4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
F znacky http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=23759 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | kamen_ [ Štv, 12.09.2019, 14:44 ] |
Predmet príspevku: | F znacky |
Caute od noveho roka maju byt F znacky pre doma robene traktory, neviete ci by sa na to dal hodit aj offroad ked mi staci len po dedine a do lesa? Bolo by to pre mna idealne Vo vyhlaske je to napisane brutalne vagne: vozidlo ktore nebolo komercne vyrabane. Lenzo to hodim napr na patrol 2" podvozok a uz to splna nie? Taky patrol sa komercne nepredaval |
Autor: | Andrej [ Štv, 12.09.2019, 20:05 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
Noo karle tak jednoduché to zase nebude. a bdw k tomu patrolu tie 2" podložky si opicajt ani nevšimne že tam sú a za ďalšie patrol je komerčne vyrábané vozidlo a nejakosi sa moc na traktor nepodobá. ono je to čoraz ťažšie ojekabatiť našu opicajnú stranu a vladu. A. |
Autor: | Srdcom Offroadman [ Štv, 12.09.2019, 20:55 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
no keďže toto akurát riešim tak prispejem tým čo viem ja,od nového roka to nemá byť ale od októbra,bude to pre vozidlá ktoré nezišli z výrobnej linky,takže nejaká vejda bez TP už nie je možná,pak bude vstupná EK a STK a potom sa už STK a EK robiť nebude,má to byť na 10 rokov,po 10 rokov zase STK a EK |
Autor: | tibik [ Pia, 13.09.2019, 8:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
https://ekonomika.sme.sk/c/22137990/pod ... cenie.html https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... PI/2019/41 § 26 Jednotlivé vozidlo s obmedzenou prevádzkou (1) Prevádzkovateľ jednotlivého vozidla, ktorý chce vozidlo prevádzkovať v cestnej premávke výlučne na pôdohospodárske práce na obmedzenom území v rámci obhospodarovaného územia, je povinný požiadať schvaľovací orgán o vnútroštátne jednotlivé schválenie vozidla s obmedzenou prevádzkou. Okruh vozidiel, pre ktoré možno udeliť vnútroštátne jednotlivé schválenie vozidla s obmedzenou prevádzkou, ustanoví vykonávací právny predpis podľa § 136 ods. 3 písm. a). Takýmto vozidlom môže byť a) po domácky vyrobené vozidlo, ktoré nebolo komerčne vyrobené alebo b) komerčne vyrábané vozidlo vyrobené pred 1. júlom 2009. (2) Technické požiadavky, ktoré musí jednotlivé vozidlo s obmedzenou prevádzkou spĺňať, ustanoví vykonávací právny predpis podľa § 136 ods. 3 písm. b). (3) Návrh na vnútroštátne schválenie jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou okrem identifikačných údajov navrhovateľa obsahuje údaje a doklady v rozsahu ustanovenom vykonávacím právnym predpisom podľa § 136 ods. 3 písm. a). (4) Schvaľovací orgán návrhu vyhovie, ak sú splnené všetky predpísané požiadavky a ak jednotlivé vozidlo spĺňa ustanovené technické požiadavky a nepredstavuje vážne riziko ohrozenia verejného záujmu na bezpečnosti a zdraví. (5) Schvaľovací orgán vydá a) osvedčenie o vnútroštátnom schválení jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou, v ktorom uvedie rozsah obhospodarovaného územia a v ktorom môže určiť ďalšie podmienky, a b) základný technický opis vozidla, pričom uvedie, či jednotlivé vozidlo vzhľadom na svoju konštrukciu podlieha alebo nepodlieha prihláseniu do evidencie vozidiel, uvedie rozsah obhospodarovaného územia a informáciu o tom, že vozidlo nemôže byť prevádzkované na inom ako uvedenom území a nemôže byť preevidované do iného štátu. (6) Schvaľovací orgán neschváli a nevydá doklady vozidla pre jednotlivé vozidlo, ktoré a) má udelené typové schválenie EÚ celého vozidla, b) nie je určené na prevádzku s pravostrannou cestnou premávkou; to neplatí, ak ide o vozidlo jednoúčelového využitia, ktoré vyžaduje umiestnenie riadenia inde ako na ľavej strane vozidla, pričom ostatné technické požiadavky musí vozidlo spĺňať pre prevádzku s pravostrannou cestnou premávkou, c) nie je označené identifikačným číslom vozidla VIN; pre po domácky vyrobené vozidlo minimálne päťmiestne identifikačné číslo vozidla VIN pridelí jednotlivý výrobca vozidla alebo identifikačné číslo vozidla VIN pridelí orgán zodpovedný za prideľovanie identifikačného čísla vozidla VIN v Slovenskej republike, d) bolo vyrobené pre tretie štáty, dovezené do Slovenskej republiky a podlieha schváleniu na prevádzku v cestnej premávke podľa osobitných predpisov,18) e) bolo vyrobené po 30. júni 2009, ak ide o komerčne vyrábané vozidlo. (7) Na vydanie osvedčenia o evidencii časť II a technického osvedčenia vozidla a na prihlásenie vozidla do evidencie vozidiel sa vzťahuje § 25 ods. 6, 8 a 9 primerane. V osvedčení o evidencii časti II alebo technickom osvedčení vozidla sa uvedie rozsah obhospodarovaného územia a informácia o tom, že vozidlo nemôže byť prevádzkované na inom ako uvedenom území a nemôže byť preevidované do iného štátu. (8) Prevádzkovateľ jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou je povinný a) do 30 dní odo dňa vydania osvedčenia o evidencii časti II prihlásiť vozidlo do evidencie vozidiel, b) zabezpečiť, aby vozidlo bolo prevádzkované v cestnej premávke len v rámci obhospodarovaného územia uvedeného v dokladoch vozidla. (9) Vnútroštátne schválenie jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou je platné desať rokov od prihlásenia vozidla do evidencie vozidiel u vozidiel podliehajúcich prihláseniu do evidencie vozidiel alebo desať rokov od vydania technického osvedčenia vozidla u vozidiel nepodliehajúcich prihláseniu do evidencie vozidiel; doba platnosti sa uvádza v dokladoch vozidla. (10) Po uplynutí platnosti vnútroštátneho schválenia jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou alebo pri zmene rozsahu obhospodarovaného územia sa udeľuje nové vnútroštátne schválenie jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou.“. _________________ |
Autor: | kamen_ [ Sob, 14.09.2019, 22:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
Ok mam to oficialne potvrdene ze nie. Ale potom by ma zaujimalo kde je hranica medzi jednotlivo vyrobenym a komercnym vozidlom. Lebo aj doma robeny voz ma napravy, prevodvku motor atd atd z komercneho auta. A teda ked je patrol so swapnutym motorom komercne vozidlo tak by ma velmi zaujimalo kde sa da taky oficialne kupit Je to cocotina ako cela tato krajina Btw ako som cital zakon o cestnej premavke tak su tam paragrafy o prestavbe auta kde patri uz aj swap motora cize TEORETICKY by to malo byt mozne dat aj do papierov ale nejako nemam uz chut sa v tom vrtat. Co presne by malo swapnute auto splnat upresnuje vyhlaska kde su zase dristy ktore by mal splnat vecsina swapov. Tolko teoria ale prax samozrejme skoda riesit |
Autor: | Tomrs [ Ned, 15.09.2019, 8:47 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
swap motora sa dá riešiť legálne, ale je to neekonomické a komplikované, je to brané ako jednotlivá prestavba auta, čo znamená, že potrebuješ vyjadrenie výrobcu vozidla a kopec protokolov zo skušobní, čo je celkom nákladné. |
Autor: | Srdcom Offroadman [ Ned, 15.09.2019, 9:11 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
kamen čo sa rozčuluješ,ten zákon je dobre postavený aby práve takí ako Ty-bez urážky nedali autá na F ktoré sú pre kvázi farmárov a keď máš patrola tak samozrejme že to tam nedáš lebo je komerčne vyrábané ale homemade traktor s v3s nápravami a tatra motorom dáš na F lebo taký traktor nik komerčne nevyrobil a je jedno že sú tam nápravy z v3s ale mňa skôr zaujíma to obhospodarované územie ako to bolo pri C značkách lebo že aj tam si človek musel povedať na aké velké územie to C potrebuje,vie niekto toto ? |
Autor: | kamen_ [ Str, 18.09.2019, 21:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
co sa tyka uzemia mam odpoved z min dop ze to nemoze byt urcene napr. len okresom ale musi to byt presnejsie ako presnejsie som uz neskumal kedze to je uz pre mna bezpredmetne |
Autor: | tibik [ Pia, 20.09.2019, 5:18 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
Ano prestnejšie je to ked to nazveš uzemie katastra obce v ktorej maš polnohospodarske poprípade lesne pozemky |
Autor: | Srdcom Offroadman [ Pia, 20.09.2019, 21:24 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
to mám akože menovať všetky uzemia katastra keď mám polí vyše,lepšie je TN kraj a hotovo |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |