Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 26.06.2024, 3:47
Dnes je streda 26. júna 2024, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 intercooler 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19
Príspevky: 431
Bydlisko: Modra
Odpoveď s citáciou
mam motor1,9td bez intercoolera,spekulujem ze by som tam nejaky dorobyl, o kolko by to pomohlo vykon motora zvysit?


Str, 24.02.2010, 22:22
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
terrano 2,7 td 74 kW
terrano 2,7 Tdi 92 kW

cca 25 % +

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Str, 24.02.2010, 23:54
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19
Príspevky: 431
Bydlisko: Modra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze sa oplati do toho ist,a je to nejak umerne,velkost chladica na objem motora?


Štv, 25.02.2010, 0:42
Profil ICQ
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7930
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nuz kazdopadne chladic vzduchu musi byt umerny k objemu valcov,,,, nesmie sa brzdit v nom prietok vzduchu tlaceny turbom do valcov,,,hoci je tam daky maly odpor, ale radsej mat vacsi chladic,, nez ako mat maly alebo mensi chladic vzduchu, prihladiac k objemu valcov, ktory bi neplnil svoj ucel na sto percent.

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 25.02.2010, 9:31
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19
Príspevky: 431
Bydlisko: Modra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dik pani za radu tak asi sa do toho dam :wink:


Štv, 25.02.2010, 22:55
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1801
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ja by som ten narast vykonu radsej overil.Mam na Patrole Intercooler original ale nemam pocit ze by mal vykon o 25% vyssi ako Patrol bez. V TP ma 85kW

_________________
Bývalý offroadak


Štv, 25.02.2010, 23:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pri tom terane moze byt aj kopec inych zalezitosti ktore v konecnom sucte robia tych 25%, ale v kazdom pripade tym coolerom nic nepokazis. Ved preco pri tuningu menia na autach co maju intercoolery seriovo za vacsie? Cim vacsia plocha chladica tym ucinnejsie ochladzuje stlaceny vzduch, tym viac molekul kyslika sa dostane do valca...mozno tam bude este treba polaborovat s mnozstvom paliva ale to uz vyssia matematika :D

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pia, 26.02.2010, 8:54
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nie matematika, ale vyššia diagnostika :-D

na 1,9 TD kľudne napáchaj z koncernu VW, výber dobrý, ale to nastavenie čerpadla a aj jeho regulácie bude chcieť lepšejší servis s aparatúrou :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 26.02.2010, 9:18
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19
Príspevky: 431
Bydlisko: Modra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no lebo mam motor z peugeota 1,9td cerpadlo lucas a ma len 46kw 64konikov co je sakra malo, takze keby som dorobil cooler a dal postelovat cerpadlo prip ine trysky kolko by to spravilo? inak spekulujem o coolery z pajera


Pia, 26.02.2010, 9:49
Profil ICQ
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Motor Peugeot 1.9TD s intercoolerom má v bruchoplaze 66KW (90PS).
Toto dosiahneš, keď tam dáš vstrekovacie čerpadlo a vačku z bruchoplaza. Bez nejakého štelovania.
Ale v samikovi by som sa nesnažil dosiahnuť až túto hodnotu, pretože je v motorovom priestore dosť natlačený a teda aj slabšie chladený, čo sa ešte zhorší, keď ho pokryješ vrstvou blata.

Kúler by som vyberal čo najväčší, so vstupným a výstupným otvorom takého priemeru, ako máš hadicu od turba k hlave.
Kúlery sa robia takmer výhradne z hliníku. Ale POZOR, na mnohých bruchoplazoch sú to len titerné trubky, medzi ktorými je spústa hliníkových lamiel o hrúbke alobalu. Po prvom riadnom zablatení a čistení vapkou by si tie lamely zdeformoval a kúler by takmer prestal chladiť.

Jediné zmysluplné umiestnenie kúlera je pred vodným chladičom.
Niektorí výrobcovia dávajú kúler naležato nad hlavu motora. Toto môže akotak fungovať len na autách, kde vyšší výkon požaduješ pri vyššej rýchlosti a nejaký vzduch tam nahrnieš cez lapač na kapote.

A ešte jedna drobnosť. Keď dáš kúler pred vodný chladič, tak ho vpodstate dosť zakryješ. Na vyrovnaný teplotný režim motora by bolo žiadúce zvýšiť výkon vodného chladiča. Povedzme zväčšením jeho rozmerov, alebo prestavaním z dvojradového na trojradový. A samozrejme výkonnejšiu elektrickú vrtulu.
Turbomotory sú bez výnimky chúlostivé na teplotu. Nepodceňuj to.


Pia, 26.02.2010, 10:39
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
janotoyotak píše:
Na vyrovnaný teplotný režim motora by bolo žiadúce zvýšiť výkon vodného chladiča.

Alebo mu pomoct chladicom oleja ?

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 26.02.2010, 10:56
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chladič oleja je výborná vecička. Určite veľmi pomôže teplotne namáhanému motoru. Ale potrebuje riadenie termostatom. Nemá zmysel chladiť olej v zime, keď má nizku teplotu.

Chcel som tým povedať, že interkúlerom prekrytý vodný chladič horšie odovzdáva teplo prúdiacemu vzduchu.
To môže za istých okolností spôsobiť, že sa do motora bude vracať príliš horúca voda. Stúpne teplota motora a predovšetkým hlavy. Čo zas môže mať za následok prehriatie hlavy (možno až prehnutie vplyvom tepla) zvýšené namáhanie výfukových ventilov, tesnenia pod hlavou. Stúpne teplota v spalovacom priestore a následne aj teplota piestov. Ak majú dobre vyriešené obstrekovanie odspodu olejom tak potrebuješ chladič oleja. ........

Sú to drobnosti. Ale, keď ich podceníš tak môžeš dosť skoro zháňať druhý motor. ;-)


Pia, 26.02.2010, 11:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
Príspevky: 521
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2,8 td pajo ma na intercooleri snimac teploty vzduchu a tym sa riadi ventilator takze nieje podmienka aby bol vpredu moze byt aj zvrchu alebo z boku len treba zabezpecit prisun chladneho vzduchu aby to nakoniec nefungovalo ako ohrievac

_________________
R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS


Pia, 26.02.2010, 13:57
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19
Príspevky: 431
Bydlisko: Modra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
janotoyotak ale z akeho typu peugeota tam dat cerpadlo aby pasovalo,kedze neviem z akeho peugeota je ten moj
motor :roll: a cooler by som tam chcel dat z pajera teda ak mi Roland da nejaku cenofku :D


Pia, 26.02.2010, 16:51
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1208
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
Jediné zmysluplné umiestnenie kúlera je pred vodným chladičom.
Niektorí výrobcovia dávajú kúler naležato nad hlavu motora. Toto môže akotak fungovať len na autách, kde vyšší výkon požaduješ pri vyššej rýchlosti a nejaký vzduch tam nahrnieš cez lapač na kapote.


S tým by som nesúhlasil, po inštalácii intercoolera na môj 2,7TD nad hlavu motora, bol rozdiel výrazne znateľný aj bez otvoru v kapote a teda aj bez náporového chladenia.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pia, 26.02.2010, 22:29
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron