4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Jeep Grand Cherokee WK
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=156&t=11918
Stránka 7 z 8

Autor:  PB-MYREC [ Ned, 29.04.2018, 11:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

Joe co kupil si niaky znich?

Autor:  Joe [ Pon, 30.04.2018, 8:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

Ahojte chalani.
Takze ano, kupil :D
Kedze mi nikto nestihol poslat svoje poznatky, tak som nakoniec dal na svoju intuiciu.
Vyhral rozum nad srdcom a s tym sa budem musiet vysporiadat :?
Keby ze srdce pocuvnem, tak zoberiem bieleho z Bytce, ale rozum a manzelka :smt014 rozhodli, ze som vzal toho strieberneho z PO.
Po vizualnej stranke in & out nadhera, clovek by povedal, ze auto tak trojrocne.
Ta strieberna farba je v skutocnosti ovela krajsia ako na fotkach.
Motor zatial v pohode, podvozok tiez, akurat prevodovka ma zvlastne chovanie a to by som zrovna aj opisal ak mozem v tomto vlakne.
Situacia: ked vychadzam z podzemnej garaze smerom hore na ulicu, tak musim pockat v kopci, kym sa mi uvolni priestor na vyjazd.
Ked stojim v tom kopceku asi 35 stupnov, tak pride to co som nikdy u ziadnej AT nezazil.
Ked pustim brzdovy pedal a necham zaradene D, tak auto sa nepohne asi 3-4 sekundy a potom sa zrazu nieco uvolni v prevodke a auto zacne akoby v neutrale cuvat dozadu. Ked stupim na brzdu, tak zase na 3 sekundy stoji a potom sa to cuvanie opkakuje.
Od zaciatku mi daco s tou prevodovkou nesedelo, ale majitel tvrdil, ze na 100% je v poriadku. Dokonca aj olej vraj menil pred cca. 6000 km. Overoval som to a vyzera, ze menil. Ci vymenil aj filter, to som uz nezistil.
Takze skuste mi prosim vas chalani dat nejake rady, co by to mozno mohlo byt.
Inac okrem toho som s autom spokojny a som velmi rad, ze som medzi vami :smt156

Autor:  ROpa-SK [ Pon, 30.04.2018, 9:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

ak si dobre pamatam tak ten strieborny bol uz model po facelifte nie ? nema on nejaku funkciu autohold alebo nieco podobne ? skus zistit ci to tie 3-4s ked to stoji ci to nestoji nahodou na brzdach. Ak hej tak je to jasne, proste po uvolneni brzd to cuva lebo stojis v prilis prudkom kopci kde to prevodovka na volnobehu neudrzi. Bud za to moze jej stav alebo je proste ten kopec prudky moc. Ked pocas toho cuvania pridas plyn tak sa to zastavi a ide to normalne dopredu ?

Autor:  Andrej [ Pon, 30.04.2018, 16:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

No záleží ako je strmý ten výjazd. Skús to na miernejšom stúpaní. Ale čo mám odsledované a nielen na svojich 3 grandoch ale aj čo sa venoval sevisu tak len tak z ničoho to auto nezačne cuvať. Podľa mňa nie je niečo úplne v poriadku. Teraz na WJ 4l čo mám defakto z predpotopnou automatkou z 90r tak aj keď zastanem v stúpaní bežnom tak mi automat udrží auto na mieste prípadne sa aj pohne dopredu, v prudšom môže začať cuvať ale pokiaľ prehodíš nohu na druhý pedál to auto by malo stáť na mieste. A nejaký autohold alebo iný asistent to auto nikdy nemalo, to je výmysel poslednej doby pre tzv mačkačov pedálov a majiteľov vodičákov.

Ale pre srandu skúsim nejaký strmší výjazd že ako sa správa ta moja historická AT.

BDW. skús pozrieť hladinu oleja v AT či je jej nie málo. Tiež to vie robiť psie kúsky.

A.

Autor:  Joe [ Uto, 01.05.2018, 8:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

No, volal som povodnemu majitelovi (inac velmi sympaticky a ochotny clovek) a vravel, ze to tak ma byt. Vraj to chrani prevodovku. On sam ma firmu, ktora renovuje stare offroady a dokonca vraj volal kolegovi specialistovi si to overit a potvrdil mu to.
Pochopitelne, ze najlepsie je si to overit s dalsim Jeepom. Jeden u nas v meste ma taky isty, tak pojdem za nim si to vyskusat.
Ja som najprv myslel, ci to nie je hydromenic, tak dufam, ze nie :roll: vraj je to slusna polozka na opravu. :smt017
...a ano, ked slapnem na plyn v tom kopci, tak auto sa pohne normalne 8-)
Olej sme kontrolovali, vyzera, ze ho tam je akurat, dokonca majitel tvrdil, ze je tam originalny ktory tam ma ist.
Mam snahu mu verit o auto bolo naozaj starane.
BTW, chcem si zmenit moj profil, ale za sväteho neviem prist na to ako :oops:
chcem upravit model auta....manzelka zostala :smt014

Autor:  local.sk [ Uto, 01.05.2018, 9:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

Joe píše:
Situacia: ked vychadzam z podzemnej garaze smerom hore na ulicu, tak musim pockat v kopci, kym sa mi uvolni priestor na vyjazd.
Ked stojim v tom kopceku asi 35 stupnov, tak pride to co som nikdy u ziadnej AT nezazil.
Ked pustim brzdovy pedal a necham zaradene D, tak auto sa nepohne asi 3-4 sekundy a potom sa zrazu nieco uvolni v prevodke a auto zacne akoby v neutrale cuvat dozadu. Ked stupim na brzdu, tak zase na 3 sekundy stoji a potom sa to cuvanie opkakuje.

Odporucam prestudovat uzivatelsky manual, neviem presne aky model mas, ale u Jeepov GC a C sa tato funkcia vola Hill Start Assist (HSA) a funguje presne ako popisujes. Pomaha to kruticom volantov lepsie sa rozist do kopca, ked nezvladaju pouzivat obe nohy naraz.
Vid napriklad http://www.wk2jeeps.com/wk2_hill_start_assist.htm

Autor:  local.sk [ Uto, 01.05.2018, 9:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

Joe píše:
No, volal som povodnemu majitelovi (inac velmi sympaticky a ochotny clovek) a vravel, ze to tak ma byt. Vraj to chrani prevodovku. On sam ma firmu, ktora renovuje stare offroady a dokonca vraj volal kolegovi specialistovi si to overit a potvrdil mu to.

Nechrani to prevodovku, samozrejme to nie je treba, prevodovku chrania ine ochrany. Ako som pisal, pomaha to vodicom, ktori nezvladaju pustat brzdu a pridavat plyn sucasne. Na vacsine GC sa to da vypnut (Aspon teda na novsich co som jazdil) cez Uconnect.
Joe píše:
BTW, chcem si zmenit moj profil, ale za sväteho neviem prist na to ako :oops:
chcem upravit model auta....manzelka zostala :smt014


Uprava profilu tuto:
ucp.php?i=profile&mode=signature

Obrazok si mozes upravit tuto:
ucp.php?i=profile&mode=avatar

Autor:  BOOBLE [ Uto, 01.05.2018, 20:22 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

local.sk píše:
Joe píše:
Situacia: ked vychadzam z podzemnej garaze smerom hore na ulicu, tak musim pockat v kopci, kym sa mi uvolni priestor na vyjazd.
Ked stojim v tom kopceku asi 35 stupnov, tak pride to co som nikdy u ziadnej AT nezazil.
Ked pustim brzdovy pedal a necham zaradene D, tak auto sa nepohne asi 3-4 sekundy a potom sa zrazu nieco uvolni v prevodke a auto zacne akoby v neutrale cuvat dozadu. Ked stupim na brzdu, tak zase na 3 sekundy stoji a potom sa to cuvanie opkakuje.

Odporucam prestudovat uzivatelsky manual, neviem presne aky model mas, ale u Jeepov GC a C sa tato funkcia vola Hill Start Assist (HSA) a funguje presne ako popisujes. Pomaha to kruticom volantov lepsie sa rozist do kopca, ked nezvladaju pouzivat obe nohy naraz.
Vid napriklad http://www.wk2jeeps.com/wk2_hill_start_assist.htm

Má WK I
http://www.wkjeeps.com/2008_intro.htm
Takže na nejaké 2 sekundy by to malo podržať brzdy po uvolnený brzdového pedálu.
Ja mám WJ a presne na takejto rampe stojí na D bez plynu ako pribité.

Autor:  Joe [ Štv, 03.05.2018, 7:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

Dakujem Ti Lokal.sk, uz som si upravil profil :smt153
Tak som studoval pani, tie prilohy a mne to vychadza, ze tento system Hill assist by mal fungovat iba pri redukovanej 4x4 low.
Nepisu, ze by sa to malo takto chovat aj pri beznom 4x4 Hi :smt017, ale ani to nevylucuju :smt012
Chalani, ak tu ma niekto model 08-09, skuste to prosim vas.
Kamarat ma model 2006 a on nema na stredovom paneli tlacidlo Hill Assist, ja to tam mam, takze mozno prevodovky mojho modelu maju mensiu upravu. Respektive, mozno mam trochu iny system.
Ak by to tak nemalo robit, tak co myslite, co by to bol za problem? Je mozne, ze by to robil hydromenic?
BTW,doteraz som si myslel, ze v mojej Insignii mam dobre reproduktory, no az teraz v Jeepe som zistil, co je to dobre :mrgreen:

Autor:  ROpa-SK [ Štv, 03.05.2018, 9:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

WK1 po FL ma prekopanu elektriku (proti pred-FL modelu) a preto ma aj niektore nove funkcie (Hill Assist, Hill Descent atd.) na elektronickej baze (o ktorych tu vysie Andrej pochyboval ze by tam uz mohli byt) preto som ti aj napisal ze si myslim ze to bude nejaky Autohold a podla popisu na wkjeeps je to naozaj tak len sa to vola po americky inac. Pochybujem o tom ze by to malo fungovat prave len na redukcii pretoze tam to naopak moc netreba tam to ma sily dost. Takze pre mna je to objasnene a uzavrete, nejedna sa o zavadu. Vsak nebud lenivy a over co som ti povedal ci to brzdi brzdami, na to ti staci pomocnik a kopec. V prevodovke pochybujem ze by bola v tejto suvislosti nejaka zmena pretoze to by stalo vyrobcu na takuto funkciu moc penazi. Pripadne si pozri co to niekde nejde vypnut, na budikoch alebo pod ak ti to vadi.

Autor:  Joe [ Štv, 03.05.2018, 16:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

Ved hej vyskusam to, len auto mam uz treti den v servise koli drobnostiam(dierky na celnom skle, nejake lestenie svetlometov+ drobnosti), takze si to vyskusam az zajtra.
Potreboval som to vediet, aby som mohol v nejakom kratkom case apelovat na predajcu, ze je tam zavada :shock:
No a manual mam v taliancine a ja "no comprende espanol" :mrgreen:
OK, pokutram trochu na google a preverim.
Kazdopadne, thanks za info.
Bodaj by si mal pravdu ROpa :smt023

Autor:  JOE66 [ Pia, 04.05.2018, 0:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

Neviem ci Ti tato informacia pomoze ale ked som skusal grand cherokee 2007 -model 6,1srt tak pri povoleni brzdy to na krizovatke stalo a na kopci -miernom to zacalo cuvat ak som nepridal plyn a podobne sa to spravalo aj v 2008rocniku 6,1srt ale neviem ci aj na diezloch to bolo rovnake kedze diezel som neskusal :smt139

Autor:  Joe [ Pia, 04.05.2018, 7:35 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

JOE66, urcite pomoze. Dakujem 8-)
Ked som auto kupoval, som netusil, ze budu ine nez kozmeticke zmeny na tom rocniku :roll:
Vyzera to, ze su :smt017

Autor:  ROpa-SK [ Pia, 04.05.2018, 8:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

A v riadeni volu nemas nahodou ? :-)

Autor:  Joe [ Ned, 06.05.2018, 8:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep Grand Cherokee WK

Nie v riadeni volu nemam. Aspon nie taku, zeby som to vnimal ako zle :wink:
Tak som zistil, ze mam v nastaveniach moznost vypnut Hill assistenta.
Vypol, vyskusal a si predstavte, ze po vypnuti to nedrzalo v kopci ani na sekundu.
Hned ako som dal nohu prec z brzdoveho pedalu, tak auto zacalo cuvat :shock:
Takze, zrejme tie modely 08-09 maju iny system a aby aspon chvilu stalo v kopci, tak musi byt zapnuty Hill assistent.
Normalne nerozumiem, co bol dovod na zmenu oproti modelu 05-07.
Co tym inzinieri chceli dosiahnut?
Kazde auto ktore som doteraz mal v kopci stalo a bolo to dobre.
Teraz, cuduj sa svete, preco nezmenit nieco dobre na skoro dobre :smt139
Vie mi niekto napisat pridanu hodnotu tejto zmeny?

Stránka 7 z 8 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/