Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 14.06.2025, 21:32
Dnes je sobota 14. júna 2025, meniny má Vasil a zajtra Vít




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Offroad vyfuk 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30
Príspevky: 275
Bydlisko: NM
Odpoveď s citáciou
Tolkokrat som uz pocul ten zvuk, ked mam az zimomriavky a vzdy som sa zabudol spytat, ako je to urobene.
Mate niekto s tym skusenosti??

Ja som na Jimnym dal prec tlmic a vyrobil som novy vyfuk. Najprv som chcel vykochat katalyzator,ale ked som si vsimol,ze mi do neho cestuje lambda sonda,tak som od toho upustil. Zvuk bol veelmi dobry :twisted:, ale bola to taka lajk uprava. :oops:

_________________
Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it.
Ex Wrangler TJ 4.0

Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk
Old Duty Trucks : www.odt.sk


Pon, 05.03.2007, 11:57
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Bud vykuchas katal. a nechas origo tlmic. Alebo nechas katal. tak a vymenis origo tlmic za nejaky rezonator. A kombinacia tychto moznosti. Pozri nieco tu :
http://www.sportovniautodoplnky.cz/store/default.asp?lngDepartmentID=28

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 05.03.2007, 13:33
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30
Príspevky: 275
Bydlisko: NM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No uz som nasiel aj ja nieco. Prave ten rezonator a tak sa mi zda take nejot profi, ja som myslel skor vyfukovy system.
http://www.gibsonperformance.com/produc ... el=356#356

_________________
Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it.
Ex Wrangler TJ 4.0

Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk
Old Duty Trucks : www.odt.sk


Pon, 05.03.2007, 13:59
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A víš co to stojí? To je jistě nejlepší ale nějakou kačku musíš pustit.Výfuk přišel asi na deset a svody asi na dvacet tis.Kč. :wink:

Měl jsem výfuk od Rustyś ,tlumič Flowmaster a zadní roura. http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.m ... de=PER_EXH
Svody výfuku Banks http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.m ... Code=BANKS
a pracovalo to náramě!

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pon, 05.03.2007, 14:19
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley no pjekné len kde vziať zbyočných 600 dolačov na výfuk a to iste cca na dopravu :(

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 05.03.2007, 15:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
:idea: noo nad tymto uz dost dlho rozmyslam aj ja. ja mam moc rad zvuk motorov :-D na motorke mam ciastocne vysekany vyfuk kvoli zvuku a nieco podobne som rozmyslal aj na aute. 4 liter 6 valec tiez musi krasne duniet,ne?

nieje to ale moc jednoduche. moc o tom neviem ale musi sa to nejak "naladit" aby to nestratilo kroutak v nizkych,aby mal vyfuk spravny podtlak na vyplachovanie a podobne.. harley to vie presne ako to vsetko funguje 8) :wink:

ja ani neviem ci mam na aute katalyzator :oops:

par otazok na Harleya : 8)

ako mozem co najsetrnejsie upravit vyfuk aby bol trochu hlasnejsi,aby vynikol zvuk a nestratil som vykon/kroutak ? bez toho aby som kupoval nejake drahe veci :lol:

alebo varianta dva:kupit nejaku aftermarket cast vyfuku ktora ten vyfuk dokaze spravit co si myslis o kvalite tohto: nieje to banks :roll:

http://cgi.ebay.co.uk/DORMAN-EXHAUST-MA ... dZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/JEEP-GRAND-CHEROK ... dZViewItem

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Pon, 05.03.2007, 23:13
Profil ICQ WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Namiesto tlmica daj toto :
Obrázok
Obrázok

Pripadne este vyber vnutornosti katal. Celkovu dlzku vyfukoveho potrubia vsak zachovaj.[/url]

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 06.03.2007, 10:50
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zaujimava to tu je debata, bo akurat som vcera aj ja riesil vyfuk. Dado, preco je dlzka vyfukoveho taka dolezita? ide tam o objem vyfuku? Myslis ze strata tahu od nizkych moze nastat aj u klasickeho cerpadloveho turbo naftacika? Tam mam skor pocit ze ked mi vyfuk odpadol, tak autu sa omnoho lahsie dychalo. malo rychlejsi nabeh do otacok. A to tam mam iba jeden rezonator. Stale skumam a zidtujem, ale toho krasneho zvuku sa nemienim vzdat. :smt007


Uto, 06.03.2007, 13:30
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V podstatě má Dado pravdu. Nejpodstanější je na výfuku jeho dýlka x průměr trubek. Tlumič a katalizátor jsou emisní záležitosti,který brzdí výkon a zvyšují spotřebu. Teda,bavíme-li se o továrních dílech.

Jestli chceš nějakej lacinej výfuk,a aby zněl,především zruš katalizátor. Nejsem příznivcem vykuchání výfuku. Jinej,volněší tlumiš jo ale kurvit něco,co na to není stvořený,je vždy k horšímu. Ty tlumiče,co dával Dado fotky,jsou celkem vhodný. Udělaj hlubokej zvuk ale ztluměj řvaní a rezonance.

na těch dvou odkazech s E-bay jsou origo svody,kterýma nic nezískáš. ty jsou hrozně blbě tvarovaný a je v nich bržděno mnoho koní. Na tyhle zapomeň.

Pokud je zdravej a ještě funkční tlumič,tak bych nejdřív zrušil kat a pak ,komu hluk bude málo,se může pustit do tlumiče. Uvidíte sami,jak kat tlumí!

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 06.03.2007, 14:01
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Naftak som nemal. Len viem co som videl v praxi u inych a cital. V podstate turbo supluje dlzku potrubia, ktora je tak dolezita pri atmosferických benzinových motoroch - velmi zjednodusene povedane. Za turbom samozrejme este musi byt nejake potrubie. Sam som bol prekvapeny, ze nemali ziadnu stratu vykonu. V podstate od turba nechavaju u TD volnu cistu ruru az po koniec auta o priemere zhodnou s priemerom zvodou. (malo to zvuk traktora)
Ja si aj tak myslim, ze tie pulzne vlny a protitlak, ktory vo vyfukovom potrubi vznika je potrebny a len tak odstranit vsetko do hladka nema zmysel.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 06.03.2007, 14:24
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30
Príspevky: 275
Bydlisko: NM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado píše:
Naftak som nemal. Len viem co som videl v praxi u inych a cital. V podstate turbo supluje dlzku potrubia, ktora je tak dolezita pri atmosferických benzinových motoroch - velmi zjednodusene povedane. Za turbom samozrejme este musi byt nejake potrubie. Sam som bol prekvapeny, ze nemali ziadnu stratu vykonu. V podstate od turba nechavaju u TD volnu cistu ruru az po koniec auta o priemere zhodnou s priemerom zvodou. (malo to zvuk traktora)
Ja si aj tak myslim, ze tie pulzne vlny a protitlak, ktory vo vyfukovom potrubi vznika je potrebny a len tak odstranit vsetko do hladka nema zmysel.


Ved prave, ked som namiesto tlmica nadvaril na jimnym len ruru, tak ten zvuk bol lepsi, urcite auto islo lepsie do otaciek,ale len na neutrali, ale ako keby stratilo vykon. Nuz,neviem moc sa do toho nevyznam, ale to auto tam potrebovalo ten spravny tlak. Preto radsej dam o korunu viac, ale nech to frci.

_________________
Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it.
Ex Wrangler TJ 4.0

Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk
Old Duty Trucks : www.odt.sk


Uto, 06.03.2007, 14:44
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Čo sa týka turbodízlov, tak tým je to všetko jedno. Trubka za turbom je hlavne na to, aby výfuk nesmrdel do budky a tlmič troška stíši hluk... ale kludne sa to zaobíde aj bez toho.

Ako hluk totižto najviac vnímame jednotlivé pulzy od výfukových ventilov. A práve tie sa v turbinke zvečšej časti stratia.

Rôzne rezonancie a protitlaky vo výfukovej rúre sa podielajú na výplachu spalovacieho priestoru. Ak je výfuk správne navrhnutý, tak pri prekrití ventilov (je naraz otvorený sací aj výfukový ventil) práve príde k výfukovému ventilu miesto najnižšieho tlaku v trubke a vycucne zo spalovacieho priestoru zvyšok výfukových plynov. V ideálnom prípade dokonca rozpohybuje stĺpec zmesi pred sacím ventilom natolko, že samotnou zotrovačnosťou vzduchu sa po zavretí výfukového ventilu natlačí troška viac zmesi ako by sa pri atmosférickom tlaku malo.

Prepĺňaný motor je prefúknutý dúchadlom bez ohladu na dĺžku a priemer trubky... resp - čím kratšia a čím hrubšia trubka (teda čím menší odpor) tým lepšie.


Uto, 06.03.2007, 14:57
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nemo píše:
Ved prave, ked som namiesto tlmica nadvaril na jimnym len ruru, tak ten zvuk bol lepsi, urcite auto islo lepsie do otaciek,ale len na neutrali, ale ako keby stratilo vykon. Nuz,neviem moc sa do toho nevyznam, ale to auto tam potrebovalo ten spravny tlak. Preto radsej dam o korunu viac, ale nech to frci.


Ale Jimny nie je TD. U atomosferickeho benzinu to nie je take easy. Mne na ZJ spadol tlmic a bolo to citit brutalne.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 06.03.2007, 15:55
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dakujem pani. Opat som o nieco mudrejsi. Taka uvaha kolo zvuk atm. zazihovych motorov: tak samotny rezonator vyrobi velmi pekny zvuk, bez traktoroveho akcentu, ale pekny zvuk je neskor tlmeny prave tlmicom. Ten ma prioritne za ulohu vyrobit ten spravny podtlak. Cize pokial niekto nechce vela investovat do noveho, tunovaneho, tak jednoznacne vyrazit prec katalizatorik. Kochat by som nekochal, bo sa da este pekne predat (1000Sk cash). Radsej trubku. Este by sa to dalo vylepsit tym rozonatorom. v konvecnych byva nacpata kolo tej perforovanej trubky vata. Tak by som ju odtial skusil vybrat. Tiez som vyrabal vyfuk, vysledom bol uz spomynany tractor accent. Vlozil som tam este tu dierko-trubku bez vaty a traktor zhasol. Pokial sa stym ma niekto chut pohrat tak si moze doma namixovat velmi kvalitny zvuk, bez straty vykonu a zvysenia spotreby.


Uto, 06.03.2007, 16:37
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:smt023 dik vsetkym za rady... tak najprv skusim kuknut katalyzator v akom je stave ked ho tam teda mam :roll: nejak ho vyhodim a nahradim kusom toho muffleru :lol:
je to vazne take jednoduche? nejdu tam nejake lambda sondy?

uz som si precital toho na nete dost:dynomax,flowmaster,magnaflow,flowtech.... no super tovar tam maju 8) niektore su tichcie(vypchane vatou) v niektorych je len perforovana trubka...
no uvidime-treba to vyskusat. ked nebude stacit muffler namiesto katu tak este nejaky highflow tlmic na koniec :wink:

tu je zvuk jeepa 4.0 I6 - takto by sa mi to lubilo :-D

http://72.51.34.169/soundsofdynomax/fla ... /menu.html

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Str, 07.03.2007, 22:28
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron