Dnes je utorok 4. júna 2024, meniny má Lenka a zajtra Laura
Autor |
Správa |
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
Tak ma napadlo pri pozeraní tuná rozrobených vitár. Neskúšal niekto narvat do samuraia z vitary celý komplet? Motor prevodovka prídavka. Ked už kúpim celú vitaru tak mi je jedno kolko toho použijem...
Je to čisto teoretický dotaz. Nemám šajn aké sú tam rozmerové a prevodové úskalia. Takto od stola podla fotiek vyzerá že medzi tým neni velký rozdiel, ale nemám to ako pomerať.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Štv, 12.12.2013, 13:24 |
|
|
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3315
|
Prevodovka z vitary je o dost vacsia takze rataj s upravou tunela je to somarina podla mna.... upravovat potom kardany a vela ineho ked das samuraiacku prevodovku s vitarackym motorom podla mna budes mat aj lepsi prevod a ovela menej roboty. S tym prevodom si nie som 100%ne isty ale ked ma samurai nizsi vykon mal by mat aj pomalsi prevod aby to ten slaby motor dokazal potiahnut a ked dassilny motor na pomalu prevodovku, tak ten vykon pocitis riadne
|
Štv, 12.12.2013, 16:07 |
|
|
roberto82
Učeň
Registrovaný: Str, 09.05.2012, 21:21 Príspevky: 11 Bydlisko: Bratislava , Trstená na O.
|
KIRA píše: Tak ma napadlo pri pozeraní tuná rozrobených vitár. Neskúšal niekto narvat do samuraia z vitary celý komplet? Motor prevodovka prídavka. Ked už kúpim celú vitaru tak mi je jedno kolko toho použijem...
Je to čisto teoretický dotaz. Nemám šajn aké sú tam rozmerové a prevodové úskalia. Takto od stola podla fotiek vyzerá že medzi tým neni velký rozdiel, ale nemám to ako pomerať. Kamarátovi sme tam dali iba motor z Vitari , ale bolo tam treba upraviť uchytenie prevodovky zo samca aby zapadla s motorom. tak tiež aj silentbloky motora. Sací kôš olejového čerpadla, olejová vaňa(kvôli náprave), zotrvačník, výtlační tanier, hlava valcov, ac pumpa, sacie hrdlo s karburátorom(favorit), výfukové zvody toto všetko bolo treba prehodiť zo samurajového motora. Vačka aj s zdvihákmi, lamela(bolo ju treba zbrúsiť aby sa zmestila), štartér(úzky typ), alternátor, toto všetko tam muselo ist z vitarackého motora. a aj kapotu bolo treba vyrezať, blok z vitari je vyšší
|
Štv, 12.12.2013, 19:55 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
to som len tak nahlas špekuloval. tak pojdem klasickou cestou. vitara motor na samurai prevodovku. Akurat že aj z vitarackou elektrikou.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Pia, 13.12.2013, 8:17 |
|
|
samurai303
Učeň
Registrovaný: Str, 27.11.2013, 19:07 Príspevky: 55
|
No tak že už som to spravil je tam tá 1,6 8v ale nejak mi tam poriadne nepasuje štartér neviete mi poradiť z čoho by bol vhodný lebo keď štartujem tak to dosť chrapoce :/
_________________ Suzuki Samurai 1,6 OffRoad
|
Ned, 05.01.2014, 21:10 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
a ako to ide? hlavne ma to zaujma na ceste. Na 4 a 5 kvalte.
štartér daj vitarácky až máš.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Pon, 06.01.2014, 23:48 |
|
|
samurai303
Učeň
Registrovaný: Str, 27.11.2013, 19:07 Príspevky: 55
|
KIRA píše: a ako to ide? hlavne ma to zaujma na ceste. Na 4 a 5 kvalte.
štartér daj vitarácky až máš. vieš čo tak sa mi zdá že ten 4 a 5 kvalt je skoro podobný ako na 1,3 ale je to silnejšie ale nie oveľa a 1,2 a 3 je dosť rozdiel som s tým spokojný že to tak ide
_________________ Suzuki Samurai 1,6 OffRoad
|
Uto, 07.01.2014, 13:28 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
Ako to išlo tebe ked si mal ešte 1,3? mne to ide z 1.3 asi takto.
1 a 2 kvalt nemám žiadny problém, v teréne výkonu dost aj v originále tam ma to neštve.
3. kvalt 50-70km/h do pohody rozbeh 4. kvalt 70-80km/h po tých 80km/h kolko tolko normálka 5. kvalt potrebujem tak 1km aby som to vyškrábal z 80 na 90tku
Maximálka po rovine tak 100km/h aj to mám už mozol na pate.
Nič zázračné od tej 1,6 nečakám, len si ma zaskočil tím že na vyšších kvaltoch necítiš nejaky rozdiel. Lebo práve kvoli tomu to chcem robit. A spotrebu máš akú? mne karburatorova 1,3 berie 12litrov pol na pol lahký terén a lokálne cesty z prázdnym autom.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Uto, 07.01.2014, 15:17 |
|
|
samurai303
Učeň
Registrovaný: Str, 27.11.2013, 19:07 Príspevky: 55
|
KIRA píše: Ako to išlo tebe ked si mal ešte 1,3? mne to ide z 1.3 asi takto.
1 a 2 kvalt nemám žiadny problém, v teréne výkonu dost aj v originále tam ma to neštve.
3. kvalt 50-70km/h do pohody rozbeh 4. kvalt 70-80km/h po tých 80km/h kolko tolko normálka 5. kvalt potrebujem tak 1km aby som to vyškrábal z 80 na 90tku
Maximálka po rovine tak 100km/h aj to mám už mozol na pate.
Nič zázračné od tej 1,6 nečakám, len si ma zaskočil tím že na vyšších kvaltoch necítiš nejaky rozdiel. Lebo práve kvoli tomu to chcem robit. A spotrebu máš akú? mne karburatorova 1,3 berie 12litrov pol na pol lahký terén a lokálne cesty z prázdnym autom. ja to mám viac menej do terénu po cestách velmi nechodim ale plánujem dat karbec z favorita
_________________ Suzuki Samurai 1,6 OffRoad
|
Uto, 07.01.2014, 22:38 |
|
|
samurai303
Učeň
Registrovaný: Str, 27.11.2013, 19:07 Príspevky: 55
|
chalani mám ešte jednu otázku čo by sa stalo keby som dal na vitarácky motor karbec z favorita ??
_________________ Suzuki Samurai 1,6 OffRoad
|
Uto, 14.01.2014, 23:39 |
|
|
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Robil som tuto upravu, oba motory boli s jednobodovym vstrekovačom. Zakaznik si takmer všetko dodal, prirubu z USA za par eur so šrobami a navodom. Take velke lego. Dam vam foto na motivaciu.
|
Str, 15.01.2014, 0:17 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
nádhera. Až mi oko cuká ísť kúpit nejakú vitarku. Musím vydržať do jesene.
Dával si tam aj servo? S tou origo prírubou asi nebol problém zo štartérom. Či? Spojku si nejak upravoval?
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Str, 15.01.2014, 10:53 |
|
|
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Servo - Ano po pár mesiacoch tam šlo aj servo, hoci servo už robil kolega, viem že to bola pakareň - malo miesta. Servočerpadlo išlo z Vitarky, Skrinka riadenia myslim z Jeep Cherokee. Potom som tam ešte dorobil tlmič a hotovo. Štartér si bohužial nepametám ktorý som použil či Vitara či Samurai, ono pasovať pasoval akurat sa v jednom rohu opieral o motor tak som kus z motora aj štartera odfrezoval nechal vôlu cca 1mm a hotvo. Spojka sa kupovala nova, ale to si nespomeniem či z Vitarki alebo Samika. Bez úprav! Ešte jedna vec ak si dobre spomínam tak Sanie išlo zo Samika a vstrekovač Vitara. Ešte druha vec na olejovej vani sme posunuli vypustny šrob o niekolko cm dopredu. Ono ten kit bol tak v USA prešpekulovany že sa to dalo pekne vyskladať z komponentov Samurai a Vitara, aj držiaky motora som z toho vyskladal.
|
Str, 15.01.2014, 23:50 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
ako tak čítam čo sa tu píše tak z prírubou, prípadne kitom je to popdstatne jednodukšie než klasicky dopasovávat. Asi mi to špekulovanie za tých ušetrených max 50eur nestojí.
Bude dost sranda prekopat komplet elektriku a nádrž, kvoli čerpadlu. (neviete niekto či do samuraia náhodou nepasuje celá?)
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Štv, 16.01.2014, 9:15 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
Tak som kúpil celú vitaru na diely, 1,6 8v.
Chcel som sa spýtať čo doporučujete vymeniť na tom motore kým ho tam osadím. Nakolko je samurai pojazdný z origo motorom tak ma to až tolko nenaháňa.
Motor horšie štartuje (nie je tam výfuk od zvodov) a tlaky boli 7.5 na všetkých valcoch. Chlapík čo mi to predával sa mi priznal že tam lial benzín reznutý z naftou. Z toho ma hlava nebolí, tak či tak budem všetko čistiť a sviečky pôjdu nové.
Na samuraiáckej 1,3 som robil prekrúžkovanie a domácky som zbrusoval sedlá ventilov. + pretesnenie + rozvody.... čiže už viem čo ma tam +- čaká, len som to chcel spraviť trošku na vyššej úrovni.
Takže ak som na niečo zabudol. Rád si nechám poradiť. -Hlavu si dám už radšej spraviť profíkovi (zbrúsenie sediel ventilov, výmena tesnení driekov ventilov, zrovnanie hlavy, prečistenie kanálov) samozrejme potom dám nové tesnenie pod hlavu na zvody sanie a pod veko ventilov.
-podla toho čo bude vo vnútri vymením buď len krúžky alebo aj výbrus.
A tu moje možnosti relatívne končia. Nemám zázemie na tak presné meranie aby som zmeral čo mám zlé. Má zmysel meniť aj ojničné a hlavné ložiská, merať hádzavosť a volnost kluky atd??
proste by ma zaujmal taký stručný zoznam čo má a čo už nemá zmysel robiť. Nepotrebujem celú GO na klúč za neskutočné peniaze, ale chcem si byť istý že je všetko v dobrom stave, žiadna polovičná robota nachvíľu.
Samozrejme ma zaujmajú ponuky na repas hlavy, prípadný výbrus, zmeranie všetkých tolerancií.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Pon, 03.02.2014, 15:58 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|