Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 22.12.2024, 8:55
Dnes je nedela 22. decembra 2024, meniny má Adela a zajtra Nadežda




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Aktívne uhlie 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Uto, 21.08.2012, 11:45
Príspevky: 150
Bydlisko: okres BJ
Odpoveď s citáciou
keď nebude protestovať RJ, tak asi radšej žiadne, než zababrané a zlepené.


Pon, 28.10.2013, 21:19
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 03.02.2010, 19:25
Príspevky: 58
Bydlisko: POLOMKA
Odpoveď s citáciou
Najprv zaslep prívod do škrtiacej klapky.Niektoré RJ vedia zaregistrovať aj to. Ak sa nerozsvieti diagnostika možeš zlikvidovať komplet potrubie aj s aktívnym uhlím len nechaj zapojení ten ventil. Ten si RJ kontroluje. Alebo to nechaj zamontované aktívne uhlie služi na vyčistenie odpareného paliva od vlhkosti nazrážanej v nádrži. Staršie autá to nemali je to robené na využitie komplet paliva aj toho odpareného ktoré vzniká vracaním teplého paliva zo vstrekovania do nádrži. El. ventil reguluje výpari len na volnobeh.


Pon, 28.10.2013, 23:32
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
KAKO píše:
Najprv zaslep prívod do škrtiacej klapky.Niektoré RJ vedia zaregistrovať aj to. Ak sa nerozsvieti diagnostika možeš zlikvidovať komplet potrubie aj s aktívnym uhlím len nechaj zapojení ten ventil. Ten si RJ kontroluje. Alebo to nechaj zamontované aktívne uhlie služi na vyčistenie odpareného paliva od vlhkosti nazrážanej v nádrži. Staršie autá to nemali je to robené na využitie komplet paliva aj toho odpareného ktoré vzniká vracaním teplého paliva zo vstrekovania do nádrži. El. ventil reguluje výpari len na volnobeh.



a toto si kde zobral??? Aké čistenie paliva?

EVAP (EVaporativePurge emission control system) je čisto emisná vec slúžiaca na čistenie a filtráciu výparov z paliva aby nesmrdeli naokolo. Vyžiadala si to EPA spolu so zavedením štandardov OBD. Výpary sa ťahajú z nádrže a zčasti selektívne prepúšťajú do sania motora.

1.generácia bola ovládaná čisto mechanicky cez klapky (ventilčeky) kombináciou tlakov a podtlakov, prípadne doplnená o nejaký teplotne závislý mechanický ventil. Demontáž nie je problém pokiaľ zabezpečíš odvetrávanie nádrže inak.

2. generácia už mala elektroniku ktorá oládala LDP a EVAP solenoidy v závislosti od parametrov motora a nálady RJ. Niektoré RJ dokázali zaznamenať zmenu a chybu tým, že im nesedela hodnota lambdy so stavom EVAP systému.

3. generácia je plne elektronicky riadená s meraním tlaku v nádrži a inými kravinami pričom systém je kontrolovaný niekoľkokrát za minútu. Akákoľvek "zmena" v parametroch - napríklad aj vadné alebo zle zatiahnuté viečko nádrže je hlásená ako chyba.

toľko teória, ale inak v praxi nevidím dôvod na demontáž EVAP systému

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 29.10.2013, 12:45
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 03.02.2010, 19:25
Príspevky: 58
Bydlisko: POLOMKA
Odpoveď s citáciou
Ako ti majú smrdieť výpary keď idú z aktívneho uhlia do sania motora a sú spálené v motore.Tento istí systém sa používa na acetylénovom vyvíjačí z roku 1946 na vyčistenie a odvlhčenie plynu pred vstupom do hadici.


Uto, 29.10.2013, 18:32
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: