Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 18:58
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 103 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 Expedícia Stredná ÁZIA 2014 na Broncu 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Skús preštudovať toto:
http://www.alpenverein.sk/

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Štv, 22.05.2014, 21:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Máme nálepku:)

Obrázok

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Uto, 03.06.2014, 0:05
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Web vies len ty, inak je nepouzitelny.

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 03.06.2014, 8:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
bull4x4 píše:
Web vies len ty, inak je nepouzitelny.


myslíš názov? Hej no na zapamätanie, hlavne vonku je to asi dost pas, to sme zvolili trosku nestastne. My sme ten nazov riesili najskor len tak nezavazne pre uplne ine potreby a netusili sme ze budeme robit aj web. Nakoniec sme to nechali uz aj pre ten web.

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Uto, 03.06.2014, 10:00
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
nechcete ju zmenit? eu domenu mas za 9 eur

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 03.06.2014, 10:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
bull4x4 píše:
nechcete ju zmenit? eu domenu mas za 9 eur


Meniť ju už každopádne nebudeme. Budeme pri každom stretnutí rozdávať ginko na pamäť a bude to ok:)

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Uto, 03.06.2014, 10:26
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Chcem len dať na vedomie, že v severných teritóriách Pakistanu hraničiacich s Afganistanom sa vedie vojna, regulérna vojna vrátane letectva a pozemnej armády. Operácie sú veľkého rozsahu a s veľkým nasadením.
Teroristi zabití pri pri útoku na letisko v Karachi 8.júna boli z Čečenska a Tadžikistanu. Útok bol pomstou za zabitie ich vodcu počas vojenských operácií v minulých týždňoch.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 13.06.2014, 5:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
jenki píše:
Chcem len dať na vedomie, že v severných teritóriách Pakistanu hraničiacich s Afganistanom sa vedie vojna, regulérna vojna vrátane letectva a pozemnej armády. Operácie sú veľkého rozsahu a s veľkým nasadením.
Teroristi zabití pri pri útoku na letisko v Karachi 8.júna boli z Čečenska a Tadžikistanu. Útok bol pomstou za zabitie ich vodcu počas vojenských operácií v minulých týždňoch.


Ahoj vďaka,

snažíme sa sledovať aj aktuálnu situáciu na trase a vyzerá to tam momentálne podla dostupných info ok. Znova sa vydávajú Permity do GBAO, takže Khorog by mal byť prejazdný.
My budeme, ak všetko samozrejme pôjde ok, v tejto pohraničnej oblasti a celkovo v Pamíre koncom septembra takže dovtedy sa ta situácia môže zmeniť ešte veľa krát. Skôr sa obávame počasia a prejazdnosti cesty, dúfame že bude v tom čase len ukrutne mrazivo ale cesty budu zjazdné...

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Pia, 13.06.2014, 10:24
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Teraz mám tu na severe slabých 42, občas 45...

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 13.06.2014, 13:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
jenki píše:
Teraz mám tu na severe slabých 42, občas 45...


Kde sa nachádzas? Ty si tam nejako pracovne dlhodobo?

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Pia, 13.06.2014, 13:32
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Momentálne som v Islamabáde, bol som minulý týždeň s p. Lajčákom v Islamabade a v Lahore, potom po ich odchode trochu na severe a dnes som sa vrátil, v noci idem už domov.
Máme tu nového honorárneho konzula p.Malika Asífa a honorárny konzulát v Lahore od minulého týždňa.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 13.06.2014, 16:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Takže konečne sa hlásime z našich ciest. Momentálne z mesta Gori v Gruzínku...

Taký malý prvý report..:)
Máme za sebou pekné offroad vložky v podobe prejazdu cez Kaukaz z mesta Mestia cez Ushguli do Lentekhi. Spali sme vo výške 2630 mnm. Bohužial máme poruchu a nejde zaradiť 4x4. Asi automatické volnobežky. Budeme sa to snažiť dať čo najskor doporiadku, nakoľko nás čaká odľahlé Omalo a 12 hodinová cesta k nemu cez hory...

GRUZÍNSKO...KONEČNE!!
Sme týždeň na cestách a konečne sme dorazili ku gruzínskym hraniciam. Už sa nevieme dočkať ako prebádame prvý štát na našom expedičnom zozname. Ale nebude nám to dopriate tak skoro, na hraniciach sú dlhočizné niekoľko kilometrové rady, poslušne ideme na koniec a rátame zásoby pitnej vody. Hýbe sa to veľmi pomaly, veľmi pomaly...neoplatí sa ani štartovať motor, autá iba tlačíme. Krása ako miestni dokážu z tejto situácie vyťažiť čo najviac. Okolo áut sa pravidelne pohybujú obchodníci s kukuricou, vodou, praclíkmi...a s miestami...áno presne tak, normálne tu obchodujú s miestom na začiatku rady. Mladý chalan za nami prišiel a ponúkal nám túto kvalitnú službičku. Samozrejme sme odmietli. Pokiaľ ale niekto súhlasí, pretlačia ho na začiatok, až priamo k hranici a dokonca aj tam vybavia u colníkov promptné odbavenie „zákazníka“. Zaujímalo by ma, koľko za to pýtajú, hajzlíci. Po troch hodinách v tejto kolóne mi už dosť začali liezť na nervy, lebo náš smer takmer úplne stál, hýbali sa len tí, čo sa predbiehali...grrrrŕ!!!
Po štyroch hodinách máme konečne na dosah hraničný prechod, no sme príliš podozriví a odstavia si nás bokom...kontrola batožiny. OU!! Tak kým prezrú všetko čo máme v aute, každý výklop a zásuvku, ubehnú určite opäť aspoň štyri hodiny. Mali sme šťastie, colník, čo nás dostal na povel má asi rád expedičné výpravy, zaujímal sa kam ideme, pozrel mapku, kuchynský šuflík, výklop so sprchou a poslal nás ďalej. Hurááá sme v Gruzínsku!!
Hneď za hranicami sa otvára iný svet, najmä v porovnaní s Tureckom v čase ramadánu. Všade ľudia v krátkych nohaviciach, sukniach, na pumpe predávajú alkohol, cigarety.... Strhol sa prudký lejak, viditeľnosť asi dva metre a my máme v tomto nájsť kemp. Podľa GPS koordinátov by sa mal nachádzať pri mestečku Ureki. Blúdime, hľadáme, brodíme sa 20cm potôčikmi, čo sa vytvorili na ceste. Keď sme už v koncoch, zazrieme „svetlo na konci tunela“ respektíve „majáky na konci ulice“. Ako zblúdilé ovečky nás tu objavila policajná hliadka a poskytla nám eskortu do miestneho kempu. Vlastne to ani nie je kemp, len „autostojanka“, čiže niečo ako parkovisko pre tých, čo idú na pláž. Nám to teda určite neprekáža, hlavne že je kde hlavu zložiť. Ostáva len dúfať, že stan vydrží tie nápory dažďa...
Stan vydržal, Remčo ho pravidelne v noci kontroloval. Ako? Predsa tak, že zobudil mňa nech to preverím :). Tento deň venujeme sami sebe a bohapustému oddychovaniu. Ráno pláž, poobede niekoľko vyťahovaní zapadnutých áut, ktorých šoféri podcenili zradné piesky, aspoň prevetráme naviják. Potom nejaké tie fotografie s okoloidúcimi a hlavne oddych, oddych a oddych.
KAUKAZ
Konečne sa nám na horizonte vynára Kaukaz. Kopce týčiace sa vysoko do oblakov sú posiate vegetáciou, všetko je svieže a šťavnaté. Zrazu máme chuť sa z hlboka nadýchnuť, aby sme tú divokú prírodu vnímali všetkými zmyslami. Cesta raz stúpa a potom zas klesá a každú chvíľu nám ju skríži krava, koza, kôň, hus... Na kopcoch stretávame roztrúsené domčeky a pri nich gazdov, ktorí počítajú, či sa im domov vrátili všetky kusy dobytka. Pri príchode do Mestie sa opäť strhla búrka, tentokrát by stavanie stanu bol boj o holý život, preto volíme možnosť prespať v guesthouse. Noc je za 15 lari/os...lepšie ako drôtom do oka...ide predsa o suchú posteľ.
Vyspatí do ružova ideme preskúmať toto mesto. Dočítali sme sa, že má cca 2800 obyvateľov a veľké percento z nich žije práve z turistického ruchu. Je to poznať. Na každom druhom dome vidíme tabuľu guesthouse, market alebo suveníry. Je tu dokonca aj námestie s malým parčíkom uprostred, aj turist office, ale anglickú mapku tam nehľadajte. Čo nás viac zaujalo bola blízka policajná stanica – hypermoderná budova, ktorá dokonale „bije do očí“ v porovnaní s historickým okolím. Ale tak to proste v týchto krajinách je, najlepšia budova je policajná stanica, tam sa „vrazilo“ najviac peňazí.
Pre nás, ako asi aj pre väčšinu turistov, sú silnejším lákadlom tzv. KOSHKI, krásne zachovalé strážne veže, už našťastie zapísané v UNESCU. Túto stavbu mala v minulosti každá rodina pristavanú k domu a slúžila im na ochranu. Pri ohrození dediny sem miestni nasťahovali celú rodinu aj so zásobami a dobytkom a mohli sa tak lepšie ubrániť proti nepriateľovi.
Je možné napísať ešte mnoho superlatívov o tomto mieste, ale ja spomeniem aj to negatívne. Domáci si žiaľ nevážia čo majú. V riečke za dedinou sa kopia hromady odpadu, nad mestom pri soche miestnej dobrodinky sú množstvá plastových fliaš z piva a nič z toho určite nemajú na svedomí turisti.
Lúčime sa s Mestiou, čaká nás cesta do Ushguli – najvyššie položenej, nepretržite osídlenej osady v Európe. Ľudia tu žijú celý rok vo výške 2100 mnm. Vchádzame na panelovú cestu a trochu to s nami hádže, ale tento stav sme si mali asi viac vychutnať, zanedlho totiž stretávame robotníkov, ktorí tie panely pokladajú a za nimi je už len prašná cesta, plná dier...natriasame sa stále viac. Všadeprítomné kravy, pasúce sa popri ceste, samozrejme nechýbajú. Pri vstupe do Ushguli nás privítal asi 6 ročný chlapec plynulou angličtinou a snažil sa nám predať soľ. Vtedy sme ešte nevedeli, že to je miestna špecialita, tak sme odmietli. Osada vyzerá ako vystrihnutá z historického filmu, totálne tu zastal čas. Pomedzi domy vedú len úzke špinavé cestičky, kde majú problém obísť sa dve kravy, chlapci sa tu naháňajú na koňoch, bábušky doja kozy. Domy sú...dalo by sa povedať, že zanedbané...ale čo by ste tu čakali? Moderné budovy, farebné domy...nie, táto typicky dedinská atmosféra je dokonale omamujúca, až tak, že nám ani neprekáža sem-tam šlianuť do nejakého toho kravského „šťastia“. Len všadeprítomné nápisy „guesthouse“ poprípade „guesthnuse“ :) nás vracajú späť do reality.
Niektoré domy majú na sebe dokonca tabuľku MUSEUM. Neodoláme pokušeniu zistiť, čo sa za tým ukrýva a za 5 lari ideme dnu. Privíta nás bábuška i déduška, obaja zvládajú aj čo to po anglicky, ale jednoduchšie je rozprávať sa po rusky, len to ich potom nie a nie zastaviť. Fotky, knihy, časopisy o Ushguli spred mnohých rokov, dokonca časopis na obálke s Obamom a vo vnútri sa píše o tejto čarokrásnej dedinke...ten nám ukázala asi štyri razy...bola na to patrične hrdá. Nás najviac zaujala izba s ich trofejami, vypchatými zvieratami...orol, líška, kačky, aj nejaký ten kozel sa tu našiel...všetko vraj ich dobytok (jasné najmä ten orol :). Predstavili nám aj kreslo pre najstaršieho a najváženejšieho člena rodiny. Otec pána domáceho tam sedával a dožil sa 96 rokov, starý otec pána domáceho dokonca až 120 rokov. My sme tam s hrdosťou posadili Remča, ostatní sme si zaslúžili foto maximálne na kozlovi. Pani domáca ma ešte poučila o ich preslávenej Svanetskej soli. V tejto oblasti vyvierajú minerálne pramene s vysokým obsahom solí, oni to spracúvajú, pridajú nejaké bylinky, každá gazdinka podľa svojho receptu a predávajú...tu sme už neodolali a vrecúško si kúpili.
Nájsť tu ubytovanie skutočne nie je problém, pre nás bola akurát smerodajná možnosť zaparkovania áut na pozemku a spania v nich. Toto nám ponúkla strašne zlatá, asi storočná bábuška. Cena bola bezkonkurenčná 5 lari/osoba. Okrem toho poskytnutie raňajok považovala za samozrejmosť. Chačapuri s domácim syrom a ešte teplým mliekom, vynikajúce. Porozprávala nám, že tu v súčasnosti žije asi 55 rodín (približne 300 ľudí), bolo ich tu oveľa viac. Ale v roku 1987 tu bola taká krutá zima a časté lavíny, že mnoho ľudí prišlo o dobytok aj strechu nad hlavou a vtedy sa ich veľa odsťahovalo do Tbilisi. Ale že ona je tu celý život, hoci cez zimu je to ťažké, niekedy napadne aj tri metre snehu za noc a obriadať dobytok je vtedy takmer nemožné. Na rozlúčku sa s tetušou odfotíme a vytlačíme jej fotku na pamiatku.
Neprišli sme tu len leňošiť, nahodíme turistickú obuv a šup šup na túru. Cieľ...ľadovec Shkhara, ktorý sa plazí z rovnomennej hory – najvyššej hory Gruzínska. Je to nenáročná túra, ktorú s prehľadom a relatívne luxusným tempom s prestávkami na fotenie a svačinku zvládneme za 3 hodinky.
Najhoršie je to na konci, kde je potrebné chodiť po napadaných skalách, ktoré sa nám často hýbu pod nohami. Mizu fľaše, čo máme od chalanov zo Štúrbaksu sú super, voda v nich vydrží chladná dosť dlho. Majú len jednu nevýhodu...máme len dve :), čiže voda sa nám minie už v polovici cesty hore. Nebudem tu teraz analyzovať kto koľko vypil, ale všetkým nám to je jasné :). Našťastie tesne pred cieľom je horský potôčik a vzácnu tekutinu si môžeme doplniť.
Na tejto prechádzke máme aj sprievodcov...miestnych Grunčov. Čo to znamená? Predsa gruzínsky Dunčo. Energie majú na rozdávanie a po kameňoch si to šibujú jedna radosť. Vždy, keď im je teplo, ľahnú si na pár minút do potoka a zas vystrelia za nami. Verní sú nám žiaľ iba dovtedy, kým im niekto druhý nehodí niečo jesť.
Pri ľadovci si neodpustím Remča trochu zguľovať, určite si zaslúži, ak nie za minulé, tak za budúce prehrešky :). Inak ľadovec nevyzerá práve najbezpečnejšie, celý je pokrytý popadanými kameňmi a suťou. Pod lúčmi Slnka sa samozrejme topí a vytekajú z neho kalné potôčiky. Dosť často sa aj uvoľňujú kusy skál a padajú strmhlav dole na nič netušiacich turistov...ale nie :)...deje sa to tak často, že nikoho ani nenapadne priblížiť sa k ľadovej stene tak blízko. Ale my si dosýta zapózujeme aj v bezpečnej vzdialenosti, dokonca aj z Grunča 2 sa vykľula riadna modelka.

Obrázok
Čakanie na hranici do Srbska

Obrázok
Foto s cestovateľmi zo Slovinska

Obrázok
A ide sa do Turecka...

Obrázok
Hladanie nocľažiska niekde hlboko v Turecku...

Obrázok
Podarilo sa nájsť...

Obrázok
Sme celkom atrakcia:)

Obrázok
4 hodiny čakania na hranici do Gruzínska

Obrázok
Konečne Kaukaz

Obrázok

Obrázok
Prichádzame do najvyšie položeného trvalo osídleného miesta v Európe...Ushguli

Obrázok
Strážne veže- Koshki

Obrázok
Zaparkovaný UAZ

Obrázok
Výhľad na najvyšší vrch Gruzínska

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Zagar pass - nocľah v nadmorskej výške 2630 mnm...

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Uto, 05.08.2014, 12:52
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
:smt133 super, chvalim za odvahu aj za super prispevok z cesty, len tak dalej

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 05.08.2014, 13:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
parada, uz nech tam niekde grilujeme!


Uto, 05.08.2014, 14:13
Profil
Mitsubishi Man
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54
Príspevky: 1375
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Super,prajem krásne zážitky a bezpečný návrat domov a držím palce. :smt133 :smt156

_________________
Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!


Uto, 05.08.2014, 21:56
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 103 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: