| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | viete mi niekto poradiť z akej hrubej rúry mi budú stačiť ramená na zadnú nápravu na pandu?
 aký vonkajší priemer rúry aký vnútorný  poprípade hrúbku steny...
 panda nemá rám takže veľa toho tma nanašpekulujem a nenapchám tak idem spraviť takéto ramená:
   na pružiny z pier to musí ísť určite podskakuje mi náprava keď hrabe a dosť to mláti kardanové kríže 
 pýtam sa preto tú hrúbku lebo ak mi postačí aj tenšia rúra tak viem si dopasovať silenbloky
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 14:54 | 
					
					   |  
		|  |  
			| diesel OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
 Príspevky: 4200
 Bydlisko: St. George SVK
   | kedže dvojtonový wrangler má stenu 3mm, tebe by mali bohato stačiť 2mm.... _________________
 Strieborný Šíp & Čierny Hawran
 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 15:31 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | a vonkajší priemer rúry? nejakých 30mm? 
 ináč dík  
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 15:50 | 
					
					   |  
		|  |  
			| finder Support 
					Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
 Príspevky: 6667
 Bydlisko: PB
   | Naozaj sa bavime o rure ? Alebo tyci ? Nechce sa mi verit, ze na taketo exponovane miesto by niekto dal ruru ... 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 15:51 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | tyč myslíš ty ako čo? plné železo ja chcem trubku 
inač myslíte že mi udržia M10mm šrúby to na náprave tie 2 silenbloky na ramene?
 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 16:14 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Andrej OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
 Príspevky: 4603
 Bydlisko: Hlavná dedina
   | Tibor kludne aj rúru ale bezošvú.
 Ja mal na bielom grande z 40mm priemer a 4mm hrúbka steny, a to prežije hodne veľa.
 
 A.
 _________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 16:19 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Lucky OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 22.08.2010, 12:38
 Príspevky: 698
   | Finderko plne železo ohneš skor ako ruru,bacha nato.... _________________
 Nissan Patrol Y60 2,8-kompletka a 36" Super Swaper.
 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 19:20 | 
					
					   |  
		|  |  
			| dado Legenda Offroadu 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
 Príspevky: 3010
 Bydlisko: Rimavská Sobota
   | A preco ruru ? Elegantnejsie sa to robi z jokloviny zo stvorcovym prierezom. Ja ma stenu 2 mm a podla mna dokonca svovu a pohoda uz 4 roky. 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 19:44 | 
					
					     |  
		|  |  
			| diesel OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
 Príspevky: 4200
 Bydlisko: St. George SVK
   | OFFroad4wd píše: tyč myslíš ty ako čo? plné železo ja chcem trubku inač myslíte že mi udržia M10mm šrúby to na náprave tie 2 silenbloky na ramene?
Jak profil ramien, tak hrúbka steny, ako aj robustnosť šrobov závisí na konštrukcii zavesenia(nie len na váhe auta). Jeep(zrejme aj iné značky) má spodné ramená blízko osy nápravy...a teda nesú podstatnú časť záťaže...tomu zodpovedá ich dimenzovanie. Horné ramená vlastne len držia uhol diferáku...tým že sú kotvené podstatne dalej nad osou nápravy. U jeepa je robustnosť spodných ramien cca trojnásobná oproti horným. M10 by mohli stačiť...no 12 je krajšie číslo...wrana má dolné 14. Rozhodne ale musia byť minimálne pevnosť 8.8. Blatové tam nedávaj._________________
 Strieborný Šíp & Čierny Hawran
 
 
 
    							Naposledy upravil diesel dňa Uto, 11.10.2011, 21:00, celkovo upravené 1 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 20:08 | 
					
					   |  
		|  |  
			| rustycj OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
 Príspevky: 687
 Bydlisko: TN
   | vodarenska 3/4" to musi udrzat
cherokee to ma z ohnuteho 1.5mm plechu
 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 20:12 | 
					
					   |  
		|  |  
			| farky Ťažký Profík 
					Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
 Príspevky: 462
 Bydlisko: Nitra
   | OFFroad4wd píše: na pružiny z pier to musí ísť určite podskakuje mi náprava keď hrabenie je toto skor problém tlmičov? skákať to dokaže takisto na strunách ako aj na listoch_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB  2,8TD automat, budúca leštenka   
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 20:32 | 
					
					     |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | farky na odľahčených perách neskáče len panda 
a to sa nedá jazdiť idem po snehu a trieska kardán nedá sa ani brodiť cez neho
 a to je jedno či seriovka panda alebo dvihnuta ludia čoi maju aj seriovky mi písali že im to skáče
 dado  máš pravdu ja mám uchytenie navijáka z parkrát ohnutého jakla a drží lepšie ako som predpokladal a to už bolo kde jake zaťaženie
 ale idem do rury nie jaklu je to krajšie a rure verím viac v takých to veciach a určite nebudem dávať s 1,5mm stenou aspoň 2 alebo 3mm istota je istota a na takých veciach nebudem vahou šetriť
 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 20:49 | 
					
					   |  
		|  |  
			| IvoLUCKY OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
 Príspevky: 968
 Bydlisko: Trenčín
   | Finder - modul pevnosti v ohybe rury je vyssi ako u plnej tyce
pozri si tieto udaje v strojnickych tabulkach (napr Cernoch)
 
 Pandik - idealne by bolo CrMo bezosvu ocelovu rurku s hrubkou kludne tie 2mm
 _________________
 OFF the ROAD
 
 
 |  
			| Uto, 11.10.2011, 23:37 | 
					
					   |  
		|  |  
			| bacilpyrin OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
 Príspevky: 747
 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
   | Pevnosť na ohyb závisí od kvadratického momentu zotrvačnosti - preto sa na premostenia používajú I profily a nie tyče. Čiže na ohybovú pevnosť je najodolnejší Jakel, potom rúra a až ďaleko za nimi tyčovina - samozrejme pri zohľadnení rovnakej masy materiálu. _________________
 Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II.
 
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 7:43 | 
					
					   |  
		|  |  
			| pejo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
 Príspevky: 1810
 Bydlisko: Lúky
   | ...- modul pevnosti v ohybe rury je vyssi ako u plnej tyce ...
 No, dozvedám sa tu pekné hlúposti   . Skoro ako v relácií  ´´Aj múdry schybí´´. Ivo, pozri sa lepšie do toho Černocha._________________
 Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
 Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
 
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 8:52 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Google [Bot] |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |