Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Autor |
Správa |
Hanz
Učeň
Registrovaný: Ned, 05.11.2006, 16:21 Príspevky: 66 Bydlisko: Krušné hory, CZ
|
|
Pon, 08.01.2007, 17:39 |
|
|
cico
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05 Príspevky: 1316 Bydlisko: Wychod
|
[
Ak máš blízko do Polska, oplatí sa ísť na nákup tam. Ja viem že na slovensku kupujem s riadnou prirážkou proti polským cenám
..... a .... ešte raz sa vrátim k tomu čo písal Jano... každý robí parádny svetelný park dopredu, a dozadu má leda sliepňajúcu továrenskú cúvačku 21W. Svetlá by mali pribúdať proporcionálne kolom dokola, nie len dopredu.
[/quote]
No tak vďaka za radu. Som rád, že sme sa v podstate zhodli vo výbere tých svetiel. Aj ja som uvažoval o 2 ks tých väčších okrúhlych,modrých. O tých mriežkach ani nerozmýšlam.
Do Polska pre ne urcite pojdem, ved BJ je od hranic 10km.
Este ta prosím o radu. Kedze som na autoelektriku ozaj slabý, porad ako ich mám namontovat - zapojit, aby to fakt dobre svietilo. Lebo tie co su na aute su ozaj bieda a utrpenie. To uz nehovorím o tej cuvacke. Sak to nevidno dozadu vobec nic Chcel by som aj do zadu nieco, len kam? Hore rampu nemám, ani o nej zatial neuvazujem, lebo nevojdem do garaze.Tak kam?
|
Uto, 09.01.2007, 11:05 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...môžem Ti popísať ako to zapojiť... ale ak do toho aspoň trošku nevidíš, tak Ti to asi moc nepomôže A ak do toho vidíš, spravíš to aj bez toho...
Popis máš v SS ... ak Ti to pomôže...
Kedysi som mal dozadu pracovnú lampu urobenú tak, že bola prišroubovaná na ohnutý kus plechu narazený na okraj zadných vrát. Myslím že sme to kedysi z Igorom skúmali a že by to bolo schodné aj bez vrtania do plechu. Druhá možnosť (už vrtacia) je dať pracovnú lampu ako cúvačku na plastové teleso osvedlenia ŠPZ na lavú stranu vrát. Tak už síce treba vrtať, ale len do plastu, takže nehrozí hrdzavenie a iné mrzutosti. Ak máš rebrík, tak prima montáž je na priečku rebríka (či už objímkou, alebo prevrtať trubku, poťažmo nanitovať trhacími nitmi držiak) Ďalšia možnosť je do stredu rezervy (podla toho aký má kryt na rezerve) , alebo chytiť pod držiak rezervy kus pásoviny ktorý by trčal až nad rezervu a tam by na ňom bývala pracovná lampa.
U Wesemov majú spústu pekných pracovných lampášov... stačí si vybrať. Ak sa k nim natiahnu dosť hrubé dráty, svietia moc pekne.
Keďže tam ide halogén, musia byť takéto svetlá tiaž zapojené cez relátko a ovládať ich môžeš buď extra spínačom na prístrojovke, alebo priamo spínačom cúvačiek.
|
Uto, 09.01.2007, 11:54 |
|
|
cico
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05 Príspevky: 1316 Bydlisko: Wychod
|
To Martin 4:
Vďaka za opat vycerpávajucu odpoved a radu. Správneho som sa spytal . Myslim, ze to s tou montazou zvladnem.
|
Uto, 09.01.2007, 12:15 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
dovolil by som si otazku: kde ste nacpali vsetky tie vypinace? mam dojem ze zacinam potrebovat este jednu pristrojovku
uvital by som aj detailnejsi pokec (tak strancicka dve) principu zapojenia - myslim tym co svieti kedy a co to ovlada, ktore relatko napajane odkial a tak .. veci ako prierezy a prudove zatazenie, potazmo diody uz zvladam (konkretne Martin4 - zadne pracovne svietia bud samostatne alebo s cuvackami - samozrejme viem to vymysliet, ale zaujimalo by ma ako to mas ty (a ini), pre inspiraciu, ktore dialkove kedy a s cim a tak, proste princip zapojenia)
vopred vdaka za informacie
vo veci rovnomerneho pribudania svetiel: spekuloval som co by vyhovovalo mne (na ucely bezneho jazdenia, odhrnania snehu, pojazdnej dielne, a obcasneho pobytu (a pohybu) v polnych podmienkach) a napadlo ma nasledovne:
Vpredu:
2x hmlovky, dolu na narazniku (rozhodne nie pod!) - akurat sa rozhodujem medzi bielymi a zltymi - do hustejsej hmly lepsie zlte, ale do beznej zase biele... hm alebo biele s nejakymi nazltlejsimi ziarovkami
2x pracovne: na rohoch zahradky, otocitelne do boku - takze mozu svietit
a) 2 dopredu (pri odhrnani snehu napr., osvetlia sirsie nez stretavacky a nebude im zavadzat pluh, tiez si posvietim na kraje cesty (na pracovne nad soferom dociahnem z okna); v pripade potreby natocitelne do boku
b) 1 do kazdeho boku (po natoceni)
2x dialkove medzi prednymi pracovnymi, teda na zahrade - 4 dialkove, z toho 2 hore sa mi zdaju dost, pri mnohych dialkovych a 2 tlmenych sa obavam prilis velkeho nepomeru (teda ked stlmim tak prd uvidim, aspon prvych par sekund)
2x hladacik (aj spolujazdec je len clovek), zhruba do oblasti kde ho mavali Gaziky, teda na blatniky, potazmo na povodny drziak zrkadla na dvere
nejaky ten majacik na zahradku
Dozadu:
2x pracovne: na rohoch zahradky, otocitelne do boku - takze mozu svietit
a) dozadu, ako podpora cuvaciek alebo podla potreby
b) nabok (ako predne pracovne, takze defacto mam dve bocne (1 predne a 1 zadne na kazdu stranu); tym ze su svetla otacacie, zaprve usetrim nejake svetla (nielen financne, hlavne to nebude presvetlovane) a zadruhe, potreba svietit do boku sa vyskytuje zriedka, takze default budu dve dopredu a dve dozadu a v pripade potreby sa niektore natoci).
komplet zadne svetla hore na zahradu (smerovky, brzdove, koncove). Na susednom fore padli aj nazory ze horne zadne nie, ale pri motani sa okolo auta sa spodne lahko zakryju a ja chcem byt videny (Skoda 706 RTK ich ma tiez a asi vie preco).
nejaku masivnejsiu cuvacku este neviem kde... chystam sa ako zadne svetla vyuzit tie v karoserii, zadny naraznik casom nahradit pevnostnym, tak musim domysliet z. hmlovky a cuvacky. V kazdom pripade jedna cuvacka H3, asi z hmlovky alebo pracovneho.
este mam jeden hladak a jedno pracovne (obidve H3) volne lozene, s 5m dvojlinky a stekrom do zapalovaca... ale to uz patri do vybavy a to je na samostatny prispevok
Tož totóó sa mi ľubi... takto som si to vymyslel a snad zrozumitelne popisal, a pokial tato informacia niekomu k uzitku (inspiracii) bude, nech ju v zdravi uzije.
pekny den praje
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Str, 17.01.2007, 4:52 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No a ja bych sa rad opýtal čo nato orgány? Vyhláška vravý o jednom ks hladcí svetlomet,dva ks svetlo do hmly,a dva ks prídavné dialkove.
Je tam niečo/čo my uniklo/ čím sa da ohanat? alebo im len totoki ?:smt141
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Str, 17.01.2007, 5:12 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
to Kapo - heslo znie "pracovný svetlomet" a popis "svetlomet používaný na osvetlenie miesta výkonu práce mimo pozemné komunikácie". Bol som po rozumy na STK, tam vytiahli metodiku Slovdekra, nalistovali oddiel "osvetlenie", stranu "pracovné svetlomety" a čítajú :
Farba vyžarovaného svetla . . . . . . . . . . . biela
Počet a umiestnenie . . . . . . . . . . . . . . . . nie sú ďalšie požiadavky
A je vymalované.
Pýtam sa : "takže všetky tie pracovné svetlá čo mám dookola auta sú v poriadku ?"
Technik : "to všetko sú pracovné ?" ... "v takom prípade áno.
to MoostanQue ...... pomerne velmi presne si to vymyslel tak isto ako to mám spravené. Len ako cúvačky mi fungujú zadné pracovné.... takže vlastne extra cúvačku navyše nemám. Ich relátko ovládam alebo vypínačom, alebo ho cez diódu zopne spínač cúvačiek na prevodovke. Takže ak zapnem zadné pracovné ručne, pôvodné cúvačky nesvietia... ale aj keby ano... telesná vada to nie je.
Horné dialkové mi idú cez vypínač zarovno s dolnými. Čiže svietia buď len dolné, alebo všetky. Tu mám istú medzeru, páč sa ukázalo že pri hlbokom brodení je žiadúce mať možnosť vypnúť všetky dolné halogeny a svietiť len vrchom.... také ešte neviem
Vypínače od väčšiny svetiel navyše mám na plastovej obrube strešného okna a relátka ovládajúce lampy sú navešané pod tapacírom na streche. Takže pozdĺž stĺpika mi ide hore iba tlustý drát +12 V a ostatné sa vybaví popod plafón. Naťahovať dráty popod tapacír je síce otrava, ale keď to raz otvoríš, môžeš ich natiahnuť viac ako momentálne potrebuješ a neskôr ako keby si našiel.
|
Str, 17.01.2007, 11:12 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Poučné, a nemaly by byt tietok svetlá na cestnej komunikácii zakryté,alebo o tom sa tam nepíše?
Je dobré to vediet a poučit o tom orgány nech nam dajú pokoj.
A Martin4 a ktým anténkam ,prezrad :
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Str, 17.01.2007, 11:40 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
ee... ešte Ťa budem chvílu naťahovať.
O zakrývaní svetiel som sa dočítal iba v nejakom totálne zmätenom predpise EU z ktorého som sa nedozvedel čo chcel autor povedať svetu ani po treťom prečítaní
Na horné dialkové mám origo deklíky a občas ich aj používam (najmä v lete keď sa na lampy lepia mušky)
|
Str, 17.01.2007, 22:44 |
|
|
Dufi
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 08.10.2006, 12:22 Príspevky: 408 Bydlisko: Bratislava
|
Martin 4 píše: O zakrývaní svetiel som sa dočítal iba v nejakom totálne zmätenom predpise EU z ktorého som sa nedozvedel čo chcel autor povedať svetu ani po treťom prečítaní
/OT A ty si niekedy aj cital nejaky iny predpis EU? OT/
_________________ "Tým, ktorí za niečo bojujú, dáva život takú slasť, akú tí v úkryte nikdy nepoznajú." Nástenka v Khe Sanh, Vietnam, 1968
|
Str, 17.01.2007, 23:11 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
To Martin 4: no ono sa nieco moc ine vymysliet neda, pokial to ma fungovat tak isto ... teda s tym rozdielom, ze vpredu hore mi stacia dve dialkove a pridal som dve pracovne - na pluh atd. sa mi zdaju vhodnejsie. Btw, nevedel som ze mas pracovne otacacie - mna to napadlo prave kvoli tomu aby som to nemal ovesane svetlami az moc (myslim teraz bocne svetla). Jo a navyse su hladaky. Inac vdaka za popis (diodou som riesil kedysi zadne pracovne a cuvacky na, prepytujem pekne, Trabante... zadne cuvacky sluzili aj ako pracovne).. takze je jasno.
O natahovani kabelaze nechcem nic pocut ... ale velmo sa mi osvedcilo plynove lanko z embecky, s hacikom na konci
Este dotaz (ak mozem): aky predpis vlastne teraz upravuje tuto problematiku? 116 je po smrti a nic moc nove v tejto veci nie je na svete, aspon pokial viem, leda tak europske predpisy... 41 aj 116 som kedysi vedel citovat, ale v poslednej dobe nejak stracam kontakt
To Kapo: vyhlaska moc nevravi nic pac posledne co bolo vyhlaska (41/84), neplati od r. 97; a posledne co bolo, nebolo vyhlaska (zakon 116/97). takze mam dojem ze to nejak moc neupravuje nic, nanajvys nejake nariadenie vlady alebo predpis o STK, potazmo EU predpisy... inymi slovami netusim jak je to teraz, skusam zistit a dam vediet; ale ak by sme vychadzali z naposledy platneho zakona, tak v podstate to splna: 4 dialkove byt mozu (dve povodne v hlavnych a dve hore)
2 hmlovky byt mozu (zlte alebo biele, 41 zakazovala zlte)
pracovne popisal Martin (podla 116/97 vyzaduju zltu kontrolku),
a akurat hladak moze byt len jeden... ale ked ho deklarujes ako pracovny tak je pracovny (ked ma na trabante chceli cvicit za dialkove na streche, prehlasil som ze su to pracovne svetla pouzivane mimo verejnej komunikacie a boli sme povypravani)...
majaky su problem, rozhodne tie trvalo namontovane - pokial to nemas v papieroch tak radsej s nimi dole (aj ked by sa dalo o to hadat)... magneticke majaky sa daju kupit a nijaka zijuca sila ti nemoze zakazat prepravovat tvoj legalne nadobudnuty majetok v tvojom aute.. pokial s nim budes ovsem blikat a zneuzivat jeho funkciu (plati i pre oranzovy, o modrom ani.. joj bozechran) tak z toho ciha solidny poj..komplikacie. Pri troche dobrej vole by som si trufal pouzit oranzovy napr. pri nehode na ceste, do prichodu policie ci hasicov/sanitky, tam je uplatnitelny paragraf o krajnej nudzi (vid Trestny Zakon). V kazdom pripade dorazne varujem pred uzivanim majaku na zvyraznenie vlastnej dolezitosti - aj tu plati ze vyssia berie a cervena je viac ako oranzova
pekny den praje
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Štv, 18.01.2007, 3:26 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
hehe... keď sme už pri majákoch...
našiel som a stiahol som z netu taký textík, čo je vlastne návrh vyhlášky v ktorej sa okrem iného komentujú majáky. Červené sú samozrejme mimo obliga (ale policajti o ne prídu... už sa zistilo že sú protieurópske a že v ÉÚ sú pre vozidlá s prednosťou v jazde určené modré.... a to konkrétne tzv "EuroBlue" ktorá je vraj úúúplne na..... figu, pretož je moc tmavá a cez deň nevýrazná... info z českého netu) O modré je možno v odôvodnenom prípade požiadať odbor dopravy. Ak by aj niekto dal dokopy dostatočný dôvod, dal by som do pozornosti že auto s právom prednosti v jazde má STK len na jeden rok, má vyšiu zákonnú poistku a použitie modrého majáku sa musí dokumetovať v knihe jázd aj zo zdôvodnením. Takže fakt niet o čo stáť.
Oranžový maják má byť zapísaný v techničáku kam ho na kolkovanú a zdôvodnenú žiadosť zapíše obvodný úrad dopravy. Ten k tomu bude chcieť papiere od majáku a protokol z mimoriadnej STK že je maják namontovaný správne.
To sa však týka majáku prišroubovaného napevno.
V tom na začiatku uvedenom návrhu vyhlášky sa píše že maják na magnet alebo prísavku ktorý nemá vlastný vypínač sa do dokladov auta nezapisuje.
Momentálna znalosť je taká, že nikto nemá šajnu čo s tým a OÚ dopravy úplne najmenej.
Ale čoskoro zmúdrieme, pretože lodník Milan si vzal do hlavy že bude mať oranžový maják úplne legálne a nemilosrdne prenasleduje zodpovedné úrady čím ich uvádza v chaos. Som velmi zvdavý čo vybaví....
|
Štv, 18.01.2007, 23:04 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Martin 4 píše: pretože lodník Milan si vzal do hlavy že bude mať oranžový maják úplne legálne a nemilosrdne prenasleduje zodpovedné úrady čím ich uvádza v chaos. Som velmi zvdavý čo vybaví....
...no, Tý musia mať z neho radosť. Ale možno, aby sa ho už konečne zbavili, tak mu to nakoniec povolia.
Stále však neviem odpoveď na otázku "načo chcete máť na káre akékoľvek majáky?" Kopu svetiel na všetky strany celkom chápem, niektoré často, iné aspoň občas sa môžu zísť, ale maják??? Červený alebo zelený? Pripadá mi to trochu ako zdvihnutie si ega a zdôrazňovanie vlastnej dôležitosti!:smt041 Argumenty, ktoré tu odzneli sú v rovine teórie asi ako cesta do stredu zeme. Ja jazdím dvadsať rokov a nezažil som situáciu, kedy by som potreboval maják. Tak mi to prosím niekto vysvetlite. Ďakujem
|
Štv, 18.01.2007, 23:49 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
michi píše: Martin 4 píše: pretože lodník Milan si vzal do hlavy že bude mať oranžový maják úplne legálne a nemilosrdne prenasleduje zodpovedné úrady čím ich uvádza v chaos. Som velmi zvdavý čo vybaví.... ...no, Tý musia mať z neho radosť. Ale možno, aby sa ho už konečne zbavili, tak mu to nakoniec povolia.
Stále však neviem odpoveď na otázku "načo chcete máť na káre akékoľvek majáky?" Kopu svetiel na všetky strany celkom chápem, niektoré často, iné aspoň občas sa môžu zísť, ale maják??? Červený alebo zelený? Pripadá mi to trochu ako zdvihnutie si ega a zdôrazňovanie vlastnej dôležitosti!:smt041 Argumenty, ktoré tu odzneli sú v rovine teórie asi ako cesta do stredu zeme. Ja jazdím dvadsať rokov a nezažil som situáciu, kedy by som potreboval maják. Tak mi to prosím niekto vysvetlite. Ďakujem
Michi, pekne si to napísal, aj s tou osobnou dôležitosťou môžeš mať pravdu, napriek tomu si myslím, že sú aj pregmatické dôvody...
- ja som si kúpil majáčiky (žltý a modrý) preto, prečo som si zadovážil aj kopu iných vecí, čo vozím vo výbave, pričom mi to zákon neukladá; už som písal aj o tom, že celý rok svietim, taktiež vesty mám pre celú rodinu a kúpil som ich hneď, ako ich začali predávať...
- a píšem to preto, lebo to súvisí - pri zastatí na úzkej krajnici večer za hustej premávky ide človeku o život, zastať musíš kôli svojej poruche, nevolnosti a pod., ale aj pri snahe niekomu pomôcť; zapnúť pritom maják na upozornenie problému na diaľku je celkom v súlade s mojim pudom sebazáchovy... (to isté pri odťahu niekoho)
- a modrý maják? pri tejto farbe už ide moc do tuhého, preto som ju pripravený použiť v mimoriadnej situácii - pri bezprostrednom ohrození života (dúfam, že nezažijem), alebo pri naháňaní grázla v súčinnosti s políciou, čo som už zažil a bohužiaľ moja vtedajšia rýchla jazda nebola "krytá" zjavným signálom na právo prednostnej jazdy...v mojom vtedajšom prípade v krajnej núdzi...čím som asi ohrozoval aj seba aj tých, od ktorých som potreboval ohladuplnosť, lebo som ich nato neupozornil - nebolo čím (ale dobre to dopadlo)
- každému kamaratskému offroaďákovi hrozí, že bude niekomu pomáhať
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Pia, 19.01.2007, 0:15 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3263 Bydlisko: Nitra
|
Michi,nejedna sa o zeleny ani cerveny ale o oranzovy.Ten je vystrazny a uz vobec ho nechcem mat na streche za jazdy pokial nebudem prevazat jachtu za autom ako predminuly rok v Blave.Nebola moja len som sa tam objavil s Patrolom a posralo sa im auto.Alebo ked budem robit defekt na ceste,vycapim ho na strechu a pustim.Urcite ho bude vidiet zdalsa ako trojuholnik ktorych mi uz par aut rozmlatilo.A zivim sa sukromne aj ako automechanik a poviem ti ze mi mraz beha po chrbte ked som sa niekde valal pod rozsypanym autom.Nechcem si raz spitovat svedomie v nemocnici ze ak by som mal majak za 1 560 sk mohli ma vidiet a nenaburat domna.A aby som nezabudol dva krat som cudzie auto tahal z jarku tak ze som bol krizom cez cestu.Vtedy smerovky nieje vidiet.Mas to ako z pevnostnym naraznikom raz ti moze zachranit zivot,ale s nim tiez neburas do kazdeho stromu len preto aby si ta niekto vsimol.Na to aby som behal po dedine z majakom som uz vyrastol a myslim ze vecsina z nas.Az ked ti ide o zivot zistis ,aky je cenny a neda sa kupit ako majak.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 19.01.2007, 0:27 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|