4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Olej pre 2-takty ako prísada do paliva? http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=11885 |
Stránka 1 z 9 |
Autor: | jenki [ Str, 01.12.2010, 12:55 ] |
Predmet príspevku: | Olej pre 2-takty ako prísada do paliva? |
Tak som sa dostal k zaujímavej téme... kamaráti v Juhoafrickej republike a v Austrálii pomerne bežne používajú olej do 2-taktných motorov (minerálny, s nízkym obsahom popola) ako prísadu do motorového paliva. Šokujúce pre mňa bolo toto: - používajú (2 stroke oil) aj do benzínu aj do nafty - pomer zostáva rovnaký 1:200 až 1:250 pre benzín aj pre diesel - mnohí to používajú dlhodobo (až každú 5. nádrž vždy s olejom) - používajú to aj na moderných motoroch s katalyzátormi Dôvodom/výsledkom tejto prísady je publikovaná: - nízka karbonizácia motora, resp. odstránenie karbónu z motora - vyčistenie palivovej sústavy, vstrekovačov - tichší chod motora - dokonca aj zníženie spotreby Natoľko ma to zaujalo, že by som rád vedel vaše názory (či aj skúsenosti?) okolo takéhoto "vylepšenia" paliva. |
Autor: | romo11 [ Str, 01.12.2010, 13:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Otec spomínal že kedysi pred 35 rokmi keď zabehával škodu 100 tak dával do benzínu M2T. Ale či to má opodstatnenie v dnešnej dobe neviem. Myslím že benzíny sú už obohatené o rôzne aditíva, tak či to neni zbytočné mrhanie prostriedkami? ![]() |
Autor: | efendi [ Str, 01.12.2010, 17:46 ] |
Predmet príspevku: | |
romo11 píše: Otec spomínal že kedysi pred 35 rokmi keď zabehával škodu 100 tak dával do benzínu M2T. Ale či to má opodstatnenie v dnešnej dobe neviem. Myslím že benzíny sú už obohatené o rôzne aditíva, tak či to neni zbytočné mrhanie prostriedkami? ![]() nuz v sucasnej dobe su uz aj motory tak stavanéé, že maju katalizátor, a to M2T by tomu dalo zafajcit,, lambda sonda by sa razdva udusila ![]() |
Autor: | jenki [ Pia, 03.12.2010, 0:36 ] |
Predmet príspevku: | |
No, efendi, ja som zrovna M2T nemal na mysli. Doporučenie je nasledovné: Use any well known brand mineral 2-stroke oil . "Low Ash" is what you look for. A vyložene sa bavíme aj o motoroch 3,8V6 ročník 2006 a vyššie, s katalyzátormi (ale majitelia udávajú aj iné motory VW, Audi, Chevy...) Ja samozrejme tvoj názor nevyvraciam, len doplňujem info, že o tomto (katalyzátor, moderné motory,...) tam samozrejme vedia a napriek tomu uvádzajú pozitívne skúsenosti. Primárny dôvod je dekabonizácia systému, ostatne sú ale tiež dosť vysoko hodnotené. Nebol počas diskusie ani jediný prípad, že by to poškodilo katalyzátor alebo motor. Preto som túto tému vlastne otvoril, či niekto k tomu vie niečo z praxe ... |
Autor: | palo-cherokee [ Pia, 03.12.2010, 17:58 ] |
Predmet príspevku: | |
ak sa bavíme o dieselových motoroch, tak mám osobne vyskúšané a overené konkrétne aj teraz na mojom bezrámovom SUV na posledných 2 (či 3?) nádržiach. Zmiešavací pomer cca 1:250 (na 50litrov nafty 2 deci oleja). Základ je použiť obyčajný minerálny 2T olej s nízkym obsahom popola. Skrátka nejaký čo splňuje aspoň JASO FC. Plná synta pre mtx 2takty je úplne zbytočná.EKO oleje pre motorpíly vôbec nie. Subjektívny vodojem z toho je taký, že pri studenom štarte ide motor tak nejak "kľudnejšie" hneď od začiatku, je tichší (pravdaže v rámci dieselového klepotu ![]() ![]() Na záver tohto môjho oného - nikoho nepresvedčujem aby to tam lial, ale podľa mňa to tomu motoru celkom chutí a robí mu to dobre, tak prečo nie? Nie je to až taká investícia (určite 10x lacnejšie ako kdejaké značkové aditíva), pojebabrať sa nemá čo...tak prečo nie? |
Autor: | pejo [ Pia, 03.12.2010, 21:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Úplne ideálna zimná kombinácia pre diesel by bola asi 90% nafty, 9% petroleja PL6, 0,5% 2T oleja, napríklad Stihl a 0,5% velfobínu. |
Autor: | Senator [ Sob, 04.12.2010, 2:46 ] |
Predmet príspevku: | |
toto uz je alchymia.. ![]() viacero aut ktore maju svoje odkrutene a maju zvysenu spotrebu oleja teda dymia z vyfuku...a katalizator "funguje". co takto stary klasicky madit M2T http://www.vurup.sk/english/madit/m2tgloba/slovak.html tie oleje su preriedene petrolejom ako sa udava len tie popoloviny...ako ste pisali vyssie by ma zaujimali... dalej bod vzplanutia: nafta: 170 - 210 °C. m2t: najmenej 80 °C teda o polovicu skor benzin: 21° ale zas m2t tuhne pri cca -20°C co je trosku skoro rovnako ako nafta teda ak sa pridava petrolej na zabranienie vlockovaniu tak bude lepsie pridavat cisty parafin v mensom pomere ako 2T olej ktory je uz petrolejom riedeny.... |
Autor: | bahno [ Sob, 04.12.2010, 8:44 ] |
Predmet príspevku: | |
To ze olej tuhne,nevadi,cerpadlo ho cez filter pretlaci.Ale vlocky parafinu z nafty ho upchaju.Vylagrovany naftak pojde daleko lepsie na olej,ako na tie sracky co teraz nazyvaju naftou.Kedze je olej hustejsi a mastnejsi,lepsie zatesni opotrebovane plochy v cerpadle a tryskach,vzniknu tam vecsie rozprasovacie tlaky,prietah horenia sa skrati a motor prestane klepat.1 percento oleja v nafte ani nepoznat,v zime do euro 5tiek tahacov sa dava az 20 perc naturalu,kedze v nemecku je zakaz davat do nafty petrolej.Potom je dobre dat aj dakych 10 litrov m2t.aby sa zlepsila mazivost zriedenej nafty.Absolutne ziadny problem pri mrazoch.To pridavanie m2t do benzinu ma urcite dobry vplyv na mazanie cerpadla a strikov v MPi,kat to urcite nezabije,kedze niektore zeru olej skoro ako benzin ![]() |
Autor: | efendi [ Sob, 04.12.2010, 9:25 ] |
Predmet príspevku: | |
bahno píše: To pridavanie m2t do benzinu ma urcite dobry vplyv na mazanie cerpadla a strikov v MPi,kat to urcite nezabije,kedze niektore zeru olej skoro ako benzin ![]() som zvedavyyy? kebys mal benzinové BMW, Audi Q7 - cku,alebo neco podobnéé, ci bys tam dal ten olej do benzínu,,,uz vacsiu kktinu si nevedel napisat? ![]() u dieseloych motoroch olej nevadii, ale u benzinovych so sucasnou technologiou áááno,, len vyskusaj natrtkat olej do BMW alebo obdobneho auta,,, a potom zober na emisnu kontrolu a uvidis vysledok,,u karburatorovych motorov je to jednooo, ale u benzinovych s injektorom NIE!!!!! |
Autor: | bahno [ Sob, 04.12.2010, 11:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Mysslis ze ti australani su totalni chuji?Skus byt obsirnejsi a napis co moze poskodit na strikoch olej primiesany do benzinu ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Senator [ Sob, 04.12.2010, 11:59 ] |
Predmet príspevku: | |
efendi: BMW myslim 316 alebo 318 mali problem ked si donich natankoval nas benzin.nevydrzali tu kvalitu. nase rafinerky niesu take kvalitne ako napr v rakusku...je to citelny rozdiel |
Autor: | zdeno [ Sob, 04.12.2010, 18:41 ] |
Predmet príspevku: | |
jasan21 píše: nase rafinerky niesu take kvalitne ako napr v rakusku...je to citelny rozdiel To by som netvrdil - skús si niekde nájsť prieskum, čo sa robil po čerpacích staniciach. Aké super výsledky vďaka nenažratým pumpárom sa preukázali - koľko vody, alebo čo ja viem čoho natrepali do nádrží. Takže potom to má problém stráviť aj iný motor nielen BMW ![]() |
Autor: | Senator [ Sob, 04.12.2010, 18:53 ] |
Predmet príspevku: | |
ja pisem len z vlastnej skusenosti motor bol znatelne tichsi na rakuske palivo ako na nasom palive. na druhej strane tiez ktovie v akom stave su nadrze na benzinkach. naposledy ked som sa ulakomil na tesco benzine tak mi auto celu nadrz kuckalo. do stvorkolky som natankoval super 95 a po tyzdni nstatia sa upchala a to bolo na OMW co som povazoval za kvalitnu benzinku. |
Autor: | jenki [ Ned, 05.12.2010, 0:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak som vyjazdil prvú nádrž benzínu zmiešanú s olejom. Použil som minerálny 2T olej OMV s benzínom OMV100 Carera (pre prípadný pokles oktánového čísla) v pomere cca 220:1. Zatiaľ všetko bez závad. Rozhodne žiadne negatívne vplyvy, štartovanie a podobne bez problémov. Subjektívne žiadny rozdiel zatiaľ nebadať, motor je od začiatku mimoriadne tichý, výkon som nemeral. Uvidíme, čo bude ďalej. Čo sa týka moderných motorov - 3,8V6 benzín je dosť moderný motor s katalyzátorom (auto má 6000km), a chlap tiež nereportuje žiadny problém - ale uvidíme časom. Rozhodol som sa túto vec otestovať. Zaujíma ma hlavne to "odkarbónovanie" motora a následné (dúfam, že pozitívne) prejavy. Mimochodom, motor 3,5V6 mi žerie olej (motorový) cca 1liter na 15 000km, čo je oproti motorom koncernu VW-AUDI veľmi nízka hodnota (bežne 1l/8000km). |
Autor: | Tiboffroad [ Ned, 05.12.2010, 11:34 ] |
Predmet príspevku: | |
podľa mojho názoru olej pridaný do paliva či už benzin alebo diesel nemože poškodit motor pretože palivá predávané na našich pumpách nie su také kvalitné ako sa predávaju napr. v nemecku alebo rakusku pridaním oleja su viac mastnejšie čím vstrekovače a čerpadlá nie su tak namahané a čo sa týka G- catu nemyslím si že im to uškodí nakoľko novšie motory maju omnoho väčšiu spotrebu oleja ako je 2deci 2T na cca100l paliva a preto sa pridám a vyskušam to tiež še uvidzí ta ne |
Stránka 1 z 9 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |