Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 16:43
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 12 ] 
 Geometria na autach s IFS 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Chem sa opytat ake mate skusenosti s nastavenim geometrie na autach z IFS,alebo konkretnejsie na Nissane Terrano2.
Ja som uz nebol kontrolovat geometriu na Terrane asi 5 rokov, raz som sa sice pokusil zajst do servisu,ale tam mi povedali, ze sa to oplati az potom ako si vymenim capy riadenia,lebo uz mali velku volu.

Zaujima ma, ci sa to da nejak podomacky aspon priblizne skontrolovat, ake su nasledky zle nastavenej geometrie, na co vplyva a podobne a co sa v tomto ohlade da urobit doma.

Napada ma ,ze zla geometria by mala asi vplyvat na ojazdenie prednych pneu, vyssiu spotrebu........?????

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Pia, 05.12.2008, 9:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 09.11.2006, 10:56
Príspevky: 318
Bydlisko: PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
domacka kontrola ... ako prve Ti bude na rovine tahat auto do strany ked pustis volant, to bude prve varovanie dat ju nastavit...

_________________
.--. .. -. .. -.


Pia, 05.12.2008, 9:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Pepe píše:
Chem sa opytat ake mate skusenosti s nastavenim geometrie na autach z IFS,alebo konkretnejsie na Nissane Terrano2.
Ja som uz nebol kontrolovat geometriu na Terrane asi 5 rokov, raz som sa sice pokusil zajst do servisu,ale tam mi povedali, ze sa to oplati az potom ako si vymenim capy riadenia,lebo uz mali velku volu.

Zaujima ma, ci sa to da nejak podomacky aspon priblizne skontrolovat, ake su nasledky zle nastavenej geometrie, na co vplyva a podobne a co sa v tomto ohlade da urobit doma.

Napada ma ,ze zla geometria by mala asi vplyvat na ojazdenie prednych pneu, vyssiu spotrebu........?????


Jo presne, nepravidelne sa ojazdia pneu ked máš zbiehavosť a rozbiehavosť, zvyšuje spotrebu, odpor vo volante pri krútení, auto pláve zo strany na stranu atd.

Určite bež na geometriu, ale presne ako povedal servisák vymeniť všetky hrkajuce čapy, ináč to nemá zmysel nadstavovať, pač vždy budeš mať menitelnú geometriu.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pia, 05.12.2008, 9:42
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
geometria ifs sa nastavuje asi tak ako kedysi na škodovkách kým nenahodili MC Pherson zavesenie (Fávo, Felí, Fábí,....)

No a na terénranách sa to nastavuje vácej, ale predpokladom je, že guľové čapy sú v poriadku. Je to sústava tiahel, plieškov a roznych prpojovátok a každá voľa sa ďalej a ďalej načíta a zvačšuje... :wink: :-D

A inak akože z večera do rána sa Ti geometria nerozeserie - náraz, kanál, obrubník, poškodenie čapov... :smt151

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 05.12.2008, 10:04
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak auto na rovine ide samo rovno a ak sú pneumatiky rovnomerne zodraté po celej šírke, tak je geometria OK.

(kdesi ktosi písal, že treba urobiť krížom cez pneu čiaru kriedou a kúsok sa odviezť. Ak sa odrala celá rovnomerne, je to OK, ak chýba niektorý kraj, je zlá geometria, ak chýbajú oba kraje, je málo vzduchu v pneu, ak chýba stred, je príliš moc vzduchu v pneu. Ak sú na pneu viditelné vydraté plôšky (majú troška inú farbu) tak sú slabé (zlé) tlmiče)

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 05.12.2008, 10:42
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Určite je lepšie mať nastavenú rozbiehavosť, ako zbiehavosť.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Sob, 06.12.2008, 8:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
igor22 píše:
Určite je lepšie mať nastavenú rozbiehavosť, ako zbiehavosť.


prečo si to myslíš? ved obe varianty derú v rovnakej miere gumy ale rozbiehavosť mimo toleranciu spôsobuje nestabilitu trebárs pri bočnom vetre alebo vyjazdených kolajách v asfalte. naopak prílišná zbiehavosť sa na držaní stopy nejak neprejaví. geometriu si robím sám, tak prejavy rôznych hodnôt som si na vlastnej koži dosť pretestoval. :D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 06.12.2008, 9:57
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Nemyslel som rozbiehavosť konského povozu.
Ale pokiaľ nemáš príručku od konkrétneho výrobcu s konkrétnymi hodnotami tak ja sa riadim:
Pre os. auta s predným náhonom rozbiehavosť do 1°.
Pre auta 4x4 rozbiehavosť do 3°.
Pre auta so zadným náhonom zbiehavosť okolo 1°.
Ale pre lepšiu manévrovateľnosť auta je lepšia rozbiehavosť ako zbiehavosť.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Sob, 06.12.2008, 12:49
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pár múdrostí nie z mojej hlavy:
Náprava Zbiehavosť -/rozbiehavosť
Vlastnosti:
Predná Rozbiehavosť - jednoduchšie riaditeľný podvozok
- zmenšenie nedotáčivosti
- zlepšenie riaditeľnosti pri vjazde do zákruty
- zlepšenie stability na rovnom úseku

Zbiehavosť - zväčšenie nedotáčivosti
- zhoršenie riaditeľnosti pri vjazde do zákruty
- podvozok je nervózny
- obtiažnejšie riaditeľný podvozok

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Sob, 06.12.2008, 12:53
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DIESEL,
pisal si, ze si geometriu robis sam. Mas na to nejake prpfesionalne vybavenie,alebo ?????? Dost ma zaujima moznost vediet si geometriu nastavit sam, mozes mi povedat ako si ju nastavujes ty?

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Pon, 08.12.2008, 9:42
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chlapci, musim vas trochu vystrasit a sklamat...

Terano II je hadam najhorsie auto na geometriu...

problem je v tom, ze tam je tycka riadenia so zalisovanymi capmi (jeden z nich sa len ako cap tvai, je v skutocnosti len otocny) = cize tu su 2x capy, potom cap riadenie od kolesa = 4x a este pomocny cap

straasne vela pohyblivych casti, nejlepsie ic vymenit vsetky, inak sa toto auto sprava ako keby malo pohyblivu geometriu...

a ak su nahodene kolesa s nizsim ET (vysunute) a väcsie pneu, je to totalna katastrofa, kolesa sa pri zabere na tvrdom podklade normalne zbiehaju, inak to pr jazde na 2h necitit...

samozrejme je tam dalej vrchnu cap, gumene ulozenia ramien atd.

doorucujem na tomto aute neexperimentovat a radsej vsetko vymenit a geometriu u odbornikov

P.S. pozor pri kupe tej spojovacky , su na trhu kadejake napodobeniny = kamaratovi jedna taka lacna vydrzala asi 6 tyzdnov...

a capy od kolies (tie 4) nepasuju podla väcsiny katalogov na terano II z terano II ale z Terano I

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 08.12.2008, 10:12
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sam ako sam, pre nepresne nastavenie to stači, ale potom mam kamoša v praci so strojom. Mam taky prípravok na nastavenie na "hrubo" vid obr.. Jedna strana je pohybliva, skrutkou sa zaisťuje. Kde merať predpokladam že vieš.Obrázok

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Pon, 08.12.2008, 10:19
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 12 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: