Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 19:51
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Hyundai Tucson VGT problem s motorom 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Pia, 01.08.2008, 8:32
Príspevky: 9
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Preto by sa mala zvýšiť teplota lebo miesto relatívne horúcich (už prešli turbom a pod. čiže sa už stihli čiastočne ochladiť) výfukových plynov sa dostane do valca viacej studeného vzduchu ale aj paliva a to svojím horením vo valci vyprodukuje viac tepla ako prinesú tie výfukové plyny.
Na tomto je založený princíp redukcie vzniku NOx. Tieto vznikajú pri vysokých teplotách spalovania a EGR má za úlohu znížiť ich vznik práve tak, že teplota spalovania bude nižšia (menej vzduchu, menej paliva -> menej tepla).
Chladiaci systém turbo moc neochladí a piesty tiež nie, na hlave môže nastať lokálne prehriatie -> trhliny -> veľký problém = nákladná oprava.
Toto čo som napísal vyššie je teória zaujíma ma aká je prax (šedivá teória a zelený je strom praxe , alebo takto nejak :lol: )


Štv, 11.12.2008, 9:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no hej, s funkciou EGR mas pravdu, ale ventil funguje iba pri nizkych zatazeniach, ak su uz tlaky velke, vtedy je problem s kritickou teplotou, tak vtedy uz EGR nerobi nic. Takze obavy zeby si odpojenim EGR odpalil hlavu, alebo piest, su podla mna neopodstatnene.

_________________
zelena mrdka


Štv, 11.12.2008, 13:24
Profil ICQ
Čumil

Registrovaný: Pia, 01.08.2008, 8:32
Príspevky: 9
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak, dnes som sa odhodlal zaslepit ERG. Pe jednoduchost som neodmontovaval priamo ERG ventil, lebo je velmi nepristupny a ide do praveho uhla (vstup výfuku z boku a výstup na spodku) a okrem toho je namontovaný na takej debilnej rúrke - chladic spalin vstupujucich do ERG. Odmontoval som koleno, ktore bolo napojené priamo na výfukový zberač a tam som to zaslepil, ale nie uplne nechal som 8 dieru v strede, pre istotu. Zrazu to auto dokaze ist na okreskách za asi 6l/100km. Zatial som na tom odjazdil len nieco vyše 100 km, ale ide velmy dobre a spotreba ma tiez potesila. Uvidím čo bude ďalej :lol:


Pia, 02.01.2009, 22:20
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 20.04.2013, 11:22
Príspevky: 2
Odpoveď s citáciou
Mam Tucsona 2.0 CRDI a mam problém v tom že mi počas jazdy zhasne motor. Keď sme ho dali na diagnostiku vypísalo to nízky tlak paliva a zavzdušnený palivový systém . Palivo pritom nikde neuniká a snímač tlaku paliva ako aj regulátor tlaku sú v poriadku. Ak ho znova naštartujem na voľnobeh bude vrčať aj večnosť no ako náhle sa pohnem tak po prejdení určitej vzdialenosti znova zhasne.


Ned, 21.04.2013, 22:30
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Palivovy filter bol meneny kedy, a tankujes len na normalnych pumpach alebo nieco miestne shitne ?


Pon, 22.04.2013, 7:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Odpojenie ERG ventila sa na modernych motoroch nepači Riadiačke. Vie si to odsnimať. Myslim že tucson to ma ovladane elektricky. Musim pozrieť v garaži.
Bacil: Ak ti to zhasina ked ho tlačiš do vykonu tak to budu pravdepodobne vstreky. Napiš cca kilometre. Ono nieje naškodu dať raz za čas vybrať vstreky a dať otestovať pripade ultrazvuk, ked je zle repas.
Ešte to môže byť zodrate el. podavacie čerpadlo/špinave sito v nadrži ale to by skôr studene nechytalo.
Treba testovať, dojičky, ....


Pon, 22.04.2013, 23:03
Profil ICQ
Čumil

Registrovaný: Sob, 20.04.2013, 11:22
Príspevky: 2
Odpoveď s citáciou
Filter bol menený v januári a vstrekovacie ihly boli na stolici kontrolované asi pred mesiacom aj s vysokotlakým čerpadlom. Dopravné čerpadlo je nové. Zvláštne je že keď to zhasne a chcem to naštartovať tak nestačí len vypnúť kľúč ale musím ho zamknúť a potom mi znova naštartuje.


Štv, 25.04.2013, 7:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Pripojiť KTS, voziť sa a pozerať na live data (hlavne či nekolíše tlak v raili)
Moje auto sa správalo rovnako, raz to bol filter paliva a raz zapchatý sací kôš

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 25.04.2013, 7:32
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 03.02.2010, 19:25
Príspevky: 58
Bydlisko: POLOMKA
Odpoveď s citáciou
Skus premerať kablovačku možeš mat zlý spoj v zasuvkach otrasami to preruši kon takt.Ked vypisuje palivový systém može tam biť zaoksidovaná zásuvka alebo zlomený kábel a skontrolujte imobilizér.


Štv, 02.05.2013, 21:57
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: