4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Hilux naklonený na stranu vodiča
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=24379
Stránka 1 z 1

Autor:  Juraj dialnicohilux [ Uto, 21.09.2021, 21:47 ]
Predmet príspevku:  Hilux naklonený na stranu vodiča

Ak nie ste šoférom alebo mechanikom Hiluxu ani to nečítajte!
Caute. Mam Toyotu hilux mam rad prirodu, off-road jazdim rekreačne(10%)zbytok Praca čiže 150-180kmh dialnica(90%)
Preto sa prosím nepozastavujte nad mojou otázkou prečo to riešim.
K veci:
Toyota Hilux 2019. Je naklonená na stranu vodiča cca 10cm ( keď to zmeriam od spätných zrkadiel) prečo to tak je ? Je to otravne keď idete niekam 7 hodín a sedíte na krivo
V servise vymenili pružinu v preu v pravo ( teraz je to 5cm ale aj tak ....)
No skratka nájde sa tu niekto kto mi dokáže poradiť kam ísť alebo čo mám spraviť ?
Tuto vec som riešil v servise v Nemecku aj na Slovensku no vetšinov dávajú ruky preč.... a vyhovárajú sa na konštrukciu no na ďalšie otázky čo to slovo znamená už nevedia odpovedať. (Už vôbec nie písomne).
Poznám osobne 3 majiteľov rovnakého auta každý je majiteľom rovnakej záhady na kolesách... (oni to však neriešia lebo nejazdia 50 000km ročne)

Každopádne úprimne ďakujem za každú radu pripadne vysvetlenie
Dúfam že debata ktorá možno vznikne bude za účelom riešenia “konštrukčného” problému

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 24.09.2021, 13:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Hilux naklonený na stranu vodiča

Juraj dialnicohilux píše:
Ak nie ste šoférom alebo mechanikom Hiluxu ani to nečítajte!


Nehnevaj sa, ale ty nie si na tomto fóre oprávnený rozhodovať o tom čo a kto bude čítať!



Juraj dialnicohilux píše:
Toyota Hilux 2019. Je naklonená na stranu vodiča cca 10cm ( keď to zmeriam od spätných zrkadiel) prečo to tak je ? Je to otravne keď idete niekam 7 hodín a sedíte na krivo
V servise vymenili pružinu v preu v pravo ( teraz je to 5cm ale aj tak ....)
No skratka nájde sa tu niekto kto mi dokáže poradiť kam ísť alebo čo mám spraviť ? ...


No na začiatok napríklad zmerať rovinnosť rámu, skontrolovať stav silentblokov a uložení, postaviť auto na 4 rovnaké váhy a zmerať tzv rohovú hmotnosť (corner weight) .... a ďalej sa uvidí.
Podvozok (pružiny) sú originál alebo aftermarket? Veľa výrobcov áut používa inú struny vľavo/vpravo. Riešia tým rôzne veci, od kompenzácie hmotnosti vodiča až po vyrovnávanie vplyvu točivého momentu motora... A platí to rovnako pre predok aj zadok

Autor:  Tomrs [ Sob, 25.09.2021, 22:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Hilux naklonený na stranu vodiča

Ja som sa s tím u Hilux stretol, ako u série tak aj po montáži OME, treba sa pohrať s pružinami. Ako už Paľo spomenul, niektorí výrobcovia majú vyslovene pravú a ľavú pružinu pre konkrétne auto. Hilux to tak síce v sérii nemá, ale napríklad listové pružiny sú už vo výrobe rozdelené do troch skupín označené ako + O - Ideálne pre väčšinu áut je aby boli na aute rovnaké, ale je bežné aj z výroby, že sú použité rôzne. Na strane vodiča je aj nádrž a preto je viac zaťažená. Pozri aké tam máš označenie pružín a + (alebo O ak nemáš+) daj na stranu vodiča. Alebo si daj namontovať liftový podvozok a tam bývajú silnejšie struny na zaťaženejšiu stranu a je tam aj možnosť dorovnávacích podložiek. Alebo len použi dorovnávacie podložky na originál podvozok.

Autor:  Fefe [ Pia, 01.10.2021, 14:42 ]
Predmet príspevku:  Re: Hilux naklonený na stranu vodiča

Juraj dialnicohilux píše:
Je naklonená na stranu vodiča cca 10cm
V servise vymenili pružinu v preu v pravo ( teraz je to 5cm ale aj tak ....)


otázky ako:
- pred výmenou auto bolo v poriadku
- po výmene JEDNEJ pružiny auto na krivo .... prečo výmena LEN jednej pružiny
- aké tam boli pružiny keď sa auto kupovalo

napr. IM pružiny boli farebné žlté,teraz sú zelené,sú hrubšie ako štandardné a dávajú zdvih aj 4-5cm
taktiež iné "záťažové" pružiny ako OME atď.
pokiaľ auto bolo v poriadku pred výmenou JEDNEJ pružiny hľadaj zradu v pružine alebo môže byť aj ďalšia pružina prasknutá

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/