Dnes je sobota 19. júla 2025, meniny má Dušana a zajtra Ilj, Eliáš
Olej pre 2-takty ako prísada do paliva?
Autor |
Správa |
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Tak po jednej skusenosti v jari si uz tiez nedovolim ist vonku s autom s polovicnou nadrzou este aj 20l bandasku nafty mam v kufri.....inak velmi zaujimava tema a zaujimave postrehy.....
_________________ Toyota Land Cruiser LJ70
|
Pon, 30.09.2013, 18:47 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Ked som mal diezel tak som 1l stylackeho oleja daval na 90litrov nafty a robil som to iba v zime v lete som raz za cas na lepsie mazanie cerpadla dal ale aj tak mi cerpadlo odislo ale to som pripisoval veku auta a poctu km najazdenych za rok a teraz mam benziny-auta tak zatial nou problem.A co sa tyka tankovania tak akonahle mi v hociktorom aute klesne rucicka paliva na polovicu tak idem dotankovat.Nevyhoda,ze vela najazdim tak som aj casto-kazdy druhy den na benzinke ale zase keby sa nieco prihodilo tak vzdy mam velku rezervu dojazdu hoci pri mojej spotrebe to nie je ziadna ,,slava,, 
|
Pon, 30.09.2013, 20:27 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ten olej pridávam aj do benzínu, aj do nafty. Pomer rovnaký, zhruba 1:200. Dôvod je u oboch motorov rovnaký, dekarbonizácia a mazanie. Ostatné je popísané celkom dobre napr. na webe Pajero Owners Club of South Africa.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 01.10.2013, 0:27 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2167 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
A aký je váš názor, prípadne skúsenosť z olejom do paliva a LPG? Mám síce s primazávaním, ale aspoň pri štarte, keď ide na benzín, by motor trochu viac primazalo.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Uto, 01.10.2013, 7:53 |
|
 |
gargamel
Učeň
Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23 Príspevky: 63 Bydlisko: ZM a BN
|
mohol by som do nadrze ( benzin ) cvrknut olej Stihl HP co ide do motorovej pily? Ten fialovy je na mineralnej baze, len som sa nikde nedocital aky ma podiel popolu.
Vdaka
|
Ned, 06.10.2013, 21:07 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Popola mat dako nebude,kedze je urceny pre 2takty,tak ho tam smelo nalej.Hlavne tam nenalej olej urceny pre 4takty.
|
Pon, 07.10.2013, 21:48 |
|
 |
gargamel
Učeň
Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23 Príspevky: 63 Bydlisko: ZM a BN
|
aku skodu by narobil ten pre 4takty?
|
Uto, 08.10.2013, 19:56 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Asi by ti z tych prisad a zinkovych zlucenin robilo mostiky na svieckach a usady na ventiloch.V naftakoch by na tryskach tiez robilo usady a tie by vychylovali luc paliva,plus motorovy olej pre 4takty ma prisady proti horeniu.2taktovy je urceny na spalenie,tak nemas co riesit  .
|
Uto, 08.10.2013, 20:46 |
|
 |
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|

Cital som povodne prispevky na Pajero Owner's club of SA aj Touareg club(leju to aj do V10), polemizovali tam nad tymito vecami: 1. olej pre 2T ma aj mazaciu funkciu - teoreticky by sa mohol usadzovat, aj ked 1:200 je maly pomer, no pri 100 L nadrzi ho tam je 0.5L. Ak sa aj 10% usadi, tak 0.05L niekde v motore ostane pri jednej nadrzi 2. olej pre 2T je urceny pre benziny, ze vraj 2T diesel motor nie je (to je blbost, lebo taketo motory existuju - nemusie nutne v autach) 3. bol tam aj test v PDF ako sa zvysila mazivost, celkom pekne cisla v prospech 2T, aj ked nie uplne TOP Inak je to zaujimavy napad, mazivost to zvysi, motor sa zrejme precisti, len vykon ostane ako pri biednej nafte, kedze cetany ostanu niekde pri povodnom. bahno píše: Asi by ti z tych prisad a zinkovych zlucenin robilo mostiky na svieckach a usady na ventiloch.V naftakoch by na tryskach tiez robilo usady a tie by vychylovali luc paliva,plus motorovy olej pre 4takty ma prisady proti horeniu.2taktovy je urceny na spalenie,tak nemas co riesit  .
|
Uto, 08.10.2013, 21:22 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Neviem,co tam polemizuju,ale ked nepoznaju naftovy 2takt  .....Ten olej ma LEN mazaciu funkciu a kedze je urceny na spalenie,nema uz ziadnu vedlajsiu neziaducu funkciu,ktoru by mal olej pre 4takty.V naftakoch nahradza siru,ktora v starej nafte dobre mazala ihly,ale nicila olej.Dnesna sracka,hrdo nazyvana nafta,maze biedne a tak ihly dostavaju dobre na prdel.Cetanove cislo to neovplyvnuje,lebo je toho oleja malo.Myslim,ze klasicky 2taktny olej ani nic necisti,ale to je len moja domienka.Cistil akurat repkac,ale to ani nie on,ako voda v tych molekulach oleja obsiahnuta a fungovalo to podobne,ako ked prdne hlava,alebo valec a motor si prisava mikroskopicke castice vody.Tie sa menia na paru a ta cisti spalovaci priestor.
|
Uto, 08.10.2013, 21:35 |
|
 |
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Tiez mi to tak pride, ze ma iba mazaciu funkciu a usadit sa nemoze - teda moze, za predpokladu, ze ho tam dame viac ako treba, ale to zas poznat na dyme  Este tam nestastnici spomenuli, ze 2T snezne skutre su napr. vyrabane s tym, ze po 16000 km idu na GO motora - ale zas tak pracuju pri podstatne vyssich otackach.
|
Uto, 08.10.2013, 21:42 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Nuz,ale zober si,ze nabehat 16kkm na sneznom skutri  ,to je pre motor riadna zaberacka.By som povedal,ze ak to vydrzi tolko km,tak ten motor nema chybu.Inak,neviem posudit usadzovanie oleja v palive.Do pilky som nasiel rozrobenu umelu 4 litrovu bandasku.Bola zahadzana mrdnikom zo 3 roky a stale mala rovnomerne zafarbeny benzin.Nic usadene,len benzin kalny,asi nasal trocha vody.Tak som ho supol do feldy,ta ho zozre 
|
Uto, 08.10.2013, 22:03 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Nesúhlasím celkom s tvrdením, že olej pre 2T má LEN mazaciu funkciu, aj keď určite je to hlavná funkcia. Sú v ňom ale aj silné prísady na dekarbonizáciu a je primárne vyrobený tak, aby sa výborne zmiešaval s benzínom, teda nemá snahu sa usadzovať. To že z neho niečo zostáva v motore považujem za nezmysel, lebo to čo nezhorí odíde vo výfukových plynoch.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 10.10.2013, 9:56 |
|
 |
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|

Tak potom by bolo mozne, ze po case pojde z vyfuku cierna gebuzina - zmes nezhoreneho oleja a sadzi z nafty. To by tiez vyfuku velmi neprospelo, resp. celej sustave. Ak to teda robia dlhodobo, musi ten olej prehoriet cely (co aj pri pomere 1:200 asi spravi) Inak tu je obrazok hlavy z Disco TD5 (190 000 km s 2T olejom): http://www.clubtouareg.com/forums/attac ... 1327349891Pripadne viac info v celom vlakne na: http://www.clubtouareg.com/forums/f93/2 ... 65967.htmla este tu: http://www.4x4community.co.za/forum/sho ... cd&t=68220aby sme mali nejake zhrnutie aj so skusenostami (sorry je to v anglictine, ale snad si s tym vacsina poradi) jenki píše: Nesúhlasím celkom s tvrdením, že olej pre 2T má LEN mazaciu funkciu, aj keď určite je to hlavná funkcia. Sú v ňom ale aj silné prísady na dekarbonizáciu a je primárne vyrobený tak, aby sa výborne zmiešaval s benzínom, teda nemá snahu sa usadzovať. To že z neho niečo zostáva v motore považujem za nezmysel, lebo to čo nezhorí odíde vo výfukových plynoch.
|
Štv, 10.10.2013, 11:30 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Jenki,tie prisady v 2T oleji su len proti jeho karbonizacii a hadam bude mat aj prisadu podporujuce zhorenie,aby mal cas zhoriet s benzinom vo vysokootackovom motore.Keby mal dekarbonizacne prisady,nemuseli by sa u 2 taktov cistit spalovacie priestory a vyfuky. mk96,sracky z vyfuku ti nepojdu,pokial nemas motor po smrti  ,alebo trysky co neprasia,ale leju. .Cisto na ten olej by ti naftovy motor siel daleko lepsie ako na sracky,co sa dnes nazyvaju nafta 
|
Štv, 10.10.2013, 14:21 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|