4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

nezavysle vodne kurenie - vseobecne
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=5598
Stránka 1 z 1

Autor:  petertn [ Ned, 14.09.2008, 21:58 ]
Predmet príspevku:  nezavysle vodne kurenie - vseobecne

viewtopic.php?t=135&postdays=0&postorder=asc&start=0

viem ze sa to tu uz prebera, ale chcel by som sem dat nejaky ten sumar.

1. otazka - vadi mu namocenie do vody ak by bol namontovany niekde v podvozku?
2. otazka dava sa to vlastne na maly okruh. ale kde? na vetvu co ide z motora do kurenia alebo z kurenia do motora?
3. ako riesit dochladzovanie tymto sposobom a upravou kurenia? to je asi na palka-cherokee
4. ventilator - kurevska spotreba ako na to?

Sice sa o ventilatore v tej teme hore cosi popisalo ale ja mam napriklad automaticku klimu a teda nemam moznost si nastavit natvrdo otacky na minimum. Ale aj tak asi ostava odber rovnaky len sa to odkury na nejakom odpore -teda pri tom mechanickom ovladani :( takze ostava uz len nejaka elektronicka regulacia, napr pulzna 8)

S automatom je to asi uz poriesene v tej chytrej black box :roll: ale asi to radsej pomeram ak najdem poistku :oops:

Autor:  diesel [ Ned, 14.09.2008, 22:06 ]
Predmet príspevku: 

1. neviem nakolko je vodotesné, ale do sania by sa voda určite dostať nemala...preto sa na koniec sacej rúry montuje taký ventil ako býval kedysi na šnorchloch na potápanie...taká "pinkpongová" loptička ktorá uzavrie dieru, ked ju hladina vody dosiahne.

2. od motora do kúrenia.

4. znížiť neefektívnu spotrebu ventilátorom by sa dalo aj oneskorením jeho zopnutia...pretože webasto ho zopína takmer hned, ked vlastne zbytočne ženie vzduch cez ešte studený výmenník

Autor:  petertn [ Ned, 14.09.2008, 23:15 ]
Predmet príspevku: 

uuuups to sa nezapaja do origo sania?

Autor:  Martin 4 [ Ned, 14.09.2008, 23:25 ]
Predmet príspevku: 

Pocákanie vodou to znesie, ale namočenie tak po offrouďácky - pod vodu a na dlho - vadí. Preto montovať čo najvyššie.

spotrebu ventilátora poriešiť asi fakt leda prekopávkou na pulznú reguláciu. Ale ešte stále zostáva ventilátor spaľovania a cirkulačné čerpadlo. Takže spotreba elektriky je stále mrzuto veľká.

napr. eberšpecher hydronic spustí ventilátor kúrenia v aute až keď dosiahne teplota kvapaliny nejakú hodnotu - čiže to hneď fúka teplý vzduch.

sanie bufika by sa dalo zapojiť niekam do filterboxu ... osobne mám hadicu sania bufika vyvedenú čo najvyššie pod kapotu.

Autor:  petertn [ Ned, 14.09.2008, 23:37 ]
Predmet príspevku: 

jj bude to eber.....

no len to v tom mojom malom autiii bude problem s montazou co najvyssie
hmmmm no uvidim ked ho budem mat na stole co sa bude dat poriesit

pulzna regulacia alebo lacny termostat riesi vacsinu na prvy pohlad tazkych veci

Autor:  petertn [ Štv, 18.09.2008, 9:12 ]
Predmet príspevku: 

no a este jedna otazka, ako to tam vo vnutri vlastne funguje?

Autor:  petertn [ Štv, 18.09.2008, 10:38 ]
Predmet príspevku: 

http://www.drive-in-comfort.com/fileadm ... oplay=true

pekna animacia

Autor:  Martin 4 [ Štv, 18.09.2008, 10:42 ]
Predmet príspevku: 

to ako v bufiku?

cirkulačné čerpadlo točí vodu dokola a naftový horák do ktorého dúcha vzduch ventilátor ju ohrieva. Celé to riadi jeden plošák, ktorý kontroluje činnosť bufika a ak sa mu niečo nezdá, bufik odstaví. Vnútri v budke sú spínacie hodiny, ktoré v nastavený čas (nastavitelné 7 dní dopredu) bufika spustia a vypnú.

Bufik sa zapne, zohrieva a keď už je voda teplá, spustí vetrák kúrenia v aute (musíš ho ale nechať zapnutý na nejaký stupeň - neviem si predstaviť, ako to spolupracuje s digitálnou klímou)

Inak, je to prima vec, aj v mraze sadáš do auta v tričku a pri - 18°C mi Patrol s chromým žhavením chtl na brnk a bez koktania.

Autor:  diesel [ Štv, 18.09.2008, 16:50 ]
Predmet príspevku: 

...začal som tiež s hodinami ale časom som musel priznať, že to nieje to pravé orechové. Až s dialkovým ovládaním nastáva pravý komfort a nezávislosť.

Autor:  petertn [ Štv, 18.09.2008, 23:52 ]
Predmet príspevku: 

do prdele no nie je to kurenie na 24V ma slak trafi :(

Autor:  pneukaktus [ Pia, 19.09.2008, 0:05 ]
Predmet príspevku: 

skoda ze ma v3s vzduchom chladeny motar :lol: , inak by ho bracho urcite zobral

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/