Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 26.06.2024, 3:49
Dnes je streda 26. júna 2024, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 22 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Prirobenie kardanu na 3 nápravu. 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vlečka na kardan (akože za účelom pohonu kolies vlečky) je popísaná v poľnohospodárskej praxi a náves na kardan mali ruské ZILy - nabíjacie prepravníky veľkých protilietadlových rakiet.

Čo sa týka tretej nápravy - tak môj sen je doložiť (napr. na krátky Patrol) tretiu nápravu, ale nehnať ju kardanom od motora. Mala by svoj vlastný trakčný elektromotor a sadu trakčných bateriek.

Pri brzdení by bola prednostne energia rekuperovaná z poslednej nápravy do bateriek a pri akcelerácii by zase elektronáprava pomáhala.

Na motore by bol silnejší alternátor. alebo aj dva, ktoré by pri menšom zaťažení motora tiež trocha dobíjali trakčné baterky.

Samozrejme, že v teréne by sa elektronáprava riadne zapájala do trakcie.

výsledkom by malo zlepšenie priechodivost a zníženie spotreby z dôvodu narovnania krivky spotreby výkonu

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 17.01.2010, 16:37
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 21.01.2008, 0:17
Príspevky: 175
Bydlisko: Trenčianske Teplice
Odpoveď s citáciou
http://www.patrol4x4.com/forum/showthread.php?t=112

_________________
viacero offroad, ale momentálne vascina nepojazdná... ale to se poddá...


Ned, 17.01.2010, 18:03
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dobrý nápad. Takýto pohon by pomohol aj kamionom v zime. Ako doplnkový pohon prednej nápravy ťahača a náprav na návese.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Ned, 17.01.2010, 18:13
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo - neskoro :?

MAN už robí do náklaďákov taký pohon predku. Spočítali si, že predok je aj tak používaný krátkodobo a pri pomalej jazde. Tak zrušili prídavnú skriňu, kardan dopredu aj predný dif a pribastlili do nábojov predných kolies hydromotory. Fungujú len do 40 kmh, ale v teréne sa rýchlejšie nejazdí. Celý vehement je jednoduchší a ľahši.

Ten elektromotorický vynález by do istej miery napodobnil hybridy. Na krátke jazdy po meste by ani nemuselo byť nevyhnutné štartovať naftu.

Mechanickú časť by som si vedel predstaviť, ale musel by som pribrať do partie niekoho elektrikárskeho. Čo by zvládol pulznú reguáciu a tak podobne.

Ešte ma dodatočne napadlo, že tá posledná náprava by mala byť predná a riadená elektromechanicky. Nedralo by to gumy a nebolo by treba kua zložité súpáčie na prenos pohybu riadenia dozadu.

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 17.01.2010, 18:50
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14
Príspevky: 1250
Bydlisko: Lednické Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať .
No nebolo by to zlé len kto by to robil. Obrázok

_________________
Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .


Ned, 17.01.2010, 19:53
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pjekné ... :P ... tak by som si to asi...

oné ... Surovec ...

ešte me tak napadlo.

Ja som skriňu reťazovej transmisie namaloval presne na stojato, čím vyšlo ložisko unášača zadného kardanu na vrch obalu difu a celé je to kór moc vysoké.

Ale oni tie reťazové kolá nemusia byť direkt nad sebou. Kludne môžu byť šikmo, ložisko bude na nohavici nápravy vedľa difu a celé to bude nižšie.

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 17.01.2010, 22:07
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, nie je to až taký problém, len kto by to zaplatil.... :-D

Narvať ešte jednu nápravu je lahké. Len by som ju dával dozadu a najlepšie by bolo, aby bola riaditelná.

A urobiť vývod na kardan nie je nemožné. Filipe to zvládol na jednotku. Akurát mu to poháňa mech. navijak.

viewtopic.php?t=6098&start=0

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Ned, 17.01.2010, 22:16
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 22 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron