Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Olej pre 2-takty ako prísada do paliva?
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Tak som sa dostal k zaujímavej téme... kamaráti v Juhoafrickej republike a v Austrálii pomerne bežne používajú olej do 2-taktných motorov (minerálny, s nízkym obsahom popola) ako prísadu do motorového paliva.
Šokujúce pre mňa bolo toto:
- používajú (2 stroke oil) aj do benzínu aj do nafty
- pomer zostáva rovnaký 1:200 až 1:250 pre benzín aj pre diesel
- mnohí to používajú dlhodobo (až každú 5. nádrž vždy s olejom)
- používajú to aj na moderných motoroch s katalyzátormi
Dôvodom/výsledkom tejto prísady je publikovaná:
- nízka karbonizácia motora, resp. odstránenie karbónu z motora
- vyčistenie palivovej sústavy, vstrekovačov
- tichší chod motora
- dokonca aj zníženie spotreby
Natoľko ma to zaujalo, že by som rád vedel vaše názory (či aj skúsenosti?) okolo takéhoto "vylepšenia" paliva.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 01.12.2010, 12:55 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
Otec spomínal že kedysi pred 35 rokmi keď zabehával škodu 100 tak dával do benzínu M2T. Ale či to má opodstatnenie v dnešnej dobe neviem. Myslím že benzíny sú už obohatené o rôzne aditíva, tak či to neni zbytočné mrhanie prostriedkami? Tiež ma zaujímajú názory fundovanejších kolegov.
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 01.12.2010, 13:08 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7923 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
romo11 píše: Otec spomínal že kedysi pred 35 rokmi keď zabehával škodu 100 tak dával do benzínu M2T. Ale či to má opodstatnenie v dnešnej dobe neviem. Myslím že benzíny sú už obohatené o rôzne aditíva, tak či to neni zbytočné mrhanie prostriedkami? Tiež ma zaujímajú názory fundovanejších kolegov.
nuz v sucasnej dobe su uz aj motory tak stavanéé, že maju katalizátor, a to M2T by tomu dalo zafajcit,, lambda sonda by sa razdva udusila a katalizator by siel do vacnych lovíšt, teda doprdele,, to je jedna vec a druha vec ze motory uz nemaju klasiku karburator, ale vstreky -elektricke..ktore su zároven mazane benzinom, teda palivom bezolovnatym,.. ked uz tak pridat olej do palivaaaa, tak maximalne v lete do nafty,, tam sa to ujde ,,, najme u dieselovych motoroch, ktore maju rotacne vstrekovacie cerpadlo,, ktore maju iba jeden element, a su mazana naftou...tam to velku skodu nenaroby, takmer ziadnu,,,bo tie motory su spravidla bez Kat alebo s Nkat.
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 01.12.2010, 17:46 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
No, efendi, ja som zrovna M2T nemal na mysli.
Doporučenie je nasledovné:
Use any well known brand mineral 2-stroke oil . "Low Ash" is what you look for.
A vyložene sa bavíme aj o motoroch 3,8V6 ročník 2006 a vyššie, s katalyzátormi (ale majitelia udávajú aj iné motory VW, Audi, Chevy...)
Ja samozrejme tvoj názor nevyvraciam, len doplňujem info, že o tomto (katalyzátor, moderné motory,...) tam samozrejme vedia a napriek tomu uvádzajú pozitívne skúsenosti. Primárny dôvod je dekabonizácia systému, ostatne sú ale tiež dosť vysoko hodnotené.
Nebol počas diskusie ani jediný prípad, že by to poškodilo katalyzátor alebo motor.
Preto som túto tému vlastne otvoril, či niekto k tomu vie niečo z praxe ...
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 03.12.2010, 0:36 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
ak sa bavíme o dieselových motoroch, tak mám osobne vyskúšané a overené konkrétne aj teraz na mojom bezrámovom SUV na posledných 2 (či 3?) nádržiach. Zmiešavací pomer cca 1:250 (na 50litrov nafty 2 deci oleja).
Základ je použiť obyčajný minerálny 2T olej s nízkym obsahom popola.
Skrátka nejaký čo splňuje aspoň JASO FC. Plná synta pre mtx 2takty je úplne zbytočná.EKO oleje pre motorpíly vôbec nie.
Subjektívny vodojem z toho je taký, že pri studenom štarte ide motor tak nejak "kľudnejšie" hneď od začiatku, je tichší (pravdaže v rámci dieselového klepotu ). K spotrebe sa nevyjadrujem, nezdá sa mi že by nejak zázračne klesla, ale určite nestúpla. Celkový dojem asi taký, ako keby v nádrži bola klasická stará poriadna (alebo ruská) nafta a nie tie eko-bio-repko sračky čo sa teraz predávajú. Ako keby ten 2T olej nejako naprával škody čo na súčasnej nafte napáchala debilná EU legislatíva
Na záver tohto môjho oného - nikoho nepresvedčujem aby to tam lial, ale
podľa mňa to tomu motoru celkom chutí a robí mu to dobre, tak prečo nie?
Nie je to až taká investícia (určite 10x lacnejšie ako kdejaké značkové aditíva), pojebabrať sa nemá čo...tak prečo nie?
|
Pia, 03.12.2010, 17:58 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Úplne ideálna zimná kombinácia pre diesel by bola asi 90% nafty, 9% petroleja PL6, 0,5% 2T oleja, napríklad Stihl a 0,5% velfobínu.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 03.12.2010, 21:32 |
|
|
Senator
Koumák
Registrovaný: Uto, 07.09.2010, 11:42 Príspevky: 178 Bydlisko: Košice-okolie
|
toto uz je alchymia..
viacero aut ktore maju svoje odkrutene a maju zvysenu spotrebu oleja teda dymia z vyfuku...a katalizator "funguje".
co takto stary klasicky madit M2T
http://www.vurup.sk/english/madit/m2tgloba/slovak.html
tie oleje su preriedene petrolejom ako sa udava len tie popoloviny...ako ste pisali vyssie by ma zaujimali...
dalej bod vzplanutia:
nafta: 170 - 210 °C.
m2t: najmenej 80 °C teda o polovicu skor
benzin: 21°
ale zas m2t tuhne pri cca -20°C co je trosku skoro rovnako ako nafta
teda ak sa pridava petrolej na zabranienie vlockovaniu tak bude lepsie pridavat cisty parafin v mensom pomere ako 2T olej ktory je uz petrolejom riedeny....
_________________ Nissan patrol 2,8D (1998) Španiel
Dinli DL-802 (2010)
|
Sob, 04.12.2010, 2:46 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2503 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
To ze olej tuhne,nevadi,cerpadlo ho cez filter pretlaci.Ale vlocky parafinu z nafty ho upchaju.Vylagrovany naftak pojde daleko lepsie na olej,ako na tie sracky co teraz nazyvaju naftou.Kedze je olej hustejsi a mastnejsi,lepsie zatesni opotrebovane plochy v cerpadle a tryskach,vzniknu tam vecsie rozprasovacie tlaky,prietah horenia sa skrati a motor prestane klepat.1 percento oleja v nafte ani nepoznat,v zime do euro 5tiek tahacov sa dava az 20 perc naturalu,kedze v nemecku je zakaz davat do nafty petrolej.Potom je dobre dat aj dakych 10 litrov m2t.aby sa zlepsila mazivost zriedenej nafty.Absolutne ziadny problem pri mrazoch.To pridavanie m2t do benzinu ma urcite dobry vplyv na mazanie cerpadla a strikov v MPi,kat to urcite nezabije,kedze niektore zeru olej skoro ako benzin a kat im funguje.Mozno ma m2t take ucinky ako repkac,ten tiez cisti spalovaci priestor celkom dobre,akurat m2t tak nelepi.
|
Sob, 04.12.2010, 8:44 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7923 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
bahno píše: To pridavanie m2t do benzinu ma urcite dobry vplyv na mazanie cerpadla a strikov v MPi,kat to urcite nezabije,kedze niektore zeru olej skoro ako benzin a kat im funguje.Mozno ma m2t take ucinky ako repkac,ten tiez cisti spalovaci priestor celkom dobre,akurat m2t tak nelepi.
som zvedavyyy? kebys mal benzinové BMW, Audi Q7 - cku,alebo neco podobnéé, ci bys tam dal ten olej do benzínu,,,uz vacsiu kktinu si nevedel napisat?
u dieseloych motoroch olej nevadii, ale u benzinovych so sucasnou technologiou áááno,, len vyskusaj natrtkat olej do BMW alebo obdobneho auta,,, a potom zober na emisnu kontrolu a uvidis vysledok,,u karburatorovych motorov je to jednooo, ale u benzinovych s injektorom NIE!!!!!
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Sob, 04.12.2010, 9:25 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2503 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Mysslis ze ti australani su totalni chuji?Skus byt obsirnejsi a napis co moze poskodit na strikoch olej primiesany do benzinu rad sa necham poucit.Neviem presne co myslis motorom s injektorom,ale viem ze felda 1.6 MPi ktora zerie na 1000km 2 litre olej cez emisie v pohode prejde ak ma v poriadku lambdu.Urcite toho oleja zere minimalne 5krat viac,akoby som mu supol 2deci na nadrz .Taketo odpovede,akoze to je chujovina,to sa nemoze,to nepojde,vecsinou pocuvam od vymienacov suciastok v servisoch,ked sa opytam preco?odpoved nedostanem,kedze sa nesmu bavit so zakaznikom. Takze skus nieco viac o tom
Naposledy upravil bahno dňa Sob, 04.12.2010, 12:06, celkovo upravené 1
|
Sob, 04.12.2010, 11:55 |
|
|
Senator
Koumák
Registrovaný: Uto, 07.09.2010, 11:42 Príspevky: 178 Bydlisko: Košice-okolie
|
efendi: BMW myslim 316 alebo 318 mali problem ked si donich natankoval nas benzin.nevydrzali tu kvalitu.
nase rafinerky niesu take kvalitne ako napr v rakusku...je to citelny rozdiel
_________________ Nissan patrol 2,8D (1998) Španiel
Dinli DL-802 (2010)
|
Sob, 04.12.2010, 11:59 |
|
|
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 746 Bydlisko: Sliač
|
jasan21 píše: nase rafinerky niesu take kvalitne ako napr v rakusku...je to citelny rozdiel
To by som netvrdil - skús si niekde nájsť prieskum, čo sa robil po čerpacích staniciach. Aké super výsledky vďaka nenažratým pumpárom sa preukázali - koľko vody, alebo čo ja viem čoho natrepali do nádrží. Takže potom to má problém stráviť aj iný motor nielen BMW .
_________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave
|
Sob, 04.12.2010, 18:41 |
|
|
Senator
Koumák
Registrovaný: Uto, 07.09.2010, 11:42 Príspevky: 178 Bydlisko: Košice-okolie
|
ja pisem len z vlastnej skusenosti motor bol znatelne tichsi na rakuske palivo ako na nasom palive.
na druhej strane tiez ktovie v akom stave su nadrze na benzinkach.
naposledy ked som sa ulakomil na tesco benzine tak mi auto celu nadrz kuckalo.
do stvorkolky som natankoval super 95 a po tyzdni nstatia sa upchala a to bolo na OMW co som povazoval za kvalitnu benzinku.
_________________ Nissan patrol 2,8D (1998) Španiel
Dinli DL-802 (2010)
|
Sob, 04.12.2010, 18:53 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Tak som vyjazdil prvú nádrž benzínu zmiešanú s olejom. Použil som minerálny 2T olej OMV s benzínom OMV100 Carera (pre prípadný pokles oktánového čísla) v pomere cca 220:1.
Zatiaľ všetko bez závad. Rozhodne žiadne negatívne vplyvy, štartovanie a podobne bez problémov. Subjektívne žiadny rozdiel zatiaľ nebadať, motor je od začiatku mimoriadne tichý, výkon som nemeral. Uvidíme, čo bude ďalej.
Čo sa týka moderných motorov - 3,8V6 benzín je dosť moderný motor s katalyzátorom (auto má 6000km), a chlap tiež nereportuje žiadny problém - ale uvidíme časom. Rozhodol som sa túto vec otestovať. Zaujíma ma hlavne to "odkarbónovanie" motora a následné (dúfam, že pozitívne) prejavy.
Mimochodom, motor 3,5V6 mi žerie olej (motorový) cca 1liter na 15 000km, čo je oproti motorom koncernu VW-AUDI veľmi nízka hodnota (bežne 1l/8000km).
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 05.12.2010, 0:16 |
|
|
Tiboffroad
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 20.03.2010, 17:19 Príspevky: 358 Bydlisko: Sklené Teplice
|
podľa mojho názoru olej pridaný do paliva či už benzin alebo diesel nemože poškodit motor pretože palivá predávané na našich pumpách nie su také kvalitné ako sa predávaju napr. v nemecku alebo rakusku pridaním oleja su viac mastnejšie čím vstrekovače a čerpadlá nie su tak namahané a čo sa týka G- catu nemyslím si že im to uškodí nakoľko novšie motory maju omnoho väčšiu spotrebu oleja ako je 2deci 2T na cca100l paliva a preto sa pridám a vyskušam to tiež še uvidzí ta ne
_________________ Tiboffroad - Autoservis - Autolakovňa
Patrol GR 2,8TD Wagon, Ironman C FoamCell, BLACK STAR MUD-MAX 33x12,5x16 ;Collin's Ranger 31x10,5x16 , hi-lift
navijak CB ONE profi, CB, PMR,
|
Ned, 05.12.2010, 11:34 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|