4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Regulator tlaku turba
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=20019
Stránka 1 z 2

Autor:  reis_wrt [ Uto, 03.03.2015, 18:43 ]
Predmet príspevku:  Regulator tlaku turba

Zdravim ma to niekto namotovane na svojom aute, ak ano mohli by ste sa podelit o nejake poznatky :) Nasiel som nejake regulatory od turbosmartu, osobne by som si to predstavoval zapinat v interieri ako napr. tento http://www.fusion.sk/katalog/product/35299/

Autor:  adrenix [ Str, 04.03.2015, 8:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

Mam to v aute od turbosmartu. A na co si to chces zapinat v interiery? ako tomu pridas naftu ked si to zapnes v interiery?

Autor:  reis_wrt [ Str, 04.03.2015, 9:17 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

nevedel som ze treba pridat aj naftu, ked tomu pridas tomu tlak mozes jazdit iba kratkodobo ci?

Autor:  adrenix [ Str, 04.03.2015, 9:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

no ja si myslim ze treba pridat naftu. Ked ides robit taketo upravy mal by si si to dobre nastudovat, lebo inak ti to nebude fungovat, vyhodis za to peniaze a este si mozes poskodit motor. Ale popytaj sa este, moze mi niekto oponovat.
Na co je dobre aby si to pridaval zvnutra? Cim viac komponentov tym viac moznosti ze sa nieco pokazi.

Autor:  mattias [ Str, 04.03.2015, 10:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

Ide o to, ze to nie je iba o tom, ze ti na eshope napisu textik jak si strasne z interieru tlacitkom zvysis vykon ked potrebujes. Ono to tak funguje, ale predtym to treba odladit. Nie je to take jednoduche, ze to namontujes do serioveho auta, stlacis gombik a bude 30koni navyse :wink: V tom motore nejde iba o tlak turba ale ide o zmes paliva a vzduchu, extremy obidvoch tychto veci mu skor skodia ako pomahaju, cize neni dobre ani vela nafty, ked ju dobre nespali a ani vela tlaku od turba, ked s nim ten motor nema co robit. Pouzivaju sa normalne tieto dialkove ovladace tlaku aj ked je to podla mna taka hracka pre tunerov :) Osobne som za obycajny regulator, ktory das iba k turbu (v podstate to iste ako to v linku, ale bez dialkoveho ovladania) a pohrat sa s tym ladenim zmesi, najlepsie na brzde, lebo ladit motor podla pocitov neni bohvieco. Cize naladis, vies aky to ma dopad na vykon, dymivost, nabeh turba a zaaretujes a vozis sa na odladenom motore stale :) V tomto je idealne sa poradit s niekym, kto uz nieco take robil na danom motore ako mas ty, lebo kto by si chcel znicit srdce svojho auta, a ked mas palivo riadene elektronicky tak je to vsetko este zlozitejsie, ked sa vobec daju upravovat v danej riadiacej jednotke hodnoty. :wink:

V skratke, je to vec funkcna, znacka turbosmart je pouzivana pri upravach, ale je k tomu este velky zoznam faktorov, ktore treba riesit a vediet riesit pri pouzivani tychto veciciek :wink:
Tymto ta nechcem odradit, lebo su to vsetko veci riesitelne, len treba studovat, pytat sa, nechat si poradit a treba mat nachystane aj nejake peniaze navyse, lebo za kone sa plati, tak je to vzdy :wink:

Autor:  tomato [ Str, 04.03.2015, 15:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

povedal by som ze prilis vela nafty nieje az taky problem ako malo....

Autor:  bull4x4 [ Str, 04.03.2015, 15:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

povedal by som, ze viacej nafty je vacsi problem, ako menej, tento problem je viac pri benzine
viac nafty sposobuje prepalovanie piestov, menej nafty = ekologickejsi motor

overene nezavisle na 4 odbornikoch

Autor:  rustycj [ Str, 04.03.2015, 15:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

kazde td ma obohacovac na cerpadle, pri vyssom tlaku pusta viac nafty. a cena za ten zazracny vypinac ze pomaly 100 eur. vsak je to obycajny podtlakovy spinac ktorych najdes na vrakaci kolko chces.

Autor:  tomato [ Str, 04.03.2015, 16:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

bull4x4 píše:
povedal by som, ze viacej nafty je vacsi problem, ako menej, tento problem je viac pri benzine
viac nafty sposobuje prepalovanie piestov, menej nafty = ekologickejsi motor

overene nezavisle na 4 odbornikoch


co?....a nieje nahodou vyssia teplota ked je nafty menej?...

Autor:  farky [ Str, 04.03.2015, 16:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

Citácia:
viac nafty sposobuje prepalovanie piestov

este nech niekto napise ze aj chudobna zmes u diesela prepaluje piesty a budem spokojny :smt078 :smt021

Autor:  mattias [ Str, 04.03.2015, 16:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

tak ono vsetky upravy motora, znizuju jeho zivotnost a zvysuju emisie( tie nas tu myslim az tak velmi netrapia :) . ) Konstrukteri, ktori vsetky tie motory navrhli vedeli preco ich tak navrhli, volakedy sa auta robili, aby vydrzali(niektore aj milion km), preto boli vacsinou nastavene s rezervou. Ale ved to tu vsetci vieme :)

Vznika tu debata, bolo by dobre od autora, aby napisal aky motor ma v plane ladit, kazdy motor ma ine riesenia, co sa tyka ovladania, ci uz turba alebo nafty, obohacovac na cerpadle tiez nieje vsemocny a vsade rovnaky...taktiez by bolo dobre vediet co od toho autor ocakava, lebo je tiez rozdiel zdvihat vykon na tdcku o 20koni ako to ladit na dvojnasobok napriklad :) Potom sa mozno vyjadri niekto ku konkretnemu motoru a budeme mudrejsi :wink:

Autor:  reis_wrt [ Str, 04.03.2015, 17:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

jedna sa o VM 2.5 TD, rocnik 1996, s tymi konmi to nechcem prehanat takych +/- 10 koni by sa zislo :) mam v plane vymenit aj hadice od turba to by mu mohlo trocha pomoct

Autor:  bull4x4 [ Str, 04.03.2015, 18:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

Ja som napisal, ze viac nafty. Chudobna zmes je v naftaku vzdy.
Podstatne je dohorievanie nafty na pieste.

Autor:  tomato [ Str, 04.03.2015, 18:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

bull4x4 píše:
Ja som napisal, ze viac nafty. Chudobna zmes je v naftaku vzdy.
Podstatne je dohorievanie nafty na pieste.


ano ale to popisujes situaciu, kedy cerpadlo vstrekne vzedy ked nema, alebo ked tryska cura....
za normalneho stavu to len nacierno huli a no problem...

Autor:  palo-cherokee [ Str, 04.03.2015, 23:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Regulator tlaku turba

reis_wrt píše:
jedna sa o VM 2.5 TD, rocnik 1996


s mechanickym (lankovy plyn) alebo uz s elektronickym cerpadlom?

reis_wrt píše:
, s tymi konmi to nechcem prehanat takych +/- 10 koni by sa zislo :)


ten motor ma v serii 115 koni a 257Nm. Maximalna bezpecna hranica je cca 135 koni a 300Nm. A aj to je bez dalsich uprav skoro nerealne. Teda hej, ale len na chvilu :-D

reis_wrt píše:
mam v plane vymenit aj hadice od turba to by mu mohlo trocha pomoct


no v PRVOM RADE daj ten motor do 100% mechanickeho stavu. Teda aj hadice od turba.
Takisto hlavy (idealne vymenit za ine s lepsim prietokom vody), tycky zdvihatiek a ine kraviny.
Potom zacni chladenim. Fabricky chladiaci system daj do 110 % stavu (3radovy medeny chladic, HD viskospojka, pridavne elektricke chladenie, dobeh vody a ine detaily....), domontuj poriadny chladic oleja s termostatom. Odstav EGR. Potom sa mozes hrat s tlakom na turbe.Este lepsia verzia je upravit priamo samotne turbo - ine obezne koleso, vylepsene mazacie kanaly... Ale musis adekvatne pridat na nafte. Bud mechanicky alebo zasahom do RJ motora - podla rocnika. Nastavit idealne sa to da asi jedine na brzde. Pri nastavovani je dobre mat aj cidlo teploty spalin. A tento udaj nie je na zahodenie ani pri prevadzke

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/