4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
TURBO http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=5797 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 10.10.2008, 12:24 ] |
Predmet príspevku: | |
tá nádobka bude asi ovládanie Wastegate. To je obvykle ovládané tlakom vzduchu ... ale možno máš nejaký exotický systém riadený hydraulicky. Tá tyčka chodí ťažko kvoli odporu riadiaceho valca, alebo odporom v obrtlíku? Ono to trocha ťažko chodiť má - to je princíp tlmenia rázov - od toho tam možno je ten olej. Na turbínke sa meria najmä radiálna a axiálna vôľa. Obe hodnoty majú presne určené tolerancie a nesmie to ločkať viac ani menej. Meria sa to indikátorom - ale to by si musel ísť do lepšie vybavenej dielne, kde by vedeli turbo upnúť, postaviť k nemu stojanček s nerákom, opreť hrot o os turba a zakvrdlať ňou. Takto od ruky nič nezistiš. |
Autor: | Roland [ Pia, 10.10.2008, 12:48 ] |
Predmet príspevku: | |
v tej nadobke by olej nemal byt moze sa tam dostat ked je motor uz dost vybehnuty a unikaju vacsie tlaky okolo driekov ventilov a okolo valcov do klukovej skrine a do vika ventilov a olej je strhavany do sacieho traktu a nakolko ta nadobka je ovladanie tlaku v sani tymto istym tlakom tak ten olej tam moze byt asi len zo sania. Turbo pokial nerozoberies zistis onom len velmi malu cast moznych zavad pretoze sa kontroluje aj tesnost a kvalita povrchu osky ktora je mazana olejom. mna vysla oprava zdanlivo dobreho turba na 22000 sk co sa moze zdat dost penazi ale pri cene noveho 105000 skk je to kopec usetrenych penazi nakolko zo stareho turba zostal len obal a vsetko ostatne sa vymenilo. |
Autor: | MiroZa [ Pia, 10.10.2008, 12:52 ] |
Predmet príspevku: | . |
Čaf. Olej tam byť nemá. Aspoň nie tak veľa. Turbo má samostatný mazací okruh oleja napojený z motora. Ak je olej tam kde je, znamená to, že presakuje z tohoto mazacieho okruhu do sania vzduchu a to nie je OK. Netesní hriadeľ a určite má vôľu väčšiu, ako by mala mať. Ak je tam oleja veľa, tak na voľnobežných otáčkach napríklad pri jazde z kopca bez plynu pôjde za autom modrý dym. Turbo je najlepšie dať do opravy aj s autom. Oprava sa nemusí podariť a servisy sa väčšinou reklamáciám bránia tým, že turbo bolo zle namontované po oprave. Najmä v tom, že do turba, teda do mazacieho okruhu treba naliať pred naštartovaním trochu oleja, aby sa nezadrelo kým naskočí tlak. Keď si ho vymontujú tak si ho aj nahodia sami a nemôžu sa vyhovárať. |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 10.10.2008, 14:18 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek... a kto to tak urobí? (akože prevezme turbo do opravy namontované) |
Autor: | MiroZa [ Pia, 10.10.2008, 14:28 ] |
Predmet príspevku: | . |
Turbo servis Vrbové pri Piešťanoch. Pred dvomi rokmi som tam dal auto. Odmontovali repasovali namontovali. |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 10.10.2008, 15:32 ] |
Predmet príspevku: | |
hmmmm ... a ani to nemám ďaleko ... ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |