4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Hyundai Tucson VGT problem s motorom
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=22&t=5910
Stránka 1 z 2

Autor:  kosto [ Sob, 25.10.2008, 21:51 ]
Predmet príspevku:  Hyundai Tucson VGT problem s motorom

Zdravím všetkých,
Mám 2,5 ročný Hyundai Tucson (dovezený pred cca 5 mesiacmi ešte je v záruke). Jazdí vcelku dobre až na divnú spotrebu. Na rovnakej trase za podobných podmienok (cca 90km/hod, tempomat,...) má spotrebu niekedy pod 7l/100km a niekedy aj nad 13l/100km.
Veľa krát počas cesty (s tempomatom) zrazu len na palubnom počítači začne naskakovať priemerná spotreba do uvedených hodnôt.(v priebehu možno 20-30km mám zrazu priemernú spotrebu nad 13l a to som od posledého nulovania prešiel niekedy aj 200 a viac km), žial palubný počítač ukazuje celkom presne a tá spotreba je naozaj reálne taká ako som písal.
V servise povedali, že diagnostika nič neukázala tak je to všetko v poriadku a aby som sa naučil jazdi úsporne. Po výmene servisu v druhom som sa dozvedel tiež len to že motor je v poriadku veď diagnostika nič neukazuje.
Prosím poraďte niekto.
ďakujem

Autor:  pal [ Sob, 25.10.2008, 23:05 ]
Predmet príspevku: 

mechanik niesom, ale keby mi to zacalo robit cheero, teda spotreba by len tak isla na 13l celkom by ma to tesilo :)
ale vazne - na mojom aute by som siel po senzore teploty chladiacej kvapaliny motora pracujucej pre ECU - ECU si mysli ze motor je studeny a ,,syticuje,, predlzuje vstrekovacie davky. Aj preto mozno diagnostika nic nezaznamenala, ked je vsetko navonok ok.

Autor:  Rudi [ Ned, 26.10.2008, 7:52 ]
Predmet príspevku: 

Tiež si myslím ako píše PAL že diagnostika nič neukázala preto lebo to práve nerobilo,treba naložiť servisného technika do auta nech napojí MUT-ku a za jazdy vysledovať keď to začne robiť všetky hodnoty,hlavne čidlá teploty a tlakové.Osobne si myslím že tobude nejaké čidlo alebo nejaká taká prkotina ktorá sa pri jazde dostane do záťaže alebo tak podobne a nachvíľu zablbne! :wink:

Autor:  kosto [ Ned, 26.10.2008, 10:43 ]
Predmet príspevku: 

Očakavam tiež nejakú takúto pi..cinu. Problém je trocha s tým naložením technika, lebo niekedy to funguje dobre aj nikoľko 100 km a potom to zblbne. To by som ho musel nasťahovať možno aj na niekoľko dní :lol: do toho auta, ale vážne to skusím, v pondelok som s ním dohodnutý na stretnutí, tak ho trochen povozím (ja mám čas celý deň - budem na dovolenke, a on bude v práci tak nech sa vozí ;-) ) díky za odpovede potom sa ozvem. Ale ak niekto má ešte nejeký iný nápad čo by to mohlo byť sem s ním...
díky

Autor:  finder [ Ned, 26.10.2008, 12:01 ]
Predmet príspevku: 

Napadne mi to pripomina kolegovo auto, s tym rozdielom ze on ma Getz ...Nato ze je to 1.4 a v porovnani s autom dalsieho kolegu ale cca o rok starsim, ma spotrebu asi ako ja :-D (vraj medzi 8-12).

Uz par mesiacov sa s nimi natahuje, co je s tym ...
Najprv auto nebolo zabehnute, potom nespravny sposob jazdy, nekvalitny benzin, a co ja viem co este. Naposledy mali auto 2x na cely den a nezistili nic, vraj mozno - riadiaca jednotka, ale to oni nemozu objednat "len tak", ona stoji 40 papierov, a co oni potom s tym, ked aj na novej to bude robit to iste ...

Autor:  laci73 [ Ned, 26.10.2008, 21:22 ]
Predmet príspevku: 

to PAL: neviem ako tebe, ale mne chero dokazalo spravit 10,8, priemerna rychlost presov praha 140km/h.....inak dlhodoby priemer 13,5--15l. Teraz mam forda 150 4,6V8 a na tom 14 dlhodoby priemer, a to auto ma 2,5 tony prazdne.

Autor:  laci73 [ Ned, 26.10.2008, 21:30 ]
Predmet príspevku: 

to KOSTO:

neviem aky as v tom motor, ale podobny problem mali znamy u nas, obaja si kupili nove tuscony 4WD a hlavne v zime priemerna spotreba 20 l......tiez nejako nepochodili......no co uz, mal si si kupit znackove auto :-D

este co by pomohlo, skus zmenit servis, trebars aj krajinu...nemecko, rakusko...

Autor:  pal [ Ned, 26.10.2008, 22:12 ]
Predmet príspevku: 

laci73 píše:
to PAL: neviem ako tebe, ale mne chero dokazalo spravit 10,8, priemerna rychlost presov praha 140km/h.....inak dlhodoby priemer 13,5--15l. Teraz mam forda 150 4,6V8 a na tom 14 dlhodoby priemer, a to auto ma 2,5 tony prazdne.


No vsak ja mam priemerku 15l LPG/100, samozrejme na dialnici este menej. A to mam 33´´MT a 1900kg !

Autor:  kosto [ Ned, 26.10.2008, 22:47 ]
Predmet príspevku: 

to laci73
je to diesel, niekoľko známich ho má a majú priemernú spotrebu aj v zime na zimných gumách atď medzi 7- 8 l/100km.
Pri benzínovom je tá spotreba vraj aj okolo 17 a viac litrov.

servis som už zmenil 2x , v tomto aktuálnom sú aspoň ochotný a zatiaľ sa nesnažili len tak ma odbyť (ale keď budem veľmi otravný možno sa ich prístup zmení ;-) )

Autor:  Rudi [ Pon, 27.10.2008, 8:03 ]
Predmet príspevku: 

kosto píše:
to laci73
je to diesel, niekoľko známich ho má a majú priemernú spotrebu aj v zime na zimných gumách atď medzi 7- 8 l/100km.
Pri benzínovom je tá spotreba vraj aj okolo 17 a viac litrov.

servis som už zmenil 2x , v tomto aktuálnom sú aspoň ochotný a zatiaľ sa nesnažili len tak ma odbyť (ale keď budem veľmi otravný možno sa ich prístup zmení ;-) )


V Senici si už skúšal,počul som že sú tam celkom dobrý.Ale vlastnú skúsenosť nemám! :wink:

Autor:  kosto [ Pon, 27.10.2008, 15:24 ]
Predmet príspevku: 

Tiež som počul, že sú tam dobrý, ale ešte dávam šance DS. Na nich som počul tak isto len chválu.
Diagnostika sa umúdrila niečo ukázala:
-problém s filtrom pevných častíc
-niečo so snímačom tlaku paliva
-nízke napätie na palivovom ventile
Dohodol som sa s nimi, že tam nechám auto na par dní a oni spravia čo vedia.
Snáď to bude OK.

Autor:  kosto [ Pon, 08.12.2008, 19:49 ]
Predmet príspevku: 

Nazdar, od posledného príspevku som tam bol už zase. Prekáblovali asi všetky snímače, očistili kontakty, regenerovali DPF fliter.
Pri ďalšej návšteve sa v diagnostike objavili ďalšie chyby, ktoré už poukazovali na konkrétne snímače.
Dnes vymenili snímač teploty EGR. Zatial idem len testovať tú spotrebu, motor ide podstatne lepšie. Potom napíšem čo a ako.

Poznámka:
EGR a DPF = obrovský omyl výrobcov a najmä ekológov!!!! (to je môj názor)

Autor:  masurko [ Pon, 08.12.2008, 19:53 ]
Predmet príspevku: 

aj preto odpojenie EGRka je vecinou jedna z prvych uprav na offe :wink:

Autor:  kosto [ Str, 10.12.2008, 18:02 ]
Predmet príspevku:  odpojenie EGR

Ano rozmýšlam o tom, ale trocha sa toho bojím,
EGR má za úlohu (okrem zabordelovania sacieho traktu) znížiť množstvo NOx vo výfukových plynoch takým spôsobom, že zníži teplotu vo valci (do valca sa nasaje menej vzduchu/zmesi miesto toho sa tam nasajú výfukové plyny). No a teraz sa bojím, že keď zablendujem EGR tak tá teplota bude vyššia (na nejaké NOx kašlem, lebo cez emisnú to vraj bez problémov prejde) ale horúcejšie výfukové plnyny môžu poškodiť hlavu valcov, turbo apod. Budú tie výfukové plyny tak horúce, aby zničili tieto veci? Napr. po 500 km jazdy (v kuse) na Nemeckej dialnici (150 a viac).
Zase vyššia teplota je dobrá pre regeneráciu ďalšieho nezmyslu DPF, ale nespáli sa aj tento pri príliž vysokej teplote?

Autor:  romo11 [ Str, 10.12.2008, 19:03 ]
Predmet príspevku: 

Prečo myslíš že sa vyradením EGR zvýši teplota vo valci? Podľa mňa by to vtedy malo namiesto horúcich výfukových plynov nasávať viac chladného vzduchu z vonku :roll:
A keby aj motor produkoval viac tepla je v chladiacom systéme zabudovaný termostat a ten by mal potom vvýšiť prúdenie chladiacej kvapaliny...následne nastupuje do činnosti ventilátor...

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/