Dnes je sobota 14. júna 2025, meniny má Vasil a zajtra Vít
TJ - skapina motor (klapka?)
Autor |
Správa |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|

Dnes sa mi stala taka vec, ze mi zacal motor z nicoho nic zdochynat.
Na rovnej ceste, po asfaltke mimo mesto, kludna jazda. Ked som nastartoval, pri zakladnych otackach si motor v pohode brumkal, ale akonahle som malo zatlacil na pedal, tak to zacalo zakapavat.
Skontroloval som vzduchovy filter [je tam novy], bol OK. Vycistil som skrtiacu klapku handrickou tak nahrubo z vrchu - dost vela takeho cierneho maglajzu bolo na handre, ale toto nepomohlo. Medzitym mi zacalo svietit "Check engine" bez snahy zmiznut z palubovky.
Ked som nechal chvilu stat auto a vychladnut o par stupnov [budik normalne neukazoval prehrievanie, pekne drzi teplotu], tak som v pohode nakopol a presiel kilometer-dva, potom to zase zacalo skapinat. Nesli z motora ziadne zvuky, trhanie, ani nic - len proste sa z nicoho nic zadusil. Kedze som sa potreboval dostat domov, tak som presiel takto asi na 3-4x a doma odstavil na pumpe, kde som zostal stat asi hodinu, nech oddychuje.
Nasledne som nastartoval a motor uz prestal zdochynat uplne, jazdil som este par kilo po meste kludnou jazdou a islo to. Akurat chvilu mi zacali vybiehat otacky do asi 1800 otacok pri neutrali, ale ked som trochu pridal plyn a pustil, zase klesli. Toto vybiehanie otacok neskor prestalo a auto ako keby sa zacalo chovat normalne, bez zdochynania a kolisania otacok.
Neviem, ci to mohlo byt zanesenou klapkou a nasledne, ako som j vycitsil, tak mohla zblbnut elektronika - zrejme nepochopila zmenu. Alebo co.
Este mam prasknuty plast na chladici z vrchu a trochu slzi, ale voda nechyba [je jej dost] - ale neviem, ci by to mohlo byt tym, alebo ci sa nezavzdusnilo chladenie, ale to by sa asi prehrieval system - co sa nestalo.
Check engine zostalo svietit, neviem ci to vlastne zmizne bez toho aby sa to dalo na pocitac - alebo odstranila zatial nezistena zavada.
Co tato zahada mohla byt ?
P.s.: neviem, ci to pomoze, ale odpojil som v garazi baterky a nechal auto bez stavy stat. Necham ho tam chvilu, aj tak teraz neidem nikam [kedze ryby vdaka autu padli] :( - potom uvidim, ci bude nejaka zmena. Snad nebude vacsia galiba. V pondelok skocim za kamosom, skusi sa na to napichnut cez pocitac.
Este taky detail: vzdy ked som aj predtym nastartoval, tak mi hned na chvilku preblikla ikona "Check gauges" a hned aj zhasla. Vsetky rysky pravidelne kontrolujem a udrziavam v co najlepsich hladinach, takze toto som tiez nepochopil...
Diky vopred za ucitocne odpovede. Tie nemiestne prosim, radsej zamlcat... ;)
_________________
|
Sob, 15.09.2012, 17:49 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
vymen TPS.
Univerzal diag ti je naprd. Cislo mas 
|
Sob, 15.09.2012, 18:26 |
|
 |
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
neni to len ucpany palivový filter?
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Sob, 15.09.2012, 22:33 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|

Ja som chcel minule menit palivovy filter [v ramci vsetkych filtrov] a chlapci ma zrusili, ze to sa wrangleri nemeni :) Je to sucast regulatora tlaku paliva...
Som mal telefonat s Palom a mal som lekciu, co tam moze robit galibu... [tu v okoli som sa pytal asi 6 ludi, co to moze byt a kazdy povedal nieco ine - v podstate len bludy] :)
Pikoska: Na dotaz ohladne praskliny na chladici som dokonca dostal jednu celkom zabavnu hlasku - nalej tam kremzsku horcicu, alebo spodok kavy, to ti zanesie prasklinu a 2-3 roky to vydrzi. Umrel som ! [to som mal vazne obavy uz z toho, ked som do svojho stareho slziaceho pola dosypal trochu kovoveho prasku, co som na pumpe kupil na chladice [pomohlo] - ale z tohoto som vazne umrel]
Zrovna som dosiel z garaze, precistil som kontakty "map sensoru", aj "tps"; vycistil som riadne celu skrtiacu klapku aj vzduchovod od filtru ku klapke a okolie. Proste upratovanie. Zalepil som prasklinku na chladici tak na provizorak, hadam to chvilu bude drzat [ked nie, tak sa to zablenduje zvnutra].
Zapojil som baterku a skusil som dat klucik, bez startovania. Hlaska "check engine" hned zmizla, co ma velmi potesilo.
Necham do rana vytvrdnut zaplatu na chladici a zajtra skusime natocit a zajazdit, ze ako sa bude "hroch" tvarit.
Ked sa nebude moc dobre tvarit, tak zacnem riesit vymenu TPS, atd. Uvidime...
_________________
|
Ned, 16.09.2012, 0:17 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
spin píše: Ja som chcel minule menit palivovy filter [v ramci vsetkych filtrov] a chlapci ma zrusili, ze to sa wrangleri nemeni  Je to sucast regulatora tlaku paliva....
zle si to pochopil...je to trochu naopak.
Ono sa to raz za cas meni ...len je to priamo na sacom kosi cerpadla paliva a sucastou filtra je regulator tlaku paliva. pristup je k tomu uzasny - nadrz musi dole
|
Pon, 17.09.2012, 10:55 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|

http://www.jeepforum.com/forum/f13/1995 ... g-1260551/
"First I need to explain the problem. After driving for so long, say 25-30 miles, it starts to act up as if it was running out of fuel. Backfiring, cutting out, loss of horse power ect... It does it whether you try giving it a little gas or the whole petal. But it only does it after being driven for awhile and its hot outside. When the temperature outside cools off and during the winter it doesn't act up at all. When it's not acting up it runs great and no problems. Sometimes I can put it in neutral and turn key off and back on and it fixes for a short time. Other times I have to actually pull over and turn the jeep off and let it sit for approx 10 mins and it's back to normal again for a short time. It's not showing any warning lights inside of any kind. All gauges are at normal places and throwing no codes. There are no vacuum leaks that have been found after several times looking and listening. My theory is something is getting too hot I just can't figure out what. If someone could please help me I would for ever be grateful."
Presne toto je problem mojho auta, do slova a do pismena - nasiel som to opisane aj na viacerych US forach, ale nikde som k tomu nenasiel riesenie, kazdy len maturuje; jak sledujem, pomenili vsetko mozne a problem u kazdeho zostava. Nikto k tomu nenapisal, ako to vyriesil, ani ci to vobec vyriesili.
Diagnostika u mna nic neukazala, TPS senzor mam vymeneny.
Vrchnak rozdelovaca a palec som precistil, kable vyzeraju byt este pomerne zdrave.
Kym je motor chladny, tak je vsetko v poriadku, ide ok. Ked idem dlho pri vysokej rychlosti [resp. presnejsie pri vysokych otackach] - zacne dochnut. Ked pustim pedal, ako tak sa chyti a drzi sa na zakladnych otackach, ale akonahle stlacim pedal, tak dochne a brzdi ho. Pokial pockam par minut a necham ho trochu vychaldnut, tak sa znovu preberie na kratky cas, potom sa to opakuje. Pri malych rychlostiach v terene sa mi toto nestava, len pri trvale vysokych otackach.
Ako keby doslo palivo, taky dojem - stlacim len trochu pedal a hned ho zadusi.
Moze to byt este MAP senzor ? Alebo ja uz nemam napad, kde by som mohol hladat chybu...
Skusal som pri stojacom auto rucne pridavat plyn - vpredu na klapke. Cim viac a prudsie pridavam plyn, tym viac ho drhne - ked pridavam len jemne pomaly, vtedy ho ako tak toci, chvilu.
Ked jazdim a nasledne odstavim auto, vyhodim rychlost, tak mi vybehnu otacky vyssie a tam ich drzi - jak mu prudsie dam plyn a vytocim ho, nasledne uz otacky klesnu do normalu. Ako keby to cele zle reagovalo na prudke zmeny skrtiacej klapky - uplne inac sa chova, ked mu pridam plyn pomaly a postupne.
Nakoniec to bude daka kravina za par eur a kym sa k tomu konecne dopracujem, tak pomenim pol auta :(
_________________
|
Sob, 20.10.2012, 19:01 |
|
 |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
kde si kúpil toho wranglera , že sa tak sere?
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Sob, 20.10.2012, 20:23 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Prvy majitel bola mlada baba v blave, mala ho od zaciatku. Potom to kupil jeden chlapik (zrejme na kseft), ktory ho mal par mesiacov a potom mi ho predal (zarobil na tom, lebo mi zabudol v aute staru zmluvu, teda kopiu - preto aj viem, kto bol povodny majitel)
Okrem tejto chujoviny teraz zatial neboli ziadne velke vady.
Tato zavada bude daka uplna somarina podla mna - len je velke halo okolo toho, lebo to neide "vymaknut", kua.
Mam dva tipy este - bud MAP senzor, alebo lambda.
Jeden amik mi neska odpisal, ze man odpojit lambdu a skusit s tym tak zajazdit, ci bude zdochynat. Zevraj sice vypise Check Engine, ale zacne miesat "defaultnu" zmes - ze na odskusanie vadnosti lamby by to stacilo.
_________________
|
Sob, 20.10.2012, 22:22 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Nemam skusenosti s Jeepom ale kamos mal problem,ze pri vyssich otackach auto skapinalo-netahalo a mal tam prasknutu neaku hadicku co isla do skrtiacej klapky a potom zistil,ze aj katalizator bol zabity-upchaty.Ale vyskusaj este dat vsetky poistky nove a prestriekat kontakty kontoxom a relatka-kontakty na nich prebrusit smirkovym papierom a prestriekat kontoxom a prestiekat napichovacky co idu na cidla a snimace-me to pomohlo ak mi pajero hadzalo do nudzoveho rezimu.Ak mas aj rozdelovac precisti kontakty na indukcnu cievku .Korozia a vlchkost su svina a nezabudni precistit a prestriekat vsetky ukostrenia a skus vymenit inu vahu vzduchu-to mi zase blblo ma mercedese.Inak vsetko hovorim o benzinovych motoroch. ak to nepomoze tak aspon budes mat ciastocne skontrolovanu elektriku a aj zakonzervovanu na zimu
|
Sob, 20.10.2012, 22:41 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Hej, na ten katalizator som uz dostal tip, ze to moze robit, keby bol upchaty.
No a elektricke kontakty precistujem postupne uz len tym, ze to vkuse rozoberam a skladam. V podstate snimace som vsetky mal uz dole, precistil kontakty, atd..
MAP senzor, ktory som spominal - to by mala byt vaha vzduchu, ktoru spominas ty [tak som to zatial pochopil].
Ten zrejme vymenim preventivne, aj ked este nebudem vediet chybu.
Rozdelovac som vcera rozobral, tam som vsetko vycistil jak to len islo, osmirgloval trochu kontakty - toto budem tiez menit za nove, aj keby zavada bola niekde ine.
A dalej uvidime...
_________________
|
Sob, 20.10.2012, 22:50 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|

Dneska som vycistil camshaft sensor a crankshaft sensor, vcetne konektorov. Cievku som dal dole, vycistil. Konektory lambda sondy jednej aj druhej som vycistil. Ovsem lambda sondy vybrat z rur je bez najmensej sance...
Medzitym som este vycistil aj snimac rozvodovky vcetne konektoru, bolo to rozpojene a zadbane blatom - ale aj tak nepomohlo, lebo funkcia neni [nesignalizuje zaradeny prevod].
Tak som sa pustil do zmontovania katalizatora s rurou [reku skontrolujem vizualne kat a ked to bude vonku, mozno skor vysrobujem lambdy] - najprv som ledva povolil srob medzi katom a tlmicom. Ked sa konecne podarilo povolit srob - tak dostat tie dve rury zo seba von je bez najmensej sance...
Tak som to sk*rvene auto natlacil naspat do garaze, *ebol som s dverami a isiel domov. A nech si tam stoji dokedy bude chciet, idem si nasetrit na pajero ! Americania boli vzdy k*k*ti a vzdy nimi aj zostanu...
[za cenu vsetkych tychto oprav si kupim dalsie, pojazdne auto]
A to som mal v plane dalsie auto kupit Chrysler 300C, no nech si nechaju aj to !
_________________
|
Ned, 21.10.2012, 17:52 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
..treba ist zrelaxovat na ryby ,alebo na huby.Sice ryby zatial neberu ,čakam kedy sa pohnu miene ,ale zato hub je požehnane...  ..už tyžden nejem nič,len same vypražane bedle 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Ned, 21.10.2012, 18:31 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Zevraj kapre idu dost dobre. To len ja lezim v garazi pod autom uz mesiac. :D S takouto demotivaciou nemam naladu ani na ryby chodit, aj robota mi doma stoji...
Edit: Zubace idu po zotmeni. Minule som chytil 7 kusov za 20 minut. Dalsie dva dni po dvoch kusoch. Treba vybehnut skusit ;)
_________________
|
Ned, 21.10.2012, 18:35 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
k autu ako kutil, automechanik alebo ako sa to dá ešte nazvať, musíš poznať praktiky, a mať k tomu aj nervy, a bud máš jedno alebo druhé, tak sa to ešte ako tak dá, praktiky sa časom naučíš... a nervy musí mať automechanik pevné, ked nemáš tieto vlohy, odnes to radšej do servisu kde s vyťahovaním výfuku a podobnými vecičkami maju skúsenosti a ťahy na to  (platia proste pravidlá, ktoré nikde nevyčítaš, to je to remeslo automechanika ako takého ešte spred pár rokov, ked sa autá opravovali, a nie ako dnes, menili diely za nové) inak prídeš aj o tie nervy ktoré máš a znechutí ťa to fakt do takej miery že to naozaj predáš...
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Ned, 21.10.2012, 18:45 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Jasne, lenze v utorok som to auto doniesol zo Ziliny a fakt sa mi nechce zas sa tam trepat naspat s tym - je to daleko a penazenka sa mi pomaly ale isto totalne vyprazdnuje prave vdaka tomuto autu. Myslim, ze trpezlivosti som do toho investoval tiez uz dost.
Zas keby to mam dat tuto robit volakemu garazovemu kkt-kovi, tak to je to iste, ako keby som to robil sam - mozno este horsie, lebo na cudzom aute nikomu nezalezi tak, jak majitelovi :D
Doteraz som to nosil servisakom po okoli a dokopy nespravili nic, len mudrovali, alebo pokazili aj to, co bolo dobre. Aby poriadne robili, tak som musel nad nimi stat a vacsinou to koncilo vzdy tym, ze som si to nakoniec robil u nich ja sam.
A nosit auto dvakrat do mesiaca 170km do opravy a nechat tam zakazdym liter, to budem zachvilu pri cene maleho bytu...
_________________
Naposledy upravil spin dňa Ned, 21.10.2012, 19:03, celkovo upravené 1
|
Ned, 21.10.2012, 18:56 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|