Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 18:15
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 4 ] 
 Odľahčenie zotrvacnika 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Pia, 14.04.2017, 6:46
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Zdravím. Ma niekto skúsenosti s odlahcenim zotrvacnika na offroade diesel? Konkrétne to chcem na Pajero 2.8 TD aby motor išiel viac odspodu. Malo by to význam?


Str, 11.12.2019, 19:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Viac by pomohlo ak by si vyhodil vyfukove potrubie. :smt147

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 11.12.2019, 21:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
to teda význam nemá, to motoru nijako nepomôže. zotrovačníky sa odľahčujú, aby motor išiel rýchlo do otáčok, aj to len na závodné autá, pretože motor tým trpí. Na diesel je to hlúposť a určite to nepomôže motoru ísť lepšie v nízkych otáčkach.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pia, 13.12.2019, 16:57
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Presne tak. Aby siel motor viac odspodu tak treba upravit mnozstvo paliva a mnozstvo vzduchu ktore pri urcitych otackach dostane. Co ma ale samozrejme za nasledok vyssie tlaky a vyssie teploty a treba ratat aj s upravenim (zvacsenim ) odvodu spalin. Ale nie je to take jednoduche, velmi velky vyznam pre priebeh krutiaceho momentu a vykonu maju tlakove pulzy vo vyfukovom potrubi, ludovo povedane, ak odrezes vyfuk za vystupom turba, tak motoru velmi ublizis. Niekde som mal pekny report kde na turbo motore boli straty vykonu az desiatky percent pri zle prisposobenom alebo chybajucom vyfukovom systeme.
Plus treba upravit dlzku a dobu vstreku ak sa da, tym sa da upravovat doba a priebeh zapalenia pracovnej zmesi, pripadne tvar trysky, tvar piestu, etc.

Byt tebou tak sa obratim na nejakeho motorara, ci vie jednoducho a lahko pridat tomu motoru na krutaku na nizsich otackach.
Treba ale vediet, ze tym motor moze dost trpiet, v podstate skoro kazdy zasah do motora (pokial to nie je opravovanie zleho dizajnu alebo prevedenia) znizuje zivotnost.

Pridam uz len pekne video https://www.youtube.com/watch?v=YRxrajJCLr0&t=
ktore dost vysvetluje. Ak nevies anglicky, zapni si generovane titulky, v Chrome aj slovenske titulky su pouzitelne.


Pon, 16.12.2019, 16:34
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 4 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: