Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 23:06
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 29 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 zatazovy regulator brzd 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
Aha, tak už si rozumieme. Na zaslepenie to fungovať bude, ale lepšie je použiť zaslepovací šróf (odvzdušňovák z trabanta napríklad). A zaklepaná trubka stačí, netreba letovať.

Tie dve trubky idúce dozadu sú zadný a predný okruh*. Ty potrebuješ zachovať zadný (a pokračovať ho do zadnej hadice, nie cez záťažák), a potrebuješ zaslepiť/zrušiť tú vetvu predného okruhu, ktorá ide dozadu. Či ju zaslepíš až vzadu, alebo vpredu na spojke (kocka medzi kasňou a šasi), alebo tú kocku úplne vyhodíš a zospojkuješ to, je z hľadiska funkcie jedno.
Ale keď už sa s tým je..zaoberáš, tak najlepšie riešenie je proste to vystrihať (zadné trubky budú určite chytené hrdzou) a vyrobiť nové - jedna od hl. valca na prednú hadicu, druhá od hl. valca na zadnú. Medená trubka v metráži nestojí veľa a vieš že to máš dobre a nadlho.

Kocky aj spojky sú k dostaniu v každej lepšej mototechne. Holendre sú M10x1 a nekupuj mosadzné, sú úplne na hovno. Oceľ a Rezistín.
A ad trubka, medená je dobrá, ale NiCu je vraj lepšia, odolá väčším tlakom a nekrehne tak. Zas sa s ňou horšie robí, je tvrdšia.

Mito.Al: ano, presne tak to funguje. Ale y6o-sátka má Téčko a spojku v jednom (5 dier, 3 a 2 spojené), a je jednoduchšie ju vyhodiť celú a nahradiť trubkami, ako sa j.bať s povoľovaním hrdzavých holendrov v kktne prístupnom mieste.

*) Práve preto sa záťažák nesmie nahradiť kockou, tým by sa spojili oba okruhy a defakto by vznikol jednookruhový systém; nevýhody sú asi jasné každému.


hej hej tak to chcem spravit ze to vsetko vysklbem prec. mam 25m medenej trubky takze nataham to vsetko nanovo tak ako pises z valca jedna trubka dozadu a druha do predu bez kociek a bez brzdoveho regulatora. Inak vraj v bocnom naklone a blate to nieje ziadna sranda brzdit bez regulatora, zadok auta bude tahat doboku stale, uvidim ako sa to bude spravat.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Sob, 13.02.2016, 13:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26
Príspevky: 752
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Inak vraj v bocnom naklone a blate to nieje ziadna sranda brzdit bez regulatora, zadok auta bude tahat doboku stale, uvidim ako sa to bude spravat.[/quote]

V bočnom náklone by si nemal brzdiť vôbec, resp. len výnimočne a s veľkou dávkou citu. Tam potrebuješ, aby sa ti kolesá stále odvaľovali.

_________________
Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift
Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave


Sob, 13.02.2016, 18:03
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
zdeno píše:
Inak vraj v bocnom naklone a blate to nieje ziadna sranda brzdit bez regulatora, zadok auta bude tahat doboku stale, uvidim ako sa to bude spravat.


V bočnom náklone by si nemal brzdiť vôbec, resp. len výnimočne a s veľkou dávkou citu. Tam potrebuješ, aby sa ti kolesá stále odvaľovali.[/quote]
ja som zasa nemyslel nejaky velky bocny naklon, proste aj v miernom briezku ked si na smyklavom a potrebujes pribrzdit tak ze uchadza zadok

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Sob, 13.02.2016, 21:30
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1814
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
dindaj píše:
Ako je to teda s CU trubkami ? Vraj sa nesmu pouzit ak ma auto posilovac.


Haloooo ??

_________________
Bývalý offroadak


Ned, 14.02.2016, 22:39
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58
Príspevky: 173
Bydlisko: Bytča
Odpoveď s citáciou
Medenné trubky su to naj čo tam môžeš dať !

Nikdy nezhnijú skvele sa tvarujú.

O tlak sa neboj určite ich neroztrháš.

Mali sme v servise original ohybačku na CU trubky, vyrábali sme si vlastné a všetko frčí OK :)

K tomu náklonu: KEd maš zapnute 4X4 a nemáš medzinápravový dif. je predok spojený zo zadkom takže predbiehať nemôže !

_________________
Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16


Ned, 14.02.2016, 23:36
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1814
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Ohybacku aj pertlovacku mam a med pouzivam ale teraz idem na lestenku davat komplet vsetky trubky nove a asi s tym problem nemam. Len so pocul tak nejaka pochybnost vo mne je. Budem tym tahat prives s druhym patrolom tak ....... Zaujima ma nazor niekoho kto vie o com hovori a nie co si kto mysli.

_________________
Bývalý offroadak


Ned, 14.02.2016, 23:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Aj ja mam v patrole medene trubky.

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Pon, 15.02.2016, 0:15
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
O medených sa hovorí, že trpia na únavu (jednak vibráciami ak je trubka uchytená ďaleko od seba, a jednak a hlavne opakovanými zmenami tlaku) - ale na vlastné oči som prasknutú nevidel.
Nicméně na nete sa dajú dohľadať nejaké (tuším americké) testy, ktorými medené neprešli práve pre to, že následkom únavy materiálu sa ulamovali, a v niektorých krajinách zú zakázané.

Cu trubka v 3/16 má deštrukčný tlak okolo 800atm, NiCu cca 1200atm, oceľ asi 1300.

Ako je to s legalitou na Slovensku neviem, ale asi tak ako so všetkým - nikto nevie a jeden ti to odobrí a iný ti za to dá pokutu.
Tak jak si to formuloval to bude blbosť, neviem si predstaviť zákon rozlišujúci špecifikácie na trubky v závislosti od posilňovača, to sú nejaké krčmové fámy najskorej.

Ak to chceš mať cukríkové, daj NiCu. Cenový rozdiel zanedbateľný, ale horšie sa s ňou robí, je tvrdšia (ale zďaleka nie tak tvrdá ako oceľ zase) a treba mať dobrú pertlovačku.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 15.02.2016, 9:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Ako to myslíš s tou legalitou ? Ze nemôžu byt na aute medené trúbky na brzdovom rozvode?

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Pon, 15.02.2016, 9:42
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
JanKarol: no Dindaj sa pýtal, esli medené byť môžu alebo nie, a ja píšem, že s medenými je vyššieuvedený problém a preto sú niekde zakázané. Ako je to na Slovensku NEVIEM. Myslím že to zakázané nieje a teda že byť môžu, ale to je len osobný názor a nemám ho ničím podložený, neštudoval som to.

Dindaj: len mimochodom ma napadlo - viem kde sú jedny dvojpiestikové predné prasce z benzínovej 4.2ky. Ale potrebujú rekonštrukciu (gumičky piestiky) a myslím že sú tam iné kotúče a platničky ako na jednopiestikových - a netuším či budú na predaj.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 15.02.2016, 9:52
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1814
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Vdaka za odpoved aj za ponuku. Mam sice jednopiesty ale po rekonstrukcii s nerez piestami a cele v zinku.

_________________
Bývalý offroadak


Pon, 15.02.2016, 20:59
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Moostanque v akom su stave ?


Pon, 15.02.2016, 21:15
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Predrekonštrukčnom :-D

Pred sundaním z auta to brzdilo a netieklo. Ale treba ich rozobrať a rozhýbať, najlepšie s novými gumičkami (možno pasujú zadné?) a piestikmi; prasiatka opieskovať. Ide o samotné železá, piestik a gumička je spotrebný materiál.

Aby bolo jasné, ja ich nepredávam, ja len viem komu som doniesol nápravy a kde sa pohybujú, či ich terajší majiteľ predá alebo nie neviem - to bol len nápad vo veci lepšieho brzdenia Patrola s prívesom.
Detaily SS.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 15.02.2016, 22:02
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Aha no moje este brzdia v pohode ale gumicky uz mam nahradne + dam vytocit piestiky z nerezu a druhe prasce keby boli v dobrom stave by do rezervy nezaskodili :) Spytaj sa co za ne by chcel sucasny majitel :)


Pon, 15.02.2016, 22:04
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 29 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: