Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 3:28
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 49 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Čaute,

vrátili sme sa z 5 mesačnej expedície po Strednej Ázii na našom broncu a čo sme počas cesty zistili je, že by bolo lepšie mať viac miesta a hlavne to aby sme nemuseli byť závislí len od steršného stanu ale dokázali ako tak fungovať vrámci interiéru auta...

Samozrejme dalo by sa to riešiť výmenou auta (taký ford E-350 v úprave 4x4 je určite náš sen) ale dnes ma napadlo či by sa predsa len nedalo nejako poriešiť bronco. S autom sme boli spokojní a cestovalo sa nám s ním super takže nieje zas až taký dôvod niečo meniť....
Ten priestor riešime aj kvôli tomu, že v budúcnosti plánujeme jazdiť s drobcami a tam je priestor už nevyhnutnosťou...


Bronco má odnímateľný hardtop, to znamená že nádstavba by sa tam dala položiť na korbu a celé by to mohlo byť legislatívne brané ako náklad...Šlo by to takto klasifikovať? Auto nieje pickup a nemá samostatnú korbu, len sa dá dať dole ten lamino hardtop....

Ak by to bolo teda možné, otázka znie z čoho takúto obytnú bunku vytvoriť? Joklovina + plecharina? drevo + laminát?
Napadá vás nejaká firma ktorá sa takýmto niečim zaoberá? Samozrejme ideálne by som rád čo najviac spravil svojpomocne. Ak to niekto robí na mieru así to budú cenové úlety že?

Každopádne predstava je nejaká takáto:
Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Uto, 27.01.2015, 0:11
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28
Príspevky: 328
Bydlisko: Piestany/Bratislava
Odpoveď s citáciou
Na vystave v bad kissingene bolo takychto nadstavieb kvantum na roznych autach. V podstate presne take ako si nakreslil, boli tam aj vyrobcovia a myslim ze aj taky samodomo upravcovia. Cenovo to bolo dost uletene. Co sa tyka konstrukcie asi ideal je pouzit material z ktoreho sa vyrabaju karavany, v podstate cele konstukcne riesenie je idealne. Konstrukcia ocel,hlinik alebo drevo a obalis to sandwichovym materialom, spoje sa lepia a prekladaju listamy. Mas to zateplene, lahko sa do toho rezu otvori, okna si kupis ake potrebujes. Asi najzlozitejsie je spravit otvaraciu strechu tak aby to fungovalo,nezatekalo a nekrizilo sa, ale neni nad to ked sa mozes v suchu a pohodli postavit a nemusis sa stale krcit.

_________________
Pajero V20 3.0 V6 - SOLD
Daihatsu Feroza F300
LandCrusier LJ73

http://www.4x4life.sk/


Uto, 27.01.2015, 10:19
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28
Príspevky: 328
Bydlisko: Piestany/Bratislava
Odpoveď s citáciou
http://www.kochfamily-on-tour.com/land- ... -80/umbau/

_________________
Pajero V20 3.0 V6 - SOLD
Daihatsu Feroza F300
LandCrusier LJ73

http://www.4x4life.sk/


Uto, 27.01.2015, 10:32
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Legislatívne je to u nás nepriechodné. Jedine že by si to niekde zohnal aj s homologizáciou. A to bude iná raketa. Konštrukčne ako písal adrenix. Pamätám ako sa kedysi prerábali ávie na caravany. Joklová konštrukcia, vata ako izolácia, zvonka hliníkový plech alebo pozink, zvnútra sololit. Okná aké si zohnal, alebo si dal narezať.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Uto, 27.01.2015, 10:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 21.07.2008, 7:51
Príspevky: 541
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Dál by sa použit aj starší caravan.

_________________
Jeep grand cherokee 4,7 V8


Uto, 27.01.2015, 10:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
Tá úprava 80 je super! Ale to je presne ten rozdiel, že ja som skôr rozmýšlal že to nebude napevno konštrukčne prepojené s karosériou. Bolo by to len posadené a samozrejme na obvodových líniach by to bolo zasadené s nejakým tesnením. Jednoducho tak, aby to legislativne mohlo byť považované za náklad. Tam potom ani nezohráva úlohu aké rozmery sú napísané v TP nie?
No a napríklad na STK by som to vedel dať dole a nasadiť hardtop...

No neviem, každopádne vďaka za inšpiráciu a rady...

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Uto, 27.01.2015, 11:55
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
lepsie je zhanat homologaciu, inak s tym mozes mat problem na vyletoch (vsetko co presahuje povodny podorys vozidla musi byt zapisane). taktiez ti dalsie steny a podlaha zoberie rozmery, plus budes mat problem umiestnit nadrz na plyn a na vodu (ak to chces mat odnimatelne).

ja chcem nieco podobne stavat na RAMe (ak niekedy na to nasetrim;-)), nieco na styl tej toyoty vyssie. v bad kissingene som sa bavil s viacerymi ludmi, co uz nieco take maju alebo take vyrabaju.
ideal by bolo kupit dodavku od quigley, ale to sa neda zaplatit!

porozmyslaj nad nasledovnymi vecami:
- nasszelle - sprchu a wc ocenis hlavne pri cestovani v civilizacii,
- 4 plnohodnotne miesta na sedenie pocas jazdy- zaklad ak chces cestovat aj s omladinou;-)
- vyska nadstavby - uz ked sa taketo nieco riesi, tak je dobre aby si sa postavil
- hmotnost - s tvojim broncom si velmi rychlo nad 3,5t, co je obrovsky risk v europe
- priestor na batozinu - toto nepodcenovat, mali sme kopec karavanov s krasnym sedenim a potom sme vozili stolicky vnutri, lebo nemali odkladaci priestor

linky na inspiraciu:
http://www.matzker.de/index.php?cPath=230_233
http://www.expeditionportal.com/forum/t ... pup-camper


Uto, 27.01.2015, 12:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
remco, neviem či by si to uhral ako náklad. Tu sú rozmery ohľadne nákladu:
349/2009
N A R I A D E N I E V L Á D Y
Slovenskej republiky

o najväčších prípustných rozmeroch vozidiel a jazdných súprav, najväčších prípustných hmotnostiach vozidiel a jazdných súprav, ďalších technických požiadavkách na vozidlá a jazdné súpravy v súvislosti s hmotnosťami a rozmermi a o označovaní vozidiel a jazdných súprav

1. Najväčšie prípustné rozmery
a) najväčšia prípustná šírka
1. vozidiel kategórie M1 ...................... 2,50 m
2. vozidiel kategórie M2, M3, N a O ........... 2,55 m
3. izotermických vozidiel kategórie N a O ..... 2,60 m
4. vozidiel kategórie T okrem T4.2 a C ........ 2,55 m
5. vozidiel kategórie L1e ..................... 1,00 m
6. vozidiel kategórie L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e .......... 2,00 m
7. prípojných vozidiel za dvojkolesové motorové vozidlá ........... 1,00 m
8. vozidiel kategórie T4.2, R, S a PS ......... 3,00 m
9. vozidiel kategórie PN ...................... 3,00 m
10. vozidiel kategórie LS ..................... 2,00 m

b) najväčšia prípustná výška
1. vozidiel kategórie L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, LS ............ 2,50 m
2. vozidiel kategórie M, N, O, T, C, R, S, PS ............... 4,00 m
3. vozidiel kategórie N3 a O4 určených na prepravu vozidiel ......... 4,20 m
4. súpravy ťahača s návesom (vozidlá kategórie N3 a O4) ......... 4,00 m + 2 % výšky

c) najväčšia prípustná dĺžka
1. vozidiel kategórie L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, LS ......... 4,00 m
2. prípojného vozidla za dvojkolesové vozidlo kategórie L nesmie byť väčšia ako dĺžka ťažného vozidla, najviac smie byť ........ 2,50 m
3. vozidiel kategórie M1, N, O (okrem návesov), T, C, PS ...... 12,00 m
4. autobusov s dvomi nápravami ......... 13,5 m
5. autobusov s tromi a viacerými nápravami ........... 15,00 m
6. kĺbových dvojčlánkových autobusov s tromi nápravami ........... 18,75 m
7. kĺbových dvojčlánkových autobusov so štyrmi a viacerými nápravami ............. 20,50 m
8. súpravy ťahača s návesom ....................... 16,50 m
9. súpravy motorového vozidla s jedným prívesom ...... 18,75 m
10. súpravy motorového vozidla s jedným prívesom kategórie O4 určeným na prepravu vozidiel ............. 20,75 m
11. súpravy motorového vozidla s dvoma prívesmi alebo s návesom a jedným prívesom ........... 22,00 m
12. súpravy traktora kategórie T alebo C s vozidlom kategórie R alebo S ......... 18,75 m
13. súpravy traktora kategórie T alebo C s dvomi vozidlami kategórie R .......... 22,00 m
14. súpravy vozidla kategórie PS s podvozkom na prepravu jeho pracovného zariadenia .......... 20,00 m

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Uto, 27.01.2015, 13:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
hmmm toto vyzerá super...Je o síce pevná konštrukcia naviazaná na karosériu ale hmotovo a rozmerovo by som si to nejako takto predstavoval..

http://www.expeditionportal.com/forum/t ... o%E2%80%A6

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Uto, 27.01.2015, 18:28
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
pozri este aj firmu maltec, je to sice nemecky vyrobca ale imho to vie zapisat do technicaku a robi prakticky na objednavku zo sandwichu. vnutro si uz pokutis sam;-)


Uto, 27.01.2015, 19:36
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.06.2012, 22:27
Príspevky: 121
Bydlisko: okr.SE
Odpoveď s citáciou
Nebol by lepši offroad karavan na niektore sa da dat aj strešný stan a nemusiš riešiť montovanie nadstavby takto len pripojíš oedy potrebuješ a jazdíš a nikto ťa nebude buzerovať

_________________
Mitsubishi Pajero II 2.5 TD
Jeep Grand Cherokee WG Limited 4.7+LPG, 2" lift, Hankook Dynapro MT 30", snorchel, navijak Predator profesional 5.4 t


Uto, 27.01.2015, 21:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
visby píše:
pozri este aj firmu maltec, je to sice nemecky vyrobca ale imho to vie zapisat do technicaku a robi prakticky na objednavku zo sandwichu. vnutro si uz pokutis sam;-)


vďaka kuknem a prezistím....

takto nejako by som si to predstavoval:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Uto, 27.01.2015, 21:31
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
postavis sa v tom?;-)


Str, 28.01.2015, 10:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15
Príspevky: 528
Bydlisko: Žilina-Bratislava
Odpoveď s citáciou
visby píše:
postavis sa v tom?;-)


Toto je zatiaľ len taký rýchly náčrt. Takto ako je to teraz nakreslené to vychádza pri zatvorenom stave na výšku okolo 1600mm (ja meriam 1740mm) takže to nieje až taká katastrofa. Samozrejme, keď sa to trochu zodvihne alebo úplne vyklopí do polohy na spanie tak by sa dalo pohodlne fungovať. Vnutorné členenie by bolo cca spravené tak, že na ľavej strane kde je LPG nádrž vysoká zástavba aj s umývadlom a varičom (šírka 500mm) potom ulička (800mm) a potom nižšia zástavba na sedenie s oknom. V aute plánujeme jedno extra sedadlo zadné tak ako sme to mali aj teraz na expedícii. To znamená, že keď sa predné sedadlo spolujazdca otočí vytvorí sa priechodný koridor pozdĺž celého auta.

Zatiaľ je to všetko v štádiu hrubého plánovania a snívania, takže uvidím ako a či vôbec sa to rozvinie :)

Každopádne chcem sa do toho keď tak pustiť viacmenej vo vlastnej réžii a svojpomocne. Výhoda je že nemusím nič rezať, stačí dať dole hardtop. Takže keď sa to nepodarí alebo si poviem že to nemá význam nasadím hardtop a fungujem normálne ďalej....

Asi by som si zohnal jeden extra hardtop a zakladnu postavil na ňom nech mi pekne sedia dosadacie plochy. Potom stačí vyriešiť omnoho menej tesnenie na karosérii....

_________________
F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPG
made in USA/Michigan

Bronchitida

http://bronconamiestohotela.com/
http://www.fordbronco.eu


Str, 28.01.2015, 10:52
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
1,6m odkial? vsak bronco je dost vysoke, to musis mat v sklopenom stave cez 2,5m...

to vnutro mas dobre vymyslene, ak by to slo len nahodit na auto tak je to super. vnutorne vybavenie budes mat potom v aute alebo v nadstavbe? ake nadrze chces? ulozne priestory?


Str, 28.01.2015, 13:00
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 49 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: