4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Maly (~2") lift na XK 5.7L Overland http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=157&t=22784 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | zoom [ Pia, 08.12.2017, 1:25 ] |
Predmet príspevku: | Maly (~2") lift na XK 5.7L Overland |
Zdar, tento rok som chcel robit podvozok na Commanderovi, ale vsetko pokazil zivot. Treba mi vsak uz trochu zrepasovat podvozok (tlmice, pneu), tak hadam tento rok sa k tomu dostanem. Vela som si rozne cital po internete a myslim, ze som si vybral komponenty. Rozpisem ich sem aj s mojim komentarom a potesil by ma nejaky nazor, ci to moze byt, pripadne co treba zmenit. Ciel liftu: Mierne zvyseny Commander, aby velmi netrpeli ine podvozkove diely (teda asi 2"). Ziaden extremny offroad, maximalne blato, mensie kamene a mallcrawling. Nechcem vsak nejaky uplny Pat a Mat lift v style podlozky nad pruzinami. Pruziny: OME HD vpredu aj vzadu (2991 a 2993). Viem, ze HD pruziny sa davaju, ak je na aute vacsia zataz (pevnostne narazniky, navijak, atd.), ale co som cital Jeep fora, tak na Commandera s CRD a HEMI drtiva vacsina ludi odporucala prave HD verziu. S tymito pruzinami by auto malo byt aj pekne vodorovne vyrovnane. Tlmice: Asi OME vpredu a vzadu, este neviem ci normalne (N188S a N190) alebo tvrdsie heavy duty (N219S a N220). Mnohokrat sa odporucaju k OME pruzinam aj Bilstein tlmice, ale preferencia naozaj zavisi od konkretneho fora. Na jednom sa docitam, ako su Bilsteiny technicky pred OME a len tie treba pouzit a na druhom zase presny opak, ze Bilsteiny su o dost tvrdsie a OME je uplne v pohode. Kedze mi nevadi hupavejsia jazda, tak asi vezmem obycajne (non-heavy duty) OME tlmice. Tie heavy duty dokonca ani JeepinByAl nema v ponuke. Horne ramena: JBA Upper A-arms for lifted WK/XK [link] Celkom urcite chcem zobrat tieto ramena pre zdvihnute XK. Panhardka: Rusty's Track Bar - Adjustable HD Rear [link] Neviem, ci je na 2" lift potrebna nastavitelna panhardka, ale videl som ju parkrat spomenutu na Jeep forach. Nie je to nejaka zavratne draha zalezitost, tak ak to pomoze, preco nie? Pneu: Rozmer 245/75 R17, presny model este vyberiem. Pri tomto som stravil vela casu. XK ma dve obmedzenia pri vybere pneu - dlhy srob horneho predneho ramena (obrazok) a zvar v podblatniku (pinch weld mod). Ten srob ramena obmedzuje sirku pneu, podblatnik zase celkovu velkost. Kedze nemam rad rozsirujuce podlozky a nechcem nic klepkat a ohybat na aute, pouzil som tento fajny zoznam a tam sa nizsie pise, ze na 2" lift a bez modov podblatnika mozem strcit 245/75 R17. Tak preto. Oproti standardnemu rozmeru su vacsie o 6,5%, takze by sa to malo dat nastavit aj na diagnostike a elektronika by s tym mala vediet normalne pracovat. Drobnosti: Este som nevymyslel, ale tak neuskodi vymenit napriklad gumene izolatory pod/nad pruzinami (tu a tu). Vopred dakujem za velmi plodnu diskusiu ![]() |
Autor: | zoom [ Pon, 07.05.2018, 23:57 ] |
Predmet príspevku: | Re: Maly (~2") lift na XK 5.7L Overland |
Tak po dlhsom case... nejake komponenty su uz doma, konkretne OME pruziny + tlmice a JBA horne ramena. Do panhardky nakoniec nejdem a pneumatiky este zostavaju kupit. Chcem sa tak priebezne opytat: Bol by nejaky problem s montazou tohto podvozku v Ziline (Kotrcinej Lucke)? Tzn. nahodenie podvozku, nahodenie pneu, geometria, nastavenie diagnostikou, aby spravne fungovalo ABS a take veci s vacsim rozmerom kolies? |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |