4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Maly (~2") lift na XK 5.7L Overland
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=157&t=22784
Stránka 1 z 1

Autor:  zoom [ Pia, 08.12.2017, 1:25 ]
Predmet príspevku:  Maly (~2") lift na XK 5.7L Overland

Zdar, tento rok som chcel robit podvozok na Commanderovi, ale vsetko pokazil zivot. Treba mi vsak uz trochu zrepasovat podvozok (tlmice, pneu), tak hadam tento rok sa k tomu dostanem. Vela som si rozne cital po internete a myslim, ze som si vybral komponenty. Rozpisem ich sem aj s mojim komentarom a potesil by ma nejaky nazor, ci to moze byt, pripadne co treba zmenit.

Ciel liftu: Mierne zvyseny Commander, aby velmi netrpeli ine podvozkove diely (teda asi 2"). Ziaden extremny offroad, maximalne blato, mensie kamene a mallcrawling. Nechcem vsak nejaky uplny Pat a Mat lift v style podlozky nad pruzinami.


Pruziny: OME HD vpredu aj vzadu (2991 a 2993).

Viem, ze HD pruziny sa davaju, ak je na aute vacsia zataz (pevnostne narazniky, navijak, atd.), ale co som cital Jeep fora, tak na Commandera s CRD a HEMI drtiva vacsina ludi odporucala prave HD verziu. S tymito pruzinami by auto malo byt aj pekne vodorovne vyrovnane.


Tlmice: Asi OME vpredu a vzadu, este neviem ci normalne (N188S a N190) alebo tvrdsie heavy duty (N219S a N220).

Mnohokrat sa odporucaju k OME pruzinam aj Bilstein tlmice, ale preferencia naozaj zavisi od konkretneho fora. Na jednom sa docitam, ako su Bilsteiny technicky pred OME a len tie treba pouzit a na druhom zase presny opak, ze Bilsteiny su o dost tvrdsie a OME je uplne v pohode. Kedze mi nevadi hupavejsia jazda, tak asi vezmem obycajne (non-heavy duty) OME tlmice. Tie heavy duty dokonca ani JeepinByAl nema v ponuke.


Horne ramena: JBA Upper A-arms for lifted WK/XK [link]

Celkom urcite chcem zobrat tieto ramena pre zdvihnute XK.


Panhardka: Rusty's Track Bar - Adjustable HD Rear [link]

Neviem, ci je na 2" lift potrebna nastavitelna panhardka, ale videl som ju parkrat spomenutu na Jeep forach. Nie je to nejaka zavratne draha zalezitost, tak ak to pomoze, preco nie?


Pneu: Rozmer 245/75 R17, presny model este vyberiem.

Pri tomto som stravil vela casu. XK ma dve obmedzenia pri vybere pneu - dlhy srob horneho predneho ramena (obrazok) a zvar v podblatniku (pinch weld mod). Ten srob ramena obmedzuje sirku pneu, podblatnik zase celkovu velkost. Kedze nemam rad rozsirujuce podlozky a nechcem nic klepkat a ohybat na aute, pouzil som tento fajny zoznam a tam sa nizsie pise, ze na 2" lift a bez modov podblatnika mozem strcit 245/75 R17. Tak preto. Oproti standardnemu rozmeru su vacsie o 6,5%, takze by sa to malo dat nastavit aj na diagnostike a elektronika by s tym mala vediet normalne pracovat.


Drobnosti: Este som nevymyslel, ale tak neuskodi vymenit napriklad gumene izolatory pod/nad pruzinami (tu a tu).


Vopred dakujem za velmi plodnu diskusiu :).

Autor:  zoom [ Pon, 07.05.2018, 23:57 ]
Predmet príspevku:  Re: Maly (~2") lift na XK 5.7L Overland

Tak po dlhsom case... nejake komponenty su uz doma, konkretne OME pruziny + tlmice a JBA horne ramena. Do panhardky nakoniec nejdem a pneumatiky este zostavaju kupit.

Chcem sa tak priebezne opytat: Bol by nejaky problem s montazou tohto podvozku v Ziline (Kotrcinej Lucke)? Tzn. nahodenie podvozku, nahodenie pneu, geometria, nastavenie diagnostikou, aby spravne fungovalo ABS a take veci s vacsim rozmerom kolies?

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/