Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 05.06.2024, 8:20
Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 49 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 ktore parametre auta treba sledovat ?? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Chcem touto temo zodpovedat otazku kontroly nad vozidlom . Vysvetlim = jazdim a jazdil som vo viacerych autach a kazde malo ine meraky na palubke. Zaroven existuje ponuka doplnkovych merakov ...Takze ja mam momentalne k dispozicii :
1) TEPLOTA VODY ( nie v °C = iba taka rafika a cervene policko)
a potom kontrolky (to je asi standard) = dobijanie, mazanie , teplota AT
teraz by som rad doplnil nejake dalsie merane hodnoty :
2) napatie v palubnej sieti = VOLTMETER (pre kontrolu stavu altika, baterky atd...)
3) teplota oleja v automatickej prevodovke ( neviem v akom teplotnom rozsahu ta potvora vobec pracuje v terene kde neexistuje naporove chladenie a je mozne , ze po sledovani budem dorabat pridavny chladic ATF)
4) teplota oleja v motore ( to iste co v bode 3...)
Predavaju sa taketo ramiky do DIN slotu :
http://www.highperformanceparts.cz/drza ... budiky.399 a toto by som rad pouzil ( je moznych "n" dalsich variantov s budikmi = vid Radov projekt...)

Co by ste merali vy ??? A preco ???

_________________
OFF the ROAD


Ned, 07.03.2010, 12:26
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ten voltmeter asi nie. Pre sledovanie dobijania je skor dolezity ampermeter. Najlepsie je mat obidva. Mal som to na Nive a dost mi to pomohlo.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 07.03.2010, 12:50
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1208
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Teplota oleja motora, mi pripadá zbitočná, mysím že postačuje teplota vody, skôr by som dal tlak oleja.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 07.03.2010, 13:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hlapaci diky za strucne odpovede.
ADD Ampere )
co to sa popisalo uz tu
viewtopic.php?t=6767&postdays=0&postorder=asc&highlight=ampermeter&start=15
a este aj tu
viewtopic.php?p=107994#107994 (obrazok tunkiho dole)
Obe temy vsak skoncili akosi do stratena = ma to teda niekto dotiahnute do konca ??? Ak ano ako = dajte foto .

ADD tlak verzus teplota )
bolo by vhodne vysvetlovat svoje nazoiry podrobnejsie
takze ja to vidim takto
1) tlak = ukaze pripadnu poruchu tesnosti (roztrhnuta / prasknuta) hadica , rurka , tesnennie ... ( napr na T51M toto bol snad najdolezitejsi parameter, lebo cerpadlo vytlacilo vsetok olej von za cca 40sekund a potom do minuty zadretie = takze ako tankista jedno oko v periskope a jedno na manometri)
2) teplota ukaze stav chladenia ( vysoka teplota = ZLE !!! praskaju hlavy, prepaluju sa piesty, hori AT )

myslim , ze pri poklese tlaku by stupla teplota , takze pri sledovani oleja by som furt zostal pri teplomere

_________________
OFF the ROAD


Ned, 07.03.2010, 14:37
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja som potreboval vediet ci my alternator nabija akumulator. Tak som to mal zapojene tak ako to popisuje Palo-Cherokee (ten prvy link)
Pekne som videl ako rucicka klesa/ stupa v zavislosti od pripajanych/odpajanych spotrebicov. nepotreboval som vediet konkretnu numericku hodnou.
Napr. na Nive som mohol mat naraz zapnute : 2xhmlovky, 4x dialkove, hlavne svetlomety (cize + dalsie 2x dialkove) a radio. Ale nesmel som ist na volnobeh ! Ak ano tak by sa vyrobeny prud rovnal spotrebovanemu.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 07.03.2010, 14:54
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ...
Dalsi parameter navrhol RadoND ...
Teplota vystupnych plynov z motora . Stupajuca teplota je ZLE = vacsinou sa to deje pri "podmotorovani" = jazda na vysokom prev.st. pri nizkych otackach pri vysokej zatazi. Preradenie na nizsi prevodovy stupen znamena rychlejsie vyplachovnie, klesajucu teplotu na turbe atd atd

Nikto nic dalsie ???

_________________
OFF the ROAD


Pon, 08.03.2010, 9:03
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mňa by zaujímali teplota a tlak v zberači sania (za turbínou) a tlak motorového oleja (ale poriadne s číslami a rýchlo reagujúcim tlakomerom) ... prípadne teplota chladenia na vstupe a výstupe chladiča. To by moho byť indikované len ako tepelný spád, tj. vstupná teplota mínus výstupná teplota. a samozrejme ampérmeter ako tu už bolo prebraté.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 08.03.2010, 13:12
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin = tomu teplotnemu spadu na chladici by som rozumel = cistota a ucinnost chladica , funkcnost termostatu atd ...
ale ta teplota a tlak za turbom by chcelo dovysvetlit , ja sa domnievam , ze
- teplota = nieco podobne ako som pisol o tej teplote spalin , len este trochen skor
- tlak = ucinnost a teda stav turba ?

_________________
OFF the ROAD


Pon, 08.03.2010, 14:33
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no, z foto mojho auta je zrejme, ze zastavam nazor : merat co sa len da :-D

ja som zvolil pristroje s delenim a hodnotami a tie co potrebuju maju svoje kalibrovane cidlo

pouzil som :
- realny tlak turba
- teplota vody
-teplota oleja (pokladam za dolezity aj neto udaj pri oleji)
-tlak oleja (toto nemusim komentovat)
-voltmeter (naozaj by bol asi lepsi Amp. ale aj na tomto vidiet, co sa deje)
-teplota vyfuk. spalin (toto skor koli laborovaniu s vyfukom, ze co sa bude diat, skor to ma vyznam na benzinakoch a este ho ani nemam, je drahy este som to nerozdychal)

zasadne ma sralo, ze budiky origo su nepresne, bez delenia, celkovo nebudia vo mne dojem istoty, potom dualne zobrazenie nie je na skodu a nakoniec aj pekne svietia :-D

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 08.03.2010, 15:53
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3263
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V podstate sa da merat hocico.Ide uz len o to co povazujes za podstatne.
Priklad na com su na lodi meraky a tlakomery.
Tlak motoroveho oleja na konci kluky,
Tlak motoroveho oleja pred filtrami a za filtrami .Slangovo to volame ADASTY.Z rozdielu tlaku vies,ako su zasrane pretoze tade tecu stovky litrov.
Co sa tyka prevodovky,tlak oleja pred filtrom-za filtrom.
Teplomer oleja pred filtrom-za filtrom.
Kde vsade su teplomery na masine.Teplota vonkajsej vody do chladicov-za chladicmi.Na kazdej hlave vodny teplomer a vedla teplomer na kazdom vyfukovom kolene z kazdej hlavy.Tie su najdolezitejsie.
Teplomer na sacom potrubi do turba a z turba.
Teplomer oleja pred filtrom a za filtrom.
Teplomer kompresoru.
Tlak cerpadla vonkajsej vody do masiny.
Tlak cerpadla vnutornej vody.
Tlak vzduchu z turba v potrubi.
Tlak vzduchu na startovanie v potrubi.
Tlak vzduchu vo flasiach,kazda zvlast.Moze ich byt 8.
Tlak vzduchu kompresoru na masine.
Tlak vzduchu na elektrickom kompresori.
To je len zaklad.Nie su tu generatory aj 3,separatory oleja,odstredivky aj 6,kompresory aj 4,poziarne cerpadlo,evaporator na pitnu vodu,lubrikatory na mazanie hriadeli,cerpadla na hydrauliku a kopu dalsich somarin ktore tu robotu komplikuju.
Preto som rad,ked v aute je iba to najnutnejsie.Cim je toho menej,je mensia pravdepodobnost poruchy.Vyber si, co vsetko sa da merat.
A samozrejme elektrika.Na niektorich lodiach je to ako v elektrarni.Som rad ze na tejto mam merakov len 12.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pon, 08.03.2010, 22:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fantazia ... merat sa da vsetko = potom este jednoho co bude merania vyhodnocovat , pripadne datalogger pre zaznam - toto uz je na palube auta extrem .
Podme na to inak :-)
Mam k dispozicii sachtu na tri budiky, takze :
1) urcite jednu elektricku velicinu a zatial sa mi ako jednoduchsie javi merat NAPATIE palubnej siete ( ked sa doriesi meranie prudu nie je problem to prehodnotit a prehodit meracik)
2) teplota oleja automatickej prevodovky (meranie tlaku je tuto bezpredmetne)
3) a toto je momentalne pozicia , kora je otazna
a) teplota motoroveho oleja ??
b) tlak motoroveho oleja ???
c) teplota vyfukovych plynov ??? ( uff toto je fakt drahe !!! )
d) tlaky na turbe ??

_________________
OFF the ROAD


Uto, 09.03.2010, 8:58
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Z bodu 3. by som urcite meral tlak motoroveho oleja.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 09.03.2010, 9:08
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... ja len uvediem, ze auta, ktore maju riadiace jednotky neukazuju realne hodnoty. Realne hodnoty ma riadiaca jednotka a uzivatelovi zobrazi co potrebuje zobrazit.

... uvediem priklad napr Defender TD5 realna teplota chladiacej kvapaliny v rozsahu od 80-115 st a rucicka na pristrojovke sa ani nepohne ( nie je to vadou pristroja )

... u aut s riadiacou jednotkou je vyhoda, ze skoro vsetky potrebne veliciny mera riadiaca jednootka. Potom staci taka mala sikovna krabicka a ta zobrazi uzivatelovi merane veliciny pripadne pocas jazdy uvedene veliciny zaznamenava a v notbooku si ich vsetky mozem pozriet.

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 09.03.2010, 10:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
-teplota vyfuk. spalin (toto skor koli laborovaniu s vyfukom, ze co sa bude diat, skor to ma vyznam na benzinakoch a este ho ani nemam, je drahy este som to nerozdychal)


... dolezity parameter aj u diesla ak sa hrajes s vykonom motora - teplota pri zvyseni vykonu krasne stupa

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 09.03.2010, 10:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vieme o niekom , kto vie pocarovat takyto prevodnicek ? pripadne niekto co by robil celu sadicku aj so zobrazenim v realnom case

_________________
OFF the ROAD


Uto, 09.03.2010, 10:26
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 49 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: