Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 15:22
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 9 ] 
 listove pera. 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 13:08
Príspevky: 50
Bydlisko: Velky Meder
Odpoveď s citáciou
Ahoj potrebujem poradit.
Mam zlomeny jeden feder/listove pero/,na zadnej naprave,na kazdej strane po jednom.Da sa to zvarit, opravit,alebo sa to bude lamat vedla zvaru?
Lom,prasklina je hned nad zadnou napravou.
Mate s tym nejake skusenosti?
Na korbe vozim iba nejake veci max do 200kg,ale za tym autom zvyknem tahat aj autoprepravnik,ktory tlaci na gulu zvislo cca 70-150kg.
dakujem za rady.


Sob, 24.01.2009, 10:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Len vymeniť,kratkodobo nudzovo sa to zvariť dá ,ale praskne to znova.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Sob, 24.01.2009, 10:24
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 09.08.2008, 20:38
Príspevky: 189
Bydlisko: Stranavy
Odpoveď s citáciou
Poslať 
len vymeniť ale treba na tie druhe nove urobiť aj kolísky a silenbloky aj kôli tomu to može praskať mne sa to už stalo tiež na nissane doblcap


Sob, 24.01.2009, 14:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1377
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zvarit sa to dá,, a aj to drží 8-) ,, chce to len speciálnu elektrodu, napr, Firma ORD v Brandejse to umí. www.ord.cz :wink:

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Uto, 10.02.2009, 18:58
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1801
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pablo píše:
zvarit sa to dá,, a aj to drží 8-) ,, chce to len speciálnu elektrodu, napr, Firma ORD v Brandejse to umí. www.ord.cz :wink:

Neverim !!! A neuverim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Bývalý offroadak


Str, 11.02.2009, 0:24
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dindaj, ver tomu, le pablo zabudol napisat, ze pre nae vyuzitie to nestaci, teda aj ked sa nezlomi, vlastnosti pera su v prdeli...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 11.02.2009, 8:33
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1801
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Viem ze zvarit sa da ved mam z per narazniky.Ale nech skusi dat moje narazniky spät na Liazu ako pera.Da dole zo zdvihaku a puk :D

_________________
Bývalý offroadak


Str, 11.02.2009, 18:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pablo píše:
zvarit sa to dá,, a aj to drží 8-) ,, chce to len speciálnu elektrodu, napr, Firma ORD v Brandejse to umí. www.ord.cz :wink:


1. Elektródu treba špeciálnu - to znamená rovnakého zloženia ako je zloženie pera, to vo večšine prípadou znamená vyrobiť elektródu na zakázku cez výskumný ústav zváračský - čo je nesmierne drahé.

2. Pri zváraní v bezprostrednej blízkosti zvaru sa vytvára tzv. austenitová vrstva ocele, ktorá je veľmi krehká (preto sa zvárané časti lámu vedla zvaru) - z toho dôvodu sa pre elimináciu tejto vrstvy aplikuje predohrev aj dohrev zváraného kusu. Potom treba celý zvarenec znovu zakaliť - postup navrhne znova výskumný ústav zváračský - čo je nesmierne drahé.

A preto v obecných podmienkach je pero nezvariteľné tak, aby bola zachovaná jeho pôvodná pružnostná charakteristika.
Zavariť sa dá za vyššie napísaných špecifických podmienok, ale celá realizácia je tak časovo a finančne náročná, že s porovnaním ceny nových pier je nezmysel ju realizovať.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Štv, 12.02.2009, 9:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na listové perá sa používa rovnaký materiál, na vinuté pružiny a torzné tyče. V cz/sk je to 14 260. Tento materiál v strojníckych tabuľkách uvádzajú ako nezvariteľný. Možno niektorý výrobca použil na výrobu nizkouhlíkovú, legovanú, zvariťeľnú ocel, ale cena takéhoto materiálu je podstatne vyššia a považujem to za málo pravdepodobné.
Listové pero sa dá ´´zvariť´´ len preto, že je vo zväzku s inými perami a tie ho odľahčujú. Ale ked príde ťažko, zlomí sa zas. Ja som mal na svojom aute tiež zlomený lis a ani som o tom nevedel, až pri demontáži. Tento zlomený list zastal funkciu podobne ako zvarený. To je tiež dôvod prečo majstri, ktorý dokážu zvariť úplne všetko nezvárajú vinuté pružiny.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 12.02.2009, 9:55
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 9 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: