KAKO píše:
Najprv zaslep prívod do škrtiacej klapky.Niektoré RJ vedia zaregistrovať aj to. Ak sa nerozsvieti diagnostika možeš zlikvidovať komplet potrubie aj s aktívnym uhlím len nechaj zapojení ten ventil. Ten si RJ kontroluje. Alebo to nechaj zamontované aktívne uhlie služi na vyčistenie odpareného paliva od vlhkosti nazrážanej v nádrži. Staršie autá to nemali je to robené na využitie komplet paliva aj toho odpareného ktoré vzniká vracaním teplého paliva zo vstrekovania do nádrži. El. ventil reguluje výpari len na volnobeh.
a toto si kde zobral??? Aké čistenie paliva?
EVAP (EVaporativePurge emission control system) je čisto emisná vec slúžiaca na čistenie a filtráciu výparov z paliva aby nesmrdeli naokolo. Vyžiadala si to EPA spolu so zavedením štandardov OBD. Výpary sa ťahajú z nádrže a zčasti selektívne prepúšťajú do sania motora.
1.generácia bola ovládaná čisto mechanicky cez klapky (ventilčeky) kombináciou tlakov a podtlakov, prípadne doplnená o nejaký teplotne závislý mechanický ventil. Demontáž nie je problém pokiaľ zabezpečíš odvetrávanie nádrže inak.
2. generácia už mala elektroniku ktorá oládala LDP a EVAP solenoidy v závislosti od parametrov motora a nálady RJ. Niektoré RJ dokázali zaznamenať zmenu a chybu tým, že im nesedela hodnota lambdy so stavom EVAP systému.
3. generácia je plne elektronicky riadená s meraním tlaku v nádrži a inými kravinami pričom systém je kontrolovaný niekoľkokrát za minútu. Akákoľvek "zmena" v parametroch - napríklad aj vadné alebo zle zatiahnuté viečko nádrže je hlásená ako chyba.
toľko teória, ale inak v praxi nevidím dôvod na demontáž EVAP systému