Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 19.07.2025, 22:27
Dnes je sobota 19. júla 2025, meniny má Dušana a zajtra Ilj, Eliáš




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 127 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Ďalší
 Olej pre 2-takty ako prísada do paliva? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Tak po jednej skusenosti v jari si uz tiez nedovolim ist vonku s autom s polovicnou nadrzou este aj 20l bandasku nafty mam v kufri.....inak velmi zaujimava tema a zaujimave postrehy.....

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Pon, 30.09.2013, 18:47
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2588
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ked som mal diezel tak som 1l stylackeho oleja daval na 90litrov nafty a robil som to iba v zime v lete som raz za cas na lepsie mazanie cerpadla dal ale aj tak mi cerpadlo odislo ale to som pripisoval veku auta a poctu km najazdenych za rok a teraz mam benziny-auta tak zatial nou problem.A co sa tyka tankovania tak akonahle mi v hociktorom aute klesne rucicka paliva na polovicu tak idem dotankovat.Nevyhoda,ze vela najazdim tak som aj casto-kazdy druhy den na benzinke ale zase keby sa nieco prihodilo tak vzdy mam velku rezervu dojazdu hoci pri mojej spotrebe to nie je ziadna ,,slava,, :-D


Pon, 30.09.2013, 20:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Ten olej pridávam aj do benzínu, aj do nafty. Pomer rovnaký, zhruba 1:200.
Dôvod je u oboch motorov rovnaký, dekarbonizácia a mazanie.
Ostatné je popísané celkom dobre napr. na webe Pajero Owners Club of South Africa.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 01.10.2013, 0:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2167
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
A aký je váš názor, prípadne skúsenosť z olejom do paliva a LPG? Mám síce s primazávaním, ale aspoň pri štarte, keď ide na benzín, by motor trochu viac primazalo.

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Uto, 01.10.2013, 7:53
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23
Príspevky: 63
Bydlisko: ZM a BN
Odpoveď s citáciou
mohol by som do nadrze ( benzin ) cvrknut olej Stihl HP co ide do motorovej pily? Ten fialovy je na mineralnej baze, len som sa nikde nedocital aky ma podiel popolu.

Vdaka


Ned, 06.10.2013, 21:07
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Popola mat dako nebude,kedze je urceny pre 2takty,tak ho tam smelo nalej.Hlavne tam nenalej olej urceny pre 4takty.


Pon, 07.10.2013, 21:48
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23
Príspevky: 63
Bydlisko: ZM a BN
Odpoveď s citáciou
aku skodu by narobil ten pre 4takty?


Uto, 08.10.2013, 19:56
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Asi by ti z tych prisad a zinkovych zlucenin robilo mostiky na svieckach a usady na ventiloch.V naftakoch by na tryskach tiez robilo usady a tie by vychylovali luc paliva,plus motorovy olej pre 4takty ma prisady proti horeniu.2taktovy je urceny na spalenie,tak nemas co riesit :D .


Uto, 08.10.2013, 20:46
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Cital som povodne prispevky na Pajero Owner's club of SA aj Touareg club(leju to aj do V10), polemizovali tam nad tymito vecami:
1. olej pre 2T ma aj mazaciu funkciu - teoreticky by sa mohol usadzovat, aj ked 1:200 je maly pomer, no pri 100 L nadrzi ho tam je 0.5L. Ak sa aj 10% usadi, tak 0.05L niekde v motore ostane pri jednej nadrzi
2. olej pre 2T je urceny pre benziny, ze vraj 2T diesel motor nie je (to je blbost, lebo taketo motory existuju - nemusie nutne v autach)
3. bol tam aj test v PDF ako sa zvysila mazivost, celkom pekne cisla v prospech 2T, aj ked nie uplne TOP

Inak je to zaujimavy napad, mazivost to zvysi, motor sa zrejme precisti, len vykon ostane ako pri biednej nafte, kedze cetany ostanu niekde pri povodnom.

bahno píše:
Asi by ti z tych prisad a zinkovych zlucenin robilo mostiky na svieckach a usady na ventiloch.V naftakoch by na tryskach tiez robilo usady a tie by vychylovali luc paliva,plus motorovy olej pre 4takty ma prisady proti horeniu.2taktovy je urceny na spalenie,tak nemas co riesit :D .


Uto, 08.10.2013, 21:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Neviem,co tam polemizuju,ale ked nepoznaju naftovy 2takt :shock: .....Ten olej ma LEN mazaciu funkciu a kedze je urceny na spalenie,nema uz ziadnu vedlajsiu neziaducu funkciu,ktoru by mal olej pre 4takty.V naftakoch nahradza siru,ktora v starej nafte dobre mazala ihly,ale nicila olej.Dnesna sracka,hrdo nazyvana nafta,maze biedne a tak ihly dostavaju dobre na prdel.Cetanove cislo to neovplyvnuje,lebo je toho oleja malo.Myslim,ze klasicky 2taktny olej ani nic necisti,ale to je len moja domienka.Cistil akurat repkac,ale to ani nie on,ako voda v tych molekulach oleja obsiahnuta a fungovalo to podobne,ako ked prdne hlava,alebo valec a motor si prisava mikroskopicke castice vody.Tie sa menia na paru a ta cisti spalovaci priestor.


Uto, 08.10.2013, 21:35
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Tiez mi to tak pride, ze ma iba mazaciu funkciu a usadit sa nemoze - teda moze, za predpokladu, ze ho tam dame viac ako treba, ale to zas poznat na dyme :-D Este tam nestastnici spomenuli, ze 2T snezne skutre su napr. vyrabane s tym, ze po 16000 km idu na GO motora - ale zas tak pracuju pri podstatne vyssich otackach.


Uto, 08.10.2013, 21:42
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Nuz,ale zober si,ze nabehat 16kkm na sneznom skutri 8-) ,to je pre motor riadna zaberacka.By som povedal,ze ak to vydrzi tolko km,tak ten motor nema chybu.Inak,neviem posudit usadzovanie oleja v palive.Do pilky som nasiel rozrobenu umelu 4 litrovu bandasku.Bola zahadzana mrdnikom zo 3 roky a stale mala rovnomerne zafarbeny benzin.Nic usadene,len benzin kalny,asi nasal trocha vody.Tak som ho supol do feldy,ta ho zozre :D


Uto, 08.10.2013, 22:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Nesúhlasím celkom s tvrdením, že olej pre 2T má LEN mazaciu funkciu, aj keď určite je to hlavná funkcia.
Sú v ňom ale aj silné prísady na dekarbonizáciu a je primárne vyrobený tak, aby sa výborne zmiešaval s benzínom, teda nemá snahu sa usadzovať.
To že z neho niečo zostáva v motore považujem za nezmysel, lebo to čo nezhorí odíde vo výfukových plynoch.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Štv, 10.10.2013, 9:56
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Tak potom by bolo mozne, ze po case pojde z vyfuku cierna gebuzina - zmes nezhoreneho oleja a sadzi z nafty. To by tiez vyfuku velmi neprospelo, resp. celej sustave. Ak to teda robia dlhodobo, musi ten olej prehoriet cely (co aj pri pomere 1:200 asi spravi)

Inak tu je obrazok hlavy z Disco TD5 (190 000 km s 2T olejom): http://www.clubtouareg.com/forums/attac ... 1327349891

Pripadne viac info v celom vlakne na: http://www.clubtouareg.com/forums/f93/2 ... 65967.html

a este tu: http://www.4x4community.co.za/forum/sho ... cd&t=68220

aby sme mali nejake zhrnutie aj so skusenostami (sorry je to v anglictine, ale snad si s tym vacsina poradi)

jenki píše:
Nesúhlasím celkom s tvrdením, že olej pre 2T má LEN mazaciu funkciu, aj keď určite je to hlavná funkcia.
Sú v ňom ale aj silné prísady na dekarbonizáciu a je primárne vyrobený tak, aby sa výborne zmiešaval s benzínom, teda nemá snahu sa usadzovať.
To že z neho niečo zostáva v motore považujem za nezmysel, lebo to čo nezhorí odíde vo výfukových plynoch.


Štv, 10.10.2013, 11:30
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Jenki,tie prisady v 2T oleji su len proti jeho karbonizacii a hadam bude mat aj prisadu podporujuce zhorenie,aby mal cas zhoriet s benzinom vo vysokootackovom motore.Keby mal dekarbonizacne prisady,nemuseli by sa u 2 taktov cistit spalovacie priestory a vyfuky.
mk96,sracky z vyfuku ti nepojdu,pokial nemas motor po smrti :wink:,alebo trysky co neprasia,ale leju. .Cisto na ten olej by ti naftovy motor siel daleko lepsie ako na sracky,co sa dnes nazyvaju nafta :wink:


Štv, 10.10.2013, 14:21
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 127 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: