| 4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ | |
| Hydraulicke riadenie vozidla http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1897 | Stránka 1 z 2 | 
| Autor: | juroBSP [ Pia, 08.06.2007, 11:42 ] | 
| Predmet príspevku: | Hydraulicke riadenie vozidla | 
| Uvazujem o prerabke riadenia z mechanickeho na hydraulicke. Konstrukcia podobna riadeniu z traktora, alebo z vyskozdvizneho vozika nevyzera byt zlozita, otazka je ako sa taketo riadenie sprava pri vyssich rychlostiach. Mate s tym niekto skusenost? | |
| Autor: | Martin 4 [ Pia, 08.06.2007, 11:57 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Hydraulické riadenie len cez hadice (ako majú napr. HONy, niektoré Desty a mnohé poľnohospodárske stroje) niekedy aj Orbitrol zované nemá mechanickú väzbu medzi volantom a kolesami. Preto je aj z dobrého dôvodu pre vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou nad 40km/h zakázané. Keď sa prederie hadica alebo iná neplecha nastane, olej utečie a v tom momente môžeš používať kormáň namiesto ringišpíla a auto si pôjde kade sa mu zachce. Takže by som asi tým smerom úvahy radšej nepúšťal..... | |
| Autor: | juroBSP [ Pia, 08.06.2007, 12:26 ] | 
| Predmet príspevku: | Hydraulika | 
| Videl som, ze hydraulicke riadenie pouzivaju i vozidla jazdiace Dakar (nakladaky aj osobaky). S tou rychlostou, resp. bezpecnostou to teda musi mat nejake riesenie. Nevies ake? | |
| Autor: | pneukaktus [ Pia, 08.06.2007, 15:19 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| caf duro, jedna vec je hydraulicke riadenie, a druhá hydraulický posilovač.Na dakare majú pravdepodobne posilovač. A ak nahodov nie, tak asi to nevadí že im to zlihá, lebo zaprvé sa tam riadia tým, že 5 hod. rovno , potom zabočíš do prava, a potom 3,5 hod rovno , ...  ; a za druhé su to dobrodruhovia. Ja by dom do takehoto riadenia určite nešiel - už som zažil volant ako "ingišpír"   | |
| Autor: | juroBSP [ Sob, 09.06.2007, 0:31 ] | 
| Predmet príspevku: | Hydraulika | 
| Cau Martin (pneukaktus). Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena. Zostava iba otazka - ako? | |
| Autor: | Kapo [ Sob, 09.06.2007, 23:43 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| To som zvedavý , čo na tom tvojom fastracku ostane nakoniec origo z nisanu  , ... ...inak černoch má totoky na unikole , skús priamo u neho. | |
| Autor: | juroBSP [ Ned, 10.06.2007, 0:17 ] | 
| Predmet príspevku: | Hydraulika | 
| Dik za typ, ale Cernoch mi asi velmi nepomoze. Vzhladom na to, ze jeho Unikolku vozi na privese, tak asi problemy s riadenim pri vyssich rychlostiach na ceste neriesi. V Rimavskej Sobote sme sa o tom rozpravali s Romanom z CZ (ten co ma 6 kolku). | |
| Autor: | Kapo [ Ned, 10.06.2007, 0:34 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Rýchla jazda z hydraulickým riadením by nemala byť problém , až na to, ak to prdne.Ale to origo riadenie ,aj čapi už pri tvojich úpravách je asi dosť pretažované a tiež môže povoliť hocičo.   Snád´ tu bude vedieť niekto viac /aj ked pohibuem/   | |
| Autor: | Tomrs [ Ned, 10.06.2007, 10:13 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Možno dvojokruhový systém   | |
| Autor: | cechto [ Pon, 10.12.2012, 22:02 ] | 
| Predmet príspevku: | Re: Hydraulika | 
| juroBSP píše: Cau Martin (pneukaktus). Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena. Zostava iba otazka - ako?  moj nazor na to karovanie je je to bomba čo sa tika sily a lahkosti točenia volantom ale ak by si chcel jazdiť vedčiuo richlostou tak by si nesmel mať moc citlive riadenia ako ja lebo ja som to mal ako na bicikly a kde som išiel 70 tak som ten volant držal ako ježka a len troška som donho tukal aby som plinulo zatočil | |
| Autor: | BlackBear [ Pon, 10.12.2012, 22:20 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Presne tak.Traktor čo ide 90kou poautostráde má viacokruhové riadenie,ktoré sleduje elektronika a "dolaďuje" tvrdosť riadenia. Ak by si použil klasiku-orbitrol ako majú VZV,tak napomalo je to super ale pri vyžšej rýchlosti to neudržíš na ceste. | |
| Autor: | cechto [ Pon, 10.12.2012, 22:55 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| presne tak je to tam akosi cez elektroniku riešene ale na auto ktoré ma SPZ tak by som nad tým ani nerozmyšlám je to výborné na špecial a podobne ...   | |
| Autor: | Juraj Surovec [ Pon, 10.12.2012, 23:02 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri   | |
| Autor: | cechto [ Pon, 10.12.2012, 23:12 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Juraj Surovec píše: Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky  ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri       | |
| Autor: | finder [ Uto, 11.12.2012, 1:22 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| 5 rokov stara tema, ale nevadi. | |
| Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] | 
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |