4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
EX Albánsko/Ščiperia 08 2011 http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=16&t=13574 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | blato-Lubo [ Str, 24.08.2011, 11:35 ] |
Predmet príspevku: | |
tak len pekne nahádž fotočky nech sa aj mi ostatný pokocháme... ![]() |
Autor: | thunder [ Str, 24.08.2011, 18:18 ] |
Predmet príspevku: | |
vdaka jenki, tesime sa na dalsie, ani netusis, ako nam pomahas... ![]() zaciatok mame totiz naplanovany presne ako ste isli vy, len nemam ani potuchu o case, kolko na to realne potrebujeme... a ideme az o mesiac, takze je este dost casu dokladne ta vyspovedat... ![]() mam este par otazok: - o kolkej sa tam stmieva? napisal si na nazoroch ze rychlo, len neviem o kolkej... - kolko trvala trasa, ktoru si teraz zverejnil? - da sa za jeden den urobit okruh cez theth? tam cez boge a naspat cez kir ku komani? - toto je sice asi k dalsiemu dnu, ale o kolkej rano ide ten trajekt z komani? nebol problem s miestom? isto bude otazok viac, ale pockam si na dalsie trasy... |
Autor: | jenki [ Štv, 25.08.2011, 8:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Roman, píšem to hlavne preto, aby sa dali naše skúsenosti a poznatky využiť pri cestovaní. Preto najprv odpoviem na otázky potom, podľa času, budem dávať ďalšie info. Slnko zapadalo nejak pred ôsmou, ale o pol deviatej už bola regulérna úplná tma. Oproti nám je rozdiel len v rýchlosti stmievania - ide to rýchlo. Východ slniečka bol cca o šiestej, predtým bolo už tak 20-30minut vidieť. Táto prvá trasa nám zabrala asi 4 hodiny z Kopliku, ale dá sa to ísť aj rýchlešie - otázka je, čo tam potom chceš robiť. My sme často stáli kvôli foteniu a výhľadom. Áno, dá sa urobiť okruh cez Boge-Teth-Kir-Shkoder-Komani aj za jeden deň. Cesta z Teth do Shkoderu je náročnejšia, dlhšia a do kempu Komani je cca 120km) ale obyvatelia kempu majú prednosť na trajekt, takže doporučujem bivakovať u nich v kempe(za mostom vpravo dolu) nie ako my 15km pred Komani v divočine (ale s korytnačkami). Ceny sú OK a žiadny luxus, takže aj prípadní drsní cestovatelia sa nemusia hanbiť za kempovanie ![]() Trajekt odchádza medzi 09:00 až 09:45 podľa nakládky, my sme boli asi 10-te auto v poradí a nemali sme problém, ale neviem (a ani to nezistíš) či niekto zostal bez miesta, lebo - čaká sa totiž pri kempe, aby cesta zostala voľná pre vozidlá, čo prídu trajektom a po uvolnení pokračujete asi 1km (možno viac) hore ku hrádzi a potom špeciálnym tunelom (200 Lek za osobu) do prístavu, kde sa hned nakladáš na loď, takž nazad nevidíš nič. Tá loď rozhodne nie je malá... ale fakt je, že sme boli skoro plní. Platí sa za auto aj za posádku, ja som platil 3000 Lek (auto+2 osoby). |
Autor: | thunder [ Štv, 25.08.2011, 10:05 ] |
Predmet príspevku: | |
vdaka za odpovede. neplanujeme ziadnu extremnu nahanacku, jasne ze si kdekolvek zastavime, pofotime a dame kaficko... mna si velmi potesil s tym casom denneho svetla a aj s tym, ze sa to da stihnut za den... dalsie otazky: - vsade pisu, ze sa na hraniciach plati 10€ za osobu. je to tak? - kde a za kolko sa menia € na LEK? da sa platit aj v €? - da sa za jeden den stihnut trajekt z komani do fierze, valbone, kukes severnou trasou a pripadne az prejazd pod lures? - kolko trva samotny okruh cez lursky park? - podla akej mapy ste isli? reise know-how? tvrdia, ze zo vsetkych "zlych" map je najlepsia. kupil som jej oficialnu online verziu (2011) pre ozi explorer, ak ma niekto zaujem, samozrejme poskytnem... |
Autor: | jenki [ Štv, 25.08.2011, 10:54 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() ale pozor, za mesiac bude deň o dosť kratší ![]() -žiadnych 10 Eur sme na Albánskych hraniciach neplatili (na Montenegro áno a dali nám za to nálepku) -peniaze sme menili v Kobliku v banke, manažér a jeden úradník hovoria po anglicky výborne, kurz bol 137,5 Lek/1 Euro bez poplatku, spätný nákup 141 Lek/1Euro (vyplatí sa teda predať Leki späť ak ideš nazad cez deň) -dá sa platiť aj Eurami, ale musíš akceptovať kurz napr. 135 Lek/1 Euro (napr. na pumpe), musíš mať drobné Eurobankovky a musíš akceptovať, že ti (väčšinou) vydajú Leki -jeden deň na trajekt/Valbone/Kukes/Radomire je podľa mňa málo a asi to postráda zmysel. Trajekt šiel cca 3 hodiny, možno trochu dlhšie, potom z Fierze do Bajram Curi, Valbone, Rragam, nepočítaj s presunom nad 40km/h kvôli prachu a typu cesty... -Lurský park sa dá stihnúť za deň - ale určite by som nocoval radšej tam ako niekde pri dedinách. Od Kvetinového jazera (Liqueni i Lulu, alebo tak nejak) sa cesta trochu pritvrdí, ale nič hrozné, len hlboké koľaje ohrozujú diferáky a keď sú zaliate vodou, netušíš hĺbku - a tá bola pár krát nečakane cca 50-60cm -mapa bola nemecká, papierová, GPS robilo len záznam a meralo polohu atd. teda nemali sme elektronické mapy, len papierové (staré 1:50 000 ruské GŠ, a super turistická mapa pre Tethi a Valbone) Mapa pomohla, ale.... je riedka ako noty na bubon, a hlavne, väčšinou osady a dediny nemajú žiadne označenie/tabule, takže ak nikoho nestretneš, nevieš, kde si. Doporučujem naučiť sa zopár fráz v albánčine, nielen fale minderit a mire dita, ale aj nejaké otázky (ako sa volá dedina, kde sme a pod ![]() -Ozi ešte len "rozchádzam, zatiaľ mám len verziu pre PC a pre PDA zatiaľ chýba, ale mapa by bodla, plánovanie budúcich aktivít by bolo jednoduchšie... |
Autor: | hardoff [ Štv, 25.08.2011, 16:45 ] |
Predmet príspevku: | |
O nejakej mape píšu aj na českom fore http://www.bebaweb.cz/clanky-albanie-mapa-knowhow.php z fora chodí beba na expedície,je tu niečo viac o Albánsku http://www.bebaweb.cz/albanie.php |
Autor: | thunder [ Štv, 25.08.2011, 17:45 ] |
Predmet príspevku: | |
jenki: pozrel som fotky na rajce, som dokonale navnadeny... ![]() hardoff: dobry tip, su tam pekne popisane trasy od motorkarov... ![]() |
Autor: | jenki [ Pia, 26.08.2011, 10:17 ] |
Predmet príspevku: | |
Ano, dal som taký stručný výber na rajce, teda sem: http://jenki.rajce.idnes.cz/ keďže cez víkend je akcia Vyšný Slavkov a čas neskutočne uteká. Sem budem postupne vyberať snímky z celej sady lebo je to pracnejšie. A možno aj nejaký pokec, ako to celé prebiehalo. My sme navigovali starým, manuálnym spôsobom, teda papierová mapa a súradnice z GPS, ale elektronickú mapu sme nemali. Link na papierové mapy 1:50 000 som ti poslal, sú to staré ruské mapy, asi najpodrobnejšie, ale príroda mohla mnohé zmeniť. Dosť ťažko sa s nimi robí (veľa kusov) ale vyplatí sa asi mať niektoré kusy vytlačené v plnom rozlíšení (okolie Kir, Lura e Vierte) alebo zapracované v navigácii. Inak sme sa manuálne navigovali podľa tej nemeckej mapy, nahrubo nám to stačilo. Podľa Ozi to zrejme bude o 100% lepšie. Na táborenie vo Valbone mám kontakt, nádherná trávnatá záhrada a výborná voda, miestna kuchyňa bez chyby. Jednoznačne doporučujem táboriť na vidieku. |
Autor: | blato-Lubo [ Pia, 26.08.2011, 13:39 ] |
Predmet príspevku: | |
po zhliadnutí foto musím skonštatovat že ked bude možnost splním svoj sen najprv v rumunsku a toto bude sen číslo dva... ![]() ![]() ![]() to Jenki : ako zvládali ty a pajerko tie teploty ??? ![]() |
Autor: | janoP [ Sob, 27.08.2011, 13:27 ] |
Predmet príspevku: | albánsko |
2 jenki...proste nádhera, normálne ti závidím ![]() |
Autor: | thunder [ Štv, 08.09.2011, 8:44 ] |
Predmet príspevku: | |
jenki, poprosim o strucne info o ceste z bajram curri do kukes a potom o ceste udolim drini k lurskym jazeram. v akom su stave? vraj ta druha byvala narocna blatova terenna trasa, ale uz som cital zmienku aj o asfalte. ako to je v reale? |
Autor: | jenki [ Štv, 08.09.2011, 9:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Roman, z Bajram Curi do Kukes je to už žiaľ nový asfalt...aj keď úzky a kľukatý, ale asfalt. Sú v ňom, samozrejme, nečakané šotolinové úseky aj pár km, občas sa priamo na ceste robí - kladie sa asfalt, ale stará cesta už neexistuje, aspoň sme ju nenašli. Tú druhú cestu - nerozumiem, my sme šli z Kukes smerom k pohoriu Korabiti do oblasti Radomire a pred Peshkopi sme odbočili a križovali rieku Drini Zi cez Fushe Muhurr (to je ten most-doporučujem zastaviť na kúpanie dolu pri rieke). Aj táto cesta je v podstate v procese výstavby, je tam väčšina asfaltu až po most. Od mosta začína etapa poľných ciest až po dedinku Cidhen (chov pstruhov) a odtiaľ pre mňa zrejme najkrajšia časť prechodu cez Lura e Vierte do Fushe Lure z hľadiska výhľadov a prostredia. |
Autor: | IvoLUCKY [ Štv, 08.09.2011, 10:40 ] |
Predmet príspevku: | |
Jenki ty jeden ...Vnadič... Ako sa ti spraval automat v tych dlhych stupaniach ? Nehrialo sa ti to ? Boli ste predsa dost nalozeni... Dik Ivo |
Autor: | jenki [ Štv, 08.09.2011, 10:57 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() Hrialo sa mi to. Ale nebolo to automatom, ale nefunkčnou viskospojkou, čo som zistil pomerne pozde - teda až v Albánii, pri teplotách nad 30 stupňov. Ten motor má 200 koní a začalo sa to ohrievať až okolo 1500m nad morom - ale len na tej terénnej ceste smerom do Teth. Do tej doby si motor moc ani nevšímal že maká. Keby nebolo cesty do Albánska, tak o závade asi ani doteraz neviem. Aj Jeep bol automat, najazdené len okolo 5000km, žiadne problémy. Ale nakoniec som s tou poruchou odjazdil ešte aj Vyšný Slavkov - tam sa mi to teda ohrialo tiež, ale iba v náročnom blatovom teréne v stúpaní. Čo povedať, niet času ani na opravu. ![]() Auto mám ešte plné albánskeho prachu, ani len kolesá som nestihol prezuť. Ale už sa teším na hĺbkovú údržbu. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |