4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Hydraulicke riadenie vozidla
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1897
Stránka 1 z 2

Autor:  juroBSP [ Pia, 08.06.2007, 11:42 ]
Predmet príspevku:  Hydraulicke riadenie vozidla

Uvazujem o prerabke riadenia z mechanickeho na hydraulicke.
Konstrukcia podobna riadeniu z traktora, alebo z vyskozdvizneho vozika nevyzera byt zlozita, otazka je ako sa taketo riadenie sprava pri vyssich rychlostiach.
Mate s tym niekto skusenost?

Autor:  Martin 4 [ Pia, 08.06.2007, 11:57 ]
Predmet príspevku: 

Hydraulické riadenie len cez hadice (ako majú napr. HONy, niektoré Desty a mnohé poľnohospodárske stroje) niekedy aj Orbitrol zované nemá mechanickú väzbu medzi volantom a kolesami. Preto je aj z dobrého dôvodu pre vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou nad 40km/h zakázané.

Keď sa prederie hadica alebo iná neplecha nastane, olej utečie a v tom momente môžeš používať kormáň namiesto ringišpíla a auto si pôjde kade sa mu zachce.

Takže by som asi tým smerom úvahy radšej nepúšťal.....

Autor:  juroBSP [ Pia, 08.06.2007, 12:26 ]
Predmet príspevku:  Hydraulika

Videl som, ze hydraulicke riadenie pouzivaju i vozidla jazdiace Dakar (nakladaky aj osobaky). S tou rychlostou, resp. bezpecnostou to teda musi mat nejake riesenie. Nevies ake?

Autor:  pneukaktus [ Pia, 08.06.2007, 15:19 ]
Predmet príspevku: 

caf duro, jedna vec je hydraulicke riadenie, a druhá hydraulický posilovač.Na dakare majú pravdepodobne posilovač. A ak nahodov nie, tak asi to nevadí že im to zlihá, lebo zaprvé sa tam riadia tým, že 5 hod. rovno , potom zabočíš do prava, a potom 3,5 hod rovno , ... :lol: ; a za druhé su to dobrodruhovia. Ja by dom do takehoto riadenia určite nešiel - už som zažil volant ako "ingišpír" :twisted:

Autor:  juroBSP [ Sob, 09.06.2007, 0:31 ]
Predmet príspevku:  Hydraulika

Cau Martin (pneukaktus).
Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena.
Zostava iba otazka - ako?

Autor:  Kapo [ Sob, 09.06.2007, 23:43 ]
Predmet príspevku: 

To som zvedavý , čo na tom tvojom fastracku ostane nakoniec origo z nisanu :-D , ...
...inak černoch má totoky na unikole , skús priamo u neho.

Autor:  juroBSP [ Ned, 10.06.2007, 0:17 ]
Predmet príspevku:  Hydraulika

Dik za typ, ale Cernoch mi asi velmi nepomoze. Vzhladom na to, ze jeho Unikolku vozi na privese, tak asi problemy s riadenim pri vyssich rychlostiach na ceste neriesi. V Rimavskej Sobote sme sa o tom rozpravali s Romanom z CZ (ten co ma 6 kolku).

Autor:  Kapo [ Ned, 10.06.2007, 0:34 ]
Predmet príspevku: 

Rýchla jazda z hydraulickým riadením by nemala byť problém , až na to, ak to prdne.Ale to origo riadenie ,aj čapi už pri tvojich úpravách je asi dosť pretažované a tiež môže povoliť hocičo. :-)

Snád´ tu bude vedieť niekto viac /aj ked pohibuem/ :?

Autor:  Tomrs [ Ned, 10.06.2007, 10:13 ]
Predmet príspevku: 

Možno dvojokruhový systém :smt139

Autor:  cechto [ Pon, 10.12.2012, 22:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Hydraulika

juroBSP píše:
Cau Martin (pneukaktus).
Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena.
Zostava iba otazka - ako?
prosím kde si videl že na JCB fastraku je hidrauliske riadenie ??? pokial viem tak iba john deer a podobne ..... fastrák ma posilovač aspon tie čo som zatial videl :) moj nazor na to karovanie je je to bomba čo sa tika sily a lahkosti točenia volantom ale ak by si chcel jazdiť vedčiuo richlostou tak by si nesmel mať moc citlive riadenia ako ja lebo ja som to mal ako na bicikly a kde som išiel 70 tak som ten volant držal ako ježka a len troška som donho tukal aby som plinulo zatočil

Autor:  BlackBear [ Pon, 10.12.2012, 22:20 ]
Predmet príspevku: 

Presne tak.Traktor čo ide 90kou poautostráde má viacokruhové riadenie,ktoré sleduje elektronika a "dolaďuje" tvrdosť riadenia.
Ak by si použil klasiku-orbitrol ako majú VZV,tak napomalo je to super ale pri vyžšej rýchlosti to neudržíš na ceste.

Autor:  cechto [ Pon, 10.12.2012, 22:55 ]
Predmet príspevku: 

presne tak je to tam akosi cez elektroniku riešene ale na auto ktoré ma SPZ tak by som nad tým ani nerozmyšlám je to výborné na špecial a podobne ... :smt128

Autor:  Juraj Surovec [ Pon, 10.12.2012, 23:02 ]
Predmet príspevku: 

Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri :D

Autor:  cechto [ Pon, 10.12.2012, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

Juraj Surovec píše:
Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri :D
ja som stím vysral zohnal som posilovač u BMW a ide to super iba kd som zahučaný niekde v blate zarovno a ešte v kolaji kolesami tak ani ten posylovač neutiahne
:smt138

Autor:  finder [ Uto, 11.12.2012, 1:22 ]
Predmet príspevku: 

5 rokov stara tema, ale nevadi.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/