Dnes je streda 26. júna 2024, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava
ako pomoct zmrznutemu dieslu?
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
to nerob.
Štart sprej je vražda.
Je to vlastne éter v spreji a kruto ubližuje motorovi.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 27.01.2010, 22:02 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1037 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
Ako mu to ublizuje ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) nazhavym ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) pretocim ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) streknem ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) pretocim ![:-D](./images/smilies/003.gif) a us cakam ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif) na to ked sa odlepi teplota od dorazu ziadne tocenie do krvava ani spiralu nepouzivam
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Str, 27.01.2010, 22:11 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
sparco - s takymi kablami som skusal a potom asi starter taha viac ako 600 A. kabel by to asi vydrzal ale cez tie svorky tie A nemaju sancu. Musia to byt svorky co maju medennu rovnu kontaktnu plochu, nie zuby a silnu pruzinu
|
Str, 27.01.2010, 22:54 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
...eterový štart sprej spôsobuje silné detonácie adojebe čapy a kluku a možno aj iné.
Inak sa dá použiť na štartovanie aj hociaký iný sprej. Napr. konkor a WD je naj.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. ![Obrázok](http://www.4x4online.sk/pictures/files/6g18gqrg8cub07k5zrhx.gif)
|
Str, 27.01.2010, 23:04 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1037 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
Tak tomu nerozumiem otacky nevystrelia ako ma varovaly a nestriekam viac ako 2s motor nastartujem a otacky su na 850 max ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Str, 27.01.2010, 23:10 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Nejde o otáčky, ale o tvrdú detonáciu.
Zober ložisko a drbni po nom s kladivom. Asi tak nejak to je osožné. ![:-)](./images/smilies/001.gif)
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. ![Obrázok](http://www.4x4online.sk/pictures/files/6g18gqrg8cub07k5zrhx.gif)
|
Str, 27.01.2010, 23:34 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
éter odmastí drieky sacích ventilov. Gumičky sú z toho celé hepy
dtto zmyje chabý olejový film od včera zo stien valcov, takže než je natlakované mazanie, ide sa brutal na sucho.
éter by som do vlastného auta nestriekal ani za zlaté prasa.
radšej dať prečítať noviny. alebo fúknuť teplovzdušnou pištolou do sania.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 28.01.2010, 0:13 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Jejdanenky, tu je debata. Tfujst, éter v krajnej núdzi v škandinávskych krajoch a ďalej za polárnym kruhom. Štartovacie spraye sú už namiešané s kdečím, ale podstatou ako Martin písau je ľahkozápalné médium. Keď máš motor, palivovú sústavu a aj elektrickú v poriadku, tak v našich podmienkach spreye nepotrebuješ.
A medzi nami, motoru to ubližuje
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 28.01.2010, 1:59 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
zaklad u kazdeho diesla je este na jesen vymenit palivovy filter, skontrolovat zhavice ci zhavia spravne a vsetky, mat dobru baterku a starter v poriadku. Samozrejme ze motor este musi mat kompresiu, inak je zbytocne trapit starter aj baterku, lepsie je potom ho drzat v garazi. Tiez sa mi osvedcilo liat castrol aditiv do nafty, ale odvtedy uz hadam robia aj nieco lepsie. Pridanim benzinu do nafty mozete ocakavat mierne klepkanie ako aj nizsi vykon, ale tiez to funguje dobre.
Taktiez dost dolezita vec je tankovat nadrz doplna, aby sa nevytvaralo miesto na orosovanie nadrze a taktiez u starsich aut nech vam netaha sajrajt do filtrov.
Taktiez v katastrofalnych mrazoch som prikryval motor dekou vecer ked som dosiel z prace a pre istotu som nosil v kufri malu propanbutanovu bombu aj s horakom...keby nieco.
|
Štv, 28.01.2010, 4:59 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1049 Bydlisko: Bratislava
|
dobré žhaviče, výkonný AKB, aditívum do nafty. Keď toto všetko bolo vždy som naštartoval.
Ďalším vhodným prípravkom je teplovodné nezávislé kúrenie s predhrevom motora kde som nemal problém v žiadnej zime.
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik
|
Štv, 28.01.2010, 10:15 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Mierne off-top
Videl som niekde na bruchoplazy (hlavne) taku vec:
Povodny vypustaci stupel chladica sa vyhodil a miesto neho sa strcil obdobny, ale isla cez neho spirala. Normalne sa to tvarilo ako varic na vodu.
S oblubou to pouzivaju v skandinavii. Na travniku maju vyvedene stlpiky s 230V, natiahne si predlzovacku do auta, zapoji do spiraly, na stlpiku ma spinacky a rano mu to zopne a nahreje chladic, nez ide s autom prec.
V nasich podmienkach v podstate pouzitelne tiez, ale len tam kde si mozes dovolit tahat predlzovacku (vecsinou rodnine domy).
(no a samozrejme treba zohnat ten novy stupel).
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda ![:-D](./images/smilies/003.gif) . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 28.01.2010, 10:32 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Finder,
na tieto prípady myslia výrobky teplovodné od firiem Webasto, Ebersprecher...
Inak teda v praotcovi všetkých áut - to jest v Avii (aj Zetor) je v hlave špirála na 220V. Mám doma pripravený zvarený adaptér ktorý chcem hodiť do spodnej hadice a je v ňom práve táto špirála.
Teraz je objednané ešte malé elektrické 12V vodné čerpadlo kúrenia auta k zaisteniu cirkulácie pri ohreve a pre dochladenie na cca 3minúty po vypnutí motora
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 28.01.2010, 11:10 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Včera pri -20°C Patrol naštartoval
Pred filtrom mám domontované sklíčko z Avie ako hrubý filter vody a nečistot a samozrejme vidím aká nafta tam je
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 28.01.2010, 11:11 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
To Finder:
túto metódu so špirálou sme používali v Tatrách pred rokmi na Š 120 cca 5-6 rokov (než ju kamarát predal) , fungovalo to... ale tá mala tuším 12,5 litra chladiacej kvapaliny a tá sa stíhala tepelným spádom premiešavať.
Na služobnom G-čku bola tiež takáto úprava, ale presne spočítaná na výkon a objem kvapaliny, s termostatom. To znamená, že pred nejakým "home made" by to chcelo poriadne spočítať, alebo vykukať napr. na tom Mercedese.
Inak, fungovalo to geniálne, a malo to veľmi dobrý vply aj na spotrebu. Ešte si spomínam, že teplota sa na Š 120 udržovala tuším na 35 stupňov Celzia, u Mercedesu teplotu neviem. Šteker je tam hore na motore, kábel 220V pod sedačkou šoféra.
Inak Patrol štartuje aj pri - 18 teraz, a trošku dymí, trošku koktá, ale to súvisí s tými problémami čo som popisoval v inej téme - vplyv vlhkosti.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 28.01.2010, 11:29 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
ale co pytaju za webasto je blaznovstvo. taka 220v spirala v zavite by urcite pomohla (kombinovana s termostatom a cerpadlom)
|
Štv, 28.01.2010, 11:37 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|