Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 22.05.2024, 9:23
Dnes je streda 22. mája 2024, meniny má Júlia Juliana a zajtra Želmíra




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 59 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4
 Prísady do nafty - aditíva 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3263
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin,ved prave ten filter ma sere.Vcera som kupil a stal 653 dukatov slovenskych.Do Mercedesu mi pasuje zo S 100,olejovy a stoji 35 dukatov.Dnes som bol v Blave z MB a v pohode.Tam som nechal povodnu naftu a aj do nej som vrazil 1 L petrolea.Horsie ze petrolej stoji cca 55 sk.
Zajtra ho v Patrole vymenim a ked bude teplejsie ho odtial vyburam a prerobim na Mercedesacky.Zohnal som aj elektricke dodavkove cerpadlo na 12 V.
A potom si zamykaj kapotu aby ti masina na kerozin nevyletela :smt083

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 03.01.2009, 18:40
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 20:27
Príspevky: 81
Bydlisko: Kysuce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nazdar MILAN! Viackrat som tu čital o tvojej zamene filtrov a zvlastnej skusenosti bysom ich už nikdy takto nezamienal.
Kamarat pred par rokmi si kupil KAčENU smotorom zmercedesa 300diesel.Po par dnoch prevadzky zrazu dost oslabol a začal zle štartovat.Prve čosme pozreli bol palivovi filter. ...čast filtra bola akokeby rozmočena apapier sneho bol natlaceny aš vo vstrekovacom čerpadle.Predošlý maitel nam povedal žetam dal filter zo škodovky.
Naslevala rozborka-zborka čerpadla,potrubi... Kupili sme origoš filter a auto fachči ako hodinki.
Takže ja vžiadnom pripade nedoporučujem zamienat olejový za naftovy a opačne.
Mimochodom filtračne schopnosti budu určite rozdielne.
-len moja skusenost-


Sob, 03.01.2009, 20:16
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 09.08.2008, 20:38
Príspevky: 189
Bydlisko: Stranavy
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tiež mám takú podobnú skúsenosť ako dano nemal som až taký dramatický priebeh opravy zistil som to pomerne včas ale treba dávať hlavne pozor na tie malé prietokové filtre hlavne teraz v zime keď diesel má vyššiu viskozitu ako v lete dosť veľa ľudí používa takéto malé filtre potom ku mne chodia že im to neťahá


Sob, 03.01.2009, 20:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3263
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Danopatrol píše:
Mimochodom filtračne schopnosti budu určite rozdielne.
-len moja skusenost-

Filtracne schopnosti su rozdielne,olejovy filter nieje tak husty ako naftovy.A to je ta vec,ze cezen prejde trochu hustejsi parafin ktory sa mrazom oddeluje v nafte.Tie filtre zo S 100 pouzivam v MB odkedy som to zistil ze tam pasuju,cca 15 rokov.Len teraz pred koncom roka som natankoval na J.... neaku skurvenu naftu aj do MB a Patrola.
V obidvoch mam sklicka a su niekedy poriadne zasrate.31.12 mi masina v Patrole zdochla v rolach a v sklicku bolo dopoly bordelu.Musel som premostit filter aby som dohrkotal domov.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 03.01.2009, 21:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3263
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Danopatrol píše:
...čast filtra bola akokeby rozmočena apapier sneho bol natlaceny aš vo vstrekovacom čerpadle.Predošlý maitel nam povedal žetam dal filter zo škodovky.

Papier v olejovom filtri je silnejsi ale redsi ako v naftovych filtroch.Musi zniest vecsi tlak aj pri studenom oleji.
Otazka;co ten papier rozmocilo,a za druhe,ak nemas sklicko a to ten kamos urcite nemal,pri zasrani filtra ti to dodavkove ten papier doslova pretlaci cez trubky.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 03.01.2009, 21:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
Príspevky: 529
Bydlisko: ba//mi
Odpoveď s citáciou
Poslať 
taktiez pouzivam v mb (mercedes benz) filtre MB (skoda 1000 MB) roky a fachci bezproblemovo... ludia v mojom okoli tak isto... )))

_________________
www.khvmi.sk


Sob, 03.01.2009, 22:45
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15
Príspevky: 111
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja dávam aditíva do nafty celoročne, ono nejde len o zamrzanie nafty, resp. vločkovanie, ale aj o zvýšenie mazavosti, resp. masnoty nafty a to je myslím dôležitejšie.

Dávam VIF Super Diesel Aditív a som spokojný. A hádam aj motor a čerpadlo. Moj subjektívny názor - poznať to.

Skúste pozrieť test, do akej miery je objektívny neviem :
http://www.petrol.cz/download/Test_aditiv.pdf


Sob, 03.01.2009, 23:39
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 10.06.2014, 9:31
Príspevky: 8
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Chlapi. Ja používam METABOND Megasel Plus a zatial spokojnosť.
Je to prísada do pohonných hmôt bez popola pre dieselové motorové vozidlá, ktorá bola vyvinutá kvôli účinnému fungovaniu palivového systému.

Účinky:

- zlepšuje proces horenia,
- zachováva čistotu ventilov,
- zvyšuje výkonnosť motora,
- zvyšuje cetánové číslo nafty,
- zušľachťovanie kovových povrchov na miestach dotýkajúcich sa s pohonnou hmotou.

Vďaka Metabond chemickému zušľachťovaču kovových povrchov sa dosahuje precízne uloženie klzných kovových povrchov, tým sa významne zvyšuje ich životnosť. Účinnosť mimoriadne citlivej vstrekovacej trysky vylepšujeme dodržiavaním postrekovacieho vzoru a presným dávkovaním pohonnej hmoty. Megasel plus vyrieši množstvo takých problémov, ktoré sa objavujú pri uskladňovaní, preprave a spaľovaní pohonných látok.

Veľmi rozšírené je to, že sa zmiešavajú dieselové pohonné látky rôzneho pôvodu. Toto negatívne ovplyvňuje ich stabilitu, zrýchľuje sa rozklad pohonnej látky, vytváranie bahna a baktérii, tým sa značne znižuje spaľovacia hodnota pohonných látok. Lepkavé vstrekovacie trysky, infikované vedenia, filtre a čerpadlá plytvajú drahé pohonné látky, znižujú účinnosť a zvyšujú náklady na údržbu. Pri dieselových zariadeniach sú časté škody spôsobené vodou, korózne problémy, hrdza a tvorba kyselín.

Megasel Plus obsahuje tie účinné a mnohostranné zložky, ktoré sú potrebné na ošetrovanie vymenovaných problémov. Kvapky vody - ktoré v suspenzii predstavujú vysoké nebezpečenstvo poruchy - sa emulgujú, a tým pádom sa efektívne odstránia zo zariadenia.

Megasel Plus je bez popola (neobsahuje anorganické látky alebo kovy), je kompatibilný s väčšinou uhľovodíkových pohonných látok. Používaním prípravku Megasel plus sa v značnej miere môže zvýšiť výkon motorov, a to vďaka tomu, že povrchy sú odolnejšie voči treniu a v značnej miere sa zlepší horenie, a pritom sa šetrí aj pohonnou hmotou. Megasel Plus vďaka svojmu zloženiu čistí celý pohonný systém, zabraňuje usadzovaniu nečistôt. Použitie umožňuje prevádzku motora šetrnejšiu voči životnému prostrediu: dokonalé horenie má pozitívny vplyv na emisiu škodlivých látok (menej "dieselového dymu") a potrebnú energiu získava motor z menšieho množstva pohonnej látky. Popritom zlepšuje vlastnosti studeného štartu a v zime zabraňuje zamrznutiu palivového systému. Megasel Plus znižuje nároky na údržbu dieselového motora.

Oblasti používania:

V prvom rade na ošetrovanie pohonných látok a palivových systémov všetkých spaľovacích dieselových motorov, vrátane najmodernejších priamo vstrekovacích dieselových motorov, dokonca aj u tých, čo sú vybavené s filtrom pevných častíc. Ďalej ho je možné použiť aj pri dieselových turbínach, olejových horákoch a pri parných kotloch.

Výhody vyplývajúce z používania:

- zvyšuje cetánové číslo nafty o 8 %;
- zlepšuje proces horenia, zvyšuje výkonnosť;
- dosahuje 5 - 15 % zníženie spotreby pohonnej látky;
- vylepšuje ekonomickosť, znižuje nároky na údržbu, znižuje opotrebenie;
- dosahuje sa optimálna funkcia plynatosti, znižuje emisie z výfukov;
- zlepšuje studený štart;
- maže hlavu valca;
- prečisťuje všetky vedenia pohonnej látky;
- zabraňuje ukladaniu uhlíka, zakoksovanie;
- uvoľňuje prilepené ventily;
- zabraňuje hrdzaveniu a korózii, zvyšuje životnosť palivovej sústavy;
- neutralizuje kyseliny;
- zabraňuje zamrznutiu vedení pohonnej látky;
- zachováva účinok emisnej kontroly.

Použitie:

Pri tankovaní ku každým 10 litrom dieselového paliva treba priliať 6-9 ml Megasel Plus priamo pred tankovaním. Celkový čistiaci vplyv je badateľný po spotrebe 250 litrov zmiešaného paliva. Zvýšenie cetánového čísla o 8 % je možné len pri dávkovaní 9 ml/10 litrov nafty.
Pri čisto biodieselovom palive sa nemôže používať! Pri zmiešaní minerálnej a biodieselovej pohonnej hmoty, sa dá používať len vtedy, keď pomer biodiesela nie je väčší ako 10 %. Zníženie bodu tuhnutia nafty môžeme dosiahnuť pridaním petroleja.

Skladovateľnosť:

Bez otvorenia neobmedzená trvanlivosť, po otvorení spotrebovať do 2 rokov.

Upozornenie: Držte ďaleko od otvoreného ohňa a iskier! Nesmie sa dostať na lakované alebo farbené povrchy!


http://metabond.hu/sk/produkte/metabond-megasel-plus

_________________
Hyundai Terracan 2,9CRDi


Uto, 17.06.2014, 9:20
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 10.06.2014, 9:31
Príspevky: 8
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Neberte to prosím ako reklamu.

_________________
Hyundai Terracan 2,9CRDi


Štv, 11.06.2015, 10:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2031
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
To by ma ani nenapadlo.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 11.06.2015, 12:17
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1208
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
také bláboly sú antireklama :smt023

Ja používam X3000, motor má o 185% väčší výkon a 3-násobne dlhšiu životnosť a rovnako dobrý je aj od smädu, má množstvo vitamínov a antioxidantov. Taktiež je vhodný do ostrekovačov okien, do prania pri nízkych teplotách proti škvrnám a po nanesení na tvár rozjasňuje pleť.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Štv, 11.06.2015, 12:44
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 24.03.2015, 21:18
Príspevky: 79
Odpoveď s citáciou
Tomrs :smt121
Po roku chlap obnovi divny prispevok a urcite to nie je reklama.... :smt021
Inak ja davam VIF uz dlhe dlhe roky celorocne a nemam problem ziadny.


Štv, 11.06.2015, 13:32
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26
Príspevky: 523
Bydlisko: tisovec
Odpoveď s citáciou
nevidím na tom príspevku na aditívum nič zlé, len nejake informácie, ide o to ,či ich niekto vstrebe alebo nie ,chlapci kľud , ja viem , je dusno ale stačí to od tepla :-D

_________________
už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......


Štv, 11.06.2015, 15:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Tomrs, zabudol si spomenúť lubrikačné vlastnosti, takže je to možné použiť aj pri sexe v štýle: "Kdo maže, ten jed(b)e!" :twisted:

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Štv, 11.06.2015, 16:10
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 59 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: