4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Automatická prevodovka http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=156&t=18758 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | mattaxis [ Str, 19.03.2014, 19:48 ] |
Predmet príspevku: | Automatická prevodovka |
Čaute, som novým majiteľom Jeepa WK 3,7 a chcem sa informovať ohľadom prevodovky. V technickom preukaze mám napísane 5st. automat ale keď si dám manuálne radenie, na palubovke mi ukazuje číslice iba po číslo 4. Ako si to mám vysvetliť? Ďakujem |
Autor: | devatnik23 [ Str, 19.03.2014, 21:13 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
Piaty supen je len rychlobezka. Ja mam tiež tak pisane 4 stupne a prevodovka je trojstupnova s rýchlobežkou. |
Autor: | marisko [ Str, 19.03.2014, 22:21 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
prečo "len" ?? veď je to plnohodnotný stupeň |
Autor: | mattaxis [ Str, 19.03.2014, 22:41 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
ale manualne mi ukazuje len 1-4, preco tam neni aj 5? resp.pod 5kou sa mysli ,,D" ? |
Autor: | bull4x4 [ Str, 19.03.2014, 22:45 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
Ja mam 4 stupne plus OD prevodovka je 4 stupnova - terrano |
Autor: | marisko [ Str, 19.03.2014, 22:56 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
tak ešte raz OD je plnohodnotný stupeň, v Terr II môžeš mať 4-st s lockupom takže ak máme 4st + OD tak máme 5 st., akurát ten OD má pomer menší ako 1 pri manuáli nenapíšeš že máš 4 stupne keď máš 5 tak prečo pri AT ? |
Autor: | bull4x4 [ Štv, 20.03.2014, 8:25 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
So spiatockou aj 6 stupnov, ze? A s redukciou 12 stupnov. |
Autor: | palo-cherokee [ Štv, 20.03.2014, 11:13 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
podľa výbavy tam máš buď prevodovku NAG1 - W5A580 (laredo, 3,7) alebo 5-45RFE (veľmí málo 3,7 limited) takže skôr tá NAG1. Je to klasický 5°automat od MB. Vyrába sa (s malými zmenami)cca od 1995. To že máš pri funkcii autostick len číslo 4 je OK , pretože 5 rýchlosť zobrazuje ako D. Lockup je na tejto prevodovke kontrolovaný a modulovaný plynule, preto ho nevnímaš ako preradenie. Ale je to 5° automat, odstupňované to máš takto: W5A580 1 3.59 2 2.19 3 1.41 4 1.00 5 0.83 R 3.16 2Bull: Terrano má 5°AT??? nie je to náhodou 4°prevodovka (3+OD) a k tomu lock up? Lebo pokiaľ viem tak Terrano nikdy nemalo 5°AT 3L mal prevodovku Nissan 310204GX18 čo je vlastne jatco 4gx18 2.7L mal prevodovku Nissan RE4R01A čo je vlastne jatco 4GX07 obidva sú 4°AT s lockupom (zámkom meniča) a inak veľa ľudí si pletie lockup s OD a tiež s ďalším kvaltom ![]() ![]() |
Autor: | mattaxis [ Štv, 20.03.2014, 11:30 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
Palo dakujem za vysvetlenie. Je to Laredo ale dovoz USA, takze neviem ci aj za mlakou montuju prevodovky MB.. Este mam jednu otazocku: Plyn je tam namontovany ESGI a ci je vhodne dat domontovat primazavanie ventilov. Dakujem |
Autor: | bull4x4 [ Štv, 20.03.2014, 12:29 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
podla mna je 4st, tak, ako som pisal a OD, tak, ako pise aj vyrobca v manuale, ze OD, doslova overdrive ten OD radi dokonca len zohriaty a presne pri 90 km/h, aj pri zmene pneu cize citim 5x preradenie z toho v podstate 1x to zamknutie, kde uz prevodovka nepreklzuje |
Autor: | Volod [ Štv, 20.03.2014, 12:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
Ja mám u Suzuki GV 2.0 TD štvorstupňový automat + O/D. Čo som sa dočítal tak O/D urobí zo 4 stupňového automatu, klasický 3 stupňový (rovný úsek cesty - diaľnica), kvôli úspore paliva. Skúšal som použiť O/D iba párkrát, ale hneď mi vyskočili otáčky na 3500 za minútu, tak som ho stále vypol. Používam to, iba keď potrebujem zrýchliť teda podraďujem. A ešte mám dve čísla 1 a 2 to vraj slúži na vyjdenie prudkého stúpania a druhé na brzdenie motorom sa mi zdá, ale ešte som to neskúšal počas jazdy zaradiť teda neviem povedať či je to tak alebo nie a nechcem veľmi dodrbkať lamely ![]() A ešte otázočka, používate aj ručnú brzdu, keď odstavíte auto? Vraj to šetrí lamely prevodovky je to pravda? |
Autor: | palo-cherokee [ Štv, 20.03.2014, 13:29 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
2mattaxis: áno montujú, lebo sa tam vyrábajú. Je to koncernová prevodovka z čias Daimler/Chrysler primazávanie je celkom dobrá vec, ale 3,7 má úplne iné bolesti ako nejaké primazávanie. Hlavne v rokoch 05-07. ESGI ??? Aká generácia? Je prepojené s OBD? Ak nie tak by som skôr zvažoval zmenu značky LPG systému. Druhá vec je, že každé LPG je len také dobré ako jeho montáž a nastavenie. Takže jednoznačne na toto neodpoviem. _________________________________________________________________________________ Volod máš to popletené ten automat nie je 4+OD ale 4 VRÁTANE OD !!!! (teda inak povedané 3+OD) O/D = OverDrive = prevod do rýchla (1 k nula celá niečo) ale je to NORMÁLNY PLNOHODNOTNÝ prevodový stupeň! U väčšiny prevodoviek je za normálnych okolností akívny (preto je na páke D v krúžku = OD) To tlačítko slúži na jeho VYPÍNANIE !!! = prevodovka radí len 1,2,3 (plus lockup meniča) Slúži to napríklad na ťahanie prívesu alebo jazdu po meste malými rýchlosťami lebo vtedy je zbytočné aby prevodovka stále radila hore/dole. Ani u manuálu neradíš v meste 5.stupeň pri 50km/h. zámok meniča (lock-up) je niečo iné. Za normálnych okolností nie je motor mechanicky spojený s prevodovkou. Celá sila sa prenáša LEN tlakom oleja cez hydromenič. Ale hydromenič má sklz (typicky cca 150-300 otáčok) Takže od určitej rýchlosti a otáčok je to neekonomické. Preto je tam spojka, ktorá keď sa aktivuje, tak spojí motor s prevodovkou natvrdo. Logicky pri tom dôjde k poklesu otáčok. Preto to veľa ľudí vníma ako preradenie. Ale v skutočnosti sa len zamkne menič. A keďže menič slúži zároveň ako "pohlcovač rázov a vibrácií tak podmienky jeho zamykania sú dosť presne vymedzené. A odomkne sa pri stlačení brzdy, prudšom pridaní.... |
Autor: | VladoKE [ Štv, 20.03.2014, 15:09 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
Chcelo by to na diagnostiku, čo mu vadí, že svieti Check Engine ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Štv, 20.03.2014, 15:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: Automatická prevodovka |
VladoKE píše: Chcelo by to na diagnostiku, čo mu vadí, že svieti Check Engine ![]() nemá naštartovaný motor, takže jenormálne že svieti ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |