4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Mudra rozneho druhu pre mojho Commandera http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=157&t=20221 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | zoom [ Pon, 20.04.2015, 23:51 ] |
Predmet príspevku: | Mudra rozneho druhu pre mojho Commandera |
Zdravim neexistujuci vospolok v tejto sekcii. Kedze som si zadovazil Commanderika (viac tu), tak si zalozim svoj sukromny topic v tejto trochu prazdnej sekcii a najblizsie mesiace budem zbierat rady a rozumy. Hned na uvod by som mal nejake otazky, ktore som dal za posledne dni dokopy. Parametre auta: Jeep Commander 5.7L V8, Quadra-Drive II, prima edicia Overland, r.v. 7/2007 (pred faceliftom interieru), US verzia! Hned zhurta moje otazky tykajuce sa prvotnych problemov, s ktorymi som kupoval auto a nejake moje dalsie zvedavosti. Otazky pekne ocislujem, takze kto bude vediet na co odpoved, moze len tak napisat k cisielku. 1) Na pristrojovke svieti zlta ikonka Check engine. Cinskou diagnostikou som vycital, ze chyba je prilis maly tlak oleja v motore (chybovy kod si presne nepamatam, mozem zistit, ak bude treba). Tato chyba sa vrati aj po zmazani. Samozrejme okrem beznych problemov, ktore to sposobuju (vadny senzor, vadne olejove cerpadlo), som sa docital este dve veci: - Udajne to moze sposobit aj olej s nespravnou viskozitou (toto nadvazuje na otazku 2 a 3), ale neviem, ci je to pravda. - Chrysler vydal TSB 18-003-08, ktore popisuje presne tento problem s HEMI motormi a riesenie iba updatom riadiacej jednotky. Rokom vyroby by moj Commander spadal medzi postihnute kusy. Samozrejme planujem ist do Motor-Caru na normalnu diagnostiku, ale tak spominam tento problem tu, kebyze ma niekto nejaky nazor na vec. 2) Tikanie motora. Po nastartovani sa ozve tikanie motora. Zatial som nerobil zasadne pozorovania, ale nevyzera to, ze by sa to menilo zahriatim motora. Zda sa, ze zvysenim otacok (aj na volnobehu) tikanie trochu ustupi. Samozrejme internet je plny formuliek ako "hemi tick" a YouTube je plne videi. V podstate som sa docital, ze najcastejsie je to bud zly olej v suvislosti s hydrostelmi, nejake uvolnene prisrobovanie vyfukoveho potrubia(?), alebo teda dufam, ze nie vola na klukovke a/alebo ojniciach. Vycital som, ze do HEMI motora s MDS systemom by mal ist olej 5W20 a Chrysler v pripade nedostupnosti povoluje aj 5W30. Nazory sa lisia od "iba tento olej tam musi ist, inak je zle" az po "je to viacmenej jedno, olej s vyssou viskozitou len oneskori pracu MDS systemu o pol sekundy". Na zltej olejovej krytke motora je napisane, ze tam ma ist 5W20. Podla dostupnych informacii, je v motore teraz naliaty tusim Shell Helix 5W40. Mohlo to nieco poskodit? Neviem, ci toto moze sposobovat to tikanie, ale rad by som skusit riadny synteticky olej. Po internete je mnoho pribehov, ako toto pomohlo s tikanim. Na zaciatok radsej taketo jednoduche upravy nez pride na vymenu hydrostelov a nebodaj klukovky. 3) Konkretny olej pre motor. Vzhladom na prve dva body chcem vyskusat nejaky 5W20 olej. Najlepsie plna syntetika (skupina IV). Na zaklade nejakeho polskeho citania a papieroveho testu olejov by som vyskusal Royal Purple XPR alebo Redline. Alebo mozno kupil nejaky lacnejsi 5W20 olej na preplach na mesiac-dva, a potom tam supnut RP alebo Redline. Je toto cele dobry napad? Ma niekto pripadne ine odporucania? 4) Prevodovka. Palo-cherokee tu pisal, ze HEMI motor pouziva Mercedesacku prevodovku NAG1 (W5A580). Vzdy som si ale myslel, ze k HEMI sa montuje 545RFE. Aj Wikipedia si to mysli. Je to len omyl, alebo mam naozaj NAG1? Radsej by som totiz mal 545RFE ![]() 5) Denne svietenie. Daju sa nejako jednoducho aktivovat DRL svetla, tj. tlmene dialkace, hmlovky, alebo stretavacie, najlepsie aj s tlmenymi svietiacimi oranzovymi smerovkami. Touto otazkou skor myslim, ci to niekto vie nastavit/naflashovat. 6) US/EU navigacia. Kedze sa jedna o US verziu, ma to REC navigaciu, ktora udajne spapa iba americke mapy a nic ine. Pokial by som chcel EU navigaciu, musel by som celu navigaciu vymenit za europsku REJ verziu. Predpokladam, ze okolo tohto nie je cesta. 7) Trvale vypnutie MDS systemu. Prilis sa mi nepozdava ta funkcionalita, radsej by som ju vypol. Cital som, ze sa to, ked manualne locknem maximalny prevodovy stupen na [5] (cize dostupne su vsetky stupne, len MDS je vypnute), ale udajne sa to da len na rocnikoch 2008 a viac. Dalsie riesenie je zapnute TOW/HAUL modu, ktory ale robi aj nejake divy s prevodovkou a nie je to optimalna vec na trvale pouzivanie. Podla roznych for by toto mali zvladnut aj tuzerske masinky ako Flashpaq 3875 [link] alebo DiabloSport inTune [link]. Nechce sa mi ale davat 400,-€ s dovozom za vypnutie jednej veci. Ano, daju sa tam nastavovat rozne ine blbosti, ale to ja (zatial) nechcem. Moze tuto zmenu urobit aj niekto s origo diagnostikou za pekne slovo a nieco do vrecka? Cital som, ze StarScan umoznuje len vypinat jednotlive valce a nie cely MDS natrvalo, ale zase aj ze sa to da. No, to by bolo zatial vsetko. Je to pekna kopka textu, ale tak som zvedavy. Ked niekto odpise aspon na par otazok, budem rad. Zatial diky. |
Autor: | palo-cherokee [ Uto, 21.04.2015, 12:46 ] |
Predmet príspevku: | Re: Mudra rozneho druhu pre mojho Commandera |
zoom píše: 1) Na pristrojovke svieti zlta ikonka Check engine. Cinskou diagnostikou som vycital, ze chyba je prilis maly tlak oleja v motore (chybovy kod si presne nepamatam, mozem zistit, ak bude treba). Tato chyba sa vrati aj po zmazani. Samozrejme okrem beznych problemov, ktore to sposobuju (vadny senzor, vadne olejove cerpadlo), som sa docital este dve veci: - Udajne to moze sposobit aj olej s nespravnou viskozitou (toto nadvazuje na otazku 2 a 3), ale neviem, ci je to pravda. - Chrysler vydal TSB 18-003-08, ktore popisuje presne tento problem s HEMI motormi a riesenie iba updatom riadiacej jednotky. Rokom vyroby by moj Commander spadal medzi postihnute kusy. Moze to byt cokolvek z toho. A ano, vie to spravit aj zla viskozita oleja. Recall sa da overit podla VIN zoom píše: Samozrejme planujem ist do Motor-Caru na normalnu diagnostiku, ale tak spominam tento problem tu, kebyze ma niekto nejaky nazor na vec. 2) Tikanie motora. Po nastartovani sa ozve tikanie motora. Zatial som nerobil zasadne pozorovania, ale nevyzera to, ze by sa to menilo zahriatim motora. Zda sa, ze zvysenim otacok (aj na volnobehu) tikanie trochu ustupi. Samozrejme internet je plny formuliek ako "hemi tick" a YouTube je plne videi. V podstate som sa docital, ze najcastejsie je to bud zly olej v suvislosti s hydrostelmi, nejake uvolnene prisrobovanie vyfukoveho potrubia(?), alebo teda dufam, ze nie vola na klukovke a/alebo ojniciach. HEMI tick mozu byt hydra ale mozes pocut aj vyfukove zvody - casta bolest tohoto motora- prasknute stifty na zvodoch zoom píše: Vycital som, ze do HEMI motora s MDS systemom by mal ist olej 5W20 a Chrysler v pripade nedostupnosti povoluje aj 5W30. Nazory sa lisia od "iba tento olej tam musi ist, inak je zle" az po "je to viacmenej jedno, olej s vyssou viskozitou len oneskori pracu MDS systemu o pol sekundy". Na zltej olejovej krytke motora je napisane, ze tam ma ist 5W20. Podla dostupnych informacii, je v motore teraz naliaty tusim Shell Helix 5W40. Mohlo to nieco poskodit? Neviem, ci toto moze sposobovat to tikanie, ale rad by som skusit riadny synteticky olej. Po internete je mnoho pribehov, ako toto pomohlo s tikanim. Na zaciatok radsej taketo jednoduche upravy nez pride na vymenu hydrostelov a nebodaj klukovky. nalej tam to co tam patri = 5W20 Petro canada (to tam leju vo fabrike) mam skladom (ak chces) zoom píše: 4) Prevodovka. Palo-cherokee tu pisal, ze HEMI motor pouziva Mercedesacku prevodovku NAG1 (W5A580). Vzdy som si ale myslel, ze k HEMI sa montuje 545RFE. Aj Wikipedia si to mysli. Je to len omyl, alebo mam naozaj NAG1? Radsej by som totiz mal 545RFE ![]() Prepac ale toto som nikde nepisal ![]() prevodovku W5J400 (NAG 1) pouziva 6,1SRT a 3,7 benzin 5,7 HEmi isla z 5-45RFE - v commanderi urcite. Spolahliva je aj nie je, podla toho ako sa o nu staras a co s nou robil predchadzajuci majitel Sem tam trpi na praskanie segerky hlavneho bubna a vydrete cerpadlo, ale inak celkom ok Ak chces tahat = velky chladit AT (seriovy je malo) zoom píše: 5) Denne svietenie. Daju sa nejako jednoducho aktivovat DRL svetla, tj. tlmene dialkace, hmlovky, alebo stretavacie, najlepsie aj s tlmenymi svietiacimi oranzovymi smerovkami. Touto otazkou skor myslim, ci to niekto vie nastavit/naflashovat. ano aj nie - podla vybavy a kodu krajiny auta a tiez podla toho ci tam je alebo nie je k tomu hardware. A je to dost onania lebo ak zmenis country code jednej jednotky tak ostatne su z toho nervozne ![]() zoom píše: 6) US/EU navigacia. Kedze sa jedna o US verziu, ma to REC navigaciu, ktora udajne spapa iba americke mapy a nic ine. Pokial by som chcel EU navigaciu, musel by som celu navigaciu vymenit za europsku REJ verziu. Predpokladam, ze okolo tohto nie je cesta. REC sa da prerobit na REJ (alebo vymenit) ale zasa problemy s country code a inymi kravinami a aj tak to stoji cele za ho..no pretoze REJ aj s najnovsimi mapami nedokaze trafit z lamaca na myjavu inak ako po dialnici cez madarsko zoom píše: 7) Trvale vypnutie MDS systemu. Prilis sa mi nepozdava ta funkcionalita, radsej by som ju vypol. Cital som, ze sa to, ked manualne locknem maximalny prevodovy stupen na [5] (cize dostupne su vsetky stupne, len MDS je vypnute), ale udajne sa to da len na rocnikoch 2008 a viac. Dalsie riesenie je zapnute TOW/HAUL modu, ktory ale robi aj nejake divy s prevodovkou a nie je to optimalna vec na trvale pouzivanie. Podla roznych for by toto mali zvladnut aj tuzerske masinky ako Flashpaq 3875 [link] alebo DiabloSport inTune [link]. Nechce sa mi ale davat 400,-€ s dovozom za vypnutie jednej veci. Ano, daju sa tam nastavovat rozne ine blbosti, ale to ja (zatial) nechcem. Moze tuto zmenu urobit aj niekto s origo diagnostikou za pekne slovo a nieco do vrecka? Cital som, ze StarScan umoznuje len vypinat jednotlive valce a nie cely MDS natrvalo, ale zase aj ze sa to da. flashpaq alebo diablo od SCT ano, ale z roznymi upravami. A vzdy je to locknute na VIN Ale tie ine "blbosti" su celkom zasadne, das 91oct Tune a ine shiftpointy, vypnes MDS a je to DIAMETRALNE ine auto ![]() StarScan to nevie (jedine flashom pcm) |
Autor: | zoom [ Uto, 21.04.2015, 22:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: Mudra rozneho druhu pre mojho Commandera |
Mno, celkom urcite zacnem najprv tymi dolezitejsimi vecami, takze tam najprv nalejem 5W20 olej, co to spravi s tou kontrolkou a Check engine svetielkom. Olej teda zoberiem (napisal som SS), filter mam (ak tam ide Mopar MO-090 -- vyzera byt univerzalny od cias mojho ZJ 5.2 cez 4.0, 5.9, 4.7 az po 5.7 HEMI). Ako druhu vec po vymene dohodnem diagnostiku (aby sa stihol prejavit 5W20 olej). S tou prevodovkou by som sa celkom urcite zastavil u vas v Ziline, aby ste vymenili olej + filter a len tak skusmo nazreli dovnutra, ci je vsetko OK, pripadne sa povozili, ci to jazdi, radi a znie, ako ma. To sa este dohodne. Pri tej prilezitosti by ste vysetrili aj prednu napravu (treba povymienat veci) a ja by som sa podla toho, co je zle uz potom rozhodol, ci to treba renovovat, alebo rovno davat maly lift. Ked som bol u vas na kontrole so ZJ po kupe, tak ste zalamovali rukami nad stavom. Snad to bude teraz trosku lepsie ![]() Zvysne kozmeticke veci (denne svietenie, EU navigacia) uz mozeme prebrat potom osobne. A na samom konci mozno pride aj na ten Flashpaq. No a este jedna otazka, co ma napadla: 8) Termostat. Este mam taku otazku ohladom termostatu pre HEMI. Na ZJ ste odporucali vymenit originalny termostat za chladnejsi. Bolo to prima, auto si drzalo (pre moje oko) prijemnejsiu teplotu. Na Commanderi je teraz udajne vymeneny novy termostat, takze vsetko by malo byt OK, ale je podobna vymena odporucana aj pre tento motor? Co som narychlo pozeral cez OBDII, tak chladiaca kvapalina sa pohybovala tak okolo 92-95°C (198-203°F). Po nete som nasiel mnoho 180°F termostatov. |
Autor: | IgorS [ Ned, 26.04.2015, 13:37 ] |
Predmet príspevku: | Re: Mudra rozneho druhu pre mojho Commandera |
kedze som o to vozidlo mal zaujem, viem, ze tam v povodnom inzerate majitel pisal, ze je tam LPG ale uz v dalsom (ktory je mimochodom stale na autobazar.eu) o LPG ani zmienka. Vedla zapalovania vsak vidiet tlacitko prepinania LPG, aspon si to teda myslim. Preco to spominam? Neviem,ci to moze mat suvis s Tvojim Commanderom, ale na mojom KK-cku, ak jazdim na benzin pohoda, ale ak natankujem LPG, niekedy sa mi to tiez rozsvieti. Vacsinou na jednej konkretnej LPG v Rakusku a staci, ze prepnem na benzin, par km prejdem a kontrolka po opatovnom nastartovani nesvieti. Na vacsine LPGciek sami to po natankovani nestava. |
Autor: | zoom [ Štv, 30.04.2015, 12:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: Mudra rozneho druhu pre mojho Commandera |
LPG je v stave, ze sice v aute nejako namontovane je, ale nefunguje (preto asi ta zmena v inzerate). To este budem musiet dat skontrolovat a opravit, ale najprv dam dokopy "povodne" auto. To LPG tam je nejaka lacnota zrejme, nema ani primazavanie ventilov (Flash lube). Jazdim teda stale na benzin a vsetko toto sa deje na benzine. Zo Ziliny mi vsak expresne poslali Petro Canada olej 5W20, ktory som uz nalial do auta aj s novym Mopar filtrom (bol tam nejaky aftermarket, ktory mal asi tak o tretinu mensi priemer). Cinskou OBD diagnostikou som vymazal to Check engine svetielko a uz je tomu hadam aj 5 dni, co jazdim a zatial sa nerozsvietilo. Uvidime, ako sa to bude tvarit dalej. Kazdopadne buduci utorok som objednany do Motor-Caru na diagnostiku, takze pojdem nechat skontrolovat auto s dorazom na tlak oleja v motore. Snad mi budu vediet povedat konkretne hodnoty, kolko tlaci cerpadlo na volnobehu a cojaviem 2000 rpm. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |