Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 13:05
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Ned, 22.01.2017, 16:05
Príspevky: 32
Odpoveď s citáciou
Ahojte,

mám nissan pickup d22 2001 76kw - super motor, s tým nie je žiadny problém, za tie roky čo ho mám. Akurát by som chcel preventívne vyvariť nosný rám, keďže tam fŕka všetok bordel od kolies a nechcem aby sa mi zlomil - následna oprava by bola asi dosť náročná resp. neviem či sa vôbec taký nosný rám dá zohnať nový.

Viete mi poradit technologiu akou zvárať nosný ram (mam klasickú zváračku dosť výkonnú, je na to vhodná? alebo treba len CO?)
- hlavne by som ho chcel spevniť v oblasti medzi kabínou a korbou, aký materiál pouziť atď.
- ako najlepšie ošetriť zvar, aby to aj niečo ešte vydržalo a nenarobil by som viac problémov ako osohu

Prosím o radu, ak to už niekto riešil. Alebo aj všeobecne nejaké postrehy na túto tému.

Ďakujem.

_________________
Nissan PickUp D22 ! TD25Ti 76kw ! 2001


Str, 03.03.2021, 14:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
PicUpD22 píše:
a nenarobil by som viac problémov ako osohu


Ak tam nemas diery tak neries.Ak uz je ram oslabeny,tu cast by si mal vyrezat aby bol material v jednosti.Ak si myslis ze navarenim dalsieho plechu na plech material sice zosilnis,ale zvnutra ti to zhnije pred ocami.Ja ako ochranu pouzivam staru vazelinu zmiesanu z olejom aby sa to dalo natierat.Co je od vazeliny a oleja,to nehrdzavie ani pod vodou.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 03.03.2021, 18:18
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
No z casti s Milanom suhlasim, dobre pise ze hrdzavu cast treba odstranit a navaryt novy plech, :smt151 ci platnu,,k zvaraniu pouzit mozes aj CO2 ale musi byt dobra silna a nie co len prdi a prska, zvar musi byt silny, bo ram sa ohyba a staca v terene cize pruzi, a preto zvar musi byt dokonaly :smt151 ,, a ku konzervacii pouzivam Body, asfalt je super dobry,, a riedim ho benzinom alebo naftou,, a to z toho dovodu, ze i ked zaschne, stuhne je trosku makky a v zime nestvrdne ako kamen a tym padom nepraska, nevznikaju praskliny, kde sa voda dostane a casom zase je hrdza nasvete, takze ako konzervacny materiel je super,, Neriedim to acetonom, bo da saaaa, ale od toho sice skorej uschne, ale zase ostane po case tvrdy jak kamen, a moze praskat,,, No co Pise Milan ,,olej a vazelina mix,, no ako konzervacny material je spicka a snad najlepsi,, :smt023 ,,,aleeee, chodime v terene a aj cez potok a niekedy aj rieka :smt151 ,, a to uz nem dobre :smt152 ,, dbajme aj na ekologiu,, nezasierajme v ziadnom pripade vodne zdroje, a ani podu, bo sa to casom dostane tak ci onak do spodnych vod,,:smt023

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 03.03.2021, 19:08
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Ak to má byť poriadne, tak komplet odstrojiť až na holý rám, opieskovať, vyvariť opraviť prípadne zosilniť čo treba, znovu opieskovať, žiarový pozink a ak chceš, tak spasivovať a na to prípadne nejaký krycí 2zložkový 2vrstvý náter. Potom ťa ten rám prežije. Do dutín fluid film alebo niečo podobné na báze lanolínu a spol.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 03.03.2021, 19:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
efendi píše:
,,,aleeee, chodime v terene a aj cez potok a niekedy aj rieka :smt151

Na lodi co mazem hriadele cca 8 kg kondvu vazeliny mesacne si myslis ze to ide kam?Na aute mam podvozok tak od blata ze ani nezistis ze je natreny vazelinou.Pod Body to hnilo a odpadavala hrdza aj z tym bordelom.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 03.03.2021, 20:23
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
:smt010 8kg mesacne dovody??? hjuuj Milankoo Sodoma Gomora :-D :-D :-D :-D :smt121 :smt156

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 03.03.2021, 21:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Nuz,ako to je vyrobene za to ja nemozem.Plateny som za to aby to bolo namazane.A kolkokrat nam jebol olejovy chladic chladeny dunajskou vodou.Ale olej je z ropy a ropa je zo zeme.Tak sa to maticke zemicke v trochu inej podoby vrati.Nie ze by som bol az za taky extrem,ale niekedy to inak nejde.Chemia je horsie svinstvo.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 03.03.2021, 22:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Ak máš rám ešte v akom takom stave zameraj sa na miesto spod kabíny do polovice zadných blatníkov, tam to hrdzavie najviac a extra to platí pre stranu kde je nádrž, tam sa medzi rámom a nádržou drží blato. V tom inkriminovanom mieste rámu je zvnútra výztuha, ktorá je asi 15-20 mm od vonkajšej steny rámu. V tom uzkom priestore sa drží blato dokonale a tam to začína najviac hrzdavieť. Treba to dokonale vypláchnuť, usušiť, potom maliarskou páskou zalepiť všetky otvory a naliať tam kopec vosku na dutiny, chvíľu s tým jazdiť, nech sa tam ten vosk dobre popreleieva a všade sa dostane, zvyšok vypustíš. Rovnaká výztuha je aj v ohybe za predným blatníkom, tá je dokonca asil len 10 mm od vonkajšej steny rámu. Mne to skôr príde, že sú to také programovo určené miesta k prehrdzaveniu.


Prílohy:
Poznámka: na zemi je vidieť stena s výztuhou
zv.jpg
zv.jpg [ 82.26 KiB | Zobrazené 4520 krát ]
Poznámka: toto je výztuha vo vnútri v ohybe za predným kolesom
pv.jpg
pv.jpg [ 68.24 KiB | Zobrazené 4520 krát ]

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
Štv, 04.03.2021, 18:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2117
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Ja používam karosársky vosk od Retechu. Má fajnové rozprašovacie dízi. Dobre sa s tým robí. Mám to nastriekané aj na VIN čísle a drží to super aj po zime.

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Štv, 04.03.2021, 18:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 28.01.2009, 23:51
Príspevky: 791
Bydlisko: Preßburg
Odpoveď s citáciou
PicUpD22 píše:
Ahojte,

akou zvárať nosný ram (mam klasickú zváračku dosť výkonnú, je na to vhodná? alebo treba len CO?)
- hlavne by som ho chcel spevniť v oblasti medzi kabínou a korbou, aký materiál pouziť atď.
- ako najlepšie ošetriť zvar, aby to aj niečo ešte vydržalo a nenarobil by som viac problémov ako osohu


Zavaríš slabé miesto / prasklinu, a časom praskne tesne vedľa zvaru. A takto pokračuješ... Rám proste pruží a praská v ďalšom najslabšom mieste, čiže väčšinou medzi novým zvarom a pôvodným slabým rámom. Skúšal som to dlho, starý rám je proste na odpis. Buď nový rám, alebo šrotovisko. Moje skúsenosti, ak má niekto lepšie skúsenosti, tak ma tu nezabite, prosím :smt147

_________________
MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.5 V6 GLSA
Ex: MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.0 V6 GLS


Pia, 12.03.2021, 0:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2117
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Nedá sa to vyriešiť tak, ako to riešia austrálania? (7:00 minúta) https://www.youtube.com/watch?v=RdBIQdkuvUk

Viem, že je to nový rám, ale vyzerá to najpevnejšie.

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Pia, 12.03.2021, 8:25
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 22.01.2017, 16:05
Príspevky: 32
Odpoveď s citáciou
ďakujem za reakcie.

Rám nemá diery ale je kompletne hrdzavý, v okolí zadných kolies by som ho chcel spevniť - keď tak vyrezať a navariť nový kus profilu. Vydrží to aj keď budem zvárať klasickou zváračkou? Mal by som použiť špeciálne elektródy?

mimochodom pasuje korba z d22 po facelifte s motorm yd25 na d22 s td25 pred faceliftom co mam ja? prípadne aj rám?

_________________
Nissan PickUp D22 ! TD25Ti 76kw ! 2001


Pia, 12.03.2021, 22:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Pri zváraní klasickou zváračkou vzniká v bezprostrednom okolí austenitivá vrstva ocele, ktorá je krehká. Preto po zváraní konštrukcia praská pri zvare. Pokiaľ chceš zvárať klasikou, musíš po zváraní vyhriať zvar do červena a pomaly nechať chladiť. CO čko toto čiastočne odstraňuje tým, že neprehreje tak okolie, ale aj tak namáhané zvary treba dohrievať.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Uto, 16.03.2021, 10:16
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58
Príspevky: 173
Bydlisko: Bytča
Odpoveď s citáciou
Kým som nemal CO2 zváral som rám elektródou. Je tomu už pekných pár rokov a rám nikde nepraskol. (Nisssan D21 Double Cab) Stále ma vozí :)

Varil som ER 117 takže "sprostou rutilkou" lebo aj pri stiesnenom priestore sa dá ohnúť elektróda ale je to také - trápenie -dá sa - drží to - cena odpovedá hlavne komfortu pri zváraní

Keď nie je iné aj elektróda je fajn.

Ale po prvom kole zvárania rámu a plechariny som kúpil Mig-Mag zváračku, zváram v AR-CO2 a je to úplne iný komfort a kvalita.

Ak si to ideš zvárať sám oplatí sa ti kúpiť aj CO napríklad toto je slušný stroj za rozumné prachy a k dokonalostí len zohnať flašu.

https://www.solik.sk/set-zvaracka-fanmi ... ny-ventil/

_________________
Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16


Štv, 18.03.2021, 23:20
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ten multifunkcny invertor je cenovo nie najlacnejsi a otazka ci vie pekne zvarat pri nizkych prudoch a ci aj po 101krat po sebe pri bodovani zapali rovnako obluk lebo to je najvacsi problem pri dnesnych lacnejsich aj drahsich invertoroch a prejavi sa to hlavne pri BODOVANI :-D Lebo prizvarani bezneho zeleza-dajme tomu 5mm hrubeho vacsinou nie je problem s zapalenim obluku a stabilitou obluku. Na svarfore sa to tot nedavno riesilo a vysla z toho najlepsie zvaracka ideal technomic 212 ktoru maju oskusanu ludia dokonca v malej kovovyrobe pri vacsich rovnakych seriach kde potrebujes casto bodovat a pri karosarine+ je este nadimenzovana a s kvalitnymi suciastkami v cene okolo 400eur. Ja sam mam par multifunkcii aj trafo a rozdiely su viditelne .Ze tiez planujem zakupit spominanu znacku ale uz vylepsenu verziu s binzelom horakom a inymi vylepseniami hoci je este o asi 150eur drahsia .To len pre info keby niekto zhanal kvalitny invertor na vyvaranie karoserie a nemusel dlho hladat.Ale kupit sa da len v cechach alebo polsku. Lebo skusal som aj drahsie invertory a veru zapalovanie raz bolo perfektne a raz drot kopal ako pri lacnom powermate :-D


Pia, 19.03.2021, 0:48
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: