Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 1:05
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 18 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 aky motor na traktor 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Sob, 28.03.2015, 23:50
Príspevky: 9
Odpoveď s citáciou
Zdravim chalani chcem do svojho traktora iny motor momentalne tam mam zo zigula. traktor vazi 1400kg napravy gaz69. Rozhodujem sa bud Ford scorpio 2.5TD, Mercedes W123 300D, alebo z BMW 524 2.4TD. Najviac sa mi vidi ten medak 5valec a mam ho moznost zohnat za 300 eur. Co poviete, ktory by sa mi tam hodil, alebo je este ina moznost?


Str, 16.12.2015, 11:22
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 13.12.2013, 8:42
Príspevky: 61
Odpoveď s citáciou
ja mam z golf 3 1.9 TD 55kw, je tam prevodovka z v3s , stale jazdim na redukcii a s vykonom nemam ziaden problem. je to jednoche a spolahlive..

_________________
Pajero V80 3.2 DI-D, 2013, 147kW


Str, 16.12.2015, 13:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2118
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Osobne by som volil tú 300ku. Ten pôjde navždy.

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Str, 16.12.2015, 13:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Mal som kamaráta, ktorý bol verný Ávii. spravil viacero vozidiel s touto motorizáciou, vravel, že je to nenáročný a jednoduchý motor, žiadne turbo, aj čerpadlo mechanické. Píšem vozidiel, lebo on to napchal onehdy aj do osobného auta. (volga)


Str, 16.12.2015, 14:21
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30
Príspevky: 112
Bydlisko: Milochov
Odpoveď s citáciou
Na hentakú váhu by ti stačil aj renault 21 hladký diesel obsah 2.1 mám ho v pajere krátkom a na moje účely drevo a občas pojazdiť výkon dostačujúci a spotreba fantastická :smt151 :smt151


Str, 16.12.2015, 15:42
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Luther píše:
Osobne by som volil tú 300ku. Ten pôjde navždy.

off-topic
dokial tam miesto nemrzky nedas vodu, lebo si lakomy, a potom ti to prdne :-D
(zazil som).

Dovolim si zasrat temu.
Ak tam mate/davate po jednej origo prevodovke (s redukciou alebo bez), ako sa rozumne odhadne/vypocita, ake 2 rozne prevodovky dat za seba ? Vystup krutaka prvej, musi davat druhej strasne cez p.icu, nie ?


Str, 16.12.2015, 19:12
Profil
Koumák

Registrovaný: Str, 29.10.2014, 23:53
Príspevky: 187
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
ani ten bmw nieje zli je to radovy sestvalec a je pohanany retazou

_________________
mitsubishi pajero II 2,5 TD,silverstone t3 35x11,5 r15

OFFROAD CLUB LUKY


Str, 16.12.2015, 19:35
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
2 Finder:

druhá prevodovka musí byť logicky dimenzovaná na max. MK prvej; v minulosti typicky motor a prevodovka Š1203, druhá prevodovka PV3S, diff PV3S (príklad)
ak sa toto nedodrží, tak najslabší článok celého reťazca motor - kolesá pôjde do kytek, skôr alebo neskôr
/ot

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Str, 16.12.2015, 19:40
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Mna len vzdy zaujimalo, podla akeho vzorca to ludia osadzaju ...
Majme skodu octaviu/1203, napravy z ara, prva prevodovka povodna (skoda), druha za nej arova (naco, sak to ma redukciu, nie ?) ...
Potom mas 2 spojky, 16 kvaltov (to by nevadilo), ... Ale vzdy som dumal, podla coho to jaksi zosuladili :-D


Str, 16.12.2015, 21:40
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
podla jednoducheho vzorca . co dum ,vrakovisko dalo za co najlacnejsie koruny +rady v krcme od suseda :-D


Str, 16.12.2015, 21:47
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Nj... v dobe minulej sa ani tak neuvažovalo "čo chcem a čo na to treba", ako "čo mám/viem ukradnúť a čo by som z toho vytvoril" :-D

U niektorých vehiklov nie je redukcia na zvýšenie ťažnej sily, ale na spomalenie pojazdu stroja, spravidla pri vykonávaní nejakej činnosti.

Fastrac má 6 kvaltov s tromi "polkami" a ešte delené tromi stupňami v redučke, takže 56 kvaltov dopredu. Funebrácka Dakota mala (podľa katalógu ND, naživo som to nevidel) ešte nejakú redučku za štandardnou prevodovkou, anžto by pozostalí nemuseli za nebožtíkom poklusom.

Ono je aj konštrukčne jednoduchšie vyrobiť bazizák na spojenie unášača na konci jednej prevodovky so vstupnou hriadeľkou druhej, ako vyrábať frému a prispôsobovať spojku. Spojka je samozrejme len jedna, nie dve.

Ale prerátať to neni zas tak zložité, motor má nejaký MK, 1. prevodovka nejaké prevodové pomery, 2. prevodovka, diff, prípadne kolové redukcie tiež... takže (príklad):
100Nm (motor), x 4,66 (najnižší kvalt v 1. prevodovke) = MK na výstupe 1.pr = 466Nm
x 5,25 (najnižší q. v 2. prevodovke) = MK na výstupe 2.pr = 2563Nm
x 3,9 (diff) = MK na výstupe z difu = 9996Nm
prípadne x 2,1 (kolové redukcie) = MK na os kola = 20990Nm

z toho sa dajú ďalej odvodiť rýchlosti a ťažná sila

---

takže, ak tam dá výrazne silnejší motor, ako znesú jednotlivé komponenty, tak tomu bude ukrúcať poloosi a lúskať kartre

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 17.12.2015, 8:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Na gazove napravy by som osobne dal max.4valec mercedes.Tah odspodu bude mat a poloosi nebudu dostavat moc na prdel.Keby som staval novy stroj,tak tam supnem daky hladky diesel z predohrabu,aby som nemusel davat 2 prevodovky a este by sa dal z predlohy vyviest vyvod na kardan,co by nebol zavisly od rychlosti.Kamarat mal na takom samohybe s napravami z gaza motor z 30ky majorca a z hory som ho vzdy tahal :-D.Mal tam 16ky sipy.
Ked chces ratat dake krutiace momenty,treba hlavne vediet,aky krutak dokaze ten stroj preniest na cestu :wink: .Do lahkeho traktora je zbytocne davat motor s ukrutnym vykonom,ked nema vahu a zas je zbytocne davat daky nadupany TD,ked ten nahovno zabera v malych otackach,plus kurvitka...


Štv, 17.12.2015, 15:46
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 28.03.2015, 23:50
Príspevky: 9
Odpoveď s citáciou
Tak dnes som ho doviezol motor z mercedesa môžete mi dať viac info ze z akého modelu to je či je dobrý a možno r.v. Poprípade ako by som zistil viac o ňom Obrázok Obrázok


Štv, 17.12.2015, 20:13
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Je to motor z Mercedesa typ 123 (Piano). Je to predkomorkovy motor dost znesie, neviem ake ma zavice ci su spiralove alebo uhlikove ak mal dobre kompresne tlaky a dobri starter-baterku nemal problem startovat ani v mrazoch.Slabina tychto motorov bola rozvodova retaz ktoru ak nikto nemenil tak sa sam tam roztrhla nasledne namotala na kluku a predrala vanu. :smt023

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Štv, 17.12.2015, 21:33
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
neviem po kolko km sa tie retaze trhali ale kamarat mal piano s 3litrom a na tachacu 700 000km a retaz povodna :-D retiazky sa trhali na fabkach-boli ako z bycykla :-D


Štv, 17.12.2015, 21:48
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 18 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: