelam dlhu vydrz a nefuciace lozisko

Autor:  diesel [ Sob, 22.08.2009, 22:14 ]
Predmet príspevku: 

je to tretí diferák čo nastavujem...osvedčilo sa mi, ked poslednú podložku musím dotĺcť na miesto gumenným kladivom s nedeštruktívnym odporom...to je to predpätie...možno. Ten rozťahovač bendža nemám a nechcelo sa mi ho vyrábať. Vôla v zuboch...ako vždy intuitívne...prvé zloženie - opreli sa mi zuby. Po prehodení tej desatinky OK. Tie čo som robil takto doteraz, držali. Na zelenom drakovi som menil rozlomený kôš. Na striebornom šípe zase ložiská, ked ich doriadil samoser.

ked to začne fučať, pochválim sa :-D

Autor:  pal [ Ned, 23.08.2009, 8:53 ]
Predmet príspevku: 

no konecne poriadny kos v 35ke. Nech sluzi.
Ked sme uz pri tych vzduchovych uzavierkach, kde sa da zonat najvhodnejsia hadicka pre privod vzduchu? Pretlak. Vdaka.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/