4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

zamena motora na YJ cku
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=160&t=8607
Stránka 1 z 1

Autor:  ludo [ Pon, 10.08.2009, 21:30 ]
Predmet príspevku:  zamena motora na YJ cku

ciste teoreticka otazka.......zmena motora z 2.5 na 4,0.......velky problem?.......

Autor:  PATaMAT [ Pon, 10.08.2009, 21:36 ]
Predmet príspevku: 

ciste teoreticky by to nemal byt problem len musis aj kablovacku a vsetko okolo neho prehadzat...

Autor:  lop21 [ Pon, 10.08.2009, 22:23 ]
Predmet príspevku: 

skús kontaktovať pal-a tu z fora...on má skúsenosť :-D ;-)

Autor:  Andrej [ Uto, 11.08.2009, 9:40 ]
Predmet príspevku: 

Ludo ide :-D

akurát tam prehadzujeme sice z 4,2 manuál na 4l automat.

Ale pojde aj 2,5 na 4l ale tam už treba aj komlet novú saharu a chladič, nakolko 2,5l to má iné, samozrejme riadiačku a nejakú kabeláž.

Len je to robota ak má byť tip top na dosť dlhý čas.

A ak vrchnosť dovolí tak možno budu fotky čo tam stvárame :-D

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 11.08.2009, 14:16 ]
Predmet príspevku: 

ide to

najideálnejšie je zohnať komplet motor z XJ vrátane riadiacej jednotky a MOTOROVEJ káblovačky.
YJ Body káblovačka nemá v podstate nič spoločné s motorovou - až na pár káblikov k budíkom a spínačke.

Ak má to YJ (čo v kombinácii s 2,5 benz. asi má) prevodovku BA-10-5 alebo AX5, tak treba vymeniť aj tú (v kombinácii so 4.0 nevydrží)

Alebo to rovno prekopať na automat - v tom prípade tam rovno naimplantovať komplet motor aj s prevodovkou z XJ.Ale potom
treba pootočiť prídavku o cca 10° - prevŕtať diery na prevodovke a urobiť bodylift o cca 0,5 až 1 palec

alebo,
ak je darca orgánov (4.0 liter) automat, a chceme z neho spraviť manuál, tak potom ešte treba zotrvačník a stredové ložisko v ňom.

Ak je čistou náhodou darca orgánov RHD (pravostranné riadenie), tak treba vymeniť vodnú pumpu a pár kladiek a tiež relokovať servopumpu.

2,5 má iný chladič ako 4.0. Sahara chladiča je tiež iná

bude treba iný silentblok pod prevodovku

Samozrejeme iné kardany

Ale možné to je. A nie je to ojedinelá prestavba.
Najlepšia voľba je kombinácia motor 242 (4liter) a automatka AW4
potom to chodí krásne 8-)

Autor:  Roland [ Uto, 11.08.2009, 17:01 ]
Predmet príspevku: 

no rozumnejsie by bolo 2,5 predat a kupit rovno 4,0 l mozno bude aj lacnejsi :shock:

Autor:  luxury [ Uto, 11.08.2009, 18:22 ]
Predmet príspevku: 

ide to :-D ale...... ak nieje 2,5 miláčik jak sviňa určite nájdeš 4,0 first quality koža kolesá všetko ťip ťop ramoreček vieš čo myslím

Autor:  RENSO [ Pon, 31.08.2009, 20:19 ]
Predmet príspevku: 

v najbližšej dobe operujem aj ja... ten 4,0 je tank... však Peťo? :-D

Autor:  ludo [ Pon, 31.08.2009, 21:39 ]
Predmet príspevku: 

bojuzial je to YJ milacik .."ako svina"........ale po precitani vyssieho......ostanem pri 2.5 motore.....na takuto transplantaciu nemam nielen zrucnost......vybavenie ale asi chut...diki za vsetky odpovede..... :-)

Autor:  RENSO [ Ned, 13.06.2010, 19:15 ]
Predmet príspevku: 

chcem kvoli tejto prestavbe kupiť jedno cheero bez TP, moja otázka aké? aký ročník by bol najideálnejší, resp HO alebo NonHO? pokial chcem zanechať káblovačku z XJ, čo ma čaká pri jej prisposobovaní do YJ? YJ-čková musí ísť celá von? napojím čidlá z XJ na YJ budíky?
Andrej nemáš nejaké fotky alebo postrehy z tej prestavby?

Autor:  palo-cherokee [ Ned, 13.06.2010, 19:24 ]
Predmet príspevku: 

RENSO píše:
chcem kvoli tejto prestavbe kupiť jedno cheero bez TP, moja otázka aké? aký ročník by bol najideálnejší, resp HO alebo NonHO?



jednoznačne HO. Ideálne cca 94-96. Dá saaj novšie, ale budeš mať viac zábavy z elektrikou.


RENSO píše:
pokial chcem zanechať káblovačku z XJ, čo ma čaká pri jej prisposobovaní do YJ? YJ-čková musí ísť celá von? napojím čidlá z XJ na YJ budíky?


ak to má trochu vyzerať a fungovať (nie "kábelguláš" krížom-krážom) čaká ťa vyhodenie motorovej YJ káblovačky vrátane riadiacej jednotky a modulu zapaľovania, rozobranie XJ káblovačky, vyťahanie nepotrebných káblov, pripojenie na pôvodnú káblovačku v interiéri.

pokiaľ nemáš schémy od obidvoch, tak to bude ťažké

RENSO píše:
Andrej nemáš nejaké fotky alebo postrehy z tej prestavby?

veď písal, že ak vrchnosť dovolí. A vrchnosť nedovolila :P

Autor:  RENSO [ Ned, 13.06.2010, 19:30 ]
Predmet príspevku: 

mojím cielom pri tejto prestavbe je zbaviť sa všetkého nepotrebného elektrického čo tam špatí, od kúrenia cez rádio a kadejaké pičoviny... čisto motor a jeho bezproblémové fungovanie... no uvidíme, niesom elektriKÁR a je to pre mna velká výzva ale asi to posuniem tým čo s tým vedia... zatial díky, pokial by ste vedeli o nejakom HO 94-96 bez TP tak budem povdačný

Autor:  efendi [ Ned, 13.06.2010, 20:52 ]
Predmet príspevku: 

len vydrz, zajtra by som uz mal prene vediet ze co bude s tym cherom co som ti spomenul, a hned ti dam vediet..a s kablivackou nerob velky problem, odporucim ti dakoho a ten je v tom macher..z Lubenika su,,,,,,, :-)

Autor:  RENSO [ Str, 14.07.2010, 18:59 ]
Predmet príspevku: 

vrchnosť nedovolí zopár foto? niečo na inšpiráciu... zohnal som NonHo s AW4-kou, ide krásne :wink: lúto mi to aj rozobrať, hlavne k úchytom Palko niečo poznamenať, ono dá sa ten motor napchať kadejako, miesta tam je dosť ale chcem to mať poriadne a nemám možnosť žiadne YJ so 4.0 na vzor

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/