Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 05.06.2024, 21:46
Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 čo mi zamŕza ? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
"Apply brake" není k použití ruční brzdy ale že systém má interlock a to znamená že při pohybu páky voliče máš sešlápnout pedál brzdy,jinak se páka nepohne. :-D

A není to o tom jestli jsou někde idioti ale o fyzikálních zákonech,kdy prostě pakny přimrznou. Mě tohle učili jak ve škole,tak i v autoškole.


Andrej.Ikdyž budeš stát v kopci a dáš i ručku,tak auto svojí vahou stejně sjede na doraz na tu blokaci v převodovce.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pia, 26.01.2007, 19:03
Profil WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley..tak to ma nenapadlo.... :oops: .... ak jeep "zjede tak ci tak az na doraz automatu."...znamena to ze manual zjede az dolu z kopce???-----"pakny"..nie je to o bubnovych brzdach??

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Pia, 26.01.2007, 19:14
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
...a tretí krát zírali na účet v servise za výmenu rozsypaných nábojov. :smt123

hehehe, aj tak sa dá...preto treba používať ručnú výnimočne, lebo aj kladivo sa potom používa výnimočne...
- na fabči sa zo zalepenými brzdami nevedeli pohnúť, tak som im ukázal, že aj to ide - akurát, že za zavíjajúcou fabčou ostali dva škaredé čierne pruhy a brzdy boli zalepené až do použitia presvedčováka :smt043

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pia, 26.01.2007, 23:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mam manualnu prevodovku a dialkovy start, takze rucka je nevyhnutnost.
Dobre je pred zimou rozobrat lanko rucnej brzdy a natlacit ho grafitom, to odpudzuje vodu a nezamrzne. Samotne brzdy(ci uz bubny alebo kotuce) je dobre pred odstavenim auta popribrzdovat aby sa zahriali a odparila z nich voda.
Inak primrza mi to na Nive tiez, najma dnes ked som trochu brodil asi 30cm vodu a potom zastal. Pokial sa neodtrhne oblozenie, tak je to v pohode ;-)

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Pia, 26.01.2007, 23:27
Profil ICQ WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo píše:
... Dobre je pred zimou rozobrat lanko rucnej brzdy a natlacit ho grafitom, to odpudzuje vodu a nezamrzne. Samotne brzdy(ci uz bubny alebo kotuce) je dobre pred odstavenim auta popribrzdovat aby sa zahriali a odparila z nich voda.
Inak primrza mi to na Nive tiez, najma dnes ked som trochu brodil asi 30cm vodu a potom zastal. Pokial sa neodtrhne oblozenie, tak je to v pohode ;-)


akurat som to mal na jazyku, suche brzdy nezamrzaju, treba prejst kratky usek s mierne pribrzdenymi brzdami a vysusit, dtto po brodeni ci umyvarke.

hm no neviem ako vas, ale mna ucili (v autoskole i v nespocetnych priruckach atakdalej, a v neposlednom rade aj v praxi) rucnu POUZIVAT. Oficialne je to parkovacia brzda, co docela napoveda o ucele k akemu bola stvorena, a nechat auto v kopci (i miernom) len na kvalte sa mi zda ponekud divne. Na vlastne oko som videl ako docela zanovne Aro na rychlosti doskackalo az po dalsie auto a oprelo sa o naraznik, nastastie sa nic vlastne nestalo. U naftaku duplom, v nemenovanom byvalom narodnom podniku ridic odstavil Tatru 148 so sipovym pluhom, zastrcil kvalt, zamkol budku a s pocitom dobre odhrnutej cesty odisiel domov. Kratko po tom sa na dvore otacal trambus, nedopatrenim drgol do tatry, skoda samozrejme ziadna, lenze... stostyricatosmicka poskocila.. :? a naskocila.. :-D a na malej jednotke na volnobeh dosla az po sidlo administrativy, kam priamo pod okna direktorovi dotlacila cestou stretnuvsi zigulak. Takze ja by som to s tym kvaltom neprehanal.

A za cele moje jazdenie som pakne neutrhol ani jedny.. aj ked mozno som mal stastie, v kazdom pripade som o tento zazitok (aspon zatial) ochudobneny.

A pre koumakov doporucujem brzdove bubny zvnutra dokladne vymazat vazelinou, idealne A00, to je ta zelena natahujuca sa, odolava vode a odpudzuje ju - a kde nic neni nic nezamrzne - a mate vystarane :-D

pekny den praje mierne zlomyselny

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 27.01.2007, 1:39
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hehe, pekné príbehy...
...všeobecne sa snažím konať predvídavo a v potenciálne nebezpečných situáciách sa istím dokonca väčšinou viacnásobne; keď sa inak nedá, použijem aj ručnú, ale vždy krátkodobo...

- v strmom okrem redukcie a zaradenej jednotky ešte zatočím kolesá do strany, najradšej oprem o obrubník alebo z časti vyleziem na šuter, aby sa nedal vykopnúť a dám aj ručnú (inak vozievam aj vlastné kliny, aj keď tie používam len výnimočne - pri výmene pneu, kde auto fixujem proti pohybu zaklinovaním dvoch kolies z oboch strán, ale keby som nemal iné riešenie, použil by som ich aj pri parkovaní;)
- ak by som mal v strmom parkovať dlhodobo alebo pravidelne, radšej to budem otáčať bokom...
- na čo je ručná niektorí koumáci ovládajú tak dobre, že istia len ručnou a že sa to dá aj kvaltom, ani nechyrujú...a bohuižiaľ ručná nie je zďaleka tak bezpečná, ako si väčšina šoférov myslí...
- neschvaľujem, keď má niekto dlhodobo v háji ručnú a kašle nato; no ešte nebezpečnejšie je príliš ručnej veriť, resp. sa na ňu spoliehať
- každý nech robí ako vie, hlavne aby to bolo naozaj bezpečne a spoľahlivo

- jaj a ešte automat - s tým chodím len do terénu a skúšal som ako to brzdí v parkovacej polohe bez ručnej v riadne strmom kopčisku a držalo to neskutočne; samozrejme neviem, ako spoľahlivé to je, nakoľko som ešte nevidel v rozobratom stave ani na nákrese, na akom princípe a ako spoľahlivo to funguje...ale zdá sa to veľmi spoľahlivé (a preto aj tak ešte nejak istím :lol: )

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Sob, 27.01.2007, 2:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Do posledního písmene jako Jano JP. 8)

Je hezkej tip,vyhřát brzdy aby před zastavením byly suchý ale je to trochu zbytečný.Když zastavíš a necháš stát auto přes noc,tak stejně chytnou vlhkost mezi paknama a bubnama/kotoučema. Nemluvě o tom,že po zastavení teplej vzduch s brzd ale i s celýho auta rozehřeje sních kzerej je třeba v podbězích a ten tam nateče nebo aspoň udělá vlhký prostředí kolem. Brzdy nikdy nezamrznou v lankách ale přilepěj se pakny k brzdný ploše.

Mě je to taky jedno,ať si každej dělá jak uzná za vhodný ale za svojí praxi jsem už utržený obložení z důvodu přimrznutí,viděl. Učili mě to ve škole,a i v autoškole.

Ten blokovací palec u automatu,Jano, ani nechtěj vidět jak je titěrnej! :D . Viděl jsem ho u opřevodovky s XJ (AW-4) ,mám jí tady na dílně. je to dlouhý asi jako ukazováček,nějaká tvrdá slitina kovu asi 1cm silná.To zapadá přes pružinku do takovýho věnce,ozubenýho. Ale funguje a je pevnej!

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Sob, 27.01.2007, 10:11
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
-díky Harley, aspoň mám predstavu :wink:

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Sob, 27.01.2007, 12:20
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 21:46
Príspevky: 339
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
aby som sa vrátil k tomu zaŕzaniu - keď som prestal zaťahovať ručnú - prestalo to ... hurá

_________________
všetko je raz "poprvé"
skype: doraskype2918
ex: Suzuki Samurai
ex: Jeep Grand Cherokee 2.5TD
ex: Jeep Grand Cherokee 5.2
ex: Mitsubishi Pajero Pini 2.0 GDI


Sob, 27.01.2007, 19:08
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: