Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 13:51
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 Zvýšenie výkonu a úprava spotreby 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Str, 11.09.2013, 20:22
Príspevky: 5
Odpoveď s citáciou
Dobrý večer prajem, ľudia, aký máte názor na zvýšenie výkonu 2,7crd jeepu grand cherokee 2002 ? Jeden známi si to dal spaviť tiež na tomto druhu motora a chváli si to, ale aj tak by ma zaujímali vaše názory a hlavne skúsenosti s tým. Vopred Ďakujem.


Štv, 10.10.2013, 21:44
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1855
Odpoveď s citáciou
Každé zvýšenie výkonu sa niekde musí prejaviť. Závisí na tom, koľko sa mu pridá. A ako je to so zárukou. Jeepky neviem, ale mám kamaráta, ten má Volvo XC 90 diesel a na ten motor fabrika predáva fabrický čip so zárukou. Už neviem presne o koľko to zodvihne, kámo mi vravel, že po čipe je auto živšie, a dokonca o kus menej papká. Čo je ale najdôležitejšie, je to fabrická úprava so zárukou a nie niečo pofidérneho od garážového kutila. Radšej by som zisťoval, či JEEP nedodáva nejaký fabrický set na zvýšenie výkonu, bolo by to odskúšané a so zárukou.


Štv, 10.10.2013, 22:38
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
na VW 1,9TDI po čipe je nižšia spotreba aj o 1l a isto aj na iných autách a nezáleží len na tom o koľko sa zdvihne výkon, ale aj od medzikusu ten je asi najhlavnejší najskor odchádza turbo ale to nie tak celkom kvôli čipu


Štv, 10.10.2013, 23:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Najskôr si daj auto doporiadku aby bolo aspoň v 95% stave a potom niečo rieš. Veľakrát stačí toto aby mal človek iný pocit z jazdy.

U 2,7 je dosť komplikované riadenie motora takže to nieje také jednoduché.


Keď si chcel výkon nemal si si kupovať diesel, nato sú iné motorizácie :-D a klokanov majú dostatok aj v sériovom stave.

Každý motor má nejakú výkonostnú rezervu, ale všetko je niečo za niečo, takže ak zdvihnem na jednej strane na druhej sa to prejaví aj v menšej životnosti agregátu.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pia, 11.10.2013, 9:36
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
trochu poupravím Andreja.
2,7 samozrejme načipovať ide. Ako skoro každý elektronicky riadený common rail diesel.
A dokonca celkom úspešne a pozitívne. Akurát že kvôli konštrukcii riadiacej jednotky to nie je
je také ľahké a jednoduché ako napríklad VW.

Ale základ je mať motor aj auto v dobrom stave, potom môžeš čipovať.

Spotreba sa v absolútnych hodnotách (merané l / kW) nijak dramaticky neupraví, pri bežnej jazde asi áno ale hlavne kvôli tomu že kvôli zmenám v reakcii na pridanie plynu a "pocit výkonu" skôr zmeníš štýl jazdy.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 11.10.2013, 12:28
Profil WWW
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
tie auta sa čipovať daju aj ked maju velku rezervu je to kvoli emisiam kde sa berie nadmorska vyška, kvalita phm atď od výrobcu su auta urobené tak aby tie emisie platili v roznych krajinach preto nie sú auta čipované už od výrobcu, spotreba logicky klesne, netreba na plyn tak tlačiť auto pojde volnejšie, nepotrebuje tak veľa paliva, určite by som nečipoval oslabený motor ako je 1,2TSI od VW a pod. nízky obsah a vysoký výkon už v sérii aj tak sa to kazí
Jeep bude mať asi rezervu väčšiu ale s čipom to netreba prehaňať a chybu robia šoféri chcu z toho auta maximum alebo po dlhej trase motor hneď odstavia keď je ešte turbo žeravé a olej ho nestihne schladiť a po čase ho zadre a potom že turbo odišlo kvôli čipovaniu
ja len tak :lol:


Pia, 11.10.2013, 15:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1037
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
Andrej píše:
Najskôr si daj auto doporiadku aby bolo aspoň v 95% stave a potom niečo rieš. Veľakrát stačí toto aby mal človek iný pocit z jazdy.

U 2,7 je dosť komplikované riadenie motora takže to nieje také jednoduché.


Keď si chcel výkon nemal si si kupovať diesel, nato sú iné motorizácie :-D a klokanov majú dostatok aj v sériovom stave.

Každý motor má nejakú výkonostnú rezervu, ale všetko je niečo za niečo, takže ak zdvihnem na jednej strane na druhej sa to prejaví aj v menšej životnosti agregátu.

A.

:roll:
motor je treba dat do poriadku a klokani su tam hned ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Pia, 11.10.2013, 21:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Klokan píše:
ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora


jo jo, benzyn je benzyn :-D :-D :-D pre tvrďákov :smt126

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pia, 11.10.2013, 23:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Radšej by som zisťoval, či JEEP nedodáva nejaký fabrický set na zvýšenie výkonu, bolo by to odskúšané a so zárukou.


Dodáva, fabricky so zárukou a volá sa HEMI :smt151

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Sob, 12.10.2013, 8:18
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1037
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
romo11 píše:
Klokan píše:
ale sai najlepsie je ist do benzynoveho motora


jo jo, benzyn je benzyn :-D :-D :-D pre tvrďákov :smt126


:smt010
tolka hanba prepacte pani ucitelka :(
v pohode clovek sa uci cely zivot a aj tak zomre ako blby

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Sob, 12.10.2013, 18:05
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2589
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
VladoKe po case aj ten hemi sa zunuje a nestaci :-D ideal by bol 6,1hemi SRT alebo z vipera 8 litrovy s kompresorom-sak spotreba sa aj tak kolise pri30litroch :-D


Sob, 12.10.2013, 19:47
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
u klasickeho turbo diesel napr pajero 2,5 td 73kw tam sa ten výkon asi nedá moc zväčšovať či ?! takych 10-15 PS by sa hodilo :)

_________________
L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,


Sob, 12.10.2013, 21:09
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1855
Odpoveď s citáciou
Treba rovno povedať aj to, že klasické zvýšenie výkonu motora, ako sa to u nás praktizuje, je takzvané čipovanie, to jest, zjednodušene povedané, motor pracuje podľa inej mapy. A to je asi tak všetko.
Riadne navýšený výkon je ale zložitejší proces. Ako to tu už majstri povedali, základ je aby bol motor OK. No a potom sa do toho dá pustiť – teda vyššý výkon znamená viac paliva – upraviť vstrekovacie čerpadlo, viac paliva potrebuje viac vzduchu – teda zvýšiť plniaci tlak turba, zvýšený plniaci tlak predstavuje zvýšenú teplotu vzduchu, to znamená menej kyslíka, tak ideme do väčšieho madzichladiča, viac spáleného paliva znamená viac splodín, teda treba lepšie spriechodniť výfuk, aby spaliny lepšie vedeli odchádzať a nebrzdili výfukovú fázu, teda viac ho otvoriť, viac vyrovnať ostré lomy, záhyby, zväčšiť užitočný prierez, no potom sa môže vyskytnúť zvýšený hluk, tak treba laborovať s tlmičom. Potom to všetko tak doladiť, aby to prešlo cez STK, EK. Toto je len hrubý náčrt. Koľko reálne koníkov pribudne, je amatérsky ťažko odhadnúť, ale chlapci z tejto stránky majú dobré referencie : http://bhmotorsport.sk/
Potom by sa asi oplatilo spraviť prepočet – koľko peniažkov bolo potrebné naliať do tejto úpravy, a koľko som z toho reálne získal koníkov, a potom to reálne porovnať s tými HEMI – benziňákmi. Totižto sa kľudne môže stať, že natlačené investície do úpravy diesla sa vyrovnajú cene silného benziňáka aj so spotrebou.


Sob, 12.10.2013, 21:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
OGO :smt023

A pre viac informácií už o konkrétnych detailoch doporučujem Harley-a z českého fóra :smt151
Prípadne ak máš oko seba niekoho kto jazdí rallye, tam sa určite veľa dozvieš.
Ak však chceš len taký základ, tak vymeň filter za ľahkopriepustný K&N, k tomu kúp ladené výfukové zvody a flowmaster a máš pár koníkov za málo peňazí a budeš to cítiť :smt133

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 13.10.2013, 6:59
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
VladoKE píše:

A pre viac informácií už o konkrétnych detailoch doporučujem Harley-a z českého fóra :smt151


Vlado OK, ale Tomáš sa dieselom nevenuje 8-)

VladoKE píše:

Ak však chceš len taký základ, tak vymeň filter za ľahkopriepustný K&N, k tomu kúp ladené výfukové zvody a flowmaster a máš pár koníkov za málo peňazí a budeš to cítiť :smt133


Na atmosférickom benzíne áno.
Na 2.7 CRD ti tieto úpravy budú tak na 2 veci. KN filter síce odľahčí sanie, ale keďže tento motor má presný metering množstva vzduchu tak je to úplne jedno. Ladené zvody na CRD jedine zložito vypočítať a vyrobiť ale neviem na čo, keď hlavným reštriktorom je turbo a jeho regulácia. Flowmaster síce zmení zvuk, ale to je asi tak všetko čo to tomu dieselu prinesie.



2Medal41: dá sa to aj tam, ale na mechanickej báze. Zmeníš plniaci tlak, upravíš dávku paliva...

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 13.10.2013, 11:29
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: