4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
voda "prehriatie" alebo.. http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=158&t=23644 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | pmaster [ Ned, 26.05.2019, 19:32 ] |
Predmet príspevku: | voda "prehriatie" alebo.. |
dnes sa mi stala zvlastna vec, (3.0D) mi vyhadzalo vodu cez nadrzku niekolko stupani (lahka noha) po asfalte (max 20km). na poslednom kopceku a zaroven prestavke som zastavil auto minutu pockal vetraki na aute bezali bolo mi to divne pozrel som pod auto a mlacka neposobila na viac ako pol liter max 1L bral som ze klima kedze je teplo(25C), po vrateni k autu cca po polhodine mi to nedalo a mlacku detailne pozrel a zobral na prst, nebola to voda z klim ale oranzova chladiaca kvapalina, ignnoroval som to kedze som vedel ze vodu cca pred tyzdnom som dolieval bolo jej malo (trosku pod min.) pocas jazdy dole kopcom som uz sledoval teplotu a aj teplotu oleja kedze JGC ziadnu stupnicu v C nema. stupniaca podla dielikov standardne sa mi drzi na 2dieliku teraz som ma teplotu na tretom dieliku (na foto som ocisloval) a kontroloval som aj teplotu oleja, ten stupal po teplotu 100C dole kopcom a uz po rovinke stupla teplota 126C takze som auto odstavil a chladil. pozeral som vodu a nadrzka bola prazdna, aj po mackani hadice(horna) z chladica bola prazdna ako som zastavil . cca po 2h som dolieval vodu cca 5L do nastartovaneho auta teplotu ukazovalo na 2dieliku a teplotu oleja 79C. po odvzdusneni vodneho okruhu aj s zapnutym okruhom topenia drzi teplotu normalne aj teplota oleja uz nestupa. presiel som 35km beznov jazdou max 2300rpm. hladina oleja merana pri studenom motore je par milimetrov pod min. niekde som cital ze merat hladinu oleja spravne treba 5min. po vypnuti motora, tu mam olej takmer na max. olej a aj viecko su bez emulzie a voda je bez olejoveho filmu, z vyfuku "cire" splodiny, ziadne modre, biele, cierne, no moje otazky: 1. ako je odstupnovane na stupne C zmieneny ukazatel teploty 2. olej bude predpokladam nanic tak ho preventivne vymenim aj ked ma iba 5.000km najazdene (tu si uz odpovedam sam ![]() 3. je nutne pri kazdom dolievani ak bolo v nadrzke menej vody ako min. aj odvzdusnovat 4. je normalne ze vyrovnavacia nadrzka je v horizontalnej vyske nizsie ako je navratka z chladica do motora a zaroven odvzdusnovak taktiez 5. urobil som chybu ked som minule dolieval vodu ze som neodvzdusnil a dnes sa mi toto stalo preto 6. je moznost ze je nieco zle na aute ak sa to stalo, neviem si predstavit ak by som nanho tlacil co by bolo 7. nie je zvlastne JGC nema senzor/plavak v nadrzke ze nema vodu? (ved to maju aj octavie od r.v.2005 ) 8. na ktory stupen uzatvarat viecko nadrzky na polohu jedna (leto) alebo na polohu 2 uplne zavretie (zima) obrazky: https://ibb.co/Pzn44PN https://ibb.co/LtbJ0Z8 |
Autor: | palo-cherokee [ Ned, 26.05.2019, 20:04 ] |
Predmet príspevku: | Re: voda "prehriatie" alebo.. |
pmaster píše: 1. ako je odstupnovane na stupne C zmieneny ukazatel teploty nijak. je to len orientačný "budík" Citácia: 3. je nutne pri kazdom dolievani ak bolo v nadrzke menej vody ako min. aj odvzdusnovat Na toto sa nedá odpovedať jednoznačne. Skôr by ma zaujímalo kam mizne voda. lebo za normálnych okolností nemá dôvod Citácia: 4. je normalne ze vyrovnavacia nadrzka je v horizontalnej vyske nizsie ako je navratka z chladica do motora a zaroven odvzdusnovak taktiez Moc špekuluješ. Výrobca to tak vymyslel a funguje to. Citácia: 5. urobil som chybu ked som minule dolieval vodu ze som neodvzdusnil a dnes sa mi toto stalo preto viz bod 3. Citácia: 6. je moznost ze je nieco zle na aute ak sa to stalo, neviem si predstavit ak by som nanho tlacil co by bolo sprav tlakovú skúšku chladiaceho systému Citácia: 7. nie je zvlastne JGC nema senzor/plavak v nadrzke ze nema vodu? (ved to maju aj octavie od r.v.2005 ) Volá sa to cost cutting. Senzor hladiny malo aj staré ZJ z roku 93. Citácia: 8. na ktory stupen uzatvarat viecko nadrzky na polohu jedna (leto) alebo na polohu 2 uplne zavretie (zima) Tam nie je žiadny 1. a 2. stupeň a ni žiadne leto/zima. Na takýto nezmysel si kde prišiel ? TO viečko je pretlakové a s princípu funkcie musí byť dotiahnuté na doraz. Leboto chladenie pracuje s pretlakom. Tým pádom sa voda nevarí pri 100°C ale až pri cca 120°C Ak máš povolené viečko, tak správne nefunguje chladiaci systém. A ak si to mal povolené tak toto môže byť celý tvoj problém |
Autor: | pmaster [ Pon, 27.05.2019, 6:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: voda "prehriatie" alebo.. |
dik palo. mam este par otazok, kedze sa na teplotnej stupnici rucicka nedostala do cerveneho, prehrial sa aj motor alebo iba nebol dobre chladeny kedze bolo malo chladiacej, ked beriem ze cervena stupnica ma znacit cca 120C, alebo inak ukazatal teploty neukazal vyssiu teplotu lebo nemal vodu(neviem kde je umiestneny). mozeme odhadnut mozno mi potvrdite moj odhad, standardne ma olej teplotu 100C a voda 90C teraz ked sa prehrialo mal olej max. 125C mozem domnievat ze voda mala 115C? mam sa niecoho obavat ale brat ze nic sa nestalo a sledovat vodu a olej denne aspon tyzden/dva |
Autor: | pmaster [ Str, 29.05.2019, 12:54 ] |
Predmet príspevku: | Re: voda "prehriatie" alebo.. |
tak menil som ten prehriaty olej a pozeram o bolasti vodnej pumpy na 'prsiach motora' voda takze pumpa v keli. este jedna vec vcera som poprehanal auto trosku po kopcoch a rucicka ukazatela teploty mi kolisala od 2 az k 3jke ventilator sa nezapol ani raz olej ani raz neprekrocil 105C, je ok ze teplota kolise alebo vsetko to zahriatie mohol sposobit aj termostat ze sa sekol a teraz blbne, doposial som nepostrehoval kolisanie teploty az teraz |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |