Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Geometria na autach s IFS
Autor |
Správa |
Pepe
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12 Príspevky: 134 Bydlisko: B.Bystrica
|
Chem sa opytat ake mate skusenosti s nastavenim geometrie na autach z IFS,alebo konkretnejsie na Nissane Terrano2.
Ja som uz nebol kontrolovat geometriu na Terrane asi 5 rokov, raz som sa sice pokusil zajst do servisu,ale tam mi povedali, ze sa to oplati az potom ako si vymenim capy riadenia,lebo uz mali velku volu.
Zaujima ma, ci sa to da nejak podomacky aspon priblizne skontrolovat, ake su nasledky zle nastavenej geometrie, na co vplyva a podobne a co sa v tomto ohlade da urobit doma.
Napada ma ,ze zla geometria by mala asi vplyvat na ojazdenie prednych pneu, vyssiu spotrebu........?????
_________________ Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".
|
Pia, 05.12.2008, 9:38 |
|
|
fiberopt
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 09.11.2006, 10:56 Príspevky: 318 Bydlisko: PD
|
domacka kontrola ... ako prve Ti bude na rovine tahat auto do strany ked pustis volant, to bude prve varovanie dat ju nastavit...
_________________ .--. .. -. .. -.
|
Pia, 05.12.2008, 9:40 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Pepe píše: Chem sa opytat ake mate skusenosti s nastavenim geometrie na autach z IFS,alebo konkretnejsie na Nissane Terrano2. Ja som uz nebol kontrolovat geometriu na Terrane asi 5 rokov, raz som sa sice pokusil zajst do servisu,ale tam mi povedali, ze sa to oplati az potom ako si vymenim capy riadenia,lebo uz mali velku volu.
Zaujima ma, ci sa to da nejak podomacky aspon priblizne skontrolovat, ake su nasledky zle nastavenej geometrie, na co vplyva a podobne a co sa v tomto ohlade da urobit doma.
Napada ma ,ze zla geometria by mala asi vplyvat na ojazdenie prednych pneu, vyssiu spotrebu........?????
Jo presne, nepravidelne sa ojazdia pneu ked máš zbiehavosť a rozbiehavosť, zvyšuje spotrebu, odpor vo volante pri krútení, auto pláve zo strany na stranu atd.
Určite bež na geometriu, ale presne ako povedal servisák vymeniť všetky hrkajuce čapy, ináč to nemá zmysel nadstavovať, pač vždy budeš mať menitelnú geometriu.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 05.12.2008, 9:42 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
geometria ifs sa nastavuje asi tak ako kedysi na škodovkách kým nenahodili MC Pherson zavesenie (Fávo, Felí, Fábí,....)
No a na terénranách sa to nastavuje vácej, ale predpokladom je, že guľové čapy sú v poriadku. Je to sústava tiahel, plieškov a roznych prpojovátok a každá voľa sa ďalej a ďalej načíta a zvačšuje...
A inak akože z večera do rána sa Ti geometria nerozeserie - náraz, kanál, obrubník, poškodenie čapov...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 05.12.2008, 10:04 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
ak auto na rovine ide samo rovno a ak sú pneumatiky rovnomerne zodraté po celej šírke, tak je geometria OK.
(kdesi ktosi písal, že treba urobiť krížom cez pneu čiaru kriedou a kúsok sa odviezť. Ak sa odrala celá rovnomerne, je to OK, ak chýba niektorý kraj, je zlá geometria, ak chýbajú oba kraje, je málo vzduchu v pneu, ak chýba stred, je príliš moc vzduchu v pneu. Ak sú na pneu viditelné vydraté plôšky (majú troška inú farbu) tak sú slabé (zlé) tlmiče)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 05.12.2008, 10:42 |
|
|
Igor_SB
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13 Príspevky: 366 Bydlisko: Drienica - ŠOMA
|
Určite je lepšie mať nastavenú rozbiehavosť, ako zbiehavosť.
_________________ Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu. { PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}
|
Sob, 06.12.2008, 8:47 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
igor22 píše: Určite je lepšie mať nastavenú rozbiehavosť, ako zbiehavosť.
prečo si to myslíš? ved obe varianty derú v rovnakej miere gumy ale rozbiehavosť mimo toleranciu spôsobuje nestabilitu trebárs pri bočnom vetre alebo vyjazdených kolajách v asfalte. naopak prílišná zbiehavosť sa na držaní stopy nejak neprejaví. geometriu si robím sám, tak prejavy rôznych hodnôt som si na vlastnej koži dosť pretestoval.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 06.12.2008, 9:57 |
|
|
Igor_SB
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13 Príspevky: 366 Bydlisko: Drienica - ŠOMA
|
Nemyslel som rozbiehavosť konského povozu.
Ale pokiaľ nemáš príručku od konkrétneho výrobcu s konkrétnymi hodnotami tak ja sa riadim:
Pre os. auta s predným náhonom rozbiehavosť do 1°.
Pre auta 4x4 rozbiehavosť do 3°.
Pre auta so zadným náhonom zbiehavosť okolo 1°.
Ale pre lepšiu manévrovateľnosť auta je lepšia rozbiehavosť ako zbiehavosť.
_________________ Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu. { PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}
|
Sob, 06.12.2008, 12:49 |
|
|
Igor_SB
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13 Príspevky: 366 Bydlisko: Drienica - ŠOMA
|
Pár múdrostí nie z mojej hlavy:
Náprava Zbiehavosť -/rozbiehavosť
Vlastnosti:
Predná Rozbiehavosť - jednoduchšie riaditeľný podvozok
- zmenšenie nedotáčivosti
- zlepšenie riaditeľnosti pri vjazde do zákruty
- zlepšenie stability na rovnom úseku
Zbiehavosť - zväčšenie nedotáčivosti
- zhoršenie riaditeľnosti pri vjazde do zákruty
- podvozok je nervózny
- obtiažnejšie riaditeľný podvozok
_________________ Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu. { PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}
|
Sob, 06.12.2008, 12:53 |
|
|
Pepe
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12 Príspevky: 134 Bydlisko: B.Bystrica
|
DIESEL,
pisal si, ze si geometriu robis sam. Mas na to nejake prpfesionalne vybavenie,alebo ?????? Dost ma zaujima moznost vediet si geometriu nastavit sam, mozes mi povedat ako si ju nastavujes ty?
_________________ Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".
|
Pon, 08.12.2008, 9:42 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
chlapci, musim vas trochu vystrasit a sklamat...
Terano II je hadam najhorsie auto na geometriu...
problem je v tom, ze tam je tycka riadenia so zalisovanymi capmi (jeden z nich sa len ako cap tvai, je v skutocnosti len otocny) = cize tu su 2x capy, potom cap riadenie od kolesa = 4x a este pomocny cap
straasne vela pohyblivych casti, nejlepsie ic vymenit vsetky, inak sa toto auto sprava ako keby malo pohyblivu geometriu...
a ak su nahodene kolesa s nizsim ET (vysunute) a väcsie pneu, je to totalna katastrofa, kolesa sa pri zabere na tvrdom podklade normalne zbiehaju, inak to pr jazde na 2h necitit...
samozrejme je tam dalej vrchnu cap, gumene ulozenia ramien atd.
doorucujem na tomto aute neexperimentovat a radsej vsetko vymenit a geometriu u odbornikov
P.S. pozor pri kupe tej spojovacky , su na trhu kadejake napodobeniny = kamaratovi jedna taka lacna vydrzala asi 6 tyzdnov...
a capy od kolies (tie 4) nepasuju podla väcsiny katalogov na terano II z terano II ale z Terano I
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pon, 08.12.2008, 10:12 |
|
|
Igor_SB
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13 Príspevky: 366 Bydlisko: Drienica - ŠOMA
|
Sam ako sam, pre nepresne nastavenie to stači, ale potom mam kamoša v praci so strojom. Mam taky prípravok na nastavenie na "hrubo" vid obr.. Jedna strana je pohybliva, skrutkou sa zaisťuje. Kde merať predpokladam že vieš.
_________________ Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu. { PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}
|
Pon, 08.12.2008, 10:19 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|