Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 04.06.2024, 17:53
Dnes je utorok 4. júna 2024, meniny má Lenka a zajtra Laura




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 51 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Samurai motor 1,6 8v 
Autor Správa
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
Tak ma napadlo pri pozeraní tuná rozrobených vitár. Neskúšal niekto narvat do samuraia z vitary celý komplet? Motor prevodovka prídavka. Ked už kúpim celú vitaru tak mi je jedno kolko toho použijem...

Je to čisto teoretický dotaz. Nemám šajn aké sú tam rozmerové a prevodové úskalia. Takto od stola podla fotiek vyzerá že medzi tým neni velký rozdiel, ale nemám to ako pomerať.

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Štv, 12.12.2013, 13:24
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
Prevodovka z vitary je o dost vacsia takze rataj s upravou tunela je to somarina podla mna.... upravovat potom kardany a vela ineho ked das samuraiacku prevodovku s vitarackym motorom podla mna budes mat aj lepsi prevod a ovela menej roboty. S tym prevodom si nie som 100%ne isty ale ked ma samurai nizsi vykon mal by mat aj pomalsi prevod aby to ten slaby motor dokazal potiahnut a ked dassilny motor na pomalu prevodovku, tak ten vykon pocitis riadne


Štv, 12.12.2013, 16:07
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.05.2012, 21:21
Príspevky: 11
Bydlisko: Bratislava , Trstená na O.
Odpoveď s citáciou
KIRA píše:
Tak ma napadlo pri pozeraní tuná rozrobených vitár. Neskúšal niekto narvat do samuraia z vitary celý komplet? Motor prevodovka prídavka. Ked už kúpim celú vitaru tak mi je jedno kolko toho použijem...

Je to čisto teoretický dotaz. Nemám šajn aké sú tam rozmerové a prevodové úskalia. Takto od stola podla fotiek vyzerá že medzi tým neni velký rozdiel, ale nemám to ako pomerať.



Kamarátovi sme tam dali iba motor z Vitari , ale bolo tam treba upraviť uchytenie prevodovky zo samca aby zapadla s motorom. tak tiež aj silentbloky motora.
Sací kôš olejového čerpadla, olejová vaňa(kvôli náprave), zotrvačník, výtlační tanier, hlava valcov, ac pumpa, sacie hrdlo s karburátorom(favorit), výfukové zvody toto všetko bolo treba prehodiť zo samurajového motora.

Vačka aj s zdvihákmi, lamela(bolo ju treba zbrúsiť aby sa zmestila), štartér(úzky typ), alternátor, toto všetko tam muselo ist z vitarackého motora.
a aj kapotu bolo treba vyrezať, blok z vitari je vyšší

Obrázok


Štv, 12.12.2013, 19:55
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
to som len tak nahlas špekuloval. tak pojdem klasickou cestou. vitara motor na samurai prevodovku. Akurat že aj z vitarackou elektrikou.

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Pia, 13.12.2013, 8:17
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 27.11.2013, 19:07
Príspevky: 55
Odpoveď s citáciou
No tak že už som to spravil je tam tá 1,6 8v ale nejak mi tam poriadne nepasuje štartér neviete mi poradiť z čoho by bol vhodný lebo keď štartujem tak to dosť chrapoce :/ :(

_________________
Suzuki Samurai 1,6 OffRoad


Ned, 05.01.2014, 21:10
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
a ako to ide? hlavne ma to zaujma na ceste. Na 4 a 5 kvalte.

štartér daj vitarácky až máš.

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Pon, 06.01.2014, 23:48
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 27.11.2013, 19:07
Príspevky: 55
Odpoveď s citáciou
KIRA píše:
a ako to ide? hlavne ma to zaujma na ceste. Na 4 a 5 kvalte.

štartér daj vitarácky až máš.

vieš čo tak sa mi zdá že ten 4 a 5 kvalt je skoro podobný ako na 1,3 ale je to silnejšie ale nie oveľa a 1,2 a 3 je dosť rozdiel som s tým spokojný že to tak ide :)

_________________
Suzuki Samurai 1,6 OffRoad


Uto, 07.01.2014, 13:28
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
Ako to išlo tebe ked si mal ešte 1,3? mne to ide z 1.3 asi takto.

1 a 2 kvalt nemám žiadny problém, v teréne výkonu dost aj v originále tam ma to neštve.

3. kvalt 50-70km/h do pohody rozbeh
4. kvalt 70-80km/h po tých 80km/h kolko tolko normálka
5. kvalt potrebujem tak 1km aby som to vyškrábal z 80 na 90tku

Maximálka po rovine tak 100km/h aj to mám už mozol na pate.

Nič zázračné od tej 1,6 nečakám, len si ma zaskočil tím že na vyšších kvaltoch necítiš nejaky rozdiel. Lebo práve kvoli tomu to chcem robit. A spotrebu máš akú? mne karburatorova 1,3 berie 12litrov pol na pol lahký terén a lokálne cesty z prázdnym autom.

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Uto, 07.01.2014, 15:17
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 27.11.2013, 19:07
Príspevky: 55
Odpoveď s citáciou
KIRA píše:
Ako to išlo tebe ked si mal ešte 1,3? mne to ide z 1.3 asi takto.

1 a 2 kvalt nemám žiadny problém, v teréne výkonu dost aj v originále tam ma to neštve.

3. kvalt 50-70km/h do pohody rozbeh
4. kvalt 70-80km/h po tých 80km/h kolko tolko normálka
5. kvalt potrebujem tak 1km aby som to vyškrábal z 80 na 90tku

Maximálka po rovine tak 100km/h aj to mám už mozol na pate.

Nič zázračné od tej 1,6 nečakám, len si ma zaskočil tím že na vyšších kvaltoch necítiš nejaky rozdiel. Lebo práve kvoli tomu to chcem robit. A spotrebu máš akú? mne karburatorova 1,3 berie 12litrov pol na pol lahký terén a lokálne cesty z prázdnym autom.

ja to mám viac menej do terénu po cestách velmi nechodim ale plánujem dat karbec z favorita

_________________
Suzuki Samurai 1,6 OffRoad


Uto, 07.01.2014, 22:38
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 27.11.2013, 19:07
Príspevky: 55
Odpoveď s citáciou
chalani mám ešte jednu otázku čo by sa stalo keby som dal na vitarácky motor karbec z favorita ?? :)

_________________
Suzuki Samurai 1,6 OffRoad


Uto, 14.01.2014, 23:39
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Robil som tuto upravu, oba motory boli s jednobodovym vstrekovačom.

Zakaznik si takmer všetko dodal, prirubu z USA za par eur so šrobami a navodom. Take velke lego. 8-)

Dam vam foto na motivaciu.

Obrázok 


Str, 15.01.2014, 0:17
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
nádhera. Až mi oko cuká ísť kúpit nejakú vitarku. Musím vydržať do jesene.

Dával si tam aj servo? S tou origo prírubou asi nebol problém zo štartérom. Či? Spojku si nejak upravoval?

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Str, 15.01.2014, 10:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Servo - Ano po pár mesiacoch tam šlo aj servo, hoci servo už robil kolega, viem že to bola pakareň - malo miesta.
Servočerpadlo išlo z Vitarky, Skrinka riadenia myslim z Jeep Cherokee. Potom som tam ešte dorobil tlmič a hotovo.

Štartér si bohužial nepametám ktorý som použil či Vitara či Samurai, ono pasovať pasoval akurat sa v jednom rohu opieral o motor tak som kus z motora aj štartera odfrezoval nechal vôlu cca 1mm a hotvo.

Spojka sa kupovala nova, ale to si nespomeniem či z Vitarki alebo Samika. Bez úprav!
Ešte jedna vec ak si dobre spomínam tak Sanie išlo zo Samika a vstrekovač Vitara. :smt017

Ešte druha vec na olejovej vani sme posunuli vypustny šrob o niekolko cm dopredu.

Ono ten kit bol tak v USA prešpekulovany že sa to dalo pekne vyskladať z komponentov Samurai a Vitara, aj držiaky motora som z toho vyskladal. :smt023


Str, 15.01.2014, 23:50
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
ako tak čítam čo sa tu píše tak z prírubou, prípadne kitom je to popdstatne jednodukšie než klasicky dopasovávat. Asi mi to špekulovanie za tých ušetrených max 50eur nestojí.

Bude dost sranda prekopat komplet elektriku a nádrž, kvoli čerpadlu. (neviete niekto či do samuraia náhodou nepasuje celá?)

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Štv, 16.01.2014, 9:15
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
Tak som kúpil celú vitaru na diely, 1,6 8v.

Chcel som sa spýtať čo doporučujete vymeniť na tom motore kým ho tam osadím. Nakolko je samurai pojazdný z origo motorom tak ma to až tolko nenaháňa.

Motor horšie štartuje (nie je tam výfuk od zvodov) a tlaky boli 7.5 na všetkých valcoch. Chlapík čo mi to predával sa mi priznal že tam lial benzín reznutý z naftou. Z toho ma hlava nebolí, tak či tak budem všetko čistiť a sviečky pôjdu nové.

Na samuraiáckej 1,3 som robil prekrúžkovanie a domácky som zbrusoval sedlá ventilov. + pretesnenie + rozvody.... čiže už viem čo ma tam +- čaká, len som to chcel spraviť trošku na vyššej úrovni.

Takže ak som na niečo zabudol. Rád si nechám poradiť.
-Hlavu si dám už radšej spraviť profíkovi (zbrúsenie sediel ventilov, výmena tesnení driekov ventilov, zrovnanie hlavy, prečistenie kanálov) samozrejme potom dám nové tesnenie pod hlavu na zvody sanie a pod veko ventilov.

-podla toho čo bude vo vnútri vymením buď len krúžky alebo aj výbrus.

A tu moje možnosti relatívne končia. Nemám zázemie na tak presné meranie aby som zmeral čo mám zlé. Má zmysel meniť aj ojničné a hlavné ložiská, merať hádzavosť a volnost kluky atd??

proste by ma zaujmal taký stručný zoznam čo má a čo už nemá zmysel robiť. Nepotrebujem celú GO na klúč za neskutočné peniaze, ale chcem si byť istý že je všetko v dobrom stave, žiadna polovičná robota nachvíľu.

Samozrejme ma zaujmajú ponuky na repas hlavy, prípadný výbrus, zmeranie všetkých tolerancií.

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Pon, 03.02.2014, 15:58
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 51 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: