Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 14:06
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 29 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 zatazovy regulator brzd 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22
Príspevky: 190
Odpoveď s citáciou
caffte
mam zase otazku na vas.
mam na aute na zadnej naprave zatazovy regulator brzd. ked som auto liftol tak sa strunka na regulatore napla. je mozne zeby to zapricinilo pribrzdievanie auta ?
podla mna a aj automeechanikov to mozne nieje lebo by to malo praveze odlahcit auto a to znamena ze brzdy by sa mali povolit, a pri zatazeni ked sa strunka stlaci by malo viac brzdit. alebo to na niektorych autach funguje naopak ? alebo neviete v com to moze byt ze mi auto pri lifte brzdi ? zadne bubny mi pribrzduju a citim pokles vykonu a taktiez sa zohrieaju bubny.
auto suzuki vitara 5dv 2,0TD


Uto, 06.11.2012, 9:44
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Je to tou pruzinov pri liftnuti si mal dat bacha ako sa ta pruzina prepruzi a o tolko ju bud predlzit alebo povolit na sraube ak sa da.

Zaver: predlzit pruzinu regulatora alebo ho vyhodit von a spravit si ho na rucne ovladanie ked si prazdny zadok az tak nebrzdi ked si nalozeny bude viac a v terene si to budes vediet tiez ovladat :-)

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Uto, 06.11.2012, 9:58
Profil ICQ
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7909
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
presne tak jak Mirko pise,, pri dvyhani auta bacha,, ponevac ta pruzinka je napata a tlaci na valcek a pribrzdieva zadok a potom sa necuduj ze sa ti prehrieva b ubon,,bodaj by nie sak pribrzdieva,,daj tam teraz taku pruzinuu, dlchsiuuuu, ktora bude takmer volna ked ju tam prikvacis, nie taku co sa bude tam ovsem lotkat vysiet,,a nesmie byt any napnutavelmi..aby zas nem brzdila,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 06.11.2012, 10:04
Profil
Koumák

Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22
Príspevky: 190
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efendi keby bola tak namieru ze bude takmer volna tak ked nalozim auto na full tak potom bude uplne povolena to tiez asi nebude dobre. alebo ?

mirec. a to rucne ovladanie si ako myslel napr spravit ? vies dako v skratke vysvetlit ?


viem co myslite chalani s tou pruzinkou ale nefunguje to napr presne naopak ? ze ked je napnuta tak by malo brzdit menej a ked je volna tak viacej ? pretoze ked je auto prazdne tak je hore a pruzinka napnuta. ked sa nalozi tak klesne a pruzinka sa uvolni. ci si to vysvetlujem prsne naopak ?


Uto, 06.11.2012, 10:14
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
qikso5 píše:
efendi keby bola tak namieru ze bude takmer volna tak ked nalozim auto na full tak potom bude uplne povolena to tiez asi nebude dobre. alebo ?

mirec. a to rucne ovladanie si ako myslel napr spravit ? vies dako v skratke vysvetlit ?


viem co myslite chalani s tou pruzinkou ale nefunguje to napr presne naopak ? ze ked je napnuta tak by malo brzdit menej a ked je volna tak viacej ? pretoze ked je auto prazdne tak je hore a pruzinka napnuta. ked sa nalozi tak klesne a pruzinka sa uvolni. ci si to vysvetlujem prsne naopak ?


Skratene to vysvetli je na dlho ale pokukaj Zanfi.it oni si to prerabaju na rucne ovladanie aby vedeli ovladat brzdnu silu v terene :)

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Str, 07.11.2012, 0:45
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19
Príspevky: 431
Bydlisko: Modra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a nemas nahodou nasponovane lanka rucnej brzdy pri tom lifte,a preto ti to pribrzduje?


Str, 07.11.2012, 21:02
Profil ICQ
Koumák

Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22
Príspevky: 190
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rucnu som kontroloval hned aj daval nato pozor ta je ok :?


Uto, 13.11.2012, 21:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Ahojte, idem davat prec zatazovy regulator na mojom trole y60, spravim to na dva okruhy predok a zadok zvlast, chcem sa spytat co s tou druhou trubkou ktora ide z valca do regulatora? zaslepit? alebo prepojit s predkom?

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pia, 12.02.2016, 10:54
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Môžeš ju zaslepiť, ale je tam zbytočne a ak sa ti tam chytí luft tak sa bude blbo odvzdušňovať.
Vystrihaj to doriti a sprav dve nové trubky, jedna od hl. valca k prednej hadici, druhá od hl. valca k zadnej. Ideálne meď/nikel a pokoj naveky.
Ona tá druhá trubka JE spojená s predkom, v kocke medzi šasi a kasňou, vyšklb to celé.
Hlavne nedávaj miesto záťažáku kocku, ako niektorí experti.

Nezabudni urobiť kompenzátory (slimáčka) medzi kasňou a šasi.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 12.02.2016, 13:52
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
Môžeš ju zaslepiť, ale je tam zbytočne a ak sa ti tam chytí luft tak sa bude blbo odvzdušňovať.
Vystrihaj to doriti a sprav dve nové trubky, jedna od hl. valca k prednej hadici, druhá od hl. valca k zadnej. Ideálne meď/nikel a pokoj naveky.
Ona tá druhá trubka JE spojená s predkom, v kocke medzi šasi a kasňou, vyšklb to celé.
Hlavne nedávaj miesto záťažáku kocku, ako niektorí experti.

Nezabudni urobiť kompenzátory (slimáčka) medzi kasňou a šasi.

ja by som dal rovno na valec zalisovany koncek trubky a ten zalejem mosadzou. Aku kocku mas na mysli? co sa tyka trubiek to ja vsade davam medene, tie si spravim ako aj maju byt len mi nebolo jasne co s tym 3.vyvodom z hlavneho valca ci to mozem zablendovat len.

Dakujem za radu aj odpoved :wink:

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pia, 12.02.2016, 16:07
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Jakou mosadzou? Jaký tretí vývod?

Kocka je brzdová rozvodka s tromi (výnimočne štyrmi) dierami.

Zatiaľ na šeckých y6o-sátkách čo som mal má hlavný valec dva vývody, logicky, dva okruhy.
Z neho idú dve trubky dole na šasi, tam je to zospojkované, a pokračuje jedna dopredu do hadice na nápravu a následne na obe prasiatka; a dve dozadu, do záťažáku. Z neho jedna trubka na z. nápravu, a do dvoch prasiatok.
O žiadnom treťom na hlavnom valci neviem; mal som aj verziu s ABS, ale tam som to neskúmal, ten išiel do šrotu.

A brzdové trubky sa spájajú holendrami, nie autogénom :shock:

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 12.02.2016, 16:19
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
Jakou mosadzou? Jaký tretí vývod?

Kocka je brzdová rozvodka s tromi (výnimočne štyrmi) dierami.

Zatiaľ na šeckých y6o-sátkách čo som mal má hlavný valec dva vývody, logicky, dva okruhy.
Z neho idú dve trubky dole na šasi, tam je to zospojkované, a pokračuje jedna dopredu do hadice na nápravu a následne na obe prasiatka; a dve dozadu, do záťažáku. Z neho jedna trubka na z. nápravu, a do dvoch prasiatok.
O žiadnom treťom na hlavnom valci neviem; mal som aj verziu s ABS, ale tam som to neskúmal, ten išiel do šrotu.

A brzdové trubky sa spájajú holendrami, nie autogénom :shock:

no ja som si vsimol ze dozadu mi idu 2 trubky tak som myslel ze ide do hlavneho valca. to s tou mosadzou a autogenom si ma nepochopil, ja som myslel ze na valci su 3 vyvody a ten treti budem musiet zaslepit a to som chcel tak ze dam kratku trubku s holendrom samozrejme a druhy koniec zaklepem a zalepim ho este mosadzou ale tym padom ze na valci treti vyvod nieje tak to nebude treba. :D

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pia, 12.02.2016, 21:23
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58
Príspevky: 173
Bydlisko: Bytča
Odpoveď s citáciou
Mne sa na Double cab vracala zo zatažaku kvapalina spať a pomáhla predným brzdám.

Spravil som to tak že som rozrezal dvojitú mosadznú spojku čo bola vzadu (získal som tak 2spojky)

Jednu som nechal vzadu a druhou som nahradil T spojku ktorá prepájala zadný okruh s predným.


Takže mám dva samostatné nezávislé okruhy.... Brzdí to super, STK OK ... zadok ma zatiaľ nepredbehol :)

_________________
Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16


Sob, 13.02.2016, 0:26
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Aha, tak už si rozumieme. Na zaslepenie to fungovať bude, ale lepšie je použiť zaslepovací šróf (odvzdušňovák z trabanta napríklad). A zaklepaná trubka stačí, netreba letovať.

Tie dve trubky idúce dozadu sú zadný a predný okruh*. Ty potrebuješ zachovať zadný (a pokračovať ho do zadnej hadice, nie cez záťažák), a potrebuješ zaslepiť/zrušiť tú vetvu predného okruhu, ktorá ide dozadu. Či ju zaslepíš až vzadu, alebo vpredu na spojke (kocka medzi kasňou a šasi), alebo tú kocku úplne vyhodíš a zospojkuješ to, je z hľadiska funkcie jedno.
Ale keď už sa s tým je..zaoberáš, tak najlepšie riešenie je proste to vystrihať (zadné trubky budú určite chytené hrdzou) a vyrobiť nové - jedna od hl. valca na prednú hadicu, druhá od hl. valca na zadnú. Medená trubka v metráži nestojí veľa a vieš že to máš dobre a nadlho.

Kocky aj spojky sú k dostaniu v každej lepšej mototechne. Holendre sú M10x1 a nekupuj mosadzné, sú úplne na hovno. Oceľ a Rezistín.
A ad trubka, medená je dobrá, ale NiCu je vraj lepšia, odolá väčším tlakom a nekrehne tak. Zas sa s ňou horšie robí, je tvrdšia.

Mito.Al: ano, presne tak to funguje. Ale y6o-sátka má Téčko a spojku v jednom (5 dier, 3 a 2 spojené), a je jednoduchšie ju vyhodiť celú a nahradiť trubkami, ako sa j.bať s povoľovaním hrdzavých holendrov v kktne prístupnom mieste.

*) Práve preto sa záťažák nesmie nahradiť kockou, tým by sa spojili oba okruhy a defakto by vznikol jednookruhový systém; nevýhody sú asi jasné každému.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 13.02.2016, 8:35
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1814
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Ako je to teda s CU trubkami ? Vraj sa nesmu pouzit ak ma auto posilovac.

_________________
Bývalý offroadak


Sob, 13.02.2016, 8:47
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 29 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron