Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 1:46
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Iceland cross country 2010 - (cesta cez Island) 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Obrázok

zajtra odchadzame na dalsi vylet na island, takze sa pokusime na tomto mieste informovat o jeho priebehu. podla dostupnosti internetu priamo, alebo sprostredkovane cez luckyho...

termin: 14.7.2010 - 21.7.2010

miesto: iceland krizom-krazom

doprava: letecky + 2x seriovy neupraveny hummer h3

obsadenie:
1ks genialna sefka/navigatorka/fotografka (thunderka)
2ks bezmozgov za volantmi (rescue, thunder)
3ks predbezecov/predplavcov v ladovcovych riekach (robino, riso, blcha) - tych musi byt viac, zvyknu sa obcas stratit... :-D
2ks cestujucich (janka, evka)


Naposledy upravil thunder dňa Uto, 13.07.2010, 23:29, celkovo upravené 3



Uto, 13.07.2010, 8:42
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
veľa peknych zažitkou , fotiek a malo zavad :wink:

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Uto, 13.07.2010, 11:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
itinerar, ktory nepusti :o)))

Day 1 - 14.7.2010
odchod z TN - 6:00
Odchod z DK - 8:00 (operativne budeme upravovat podla premavky)
letisko Krakow - snad do 11:00
hladanie spravneho terminalu, check in, zbavime sa batoziny a budeme dufat, ze poleti rovnakym
letom, ako my :0)))
kaficko, nakup v taxfree, asi nieco zjeme (bude to isto lacnejsie a chutnejsie ako na palube
lietadla. Kto robi rezne?)
odlet 13:40
prilet do Keflaviku 15:30
snad sa stastne zvitame s nasou batozinou a prejdeme kontrolami.
Autopozicovna s nasimi autami by mala byt niekde blizko letiska, takze pojdeme vyzdvihnut auticka
Pokial sa nam toto vsetko podari poriesit povedzme tak do piatej, pojdeme este nakupit potrebne
vybavenie (potraviny, varice, nejake karimatky, a uvidime co este budeme potrebovat)
odchod do hotela, zhodime batohy a kto bude chciet, pojde sa kupat do Blue Lagoon (Bla Loonid) -
geotermalne kupele. Otvorene je tam do 21:00 a da sa ostat v lagune este 45 min po zavreti.
vstupne je 28 eur na dospelu osobu. da sa pozicat uterak za 5 eur
kto nebude chciet ist do laguny, spravi si volny program...


Day 2 - 15.7.
vstavame co najskor (pripravte sa na polarny den, cize ziadne od svitu do mrku, svetlo bude stale.
kto ma problem so spanim, nech si vezme skrabosku :o)))
ranajky su v cene ubytovania

Z keflaviku pojdeme po pobrezi, pozrieme nejaky ten majak, pofotimer ocean.
Na spodnej casti Reykjarneskeho poloostrova si pozrieme pristavne mestecka (alebno skor osady).
Krysuvik - oblast s horucimi bahnami, pramenmi, prirodna krasa.
Dalej po ceste 42 vo Hveragerdi odbocime na RR1 a na cestu 35. Sopecny krater Kerid.
Dalej po ceste 35 - oblast geyzirov, vodopad Gulfoss (najznamejsi islandsky vodopad). tu je
restauracia, kaviaren, cize kto chce sa obcerstvi, kto chce si nakupi v miestnom suvenir shope a
kto chce sa bude len bohapusto kochat. Je tam toho na kochanie dost.
Po ceste 35v dalej na sever, odbocime na F335 - pod Ladovcom Langjokul - dvojposchodovy vodopad
Nyifoss, ladovcove jazyky, my im tiez vyplazime...
vratime sa naspat na cestu 35 a vratime sa kusok spat ku Gulfossu. tu sa vydame na necislovanu
cestu, ktora vedie do pohoria carodejnic (Kerlingarfjoll) - je to vraj nadherna oblast vo
vnutrozemi.
Napojime sa na cestu F347 a po nej na 35. Podla toho, aky bude cas, bud pojdeme dalej po 35 na
Kjolur alebo sa vratime na necislovanu cestu popod ladovec Langjokul, aby sa chlapci vyzili v
offroadovej jazde.
Dorazime do Hveravellir - oficialny campsite, mali by tu byt teple pramene a tak. Podla casu, bud
zakempujeme alebo sa tu len pokochame a pojdeme dalej. Zatial tu pisem, ze tu zakempujeme.

Day 3 - 16.7.
po cete 35 daklej na sever, odbocime na zapad, juhozapad na F578. Pozrieme si Lavovu jaskynu
Surtshellir - berte si baterky.
Dalej po ceste 550 - Kaldidalur (studena dolina) medzi ladovcami Ok a zapadnym okrajom langjokull
sa napojime na cestu 52 a dostaneme sa do Dinkvellir pri Dingvellirvatn jazere. tato oblast je
historicky znama tym, ze tam zasadal prvy parlament v europe v historii v r. 930.je to parlamentna
lucka.
Kustik odtialto je zemska trhlina Almanangja - uvidite, ako sa zemske platne trhaju od seba,
vodopad, drevom vylozena cesticka, vrstvy lavy - pekny pohlad...
po ceste 36 na juh do Hveragerdi, Selfoss, a po RR1 az po Seljaland - vodopad Seljalamdfoss
po F 249 pojdeme pozriet sopku Eyjafjallajokull - to je ta, co tento rok vybuchovala. naskriabeme
si sopecny popol, asi budeme musiet nieco prebrodit a dostaneme sa do oblasti, ktoru volaju
Godaland - zem bohov a Thormsork - Torov les. su tam oficialne campsites takze ak bude neskoro,
mozeme kempovat, ak nie, ideme dalej.
vratime sa rovnakou cestou, dostaneme sa naspat na RR1. pokracujeme smer vychod do mesta Skogar -
tam je krasny obrovsky vodopad Skogafoss. da sa po chodnicku vystupat pesi az na jeho vrchol (kto
ma kondicku, nech sa skriabe :O))) v skogare je aj nejake muzeum, ale co tam konkretne je,
netusim. ak budeme chciet ziustit, tak sa pozrieme.
dalej po ceste RR1 s dostaneme k utesu Dyrholaey. Je to hniezdiste vtakov, a mal by tu zit
islandsky narodny symbol, taky vtacik s ciernym telickom, bielym golierikom a velkym cervenym
zobacikom, ja by som ho fakt chcela vidiet.
odtialto dalej budeme hladat kempovisko (bud odbocime na 209 a tam je campsite alebno pojdeme po F
206 a tam je campsite.

Day 4 - 17.7.
F 206 - sopka Laki -
po RR1 sa vratime na 208 a smer Landmannalaugar.
zemska trhlina Eldgja
po F225 do oblasti Landmannalaugar - nadherne cerveno, oranzovo, zlte kopce, teple pramene, ak
chceme, tak sa cvachtame...
po F225 dalej na zapad, odbocka na Raudfosdar (cerveny vodopar) a Hrafntinnusker - Diablova
kuchyna - horuce pary, horuce pramene
spat na F225 az na krizovatku s F26. Po lavej strane mame sopku Hekla.
Smer sever
na F26 v Hrauneyar je pumpa. tu treba natankovat, lebo najblizsie pumpa je az 243 km odtialto
(drzme si palce, aby sme to na jednu nadrz zvladli)
vo Versallir je mozno obcerstvovacia stanica (niektore roky funguje, niektore nie)
v Nyirdallur je zelena oaza, takze podla casu tu asi zakempujeme alebo a posunieme o kusok dalej na sever. uvidime, co stihneme.

Day 5 - 18.7.
po F26 smer sever. V Myiri by mala byt pumpa - dotankujeme po hrdlo. snad sa sem dostaneme.
Po RR1 do Myvatn - tu je tiez geotermalne kupalisko. ak budeme chciet, tak sa kupeme. tato oblast stoji za pofotenie, je to uzasne,
modra laguna je slana a budete z nej mat vlasy ako plech. tato laguna v myvatn e siricita a nie je slana ale skor tak zvlastne slyzka... je otvorena od 9 do 23. vstupne cca 16 eur, uterak 3,20 eur
Po RR1 na vyhod - Hverir - oblast s horucimi kyselinovymi bahnami, horuce pary - pekne...
odbocka po 863 - sopka Krafla
spat na RR1, odbocka na sever na F862 - napoji sa na 864 vraciame sa na juh okolo vodopadov. Vodopad Detiffoss - najsilnejsi vodopad v europe.
spat na RR1, napojime sa na F88 - smer juh na Herdubreid (sopecna stolova hora) a smer Askja (sopka). niekde tu zakempujeme, podfla casu.

Day 6 - 19.7.
Vystup na Askja - sopecne kratery, sopecne jazero
Po F910 po neznacenej horskej ceste na F909 a naspat na F910, napojime sa na F931 okolo jazeraLagarfljot do Egistadir, mesto - tepla strava :O)))
po RR1 na juh, sme r Hofn a dalej. Hladme spanie,.

Day 7 20.7.
po RR1 -
vyjazd do ladovca Skalafellsjokul po F985
Jokulsarlon - ladovcove jazero, kto chce spravi si vylet na obojzivelnej lodicke medzi ladovcovymi kryhami
Po RR1 do Skaftafell - cadicovy vodopad Svartifoss.
Nvrat smer hotel do keflaviku.
sokolvek podla toho, kolko nam ostane casu a energie.

Day 8 - 21.7.
home sweet home.
odlet z Keflaviku 6.50, prilet do krakowa 12:40
prersun do DK a TN.

tolko nateraz odomna, snad to prezijeme
:o)))))))))))))


Uto, 13.07.2010, 23:55
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja iba dodam,co som si tak zbezne pozrel itinerar,mate ho teda poriadne nabity,aby ste to vsetko stihli prejst...
v Day3 mas trocha nespravne Dinkvellir...islandsky to je Þingvellir,ale v inych jazykoch sa to pise Thingvellir (Þ je ako anglicke th)...to len,aby niekoho neplietlo
ak budes rozmyslat nad spanim,tak niektore kempy,hlavne vo vychodnych fjordoch,su zadarmo(napr. len 30km od Egilstadir)
prajem stastnu cestu a pekne zazitky

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Str, 14.07.2010, 6:34
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tunďovci na cestách?

Žiaden itík nie je dosť hustý, aby ho nezvládli.


Str, 14.07.2010, 8:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
priatelia, dakujeme vsetkym za podporu v akejkolvek forme :-)

prileteli sme sme sice v poriadku, ale s trojhodinovym meskanim, co thunderke narobilo mierny zmatok v itinerari. v plane bolo ale len vyzdvihnutie aut, nakup najzakladnejsich veci, ako bomby do varica, potraviny, zmenit hodnotne € za nehodne islandske koruny a uz len moooc sa cvachtat v modrej lagune. vdaka meskaniu hrozilo, ze okrem oneskoreneho vyzdvihnutia aut, ktore sme dohodli este pred odletom, nestihneme uz vobec nic, co dost ubralo na nalade ucastnikov.

sefova ale operativne zorganizovala bleskovy prepad car rentalu a usetrili sme trochu casu, takze sme miesto ubytka zamierili rovno do horucej vody a cvachtali sa este aj hodinu po zaverecnej.

musim sa zmienit aj o fakte, ze v pozicovni nas opat dostali a nedali nam to, co sme si objednali...
marianova posadka sice dostala pozadovany H3, ale thunderovcom sa opat usla zamena auta. necakane nafasovali H2 so 6-litrovym V8 motorom, z coho sa neviem doteraz spamatat a pomaly sa ucim soferovat ten autobus... :-D

vzniklo tak zaujimave rozdelenie, pretoze pomerne lahky h3 ma obute zjavne nove MT a nas tazky h2 ma kopu terennych vymozenosti, ale nahodene dost zodrate AT. tesim sa na zajtra (vlastne uz dnes), pretoze thunderka naplanovala okrem klasickych turistickych atrakcii aj zaujimave 4x4 prejazdy s brodenim ladovcovych riek, a bude zaujimava skusenost popasovat sa s nimi v autach, ktore sme doteraz z vlastnej skusenosti nepoznali a povedzme si uprimne, za ziadnu terennu elitu ich zatial ani nepovazujeme... mozno prekvapia... :-D

verim, ze vam coskoro prinesieme dalsie info... idem spat, skoro rano vyrazame... itinerar nepusti... :roll:


Štv, 15.07.2010, 2:40
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Takze po prvej Thunderovej informacii priemo z miesta expedicie nabiehame na uz spomenuty system SMSiek... Zvazoval som ,ci budem nejako doplnat Romcove spravy, ale vychadza mi , ze kazdy , kto ma zaujem sledovat ich putovanie si bude vediet na mape dohladat konkretne miesto ich putovania , takze budem pisat PRIAMO texty SMS sprav.
Dlho sa nikto neozval tak som pisal ja :
"skuska spojenia...nic nechodi , tak sme zvedavi. pozdravujeme..."
Odpoved prisla vcera (17.jula):
"Ahoj , spojenie funguje, len nie je moc signalu a casu na pisanie. Teraz sa snazime dostat sa k sopke, prvy pokus neuspesny, cesta pekna, s brodmi ale koncii."

_________________
OFF the ROAD


Ned, 18.07.2010, 13:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Thunder pise :

"Ahoj, vcera bol fantasticky offroad v juznej casti za sopkou. Spali sme v kempe pri horucich pramenoch.Ideme na sever po ceste vycerpania . Cez 250km bude bez pumpy."

Poznamka Ivo :
kedze maju H2/H3 moze to byt pomerne zaujimave , ak budu offroadit , tak cas merany v motohodinach v pomere ku spotrebe a objemu nadrzi moze urobit pomerne zaujimavy adrenalinovy zazitok ..

_________________
OFF the ROAD


Ned, 18.07.2010, 13:08
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sú na palivový stres zvyknutí.

Samý džípkar.


Ned, 18.07.2010, 13:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
teda nie tak celkom doma, ale na sk uz sme. Vecer napisem aspon strucne zhrnutie, neskor snad aj viac. hned po dokonceni minulorocneho rumunska a napisani tohtorocnej ukrajiny ;-)


Str, 21.07.2010, 18:08
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
thunder píše:
hned po dokonceni minulorocneho rumunska a napisani tohtorocnej ukrajiny ;-)


Ešte že sa Ti s tým perom tak darí.


Str, 21.07.2010, 19:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nuz, mam trochu sklz... :-D ale snad to raz dobehnem... :roll:


Štv, 22.07.2010, 8:35
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Toto uz tazko :roll:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Štv, 22.07.2010, 8:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
do dochodku daleko ...

_________________
OFF the ROAD


Štv, 22.07.2010, 9:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
sme po tyzdni doma a ked sa obzrieme za nasim zazitkom z islandu, musime konstatovat, ze to bolo opat skvele.

ked to velmi strucne zhrnieme, vyzera to asi takto:

1. den
v pozicovni tentokat ziadny problem - dostali sme za rovnake peniaze viac, ako sme si objednali, aj ked sme mali chvilu obavu, ze 6-litrovy hummer H2 nas cestou zozerie, nastastie tomu tak nebolo...

napriek meskaniu lietadla sme stihli aj uvodny relax v modrej lagune, takze sme isli spat pomerne neskoro a s cielom skoreho vstavania, ale velmi dobre naladeni

2. den
stihli sme vsetky naplanovane atrakcie na juhu ostrova a videli dokonca viac, ako bolo planovane. vybehli sme k ladovcu langjokull, kde v zavere cesty nasa h2 potrebovala pomoc h3 a tazneho lana, aj ked problem nebol sposobeny autom, ale skor nespravnym vyberom stopy. zvladli sme presun do pohoria kerlingarfjoll, kde sme si s ohladom na pokrocily cas vybrali lahsiu a kratsiu horsku necislovanu cestu. slubovala niekolko zaujimavych brodov, ale v tomto obdobi boli vsetky take, ze nestoja za vaznejsiu zmienku, co dost drazdilo mariana.

3. den
objavili sa prve problemy s palivom na h2. posledna pumpa s palivom mala poruchu a tak trochu sme to riskli s nenaplnenou nadrzou. pridruzili sa dalsie problemy s palubnym pocitacom, ktore sposobovali vypadok takmer vsetkych ukazovatelov a trvale svietenie takmer vsetkych kontroliek pristrojky. problemy su na to, aby sa riesili, aj ked na islande to ide obcas trochu narocnejsie. v oblasti termalnych pramenov a kempu sme nudzovo ciastocne dotankovali a po telefonickej konzultacii s road assistance sme sa vykaslali aj na kontrolky a budiky. po zazehnani palivovej krizy sme obisli ladovec langjokull po vyprahlej kamenistej pustatine, kde prepchavat velke a tazke hummre pomedzi trciace skaly bolo dost zabavne, kedze sme mali este stale v usiach, ze poskodenie podvozku nekryje ani ta najdrahsia poistka, ktoru sme si priplatili. dobojovali sme sa k nadhernej lavovej jaskyni a za nou par km, uz v civilizacii dotankovali doplna a zazehnali palivovu krizu, tentokrat na h3, ktora na pumpu dosla uz asi len na vypary. cez krasnu dolinu kaldidalur sme presli k zemskej trhline almanangja a k parlamentnej lucke thingvellir, kde sme na druhy pokus po upozorneni rangermi aj zakempovali.

4. den
na uvod rychly presun k eyjafjallajokull. pariacu sopku bolo vidiet zdaleka, bola uplne neuveritelna viditelnost, co tam rozhodne nie je pravodlo, skor zvlastnost. zvladli sme obzriet vodopad seljalandfoss pri ceste k sopke a presli az na jej severne ubocie, kde cesta konci. stalo to za to, bolo co vidiet, aj ked tubola dost rusna premavka, dokonca aj autobusov a osobakov, a to aj napriek niekolkym lahsim brodom na ceste. vystup ku krateru by vsak trval 6 hodin a este k tomu aj pesi, tak sme to zavrhli a vydali sa na cestu pohorim tindfjoll medzi sopkami katla a hekla. toto bola asi najkrajsia cast cesty, miestami az s trialovymi vlozkami, vyjazdmi, zjazdmi a cestou v kanone, kde v jeho poslednej faze bolo treba prepchat mohutnu h2 cez zaval obrovskych skal, kde hrali rolu len centimetre. absolutnym bonusom bol pre nas vyhlad do pariaceho kratera sopky ayjafjalla z vysky jedneho z vrcholov pohoria. noc sme stravili v oblasti landmannalaugar pri horucich pramenoch.

5. den
tento den bol v znameni narocneho presunu cestou vycerpania sprengisandur, kde je vzdialenost medzi najblizsimi pumpami cez 250 km. uprimne, presun bol narocny len casovo a viac-menej nudou, ktoru spestrovali len meniace sa povrchy, jedna zelena oaza s jemne hlbsim brodom a krasny vodopad, pri ktorom steny kanonu zdobili zaujimave kamenne utvary. na tejto ceste sme ale boli vdacny za kazde, aj nepatrne spestrenie. koniec cesty po napojeni na hlavny ring zdobil vodopad godafoss a potom sme sa uz len tesili na kupanie v termalnych bazenoch v prekrasnej oblasti myvatn, co z nas po celom dni "zmylo prach ciest". napriek pokrocilemu casu bolo slnko este vysoko a tak sme pokracovali v ceste. obzreli sme hverir, co su bublave kyselinove bahnove jazierka a syciace dymiace kopy so silnym sirovym zapachom a okolo sopky krafla sme presli k najmohutnejsiemu vodopadu detifoss. bol skutocne impozantny. zazitok z hektolitrov kalnej vody vrhajucej sa do viac nez 40 metrovej hlbky umocnovalo aj to, ze sa dalo bez zabran postavit na hranu vodopadu a kraj vody par centimetrov pred skokom do hlbky omyl topanky odvazlivcov. na zle upravenej ceste sa objavil problem na h3, ktorej odisli elektronicke systemy ABS a trakcnej kontroly. v tejto oblasti sa nam necakane podarilo najst prijemne ubytovanie, co nas pri teplote 3°C velmi potesilo.

6. den
cielom tohto dna bola stolova hora herdubrejd, ktoru sme videli odkialkolvek pocas celeho dna a sopka askja, ku ktorej zaujimavostiam bolo potrebne prejst pesi asi pol hodinu po dne kratera. stalo to ale za to. vedla velkeho modreho jazera oeskjuvatn sa nachadza kraterove jazierko viti, ktore ma farbu mlieka a teplu vodu. k jeho hladine sme zostupili nebezpecnym strmym zostupom povedla bledej dymiacej steny, ale na kupanie nemal nikto z nas chut.
v povodnom plane mala nasledovat ladovcova jaskyna s terennou vlozkou, ale pre znacne napatie u niektorych ucastnikov a tiez pre casovu tiesen sme tento bod programu vypustili. oba hummre sa vsak opat dozadovali svojho pravidelneho pridelu paliva a dojazd na pristrojke sa znizoval neumerne k prejdenym kilometrom. na mape sme nasli najblizsiu pumpu, ale bola v mieste, ktore si z minuleho roka pamatame ako opustene, sme zvedavi, ako to bude v tomto rocnom obdobi. mame este v bandaskach po 10 litrov benzinu, ale pri spotrebe hummerov je to len par km naviac. cestou sme sa pokochali vyhladom z vrcholu jednej z najvyssich hor na trase a cast ucastnikov sa vykupala v prirodnom bazeniku pod horucim vodopadom, pri studenom potoku. na nase prekvapenie sme nasli funkcnu pumpu aj malym barom v garazi a doplnili tam uz dlhy deficit phm aj alkoholu.
ostaval nam uz len jediny den, takze sme sa potrebovali dostat po vychodnom pobrezi co najdalej na juh, aby toho na posledny den neostalo prilis vela. vypustili sme vychodne fjordy a vyuzili skratku cez pohorie. z tohto useku sme moc nevideli, pretoze cesta prebiehala v tak nizkej oblacnosti, ze sme isli prakticky stale v hmle mraku a s takmer nulovou viditelnostou. po dosiahnuti pobrezia a navratu na ring bola uz posadka (nie soferi) tak vycerpana, ze sme zacali hladat ubytovanie este pred polnocou a to aj napriek tomu, ze by bolo vhodne prejst este aspon 100 km cesty. prijemny hotelik v mestecku djupivogur prisiel vhod.

7. den
rano vyrazame na cestu a cestovnu rychlost nutene zvysujeme na 120 km/h. kto ma pozna, vie, ze porusovanie predpisov z duse neznasam, takze som trochu trpel, ale cas sa neuprosne kratil a kilometre utekali stale velmi pomaly, takze nebola ina moznost. prvym bodom v plane bol vystup k ladovcu skalafellsjokull, kde sme boli aj minuly rok. sme s thunderkou zvedavi ako to vyzera bez snehu a ako daleko sa dostaneme. pocasie sa opat vylepsilo a oblacnost je znacne vyssia a postupne sa aj trha. v sviznom tempe sme prebehli asi 150 km a odbocili na cestu k ladovcu. mala svoje caro aj za pekneho pocasia, aj ked mi trochu chybala ta atmosfera strachu z neznama, ked sme tu stupali v uplnej hmle minuly rok a netusili, co je okolo nas. teraz bolo zretelne vidiet strme ubocia, v ktorych sa klukatila cesta, takze som dal mojej minulorocnej posadke za pravdu, ze ich hysteria bola opravnena, na co sa im obom objavil spokojny usmev na tvarach. pohlad z cesty na spodok splazu ladovca bol uchvatny. toto sme posledne nevideli pre hustu hmlu. pri chate na konci cesty, kde sme koncili minulyrok sa ukazalo, ze sa da ist este dalej a tak sme oba hummre vytrapili este o niekolko sto metrov vyssie a zaparkovali na ladovci. dalej to uz fakt neslo. taka gulovacka uprostred jula, to je nieco.... dalo by sa tu stravit aj niekolko hodin, alebo sa povozit na skutroch, ale cas je neuprosny, musime pokracovat dalej. v rychlosti absolvujeme zastavku na ladovcovom jazere jokullsarlon, zastavujeme na vodopade svartifoss s dlhsim pesim vystupom, odfotime znameho vtacika na utese dyrholaey, od parkoviska odfotime vodopad skogafoss a postupne prepravnu rychlost zvysujeme na 130km/h. ostava len par hodin do odovzdania aut a chyba este velky kus cesty. cross country sa meni na rallye a posledny usek cesty uz ideme opat 90, ale tentokrat na stupnici v mph. stihame to do pozicovne s 5 minutovou rezervou a nastastie bez nehody.
nastupuje klud a ulava v hoteli a obcerstvujuci spanok na par hodin do odletu.

8. den
let do krawova - spanok, prevoz na slovensko - spanok, konecne doma - spanok...

podrobnejsie a s fotodokumentaciou v buducej "Iceland 2010 cross country" story...


Naposledy upravil thunder dňa Štv, 22.07.2010, 11:39, celkovo upravené 2



Štv, 22.07.2010, 11:08
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: